waarschuw redactie
Gebruikersnaam:
tingi
Level:
Datum:
vrijdag 28 jan 2011, 21:44
Categorie:
Geldzaken & Recht - Betalen 
Reacties:
1
Trefwoorden:
ING, creditcard, terugboeken betaling 

Vandaag kreeg ik mijn maandelijks creditcard overzicht toegestuurd. Foute boel! Voor mijn werk reis ik komende week naar Istanbul. Via mijn zakenreisbureau zijn de tickets geboekt, en hebben zij een RESERVERING voor een hotelkamer gemaakt. Ik zou ter plaatse de kosten van de hotelkamer afrekenen. Voor de zekerheid dat ik zou komen moest ik mijn creditcardnummer doorgeven. Tot op heden niks ana de hand denk je. Totdat ik de bewuste creditcardafrekening openmaak. Ik zie tot mijn schrik dat de hotelkosten al op mijn creditcard belast zijn, en dan ook nog 2 keer... Let wel: 2 X 791 euro.... Ik schrik me (bijna) dood, en bel met het reisbureau. Zij kunnen weinig doen, aangezien zij alleen een reservering gedaan hebben zonder garant te kunnen staan voor de kosten. Daarna de ING gebeld. Zij geven aan NIETS te kunnen doen, haalt u het geld maar terug bij het hotel meneer. Leuk, een hotel in Turkije, een land waar ik de taal niet eens van spreek. Ik verzoek om onmiddellijke stornering van de boeking, maar nee hoor.Tja, jammer...uw probleem. En dat terwijl ik met documentatie aan kan tonen dat de zaak niet klopt. Mijn grootste bezwaar is dat het betalen met een creditcard berust op vertrouwen. Enerzijds dat de klant zijn afspraak nakomt, anderzijds geef je je nummer af in de veronderstelling dat er geen misbruik van gemaakt wordt. En...in het zeldzame geval dat dat wel gebeurd, verwacht je dat je bank achter je staat. Nee dus. Heb een klacht ingediend bij de ING, houdt jullie over de uitkomst op de hoogte.