vragen: auto & vervoer (571)

0900 2
el-zorro
el-zorro
Datum: maandag 29 sep 2014, 23:39
Trefwoorden:
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 51x

ik vraag me eigenlijk af of er nog iemand is die weet waarom de 0900 zijn aangeschaft ???

vroeger zijn deze nummers in gebruik genomen omdat de medewerkers van bepaalde bedrijven niet steeds wilde dat mensen vaak voor onbenullige vragen ze steeds gingen bellen later merkte ze dat er toch flink aan verdient kon worden dus steeds meer mensen van bedrijven gingen deze nummers gebruiken als melk koe ze worden niet meer gebruiken waar voor ze eigenlijk bedoeld voor waren


eigenlijk moeten we massaal hier over moeten klagen

dat ze eigenlijk afgeschaft moeten worden
we worden misleid door al deze bedrijven dat we ze moeten gebruiken

volgens de wet is misleiding strafbaar

volgens artikel 47 lid 2 valt dit onder misleiding
is het strafbaar

meer
0900 nr
el-zorro
el-zorro
Datum: maandag 29 sep 2014, 23:15
Trefwoorden:
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 24x

nog niet zolang geleden was er een uitzending over de ov chipkaart voor vergetend uit te checken

wat me opvalt is er wordt wel regelmatig gesproken dat we 0900 moeten bellen om hun geld terug te vragen veel mensen moeten mobiel bellen omdat ze geen vast telefoon hebben
je kunnen wel bijvoorbeeld wel beweren dat hun 0900 80 euro cent kost per minuut
stel je krijgt 5 euro terug voor het vergeten uit checken
maar de kosten die je belt inclusief alle btw kosten die je voor dit gesprek er bij worden berekent kan het zo zijn dat je meer aan belkosten heb terug gegeven dan je krijgt

bellen heeft dan niet altijd zin als je niet kunt mailen dan ben je nog een dief van je eigen portemonnee geld ook voor andere instanties die je moet bellen



meer
openbaarvervoer
el-zorro
el-zorro
Datum: maandag 29 sep 2014, 22:53
Trefwoorden:
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 58x

als er bij openbaar vervoer word bezuinigt dien men altijd een klacht bij dat ov bedrijf dat is fout
je moet altijd een klacht indienen bij de provincie zij bepalen de dienstregeling ov stel er word bezuinigt en er rijd ergens geen bus meer of minder vaak lossen zij de klacht op als je dit daar meldt ov meld dit nooit bij provincie

meer
Drenth Autos Nieuwe Pekela
drenth autos
drenth autos
Datum: donderdag 25 sep 2014, 21:55
Trefwoorden: Drenth Autos Nieuwe Pekela oplichting !!
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 41x

U moet dit bedrijf mijden, het verkoopt geïmporteerde auto's uit veelal Duitsland en rommelt met de kilometerstanden, de kilometers worden naar gelang het onderhoudsboekje is ingevuld aangepast of het boekje word uit de auto gehaald en vernietigd . De heer [edit redactie] weet u op een uiterst slinkse wijze te benaderen tevens joviaal te zijn en een niet kenner in te palmen een auto aan te laten schaffen met onofficiële kilometers.
PAS OP !! NIET DE TRAAN MAAR DE SCHATER IS GEVAARLIJK BIJ DEZE MAN !! KIJK UIT !!!
dit bedrijf heeft inmiddels auto's terug moeten nemen

1: vraag altijd om het originele onderhoudsverleden, dit is bekend bij de verkoper, ook met de onderhoudsboekjes word gerommeld namelijk !
2: vraag om de fahrzeugbrief (duits kenteken) deze is aanwezig hetzij gekopieerd , hierin staan alle vorige eigenaren + adressen vermeld, hij zegt onherroepelijk "deze heb ik niet" indien hij dit zegt houd hij iets achter, maar dit heeft hijzelf absoluut en u hebt het recht dit te krijgen want u doet "eerlijk"zaken met hem dus hij heeft niets te verzwijgen hierover, waarop uzelf direct kunt controleren of de km's kloppen of niet.
3: de aan te schaffen auto checken bij de dealer van het merk .

De wetgeving is per 1 januari 2014 veranderd en de sancties streng, het is uitermate strafbaar wanneer men knoeit met kilometertellers oftewel kilometertellers manipuleert .
Ook auto's uit het verleden aangeschaft bij Drenth Autos Nieuwe Pekela kunnen alsnog gecheckt worden !!
Indien u ook slachtoffer bent sluit u aan bij dit forum en deel uw ervaringen

meer
klein bedrijf met auto reclame rijden....
chamelvl
chamelvl
Datum: zondag 21 sep 2014, 22:21
Trefwoorden: autoreclame
Reacties: 9
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 65x

beste,

ik heb een klein sinterklaas verhuur bedrijfje, ik ben vorig jaar bij de kvk geweest om te vragen of ik me daar al moet inschrijven, hun antwoord. nee dat was nog niet nodig door te lage omzet. ik geef wel mijn extra inkomsten aan bij de belastingdienst..

hier boven staat een kleine beschrijving die misschien de vraag wat verduidelijkt.

mijn vraag.. mag ik met reclame van dit alles rijden op mijn auto, zijn daar bepaalde regels voor? en zijn er ook regels bijvoorbeeld dat het toegestaan is vanaf sinterklaas ons land betreed. aangezien ik in september al de pepernoten bij de winkels zie liggen weet ik niet zeker of wat ik doe wel of niet is toegestaan.

gr chamel

meer
heffingskortingen
pintje
pintje
Datum: vrijdag 19 sep 2014, 21:04
Trefwoorden:
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 33x

Welke heffingskortingen mag een gemeente toepassen op de bijstandsuitkering?

meer
oli blij bijvullen
tatosoenarto
tatosoenarto
Datum: vrijdag 19 sep 2014, 00:10
Trefwoorden: olie probleem
Reacties: 13
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 93x

ik heb een toyota corolla verso automaat bj 2004 net gekocht bij een auto dealer gekocht ,net maar een week de olie was bijhna leeg . ik ging terug nar de garage kreeg niewe olie na 1200 km gereden weer leeg . ik heb weer bijgevulkd na 600 km gereden moet ik 1 liter weer bijgevuld is dit normaal of er iswat mankeert met die auto

meer
anwb prijsverhoging
cinjer
cinjer
Datum: maandag 15 sep 2014, 18:03
Trefwoorden: anwb wegenwacht verkapte prijsverhoging
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 94x

de ANWB gebruikt de reden dat hun wegenwachtpakketten niet duidelijk zouden zijn om de prijs met ruim 18 % te verhogen. Daarvoor krijg je een uitbreiding van het pakket terug, vervangende auto. Als je dit niet wilt krijg je ook de woonplaatsservice niet meer.

meer
Betaald voor niet uitgevoerde reparatie, onbeschoft gedrag en dreigementen bij AutoBrockhoff Almere B.V.
trailx
trailx
Datum: maandag 15 sep 2014, 14:17
Trefwoorden: autobrockhoff, brockhoff, nissan, mitsubishi, honda, almere, bovag, geschillencommissie
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Garage
Bekeken: 59x

N.a.v. een brom onder het dashboard zoeken we een officiële Nissan dealer op voor vakkundig advies. Na onderzoek blijkt dat de motor van de aanjager stuk is welke vervangen moet worden. De prijs is € 530 en de dealer geeft ons het advies dit onderdeel te bestellen bij de onderdelenlijn omdat dit goedkoper is, zij zullen het dan monteren. Onderdeel is besteld en wordt door dealer ingebouwd. Uiteindelijk bleek de kosten voor inbouwen inbouwen € 327 en de losse motor was € 250 wat net zo duur was al een nieuwe.. Echter, na montage is de gehele luchtcirculatie weg en dealer weet niet wat er loos is. Na bijna 6 weken bellen, afwachten en rond rijden met beslagen ramen volgt weer een reparatie waarna de dealer aangeeft dat het weer werkt. Bij ophalen van de auto (+ betalen van € 850) blijkt het NIET opgelost en dit wordt direct gemeld. Auto wordt weer aangeboden en het probleem wordt uiteindelijk na drie dagen (men had het druk vertelde ze) gevonden in de vervangen motor. Dealer brengt vervolgens ZONDER afspraak nog eens € 1150 in rekening en dreigt ons gezin met in beslagname van de auto. Let wel, ze hadden nog steeds de verplichting de vorige reparatie goed uit te voeren dus van een nieuwe opdracht was absoluut geen sprake.

En het werd nog erger, onder politie begeleiding -112 werd door ons gebeld nadat de dealer (de eigenaar zelf!) onze auto liet blokkeren en de toegang tot het bedrijf voor ons afsloot!- hebben we onder protest de factuur moeten voldoen omdat de auto op hun terrein stond en de Politie hier weinig aan kon doen. We besloten het op een nette juridische manier op te lossen. De dealer weigerde nog mee te werken.

Deze onbeschofte manier van werken en klant behandeling is middels een klacht kenbaar gemaakt bij Nissan Nederland en Bovag Bemiddeling welke beide niets (?) voor ons konden doen. Uiteindelijk is de Geschillencommissie ingeschakeld. De Geschillencommissie heeft een onafhankelijk expertiserapport laten opmaken waaruit blijkt dat de dealer technisch niet capabel en inefficiënt is geweest, de klant voor alle kosten laat opdraaien en er tot slot van rekening een vage en niet met urenregistratie te onderbouwen facturatie op na houd. Toch oordeelt de commissie dat wij als consument betere afspraken (?) had moeten maken met de dealer over de kosten en dat het monteren van een door de dealer geadviseerd tweede hands onderdeel toch de verantwoordelijkheid is van de klant.

Kortom, dit soort bedenkelijke praktijken worden onder toezicht van de Bovag en importeur toegelaten en het volgende slachtoffer van deze ondernemer zal zich snel weer melden.

Advies: Mijd deze dealer of ga er weg als het nog niet te laat is. Het is ronduit schandalig dat Nissan Nederland, De Geschillencommissie en de BOVAG dit soort dealers omarmt en het zegt meteen genoeg over de waarde ervan.

meer
Big Brother in de OV?
wiet
wiet
Datum: zondag 14 sep 2014, 12:10
Trefwoorden:
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 52x

Gezien bij Kassa: Vraag aan de NS: 'Waarom moet je met een OV Vrij abonnement eigenlijk in- en uitchecken?' Er komt geen direct antwoord. De NS draait om de hete brij heen. Waarom? Is het 'BIG Brother is watching you' door de overheid, justitie en OV? Is het een marketingmiddel? Is het puur verdienen aan al de energie die hiermee wordt verspild? Wat kost 1 piepje eigenlijk? Wie komt met de waarheid op de proppen?

meer