vragen: auto & vervoer (589)

ondeugdelijk service
irene1973
irene1973
Datum: zaterdag 24 jan 2015, 20:49
Trefwoorden: autonique, uden, ondeugdelijk, advies, APK, waarschuwen
Reacties: 11
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 109x

Kun je een autohandelaar aansprakelijk stellen op ondeugdelijke service en onbetrouwbare APK?

Vooral als dit met levensgevaarlijke situaties gepaard gaat?

In maart 2014 kochten wij een fiat Punto bij Autonique te Uden. Zogenaamd een deugdelijke auto die 'uiteraard goed was nagekeken' maar waar we inmiddels achter zijn van niet. Nadat de knalpijp er onderuit gevallen was (?) bleken de remmen in verregaande staat van ontbinding. Een staat die bij de APK al opgemerkt had moeten zijn. Gelukkig voor de zaak (?) bleek de aansluiting van de sensor ook los te zitten waardoor dit probleem ook niet opgemerkt had kunnen worden.

Bij het confronteren van de zaak met de problemen waarop we min of meer toevallig waren gestuit waren de volgende letterlijke uitspraken te horen.
- ".. en nu zijn we zeker wel goed genoeg om te betalen". (n.a.v. het gegeven dat we de auto na de knalpijp die er onderuit viel naar een dichtstbijzijnde garage hadden gebracht)
- "... nou je trapt niet zomaar door je rem heen ... en het is nog geen ijzer op ijzer" (bij het horen en letterlijk zien van de loszittende en verroeste remschijf)
- "...wij weten ook niet wat we aangeleverd krijgen" (bij de constatering dat dit toch wel opgemerkt had moeten worden bij de inkoop of APK. Een uitspraak die in schril contrast staat bij de aankoop waar uiteraard alles goed was nagekeken.

Afijn, vele gebroken onderdelen (airco na 2 mnd, cd, direct knalpijp, remmen. etc) en vele gebroken beloften verder zijn wij de zaak helemaal beu. Het ergste is nog de APK en de service na afloop.

Maar waar kunnen we zo'n zaak op aanspreken? Iemand enig advies


meer
Onderdeel vervangen
holiday
holiday
Datum: maandag 5 jan 2015, 19:46
Trefwoorden: garage, onderhoud, vervangen
Reacties: 18
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 95x

Ik had een combi schakelaar voor de ramen en de spiegels die bij een raam weigerde. De dealer kon alleen maar de schakelaar vervangen, kosten incl. arbeidsloon circa € 170,00.
Ik heb de oude schakelaar uit elkaar gehaald 5 minuten werk, blijkt er 1 klein onderdeeltje stuk te zijn, echter losse onderdelen van de schakelaar worden niet geleverd.
Een onderdeel van misschien 1 euro, 20 minuten werk en dan toch maar een hele nieuwe schakelaar monteren voor € 170,00.
Los kost de schakelaar bij de dealer € 120,00.
Op de sloop kost zo'n schakelaar tussen de 40 en 50 euro en nieuw besteld in Amerika $ 52.00.
Waarom zijn die onderdelen niet te koop?
Zo worden wij dus belazerd in de auto branche,

meer
Opzeggen ANWB lidmaatschap
lalieu
lalieu
Datum: zaterdag 3 jan 2015, 16:05
Trefwoorden: anwb, opzeggen lidmaatschap, klacht
Reacties: 16
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 131x

ANWB-lidmaatschap opzeggen:

Eind dec heb ik telefonisch contact opgenomen met de ANWB om mijn lidmaatschap na 33 jaar te beëindigen. Aangegeven reden: Aanschaf nieuwe auto per 12-1-2015 met mobiliteitsgarantie voor 5 jaar oftewel ik heb geen dubbele wegenwachthulp nodig! Telefonisch contact met de ANWB opgenomen. Men gaf aan dat ik te laat was met de opzegging. Ik vind het ronduit schandalig en belachelijk dat ik nu voor een dienst moet gaan betalen waar ik sowieso geen gebruik van zal maken! Een onfatsoenlijke werkwijze van de ANWB, waar ik dus al 33 jaar lid van ben! Men "steelt" nu ca € 100 van mij. Zal derhalve nooit meer van zo'n "club" lid worden!
Zijn er nog meer forumbezoekers met een dergelijke ervaring en / of een goed advies omtrent hoe ik nu moet handelen?

meer
Vervaldatum chipkaart absurd?
consumentrobbie
consumentrobbie
Datum: zaterdag 20 dec 2014, 19:41
Trefwoorden: ov, ov-chipkaart, chipkaart
Reacties: 16
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 120x

Beste reizigers en ov-chipkaarthouders!

Ik heb Translink Systems BV, beheerder en maker van de OV-chipkaart in Nederland, het volgende voorgelegd: Ik heb het bedrijf gevraagd of ze bereid zijn om bij het verlopen van mijn persoonlijke OV-chipkaart, kosteloos een nieuwe toe te zenden. Het is naar mijn mening absurd om een nieuwe te moeten aanschaffen. Wij als consumenten hebben niet gevraagd om een vervaldatum. We zouden hier dus ook niet mee akkoord moeten zijn.

Ik laat u hun reactie binnenkort weten.
Gaan Translink en de OV-bedrijven de gestelde prijs voor het aanschaffen van een OV-chipkaart handhaven, dan stap ik naar de rechter en roep ik landelijk op tot een boycott.

meer
slechte ervaring motorhuis - Den Haag kerktuinen
qaisali
qaisali
Datum: donderdag 18 dec 2014, 12:38
Trefwoorden: slechte ervaring motorhuis Den Haag kerktuinen
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 75x


Mijn citroen c1 start soms niet op. Bij openen van het sleutel wordt de auto geblokkeerd. Meerder keren ANW bij aangeroepen. Geen error code gevonden, maar de auto wel opgestart gekregen door resten. Na de derde keer bij citroen dealer geweest met het verhaal dat er geen error code is en dat de auto gerest is. Toch hebben ze de auto ontvangen. De enige wat ze gedaan hebben is uitlezen (terwijl ze wisten dat de auto gereset is) en effen mee gerijden. Het probleem is dus niet grondig onderzocht en niet geholpen. Toch moest ik 49 euro voor betalen. Volgens hun moet ik de volgende keer weer in de kou staan en direct de auto slepen als het gebeurt. Zeer slecht auto, zeer slecht dealer.

meer
Tekortschieten in communicatie omtrent mislukt incasso (Intrum Justitia & Trans Link Systems)
huugdaluik
huugdaluik
Datum: dinsdag 16 dec 2014, 17:15
Trefwoorden: Trans Link Systems, Translink, Intrum Justitia
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 55x

- Communicatie voorafgaand aan de klacht:

Vorige week was het voor mij opeens niet meer mogelijk om met mijn persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen in te checken.
Volgens 2 conducteurs stond er echter nog genoeg saldo op mijn OV-chipkaart en was er verder niks raars te zien volgens hun OV-chipkaartreader.
De conducteurs verwezen mij daarom door naar de informatiebalie op het treinstation.
Deze “informatiebalie” bleek echter niets meer te zijn dan een soort ANWB praatpaal, met een medewerker die mij ook niet kon helpen en mij doorverwees naar de telefonische klantenservice van OV-chipkaart (onderdeel van Trans Link Systems).

De telefonische klantenservice van OV chipkaart deed het af als een defect van mijn OV-chipkaart, wat ik erg raar vond, aangezien de conducteur en de kaartautomaat op het station mijn kaart nog gewoon kon lezen.

Vervolgens heb ik zelfstandig maar contact opgenomen met de telefonische helpdesk van de Nederlandse Spoorwegen.
Na de vele keuzemenu’s, doorverbindingen en het plotseling verbreken van de verbinding, kreeg ik dan eindelijk een medewerker aan de lijn.
Het betrof wederom een medewerker van OV-chipkaart, terwijl ik toch echt de klantenservice van de NS had gebeld.
Het werd nog mooier toen meneer mij adviseerde om contact op te nemen met de NS, op exact hetzelfde telefoonnummer waarop ik de beste man zojuist te pakken had gekregen.
Tot slot attendeerde de klantenservice medewerker mij erop dat mijn OV-chipkaart over een maand gaat verlopen.

Aangezien ik door mijn Dal Voordeelurenabonnement (waar ik dus het gehele klachttraject geen gebruik van kon maken) recht zou hebben op een gratis nieuwe OV chipkaart, besloot ik op de nieuwe OV chipkaart te wachten.
Volgens Trans Link System was immers een defecte OV-chipkaart de oorzaak van mijn probleem.

– Klacht:

Omdat het mij toch niet helemaal lekker zat, en ik gebruik wilde maken van mijn Dal Voordeelurenabonnement, besloot ik om nogmaals langs een NS kaartautomaat te gaan.
Ondanks dat de kaartautomaat aangaf dat er al voldoende tegoed op mijn OV chipkaart stond (€20,40), probeerde ik meer saldo op mijn kaart te zetten.
Doordat zelfs dit niet ging, werd het daadwerkelijke probleem eindelijk duidelijk: mijn OV-chipkaart saldo was blijkbaar geblokkeerd.
Tijdens al het voorgaande (telefonische) contact kon niemand van de klantenservice dit aan mij melden!

Na weer gebeld te hebben met de klantenservice van OV-chipkaart werd duidelijk dit kwam doordat men 2 opladingen van elk €20,- niet kon afboeken.
Als gevolg hiervan heb ik €80,- (waarvan €40,- incassokosten) aan incassobureau Intrum Justitia overgemaakt.
Ik heb echter op geen enkele wijze een aanmaning van Trans Link Systems of Intrum Justitia ontvangen.
Blijkbaar hadden ze deze brieven naar mijn oude adres gestuurd.
Ik ging er destijds van uit dat een adreswijziging van mijn NS account voldoende zou zijn (niet dus!).

Afgezien van het gegeven dat volgens de klantenservice de adreswijziging mijn verantwoordelijkheid was, vind ik het zeer kwalijk dat ik op geen enkele andere manier (telefonisch, hetzij email) benaderd ben over de openstaande incasso’s!

Waarom is het in dit digitale tijdperk niet mogelijk/voldoende om een adreswijziging bij 1 centraal OV loket door te geven??
De communicatie tussen zowel Trans Link Systems en de Nederlandse Spoorwegen, als Trans Link Systems en de consument laat zwaar te wensen over!

meer
fiets servicebeurt maar half uitgevoerd
bennietgek
bennietgek
Datum: vrijdag 12 dec 2014, 20:43
Trefwoorden: Hans Struijk fietsen
Reacties: 18
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 162x

Dit jaar heb ik een Koga Roadspeed gekocht bij Hans Struijk fietsen in Eindhoven.
In april bracht ik deze weg voor een servicebeurt.
Aangezien ik in het verleden er bij een concurrent achter kwam dat servicebeurten met de Franse slag plaatsvonden heb ik besloten mijn volgende fiets bij Hans Struijk aan te schaffen.
In een papieren bijlage die ik van uw bedrijf had stond dat ALLE boutjes en moertjes nagetrokken zouden worden bij de eerste servicebeurt.

Omdat ik door een verleden bij de concurrent enigszins wat wantrouwig was geworden heb bij dit bedrijf de proef op de som genomen door zelf 8 boutjes voor de aflevering van mijn servicebeurt iets of wat los te draaien.
Dit betrof o.a. spatbord, handgrepen, en een hele essentiële, de stuurschroef bovenin het stuur.

Toen ik mijn fiets de volgende dag had opgehaald heb ik met een inbussleutel de desbetreffende bouten een straat verder op gecontroleerd.
Tot mijn grote verwondering kwam ook hier weer een aap uit het Struijkgewas !!
Alle boutjes, inclusief het stuur zaten nog los !!

Ik ben verbijsterd teruggegaan naar de werkplaats en heb uitleg gevraagd met de brief in mijn hand waarin stond dat alles gecontroleerd zou worden.
Het spreekwoord "met de mond vol tanden staan" werd hier dat op ongeëvenaarde wijze ten toon gesteld.  

Wat ik te horen kreeg was dat ik maar weinig vertrouwen had in hen om zelf boutjes los te draaien.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet wist dat sommigen met loctite vast zaten en daardoor aangedraaid hoefden te worden.
Maar ik blijf er bij dat de spatborden en zeker de stuurschroef gecontroleerd had moeten worden.

Na een klacht ingediend te hebben bij het hoofdkantoor is de bedrijfsleider aangespoord met mij contact op te nemen. Hij heeft meerder malen toegezegd te bellen om een eventuele oplossing te bespreken.
Na diverse malen vergeten te zijn mij te bellen op aangegeven tijden is het bij één telefoontje gebleven toen ik niet thuis was.
Ik heb hem zelf niet gebeld omdat in de conclusie had getrokken dat hij het overdag mega druk had in zijn hoofd.
Kreeg zelfs een mail waarin hij over zichzelf zei “ ERG HE” dat hij meer weer was vergeten.
Op het laatst vroeg hij me naar de winkel te komen wat ik niet meer heb gedaan na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden.

Mijn fiets heb ik elders naar een fietsenmaker gebracht die alleen maar gespecialiseerd is in reparaties en servicebeurten, geen verkoop van nieuwe fietsen.

Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma KASSA om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Ik heb een voorgevoel dat daar wel eens opmerkelijke feiten naar boven kunnen komen.
Die servicebeurten zijn big business voor fietsen zaken met vermoedelijk veel overlappende in rekening gebrachte uurlonen. Zeker als het op de manier gaat zoals bij mijn eerste servicebeurt.

Heeft u ook zo'n ervaring laat het hier dan eens weten.

meer
auto garage koste badhoevdorp
benisaid
benisaid
Datum: zondag 23 nov 2014, 18:38
Trefwoorden:
Reacties: 11
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 175x

Deze garage met de naam Garage Kost uit badhoevedorp heeft een hoop lokkertjes op marktplaats en speurders.
Echter wanneer je daar aankomt kom je geen enkele auto tegen waarmee ze adverteren. Als je je smartfoon erbij pakt en je laat ze de advertenties zien dan is het maar we hebben een andere die erop lijkt alleen is deze 2000,- euro duurder natuurlijk. Een hoop praatjes deze gasten. Ook als je van te voren belt en je zegt staan deze auto`s bij jullie in de showroom dat is het antwoord ja natuurlijk staan ze er, ik ga nog even kijken voor de zekerheid en vervolgens krijg je een volle ja te horen. Na een rit van 120 kilometer daar aangekomen, en de bezoek begon meteen goed, er stond een klant ruzie te maken dat hij 100 kilometer heeft gereisd en dat de auto er niet stond terwijl ook hij dit eerst telefonisch bevestigd heeft gekregen. Toen hij vroeg wat voor bedrijf dit was probeerde 2 medewerkers deze persoon naar buiten te werken zodat de andere klanten het niet zagen. Toen mij gevraagd werd of ze mij konden helpen konden ze geen van de 3 auto`s auto`s aanwijzen waar ik voor kwam. Ook ik vroeg wat voor bedrijf dit was en of ze met alle klanten zo omgingen. Gelukkig begonnen ook anderen zich in het gesprek te mengen en ook deze vroegen waar de auto`s stonden waarmee geadverteerd werd. Eentje maakte een opmerking dat hij geen proefrit mocht omdat er teveel auto`s voor stonden. Als hij een aanbetaling deed dan gingen ze de auto`s vrij maken ??????? al met al een stelletje laaienlichters en oplichters die je alleen je geld proberen af te troggelen. Verwacht geen service van deze gasten want ze zijn alleen op je portemonaie uit en het enige wat je ziet is klanten die gelukkig weglopen zonder wat te kopen. Mijn vraag is kan je ze mensen aanklagen voor deze praktijken en zo ja wat voor zin heeft het.

meer
Hoe klantvriendelijk is Nuon?
karinakamp
karinakamp
Datum: zaterdag 25 okt 2014, 11:48
Trefwoorden: Nuon klant (on)vriendelijk
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Brandstof
Bekeken: 70x

Nuon adverteert momenteel uitgebreid met een kortingregeling voor "trouwe klanten". We zijn al zo'n 40 jaar trouwe klant, en reageerden daarom op de aanbieding.
We komen voor de beloofde korting NIET in aanmerking, omdat we een driejarig contract hebben (dat nog ruim twee jaar loopt).
We zouden eerst het contract moeten opzeggen (kosten 250 euro) en kunnen daarna van de kortingsregeling profiteren.
HOEZO KLANTVRIENDELIJK?

meer
slechte service Renova bmw
sjakie53
sjakie53
Datum: woensdag 22 okt 2014, 00:48
Trefwoorden: slechte service bmw dealer Renova en BMW Nederland.
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Automerken
Bekeken: 81x

Wie heeft er ook klachten over BMW Dealer Renova.

Ik heb daar in mei 2014 nw auto van gekregen en daar waren hoop problemen mee hij is zelfs naar BMW Nederland geweest hiervoor. Maar zij negeren mijn probleem en bellen niet meer terug .

meer