vragen: auto & vervoer (536)

Sparta ion rijden? € 0,20/km!
kklop
kklop
Datum: dinsdag 3 jun 2014, 08:24
Trefwoorden: profile Janssen, sparta ion
Reacties: 7
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 133x

Bij Profil Janssen in Apeldoorn Sparta ion aangeschaft.
Na 2200km begeeft de motor van mijn fiets het (garantie net afgelopen).
Vanwege de lage km. stand krijg ik bij hoge uitzondering uit coulance 25% korting op de aanschafprijs (€499,-) van een nieuwe motor.
Ik haal de fiets op en wil de oude motor meenemen.
Dit wordt pertinent geweigerd omdat ik korting heb gekregen. !!
Wat er aan de motor mankeert kom je natuurlijk nooit achter, zekering, printplaat ?

Na een klein uurtje discussie en heen en weer bellen met Sparta verlaat ik met lege handen de winkel.
Ik kan de motor mee krijgen als ik die 25% korting weer teruggeef.
Buiten de (pittige) aanschafprijs ben ik tot nu toe €0,20 per km. kwijt, benieuwd wanneer de accu's (€ 500,-) het begeven?
Iemand ervaring met elektrische Aldi fietsen?

meer
Conrad
campeerder
campeerder
Datum: maandag 2 jun 2014, 16:15
Trefwoorden:
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Accessoires
Bekeken: 25x

Hallo allemaal.

Een tijdje geleden op de website van Conrad een Alpine autoradio gekocht voor 99,- euro omvang levering, Alpine radio cd/mp3 player, afstandbediening, usb snoer voor aansluiting i phone.
Na de betaling te hebben voldaan de radio binnen gekregen zonder de afstandbediening en usb kabel !
Na contact te hebben gehad met Conrad word er gezegt dat het een fout op de website is en dat ik mijn producten niet krijg. Nu, meer dan twee weken later staat de misleidende advertentie er nog steeds op!
En als klap op de vuurpijl hoor ik dat mijn buurman exact hetzelfde heeft meegemaakt een jaar geleden, wel betaald maar ontbrekende onderdelen die wel op de doos staan maar er niet in zitten! Als vergoeding kon ik wel 10% korting krijgen op een volgende aankoop.
Kan dit zomaar?

mvg

Campeerder

meer
accijnsverhoging niet omlaag
tj.daems
tj.daems
Datum: woensdag 28 mei 2014, 11:34
Trefwoorden: accdijnsverhoging
Reacties: 10
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 101x

Ik heb het al eens eerder gezegd: De PvdA staat niet meer voor Parij van de Arbeid, maar voor Partij voor de Afbraak.
Het zal de verantwoordelijke staatssecretaris en de coalitie worst zijn als pomphouders aan de grens brodeloos raken.
De PvdA moet zich schamen! De Duitsers lachen zich rot voor zoveel onbenul.....

meer
oppassen met Sami autos
arie timmer
arie timmer
Datum: dinsdag 27 mei 2014, 10:59
Trefwoorden:
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 37x

Ik heb een vervelende ervaring met Sami auto's in Almelo.
Ze hadden een mooie auto staan en niet te duur. Na 2 weken begon de ellende en vertoonde de auto steeds meer kuren.
Meerdere malen terug gegaan om het op te lossen. Uiteindelijk wilde ze me niet meer helpen omdat het een 2de hands auto was e.d. en werden ze heel onvriendelijk.

Naar een andere garage gegaan en gevraagd of ze de auto nakijken. Ze kwamen met 14 punten waarop de auto niet door de apk heen zou komen. Een barrel dus.

Pas dus op.

Om van het gedoe allemaal af te zijn heb ik de auto middels aan een opkoper verkocht. Ben nu van het probleem af maar heeft me wel flink gekost.

meer
voorbeeld brief uitstel van dagvaarding aanvragen
damn
damn
Datum: dinsdag 20 mei 2014, 14:29
Trefwoorden: dankje
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 24x

Hallo, kan iemand mij een directe link naar een site geven waar ik meteen inhoudelijk een brief kan zien als voorbeeld van een uitstel aanvraag op een dagvaarding?

meer
Creëert KLM haar eigen 'markt' dmv cookies op de website?
roche
roche
Datum: zondag 18 mei 2014, 16:55
Trefwoorden: KLM, cookies, ticketprijs, website
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 55x

Enige tijd geleden heb ik via de website van KLM een retour Amsterdam Milaan gekocht. Naar aanleiding daarvan wilde ik het volgende delen.

Initieel was de prijs voor deze reis 139 euro pp. Maar ik reisde niet alleen, dus het ticket werd niet gelijk geboekt. Na wat overleg met mijn reisgenoot bekijken we opnieuw de opties. Nog steeds is de prijs 139 euro. Mijn reisgenoot wilde nog even met zijn vriendin overleggen dus nog steeds werd er niet geboekt. Ondertussen heb ik zelf verder gekeken en nog steeds was de prijs 139 euro, echter nu met de opmerking dat er nog 4 stoelen beschikbaar zouden zijn voor die prijs. Uiteindelijk zijn mijn reisgenoot en ik het erover eens dat we de vlucht willen boeken. Echter ineens is de prijs van het ticket 179 Euro pp, en dat in nog geen uur tijd sinds ik de vorige keer had gekeken en er zogenaamd nog 4 stoelen beschikbaar waren voor de prijs van 139 euro. Daar het ticket ruim twee maanden van te voren geboekt werd, kon ik me niet voorstellen dat er ineens 4 stoelen verdwenen waren. Argwanend en met in het achterhoofd het gevoel dat KLM cookies gebruikt om te zien waar en hoevaak je naar een vlucht zoekt en op basis daarvan de prijs aanpast, probeerde ik dezelfde vlucht nog eens te boeken, maar dan op een andere computer waarop ik nog niet eerder naar deze vlucht gezocht had. Ik was eigenlijk niet eens verbaasd dat ik toen gewoon de gewenste vlucht kon boeken voor initiële 139 euro pp!

Ik concludeer hieruit dat de KLM z'n eigen markt creëert en mensen probeert aan te zetten tot koop door een fictieve stoelbeschikbaarheid te geven die afneemt en de prijs te verhogen als de fictieve stoelen zogenaamd 'op' zijn, al naargelang men vaker naar die vlucht zoekt. Ik heb geen idee of dit toegestaan is en of andere airlines deze methode ook gebruiken, maar het klinkt mij haast als oplichting in de oren.

Mijn advies is dan ook om bij het initiële zoeken naar vluchtmogelijkheden niet de website van de airline te gebruiken, maar zoek websites zoals bijvoorbeeld www.kayak.nl en pas als een keus gemaakt is, de website van de airline te bezoeken om de vlucht te boeken.

meer
Garantie oudere auto's
yohoh64
yohoh64
Datum: woensdag 14 mei 2014, 13:28
Trefwoorden: Bovag dealer komt afspraken niet na
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 71x

Begin dit jaar bij een bovaggarage in Bolsward een tweedehands oudere auto gekocht. Deze dealer was zelf een goede kennis. Op de verkoop zat geen garantie, echter door het goede contact werd mij aangeboden dat indien er iets ernstigs zou zijn binnen een paar weken dan kon ik natuurlijk terugkomen en zou het probleem verholpen worden. Maar de motor was echt 100%, keuring was niet nodig. De motor was geheel gereviseerd. 2 weken later en 800 km gereden begaf de auto het door een verkeerd gemonteerde poelie, waardoor het tandwiel kapot gegaan is evenals de krukas. De auto kostte 3900,- De Dealer wil nu van niets weten. De reparatie heeft nu echter iets meer dan 2000,- gekost, Hij wilde wel een kleine vergoeding geven, (200) echter dan zonder BTW bon en dus zwart. We hebben de dealer diverse mogelijkheden per brief voorgesteld, Hij geeft geen gehoor. Graag zou ik de belbus in willen laten schakelen, maar ik heb nog geen reactie gehad op mijn aanvraag. Hoe zit dit nu. De Bovag garantie geld niet, dan moest de aanschafprijs 4500,- Zijn, maar er bestaat toch ook wettelijke garantie.?? Ik zit in de ziekte wet en het geld is nu finaal op door dit geintje, ik kan mij dus geen advocaat permiteren. Wie helpt.??
vriendelijke groet en alvast bedankt voor het meedenken,
Marjan Bouma Bolsward

meer
Zwart rijden met een geldig abonnement
fransvanlandre
fransvanlandre
Datum: dinsdag 13 mei 2014, 23:12
Trefwoorden: verplicht inchecken met een abonnement
Reacties: 16
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 150x

Om gebruik te maken van het openbaar vervoer kan je kiezen voor een abonnement of voor het afrekenen per gemaakte rit. In het laatste geval gebruik je de OV- chipkaart als betaalmiddel. Dan wordt het in- en uitchecken belangrijk. Een abonnement nemen is vaak handig als je op werkdagen over een vast traject reist. Het gemak van een abonnement is dat het vervoer reeds vooraf is betaald. Af en toe kan je een controleur verwachten en dan zie je die, met de zekerheid van betaald te hebben, met een gerust hart tegemoet. Maar helaas, sinds de invoering van de OV- chipkaart werkt dat niet meer zo.

Terwijl gereisd wordt binnen het betaalde vervoergebied van het abonnement is het mogelijk tegen een boete aan te lopen. Het vertrekpunt niet vast leggen, door niet in te checken, is in het openbaar vervoer voldoende reden voor het opleggen van een verhoogde ritprijs. Volgens mijn vervoerder zou ik over een ongeldig vervoerbewijs beschikken. Hoe is dat mogelijk? Ik beschik over een abonnement geldig voor de reis die ik maak op het controle moment. Maar dan toch word ik gelijk gesteld aan iemand die niet betaald heeft voor zijn reis. Ik heb geen zin, en het heeft geen zin, meer te betalen dan echt nodig is.

meer
Nieuwe oplichtersorganisatie: webuyanycar
roskam24
roskam24
Datum: vrijdag 9 mei 2014, 12:39
Trefwoorden: webuyanycar oplichters misleidend
Reacties: 12
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 423x

Ik was online de mogelijkheden aan het vergelijken voor het verkopen van mijn auto. Ik stuitte op Webuyanycar.

De site ziet er mooi uit maar daar begint de misleiding al.

Je vult je kenteken in om een taxatiebedrag te krijgen voor je auto. Veel informatie kun je niet invullen dus de taxatie is eigenlijk uit de lucht gegrepen. Pas als je een afspraak online hebt ingepland krijg je het taxatiebedrag in beeld. Mij viel meteen op dat dit bedrag wel erg hoog was. Een lokkertje dus.

Je krijgt vervolgens een mailtje met het taxatiebedrag en de afspraak. Hier staat in dat je het bedrag kunt verzilveren als je langs komt.

De taxatie is niet gratis als je de voorwaarden goed leest op de website. Als ze je auto gaan taxeren om de echte verkoopprijs te bepalen dan ga je dus al kosten maken. Vooraf kunnen ze niet zeggen hoeveel de taxatiekosten bedragen.

De kleine lettertjes zeggen (gekopieerd): "Afhankelijk van de hoogte van de taxatie brengen wij taxatiekosten in rekening.". Daar bovenop moet je ook transactiekosten betalen als ze je aan hun de auto verkoopt. 50 Euro voor een auto tot 5000 euro en 75 euro voor een auto die meer waard is.

Over de betaling zijn ze ook onduidelijk. Op de website onder algemene voorwaarden staat:
5.3 Onze standaard betalingsvoorwaarden maken gebruik van Future Dated Faster Payment (snelle betaling met tijdsbetaling), die normaal na 4 dagen op uw bankrekening wordt overgemaakt.
Het mailtje die je ontvangt ter bevestiging zegt: De betaling wordt direct op uw bankrekening overgemaakt en we kunnen ervoor zorgen dat u de volgende dag al de betaling ontvangt.
Let er op dat de algemene voorwaarden geldend zijn.

Nog een punt uit de algemene voorwaarde:
3.1 Elke waardebepaling die via onze website of per e-mail (Online waardebepaling) wordt gegevens, is een waardebepaling op basis van de informatie over de auto die u ons verstrekt (Auto) en niet een prijs die we bereid zijn om voor de auto te betalen.

Mensen worden dus eerst misleid met een goede prijs. Op het moment dat ze langs gaan om de auto te verkopen dan wijst men naar een echte taxatie. Deze pakt heel anders uit. Men moet vervolgens taxatiekosten betalen.

PAS DUS OP VOOR WEBUYANYCAR

meer
Bol.com maakt vooral winst op tweedehands kinderboeken op rekening van de verkoper.
boeknow
boeknow
Datum: woensdag 7 mei 2014, 12:57
Trefwoorden: Kinder
Reacties: 17
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 85x

U moet Bol.com voor de aardigheid eens kijken bij de tweedehands boeken van Carrie Slee. Al deze kinderboeken worden [ waarschijnlijk door jeugdige verkopers] te koop gezet voor 5.00 of minder. Verkopers letten hier niet op regeltjes van Bol.com en moeten bij verkoop 0,58 euro aan portokosten bijbetalen om het boek te kunnen verzenden. Bol.com houdt er daarintegen ca. 4.00 euro aan over, omdat een jeugdige koper ook nog eens 2.00 euro zogenaamde servicekosten moet betalen. Het boek kost geen 5.00 maar 7.00 euro voor de jeugdige lezer. Bol.com behaalt winst kinderboeken over de rug van jeugdige lezers

meer