vragen: auto & vervoer (613)

De Prins Occasions
don.quichot7
don.quichot7
Datum: vrijdag 15 mei 2015, 09:32
Trefwoorden: Malversatie, bedrog, oplichting
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 141x

Afgelopen jaar September een auto bij dit bedrijf gekocht.
Volgens de advertentie zou deze auto goed onderhouden zijn en met een afleverbeurt en nieuwe APK afgeleverd worden. (het originele werkplaatsboekje was daadwerkelijk aanwezig) Bij een grote beurt in december bij de merkdealer blijkt dat de kokerbalken zijn doorgeroest, de uitlaat halfbakken met Gum-Gum dicht gesmeerd, remmen ondeugdelijk en nog een serie afwijkingen. Dit is dan ook zondermeer een aantal APK- afkeuringen daarnaast zijn de bovengenoemde punten ook niet als reparatieadvies op het APK rapport vermeld. De Prins Occasions heeft uiteindelijk d.m.v. een door mij ingeschakelde advocaat de kokerbalken gelast maar wil verder niet meewerken. De roestplekken in de kokerbalken zitten op een dusdanige plek dat het alleen door een specialist zijn te zien. Ter zijde, een auto die gelast moet worden is in de eindfase van zijn bestaan en de auto is gelijk in zijn waarde gehalveerd. De Prins Occasions is geenszins van plan om in de kosten tegemoet te komen. Juridisch is het bedrijf niet aansprakelijk te stellen. Moraal van het verhaal is, laat je auto terdege controleren door een ANWB, en geloof -in ieder geval bij dit bedrijf- absoluut niet wat er verteld of beweerd wordt. Liegen en bedriegen is hun handelsmerk.
In ben trouwens ook benieuwd of er ook andere mensen slechte ervaringen met deze autodealer hebben.

Maar het wordt nog erger, een week na de aanschaf van de auto in september kreeg ik een aanrijding, deze heb ik ook bij De Prins laten herstellen. (ik was toen nog in de veronderstelling dat het een betrouwbaar adres was) De Prins heeft met de schade expert afgesproken dat het zijportier en voorscherm vervangen zou worden. (dit is ook in een schriftelijke offerte vastgelegd) U raad het al, tijdens de grote beurd bij de merkdealer zagen we dat het portier en voorscherm niet waren vervangen en dat het vervolgens een plamuurwerkstuk was geworden. Het bedrijf steekt op deze wijze 1000 euro in zijn zak. Bij de vraag welke garantievoorwaarden van toepassing waren kreeg ik destijds te horen dat het ''De Prins'' garantie betrof. De Prins wil er verder niets van weten.
Dom van me, ja, goed van vertrouwen, ja maar voor de mensen die daar een auto willen kopen kijk uit!
Don.

meer
CBR: belachelijk lange procedure Eigen Verklaring na operatie
rickwedz
rickwedz
Datum: woensdag 6 mei 2015, 13:27
Trefwoorden: CBR, Eigen Verklaring, Bureaucratisch, Bureaucratie
Reacties: 12
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 124x

Op 27 oktober 2014 heb ik een hersenoperatie ondergaan. Van mijn behandelend chirurg heb ik te horen gekregen dat ik hiervoor een periode van 6 maanden geen auto mocht rijden en ik een "Eigen Verklaring" moest aanvragen en invullen bij het CBR. Deze verklaring dient in mijn geval om bij het CBR door te geven dat er een wijziging is geweest in de lichamelijke gesteldheid. De verklaring wordt afgetekend door de arts en moet daarna opgestuurd worden naar het CBR.

Op 24 november 2014 heb ik deze Eigen Verklaring ingevuld op mijn.cbr.nl. Dit kost € 25,-. Mijns inziens een vrij hoog bedrag voor een PDF bestand. Deze verklaring heb ik op 17 december 2014 meegenomen naar de chirurg, maar deze gaf mij de tip om nog te wachten met het opsturen en ondertekenen omdat ik op dat moment nog medicijnen gebruikte die de rijvaardigheid negatief beïnvloed.

Na ruim een maand geen medicijnen meer gebruik te hebben, heb ik op 15 februari 2015 gebeld met het CBR met de vraag of ik mijn Eigen Verklaring kon wijzigen omdat ik aangegeven had dat ik medicatie gebruikte, maar dat op dat moment niet meer aan de orde was. Dit kon niet en moest door de arts aangegeven worden op de Eigen Verklaring. Vervolgens heb ik via de post de verklaring naar de chirurg gestuurd ter ondertekening.

Op 11 maart 2015 heb ik de verklaring terug gekregen van de arts. Hij had op de verklaring aangegeven dat hij geen reden zag tot het ontzeggen van mijn rijbevoegdheid. Ik was erg blij dat ik na 4 maanden alweer uitzicht had op het terugkrijgen van mijn rijbewijs.

Helaas was dit valse hoop. 21 maart 2015 heb ik bericht terug gekregen van het CBR dat ze het nodig vonden om nogmaals een medische keuring te laten doen door een onafhankelijke arts in een ziekenhuis dat door het CBR is aangewezen. De afspraak voor deze keuring kon op zijn vroegst op 28 april 2015, exact een halfjaar na de operatie inmiddels.
Deze keuring, op 28 april was nogal overbodig. De neuroloog die deze keuring uitvoerde begreep zelf ook niet waarom ik, na zo'n duidelijk verslag van mijn behandelend neurochirurg, deze keuring moest ondergaan. Deze keuring kostte overigens € 95,- welke ik zelf heb moeten betalen omdat dit niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekering. Ik ben na een aantal testjes, binnen 10 minuten volledig goedgekeurd om weer te mogen autorijden.
Vandaag, 6 mei 2015, heb ik gebeld met het CBR met de vraag wat de status is van mijn Eigen Verklaring. Ik kreeg als antwoord dat 30 april het rapport van de neuroloog binnen was gekomen en dat ik rond 28 mei een bericht kon ontvangen met een "besluit". Nog geen toezegging dat ik binnenkort mijn rijbewijs weer terug kan krijgen.

Inmiddels zijn er dus meer dan 6 maanden voorbij waarop ik volledig afhankelijk ben van anderen om mij overal naartoe te rijden of moet ik met het openbaar vervoer. Dit levert veel ergernis en kosten met zich mee. Het is helemaal vervelend dat mijn chirurg al bijna twee maanden geleden heeft verklaard dat er geen reden is waarom ik niet zelf zou mogen autorijden.
De procedure bij het CBR is rommelig en traag. Het doet bureaucratisch aan en bij telefonische vragen krijg ik te horen dat "dat nu eenmaal de procedure" is. Ik begrijp niet waarom een relatieve eenvoudige aanvraag zo lang moet duren.

Voor mij is het al te laat, maar voor mensen die in de toekomst in dezelfde situatie als ik terechtkomen hoop ik wel dat het CBR eens wat gaat doen aan hun bureaucratische instelling.

meer
High Speed Lounge van NS
jwvanderteuge
jwvanderteuge
Datum: maandag 4 mei 2015, 13:30
Trefwoorden: NS, OV-chipkaart, High Speed Lounge, fraude, gratis
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 92x

In Amsterdam, Rotterdam en Schiphol zijn er High Speed Lounges. Om daarvan gebruik te mogen moet je een 1e klas kaartje hebben (minimaal 10 euro) of een 1e klas abonnement. Als je reist met een OV-chipkaart op saldo moet je een 1e klas produkt erop hebben staan en ingecheckt zijn. Hierin merk ik dat de OV-chipkaart niet helemaal sluitend is. Mensen kunnen namelijk bij de automaat hun kaart van 2e klas omzetten naar 1e klas. Dan inchecken en plaats nemen in de High Speed Lounge. Als ze dan binnen 1 uur uitchecken krijgen ze de borg weer terug op hun OV-chipkaart en hebben ze "gratis " gebruik gemaakt van de High Speed Lounge. Zonder eigenlijk van te voren of daarna 1e klas te hebben gereist.

meer
verhoging brommerverzekering bij anwb
lichtwerker
lichtwerker
Datum: woensdag 22 apr 2015, 11:19
Trefwoorden: anwb, verhoging, premie, brommer, verzekering
Reacties: 8
Categorie: Auto & Vervoer - Scooter / bromfiets
Bekeken: 79x

Hallo iedereen,

Ik rijd al ruim 15 jaar brommer en in die tijd heb ik nog nooit schade gehad. Al enige jaren ben ik tot tevredenheid verzekerd bij de ANWB.
Mijn jaarpremie voor mijn WA-brommerverzekering van vorig jaar was slechts 33 euro vanwege een no-claimkorting van 75%.

Maar nu kreeg ik laatst een brief van de ANWB dat ze de premie hebben verhoogd omdat ANDEREN veel schade hebben geclaimd.
Om deze reden is mijn nieuwe premie ineens ruim 63 euro geworden. Dat is bijna een verdubbeling van de premie!

Het rare is dat als ik via hun website mijn brommer opnieuw laat verzekeren, ik dan een kleine 50 euro kwijt ben (excl. poliskosten).

Een vriendelijke klantenservice medewerker kon het ook niet uitleggen waarom de premie zo extreem is verhoogd en waarom er verschil zit tussen mijn nieuwe premie en de websitepremie (doch hij zou het wel gaan doorgeven aan het bedrijf dat er verschil is).

Dat de premie ietsje verhoogd wordt (met een paar euro's) dat snap ik nog wel. Maar kan een verzekering zomaar de premie verdubbelen bij iemand die nooit schade heeft?
Waarom moet ik eigenlijk meebetalen aan de roekeloosheid van anderen?
En weet iemand waarom het opnieuw afsluiten van de premie goedkoper is (ik zie dit wel vaker bij meerdere verzekeraars)?
Zijn er meer mensen waar de verzekeringspremie van de ANWB ineens fors is verhoogd?

Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Voor nu ga ik -zwaar teleurgesteld- maar noodgedwongen op zoek naar een andere en goedkopere brommerverzekeraar.

meer
uitlaat met verborgen gebreken
lars1985
lars1985
Datum: dinsdag 21 apr 2015, 09:06
Trefwoorden: scooter, verborgen gebreken, retourrecht, vervangend product
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Scooter / bromfiets
Bekeken: 56x

Hoi,
Ik had een nieuwe uitlaat nodig voor mijn scooter.
Toen heb ik bij de dealer gebeld of hij voor mijn scooter een vervangende had. Ja hij had een heel aantal hiervoor....kom maar langs zei hij.

Toen ik daar kwam dacht ik er eentje uit te kiezen, maar hij duwde mij direct eentje in mijn handen en zei, deze is voor de helft.

Thuis vond ik al dat hij moeilijk erop gezet kon worden, terwijl hij voor exact mijn motorblok/scooter was. En eerdere uitlaten makkelijk pasten. De dealer is 40 minuten rijden, dus effe terug rijden was geen optie.

Nu begon hij al direct te scheuren na een week en heb ik bij een garage de uitlaat al moeten lassen.

Bij deze garage zei men: deze uitlaat is duidelijk in de fabriek verkeerd gelast, de ophanging zit er gewoon verkeerd opgelast.

Nu heb ik dus deze uitlaat al 2 weken gebruikt, met veel problemen, en is gebleken dat er een fabricagefout in zit.

Heb ik nu recht om evengoed een vervangende te krijgen? Lijkt me wel toch?

meer
Lamlendig Logicx
hederoholding
hederoholding
Datum: zondag 19 apr 2015, 11:01
Trefwoorden: Sleepdiensten
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 79x

BMW heeft een contract met ANWB indien de auto een mankement heeft, ANWB is eigenaar van haar dochteronderneming Logicx

6 maart 2015, onze vrijwel nieuwe auto BMW 535.! Opgehaald bij de BMW dealer
15 maart 2015 auto startte op niet op zondag tijdens een bezoek in Utrecht, scherm gaf startblokkering defect aan.
BMW hulpdiensten deelde mede dat er een monteur zou komen, ANWB kwam na 90 minuten.
ANWB monteur kon het euvel niet verhelpen, en deelde mede een bergingsbedrijf te gaan bellen om de auto weg te laten halen.
Logicx berging kwam na een 80 minuten, en deelde mede in naam van BMW de auto te laden en in Nieuwegein af te leveren omdat het weekend was, en BMW niet wilde dat er in het weekend defecte auto werden afgeleverd bij hun vestigingen.
Meegereden met de berging auto, en in Nieuwegein een huurauto in bruikleen gekregen.
Logicx beloofde de auto maandag 16 maart bij BMW dealer Jan de Jong af te leveren.

Maandag 16 maart deelde BMW dealer Jan de Jong mede dat zij de auto ontvangen hadden van Logicx.
Omdat de niet te starten auto in P parking stond waren de wielen geblokkeerd, ANWB en Logicx wisten niet om deze blokkade te verwijderen.
De auto was op de berging auto gesleept met geblokkeerde wielen, wij vroegen in de garage of wij nog even onder de auto konden kijken of er sleep schade was.
Er was schade, veel schade, zoveel dat wij de auto een week lang in de garage moesten achterlaten.
Schade was ontstaan door het opladen in Utrecht, bij het uitladen in Nieuwegein en wederom bij het laden in Nieuwegein en lossen bij de dealer in Amersfoort
Het schadebedrag bedroeg enkele duizenden euro’s,
Sleepdienst Logicx had de auto zo beschadigd dat wij een week geen gebruik hebben kunnen maken van onze pas aangeschafte auto, die nu een herstelde auto is, in plaats van een bijna nieuwe auto.
Logicx Nieuwegein heeft nog niet de moeite genomen om te reageren of haar excuses aan te bieden dat onze vrijwel nieuwe auto onnodig is beschadigd.

meer
www.knm.nl
rensriaad
rensriaad
Datum: woensdag 15 apr 2015, 13:19
Trefwoorden: munten
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 35x

waarom kunnen ze niet de munten niet binnen een dag uitleveren?????

meer
Wie is verantwoordelijk?
marijkeduysens
marijkeduysens
Datum: maandag 13 apr 2015, 11:42
Trefwoorden:
Reacties: 18
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 147x

Afgelopen zaterdag constateer ik dat mijn fiets is verdwenen. Deze stond samen met een 15tal fietsen in een afgeloten ruimte op de begane grond in het flatgebouw waar ik woon. Het gebouw waar ik woon Molenwei te Heerlen is eigendom van Weller woningcorporatie te Heerlen Van mijn zwartwitte fietstas zijn de bevestigingsgespen doorgesneden. Deze tref ik aan op de grond. De sleutel die ik nodig heb om in deze afgesloten ruimte binnen te komen is tevens de sleutel van de hoofdingang. Er is maar een deur om van deze ruimte naar buiten de straat te bereiken. Weller heeft beveiligingscameras hangen. Deze nemen maar 5 dagen op alvorens er overheen opgenomen wordt. De huismeester [edit-redactie, naam verwijderd] vertelt mij dat er niets op de camera te zien zal zijn. Ik Weller gebeld en deze claimen dat ze voor dit soort zaken niet verzekerd zijn.Ik heb moeite dit te begrijpen daar de diefstal heeft plaatsgevonden in hun gebouw. Zij tonen geen coulance. Ik woon hier al 14 jaar. Kan de Belbus hiermee helpen? Marijke

meer
Het merk + de leeftijd van de berijder bepaalt hoogte premie WA-verzekering voor (snor-)brommer.
toselien
toselien
Datum: woensdag 8 apr 2015, 14:31
Trefwoorden: WA-verzekering, snorbrommer
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Scooter / bromfiets
Bekeken: 54x

Mijn man heeft een Peugeot Fox snorbrommer en ik een Tomos snorbrommer. Wij zijn al jaren via de ANWB WA verzekerd bij Univé. Mijn man betaalt al die tijd ongeveer € 10,-- per jaar meer premie dan ik.
Laatst kregen we de nieuwe polissen + de te betalen rekeningen. Nu wilde ik wel eens weten waar dit verschil in premie op is gebaseerd dus belde ik met Univé. De verklaring die ik kreeg was dat het merk van de brommer + de leeftijd van de berijder de hoogte van de premie bepalen.
Waar het op neerkomt is dat een Peugeot eerder een aanrijding veroorzaakt (?!) dan een Tomos en een ouder iemand gevaarlijker is op de weg dan een jonger iemand.
Deze hele redenering komt op mij heel krom over. Dat het ene merk brommer gevaarlijker zou zijn dan het andere vind ik nogal vergezocht, daarbij komt dat ik momenteel dezelfde leeftijd heb als mijn man had toen we deze WA-verzekeringen afsloten, dus op basis van het bovenstaande zou ik verwachten dat de premie voor mijn brommertje ook zou stijgen. Niet dus.
Weet iemand hier een acceptabeler verklaring voor ?

meer
Gemakskaart OV voor toeristen
zonnewind
zonnewind
Datum: woensdag 1 apr 2015, 12:52
Trefwoorden: Toeristen, OV-kaart
Reacties: 8
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 72x

Voor toeristen zou een makkelijkere OV kaart moeten komen. Waarom voor toeristen wel, en voor niet-toeristen, burgers van Nederland niet? Belachelijk dat er nu plotseling wél een makkelijker systeem bedacht kan worden, zeker omdat de economie door het toerisme geld in het laadje van de overheid bezorgt.

meer