vragen: auto & vervoer (533)

oppassen met Sami autos
arie timmer
arie timmer
Datum: dinsdag 27 mei 2014, 10:59
Trefwoorden:
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 30x

Ik heb een vervelende ervaring met Sami auto's in Almelo.
Ze hadden een mooie auto staan en niet te duur. Na 2 weken begon de ellende en vertoonde de auto steeds meer kuren.
Meerdere malen terug gegaan om het op te lossen. Uiteindelijk wilde ze me niet meer helpen omdat het een 2de hands auto was e.d. en werden ze heel onvriendelijk.

Naar een andere garage gegaan en gevraagd of ze de auto nakijken. Ze kwamen met 14 punten waarop de auto niet door de apk heen zou komen. Een barrel dus.

Pas dus op.

Om van het gedoe allemaal af te zijn heb ik de auto middels aan een opkoper verkocht. Ben nu van het probleem af maar heeft me wel flink gekost.

meer
voorbeeld brief uitstel van dagvaarding aanvragen
damn
damn
Datum: dinsdag 20 mei 2014, 14:29
Trefwoorden: dankje
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 21x

Hallo, kan iemand mij een directe link naar een site geven waar ik meteen inhoudelijk een brief kan zien als voorbeeld van een uitstel aanvraag op een dagvaarding?

meer
Creëert KLM haar eigen 'markt' dmv cookies op de website?
roche
roche
Datum: zondag 18 mei 2014, 16:55
Trefwoorden: KLM, cookies, ticketprijs, website
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 51x

Enige tijd geleden heb ik via de website van KLM een retour Amsterdam Milaan gekocht. Naar aanleiding daarvan wilde ik het volgende delen.

Initieel was de prijs voor deze reis 139 euro pp. Maar ik reisde niet alleen, dus het ticket werd niet gelijk geboekt. Na wat overleg met mijn reisgenoot bekijken we opnieuw de opties. Nog steeds is de prijs 139 euro. Mijn reisgenoot wilde nog even met zijn vriendin overleggen dus nog steeds werd er niet geboekt. Ondertussen heb ik zelf verder gekeken en nog steeds was de prijs 139 euro, echter nu met de opmerking dat er nog 4 stoelen beschikbaar zouden zijn voor die prijs. Uiteindelijk zijn mijn reisgenoot en ik het erover eens dat we de vlucht willen boeken. Echter ineens is de prijs van het ticket 179 Euro pp, en dat in nog geen uur tijd sinds ik de vorige keer had gekeken en er zogenaamd nog 4 stoelen beschikbaar waren voor de prijs van 139 euro. Daar het ticket ruim twee maanden van te voren geboekt werd, kon ik me niet voorstellen dat er ineens 4 stoelen verdwenen waren. Argwanend en met in het achterhoofd het gevoel dat KLM cookies gebruikt om te zien waar en hoevaak je naar een vlucht zoekt en op basis daarvan de prijs aanpast, probeerde ik dezelfde vlucht nog eens te boeken, maar dan op een andere computer waarop ik nog niet eerder naar deze vlucht gezocht had. Ik was eigenlijk niet eens verbaasd dat ik toen gewoon de gewenste vlucht kon boeken voor initiële 139 euro pp!

Ik concludeer hieruit dat de KLM z'n eigen markt creëert en mensen probeert aan te zetten tot koop door een fictieve stoelbeschikbaarheid te geven die afneemt en de prijs te verhogen als de fictieve stoelen zogenaamd 'op' zijn, al naargelang men vaker naar die vlucht zoekt. Ik heb geen idee of dit toegestaan is en of andere airlines deze methode ook gebruiken, maar het klinkt mij haast als oplichting in de oren.

Mijn advies is dan ook om bij het initiële zoeken naar vluchtmogelijkheden niet de website van de airline te gebruiken, maar zoek websites zoals bijvoorbeeld www.kayak.nl en pas als een keus gemaakt is, de website van de airline te bezoeken om de vlucht te boeken.

meer
Garantie oudere auto's
yohoh64
yohoh64
Datum: woensdag 14 mei 2014, 13:28
Trefwoorden: Bovag dealer komt afspraken niet na
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 68x

Begin dit jaar bij een bovaggarage in Bolsward een tweedehands oudere auto gekocht. Deze dealer was zelf een goede kennis. Op de verkoop zat geen garantie, echter door het goede contact werd mij aangeboden dat indien er iets ernstigs zou zijn binnen een paar weken dan kon ik natuurlijk terugkomen en zou het probleem verholpen worden. Maar de motor was echt 100%, keuring was niet nodig. De motor was geheel gereviseerd. 2 weken later en 800 km gereden begaf de auto het door een verkeerd gemonteerde poelie, waardoor het tandwiel kapot gegaan is evenals de krukas. De auto kostte 3900,- De Dealer wil nu van niets weten. De reparatie heeft nu echter iets meer dan 2000,- gekost, Hij wilde wel een kleine vergoeding geven, (200) echter dan zonder BTW bon en dus zwart. We hebben de dealer diverse mogelijkheden per brief voorgesteld, Hij geeft geen gehoor. Graag zou ik de belbus in willen laten schakelen, maar ik heb nog geen reactie gehad op mijn aanvraag. Hoe zit dit nu. De Bovag garantie geld niet, dan moest de aanschafprijs 4500,- Zijn, maar er bestaat toch ook wettelijke garantie.?? Ik zit in de ziekte wet en het geld is nu finaal op door dit geintje, ik kan mij dus geen advocaat permiteren. Wie helpt.??
vriendelijke groet en alvast bedankt voor het meedenken,
Marjan Bouma Bolsward

meer
Zwart rijden met een geldig abonnement
fransvanlandre
fransvanlandre
Datum: dinsdag 13 mei 2014, 23:12
Trefwoorden: verplicht inchecken met een abonnement
Reacties: 16
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 144x

Om gebruik te maken van het openbaar vervoer kan je kiezen voor een abonnement of voor het afrekenen per gemaakte rit. In het laatste geval gebruik je de OV- chipkaart als betaalmiddel. Dan wordt het in- en uitchecken belangrijk. Een abonnement nemen is vaak handig als je op werkdagen over een vast traject reist. Het gemak van een abonnement is dat het vervoer reeds vooraf is betaald. Af en toe kan je een controleur verwachten en dan zie je die, met de zekerheid van betaald te hebben, met een gerust hart tegemoet. Maar helaas, sinds de invoering van de OV- chipkaart werkt dat niet meer zo.

Terwijl gereisd wordt binnen het betaalde vervoergebied van het abonnement is het mogelijk tegen een boete aan te lopen. Het vertrekpunt niet vast leggen, door niet in te checken, is in het openbaar vervoer voldoende reden voor het opleggen van een verhoogde ritprijs. Volgens mijn vervoerder zou ik over een ongeldig vervoerbewijs beschikken. Hoe is dat mogelijk? Ik beschik over een abonnement geldig voor de reis die ik maak op het controle moment. Maar dan toch word ik gelijk gesteld aan iemand die niet betaald heeft voor zijn reis. Ik heb geen zin, en het heeft geen zin, meer te betalen dan echt nodig is.

meer
Nieuwe oplichtersorganisatie: webuyanycar
roskam24
roskam24
Datum: vrijdag 9 mei 2014, 12:39
Trefwoorden: webuyanycar oplichters misleidend
Reacties: 12
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 241x

Ik was online de mogelijkheden aan het vergelijken voor het verkopen van mijn auto. Ik stuitte op Webuyanycar.

De site ziet er mooi uit maar daar begint de misleiding al.

Je vult je kenteken in om een taxatiebedrag te krijgen voor je auto. Veel informatie kun je niet invullen dus de taxatie is eigenlijk uit de lucht gegrepen. Pas als je een afspraak online hebt ingepland krijg je het taxatiebedrag in beeld. Mij viel meteen op dat dit bedrag wel erg hoog was. Een lokkertje dus.

Je krijgt vervolgens een mailtje met het taxatiebedrag en de afspraak. Hier staat in dat je het bedrag kunt verzilveren als je langs komt.

De taxatie is niet gratis als je de voorwaarden goed leest op de website. Als ze je auto gaan taxeren om de echte verkoopprijs te bepalen dan ga je dus al kosten maken. Vooraf kunnen ze niet zeggen hoeveel de taxatiekosten bedragen.

De kleine lettertjes zeggen (gekopieerd): "Afhankelijk van de hoogte van de taxatie brengen wij taxatiekosten in rekening.". Daar bovenop moet je ook transactiekosten betalen als ze je aan hun de auto verkoopt. 50 Euro voor een auto tot 5000 euro en 75 euro voor een auto die meer waard is.

Over de betaling zijn ze ook onduidelijk. Op de website onder algemene voorwaarden staat:
5.3 Onze standaard betalingsvoorwaarden maken gebruik van Future Dated Faster Payment (snelle betaling met tijdsbetaling), die normaal na 4 dagen op uw bankrekening wordt overgemaakt.
Het mailtje die je ontvangt ter bevestiging zegt: De betaling wordt direct op uw bankrekening overgemaakt en we kunnen ervoor zorgen dat u de volgende dag al de betaling ontvangt.
Let er op dat de algemene voorwaarden geldend zijn.

Nog een punt uit de algemene voorwaarde:
3.1 Elke waardebepaling die via onze website of per e-mail (Online waardebepaling) wordt gegevens, is een waardebepaling op basis van de informatie over de auto die u ons verstrekt (Auto) en niet een prijs die we bereid zijn om voor de auto te betalen.

Mensen worden dus eerst misleid met een goede prijs. Op het moment dat ze langs gaan om de auto te verkopen dan wijst men naar een echte taxatie. Deze pakt heel anders uit. Men moet vervolgens taxatiekosten betalen.

PAS DUS OP VOOR WEBUYANYCAR

meer
Bol.com maakt vooral winst op tweedehands kinderboeken op rekening van de verkoper.
boeknow
boeknow
Datum: woensdag 7 mei 2014, 12:57
Trefwoorden: Kinder
Reacties: 17
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 77x

U moet Bol.com voor de aardigheid eens kijken bij de tweedehands boeken van Carrie Slee. Al deze kinderboeken worden [ waarschijnlijk door jeugdige verkopers] te koop gezet voor 5.00 of minder. Verkopers letten hier niet op regeltjes van Bol.com en moeten bij verkoop 0,58 euro aan portokosten bijbetalen om het boek te kunnen verzenden. Bol.com houdt er daarintegen ca. 4.00 euro aan over, omdat een jeugdige koper ook nog eens 2.00 euro zogenaamde servicekosten moet betalen. Het boek kost geen 5.00 maar 7.00 euro voor de jeugdige lezer. Bol.com behaalt winst kinderboeken over de rug van jeugdige lezers

meer
reparatie van electronica en witgoed
madelief
madelief
Datum: zaterdag 3 mei 2014, 11:56
Trefwoorden: witgoed, printers e.d
Reacties: 26
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 138x

ik wil iedereen er even op wijzen dat gisteren voor die het niet gezien hebben om 21.20 op ned.2 was een programma wat liet zien dat er bewust fouten worden gemaakt zodat de koelkast ,printer eerder kapot gaat .inktpratronen minder gevuld worden .zodat er eerder weer een nieuwe gekocht worden.

meer
Bol.com's vrijmarkt. Wat een flauwe kul!
boeknow
boeknow
Datum: zaterdag 3 mei 2014, 00:10
Trefwoorden: Bol.com, tweedehands boeken verkoop
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 37x

Bol.com's Vrijmarkt!

Mensen wat een flauwe kul. Bol.com verdubbelt de winst van 5, jazeker van 5 tweedehandsverkopers, die minstens 5 artikelen tweedehands in een maand via Bol hebben aangeboden. De trekking geschiedt at random, geautomatiseerd en op onpartijdige wijze en het te winnen geld wordt uitgedrukt in een cadeaubon van Bol.com. Jaaaaaaaaa, Bol.com pakt flink uit!
Mensen U gaat natuurlijk nu direkt uw boeken e.d. tweedehands aanbieden via Bol.com. Dat heeft één groot voordeel nl. Bol's naamsbekendheid, en voor de rest heel veel nadelen:
* Als u Uw boeken e.d. onder 6.00 euro aanbied, moet u geld bijbetalen vanwege de hedendaagse hoge portokosten, die voor uw rekening komen. De verpakking en printkosten factuur komen daar nog bij!
* U wordt ieder maand aangemaand uw verkoopprijs bij te stellen. Net als u gaan verkopers hun prijs verlagen: u verdient minder en Bol.com verkoopt door de lage prijs meer. Hoe laag de prijs ook is, Bol com verdient bij verkoop in ieder geval ca. 4.00 per boek.
* Bol.com berekent de provisie ad 1.00 euro + 15 % niet alleen over de prijs van het boek. Nee u betaald ook provisie over de door u te betalen hoge portokosten.
* De koper mag het boek retourneren en in dat geval bent u de door u betaalde verzendkosten kwijt. Die kunnen oplopen tot 5.00 euro. Service Bol.com op rekening van de verkoper.
* Als de koper het boek niet retourneert bent u uw boek kwijt want Bol.com voert dan veelal aan dat ze het heel vervelend vinden, maar dat het boek zoek zal zijn geraakt tijdens de retourzending.
* Dan nog een garantie-fonds dat niets met garantie heeft te maken. Dat bepaalt Bol.com nl. zelf naar aanleiding van uw
presteren als verkoper. Dus als kleine verkoper kan je dit
wel vergeten.
* De koper mag u beoordelen, d.w.z. dat hij ongelimiteerd u de grond mag inboren als hij niet heeft onvangen wat hij dikwijls zou willen ontvangen, nl. een nieuw boek tegen lagere prijs. Neeee, niet iedereen zal dat doen. maar het Bol-publiek mag volgens Bol.com hoge verwachtingen koesteren. Oh ja, al is de beoordeling nog zo onredelijk, u kunt niet publiekelijk reageren.
* Als u denkt bij eventuele problemen bij de klantenservice terecht kan, moet ik u ook teleurstellen. Daar zitten bijverdienende scholieren met voorbewerkte antwoorden die allemaal beginnen met: We vinden het heel vervelend voor u, maaaaaaaar .................!
Mensen, vergeet het niet! 5 verkoper mogen aan het eind van de maand hun verkoopbedrag verdubbelen en dit besteden via een cadeaubon te besteden bij Bol.com. En...... dat mogen geen boeken zijn ??!!

meer
Gazelle kwaliteit fiets allang hééél verleden tijd
bos1965kas
bos1965kas
Datum: vrijdag 2 mei 2014, 21:43
Trefwoorden: Gazelle accu elektrische fiets kwaliteit stekker
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 156x

Stelling:
Je kunt beter elke drie jaar een nieuwe elektrische fiets kopen bij de Aldi of Lidl dan één keer bij Gazelle. Bij eerder genoemde met drie jaar garantie heb je negen jaar gegarandeerd een goeie fiets. Voor hetzelfde bedrag heb je met beetje pech maximaal 2 jaar een werkende fiets van Gazelle.

Gazelle Orange Elektrische fiets gekocht met Gold accu. Prijs 2100 euro in 2011. Na 2,5 jaar stekker defect van accu door ontwerpfout. Pinnetjes zijn te zwak voor stekker, bekend probleem. Geen garantie of tegemoetkoming door dealer of Gazelle want garantieperiode van 2 jaar is voorbij. Keuze niet moeilijk, nieuwe Gazelle accu kopen van ruim 600 euro of compleet nieuwe elektrische fiets van Aldi voor 800.

Gazelle doet het voorkomen alsof men milieubewust bezig is en heft een extra "verwijderingsbijdrage" op de accu. Als men werkelijk milieubewust bezig zou zijn zou men zorgen dat een accu goed ontworpen en te repareren is.

meer