vragen: auto & vervoer (555)

canvas bv automix low landscars nog steeds in bedrijf
annie35
annie35
Datum: maandag 25 aug 2014, 02:15
Trefwoorden: low lands cars, automix, canvas bv
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 40x

Hallo allemaal wie heeft er recent nog een auto gekocht bij low lands cars of auto mix canvas bv? En ondervinden jullie ook problemen met de manier van boekhouden?

Heb natuurlijk een discussie van af 2008 wel gelezen maar niks meer van afgelopen jaren. Heb zelf in september van 2013 onze opel astra ingeruild voor een renauld clio, Deze auto hebben wij huurkoop lease hoe je het wil noemen en kregen nog 1500 euro voor onze eigen auto.
De kosten van de renault waren 3500
dan halen wij de inruil prijs er af natuurlijk houd je in mijn optiek 2000 over.
Dit konden we in maandelijkse betalingen doen van 142.80 er zou dan een loop tijd zijn van 24 maanden. Wij nog de vraag maar dan zijn we toch allang klaar want 2000 euro ben je niet twee jaar mee bezig heb dit zelf ook netjes uitgerekend wat we dan zouden moeten betalen. Dit maakte niet uit want als we eerder klaar waren was er niks aan de hand dat kon gewoon de rente percentage,s zouden er al in zijn verwerkt.
Oke wij het gedaan en elke maand netjes betaald. Nu bijna een jaar wij hebben dus nu 1570.20 betaald.
Wij krijgen elke maand netjes een rekening wat we moeten betalen maar niet wat er nog open staat en wij wilde dit graag weten een uitdraai van alle betalingen hebben voor in onze eigen administratie( niet dat wij het niet bij houden maar gewoon to be sure noem het onderbuik gevoel)
Nou een 30 juli van dit jaar een e- mail gestuurd wat er nog precies open stond! Nou daar komt die hoor het zou nog 2400 zijn!!
Dus zouden we nu nog meer als een jaar moeten betalen en zou de auto ipv 3500 zou deze 5000 kosten ongeveer. Natuurlijk heb ik deze mail beantwoord en gezegd dat het volgens onze eigen administratie helemaal niet klopt en dat wij een uitdraai wensen.
Kreeg alleen het antwoordt dat de gene die er over gaat er nu niet is en zodra deze er wel is dat er dan contact wordt gezocht.
Zijn nu dus bijna een maand aan het wachten op antwoord terug heb dus vandaag nogmaals de mail gestuurd met alle gegevens en berekeningen van onze eigen administratie.



Zoals ik in eerdere verhalen heb gelezen was er geknoeid met km standen maar ook auto,s die niet helemaal in orde waren ook dit was het geval bij de renault wij zouden een garantie termijn van 3 maanden hebben en nog geen week reden we ermee en kregen we al problemen niet starten condensvorming in de ramen naar de garage terug zouden we moeten betalen want dit viel niet binnen de garantie!! Nou echt wel wij hebben niks betaald ze zouden hem rijklaar maken dit is dus niet echt gebeurt want ook de distibutsieriem moest worden vervangen en de boardcomputer of onsteking.
Heel veel dus maar goed graag wil ik van u weten of er nog meer mensen zijn dit onlangs dit jaar of vorig jaar iets recenter dan 2008 zaken heeft gedaan met low lands cars auto mix( voorheen genaamd) canvas bv. En ook problemen ondervinden met deze garage of hun boekhouder. Misschien kunnen we hier dan iets aan doen zodat deze mallevide praktijken ophouden.

meer
Lightinthebox - stuntprijzen waarbij importheffing buiten beschouwing wordt gelaten, maar wel als verkoopprijs gepresenteerd wordt!
dennisvenray
dennisvenray
Datum: woensdag 20 aug 2014, 13:01
Trefwoorden: Lightinthebox, webshops, autoradio, stuntprijzen, importheffing
Reacties: 26
Categorie: Auto & Vervoer - Accessoires
Bekeken: 95x

Beste lezer(s)/lezeres(sen),

Tegenwoordig wordt het steeds gangbaarder via internet aankopen te doen, echter er zitten ook veel rotte appels tussen de webshops. Met name uit China, die zich in eerste instantie heel net voordoen en zich als een betrouwbaar Amerikaans bedrijf voordoen. Ze stunten met prijzen en er zouden al tal van mensen de koper voorgegaan zijn en zeer tevreden over het product zijn die je natuurlijk net wilt kopen. Ik ben gelokt met een autoradio (waarbij ook een navigatiesysteem zou zitten, het betreft een 2din radio), deze zou eerst €132,00 kosten, toen bleek het pakket 2 kg te wegen en daarom zou het (met 50% korting) € 30,00 extra (verzendkosten) gaan kosten. De bestellingsduur zou 3-5 dagen zijn, ik heb net de UPS man aan de deur gehad: of ik nog eens € 45,00 aan importkosten wilde betalen. M.a.w. de radio kost me geen € 132,00, ook geen € 162,00, maar € 207,00!

Ik heb het pakket niet aangenomen en de UPS man dit laten terugnemen. Nu kijk ik op de site van Lightinthebox hoe ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik heb weinig hoop, het blijkt nu een Chinese groothandel te zijn, en het is een zeer omslachtige (vrijwel onmogelijke, want je blijft in cirkels draaien om dat formulier te vinden waarnaar ze verwijzen) manier, en als ik in weer een ander deel van hun website lees dan lijkt of ik slechts een deel op een nog voor mij onduidelijke manier kan terugkrijgen.

Zijn er meer van deze klachten over Lightinthebox?

Ik denk dat de Nederlandse markt gewaarschuwd moet worden voor dergelijke bedrijven die via internet stuntprijzen aanbieden, terwijl ze eigenlijk gewoon de importkosten weglaten. Ze beweren de koper (na de schok van bijkomende verzendkosten) te hebben betaald voor het artikel in zijn geheel, maar er komen dus nog heel veel aanvullende kosten bij: dit is gewoon misleiding!

meer
Verbetering OV-chipcard & bankpas?
miepje58
miepje58
Datum: maandag 18 aug 2014, 15:52
Trefwoorden: Openbaar vervoer; OV-card; bankpas; chipknip
Reacties: 7
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 55x

Lees ik vandaag dit:

Contactloos betalen
Klanten van ABN Amro kunnen straks als eerste met hun bankpas in- en uitchecken. NS begint binnenkort een proef met contactloos betalen voor het reizen met de trein. Als deze nieuwe manier van reizen op saldo wordt geïntroduceerd, zullen vermoedelijk snel passen van andere banken volgen. Mogelijk is dan geen aparte ov-chipkaart meer nodig.

Je ZOU ze toch! Hadden ze nou echt niet een paar jaar geleden kunnen bedenken dat het handig was om met je bankpas te kunnen reizen?
Sterker nog, dat kón al! Lekker chippen in de bus. Goedkoop, snel, simpel.
Maar nee hoor, eerst 3 jaar voor de chipknip verdwijnt al die kastjes uit de bus verwijderen zodat je weer staat te prutsen met geld. Dan OV-card kastjes ophangen die nog niet werken. Dan de papieren kaartjes afschaffen en DAN PAS gaan nadenken of het toch niet handig is als je weer met je bankpas kan reizen.

Het is nog erger gesteld met Nederland dan ik dacht.

meer
slechte service bij FonQ.nl
eup1955
eup1955
Datum: zaterdag 16 aug 2014, 12:07
Trefwoorden: FonQ.nl
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 46x

wij hebben 8 augustus jl een bloeddrukmeter van Beurer aangeschaft TW van 79€ het merk was een Beurer BM65 met gratis adapter tw van 22€ volgende dag zouden wij het in huis hebben maar u voel hem al aankomen dus niet nog een paar dagen gewacht maar nog steeds niets.Ik heb een mail verzonden waar dat ding bleef die zou binnen 48 uur in behandeling worden genomen.Nog niets heb toen maar eens gebeld waarom alles zo lang duurde ik kreeg te horen ja meneer de adapter was niet meer op voorraad ik zei tegen die man had u dan niet even kunnen bellen of een email kunnen sturen.Meneer ze zijn vandaag binnen gekomen enkele dagen heeft u alles in huis.Ja enkele dagen kreeg ik weer een mail dat de adapter niet meer leverbaar is of ik aub een ander merk wou kiezen.Ik ben naar de site gegaan van FonQ.nl maar ze staan er nog steeds met gratis adapter zelfs nu nog.Volgens mijn zijn ze kwaad geweest door de mail die ik heb geschreven en gewoon alles zitten tegen te houden,Want ze staan nog gewoon op de site en de volgende dag leverbaar.En erg vriendelijk zijn ze daar niet als je ze telefonisch benaderd en waarom liegen van meneer de adapter is vandaag binnen gekomen en de ander zeg dat het helemaal niet waar is wat een verschrikkelijk bedrijf is dat ze zijn gewoon op voorraad maar laten je gewoon barsten, en die maken nog zo reclame op de televisie.

meer
Onterecht geld ontvangen claims NS??
majo72
majo72
Datum: dinsdag 5 aug 2014, 20:28
Trefwoorden:
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 103x

Ik reis al jaren met de trein. Ik reisde nog met een papieren maandkaart. Als ik een half uur of een uur vertraging heb vul ik een formulier in voor de Geld-terug-bij-Vertraging, bij minder dan een half uur niet.

Nu heb ik 2 maanden geleden geklaagd bij de NS-Klantenservice waarom er een paar claims waren afgewezen. Ik heb toen 100% zeker vertraging gehad. Opeens ontving ik een brief of ik even 2624,00 wilde terugbetalen, omdat ik dat geld onterecht ontvangen zou hebben volgens de NS.

Ze hebben een steekproef gedaan van 39 claims waarvan 90% fout zou zijn.Hierdoor hebben ze van de afgelopen jaren 2916,00 euro uitgekeerd, nu willen ze 90% ervan terug hebben, omdat de steekproef ook uitwees, dat 90% onterecht is uitbetaald. Hier snap ik echt niks van. Ik ben mij van geen kwaad bewust.

Ik dacht eerst dat dit een grote grap was, maar helaas is dit niet zo volgens NS. Ik wordt helemaal gek van ze,ze blijven me bestoken met mails. Ik ga niets terugbetalen, omdat ik mij van geen kwaad bewust ben. Er is ook al gedreigd met het incassobureau door NS.

Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan stoppen. Ik kan NS niet overtuigen, dat de vertrektijden van NS en Prorail niet hetzelfde zijn dan wat zich in de praktijk heeft voorgedaan volgens mij. Zijn er nog andere mensen die dit ook hebben meegemaakt?

meer
Ervaring met Auto Wijngaards Apeldoorn
flowering
flowering
Datum: dinsdag 5 aug 2014, 12:55
Trefwoorden: Auto Wijngaards Apeldoorn oneerlijk
Reacties: 9
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 37x

Ik heb een zeer slechte ervaring opgedaan met Auto Wijngaards in Apeldoorn en wil andere mensen waarschuwen heel goed op te letten wanneer ze met dit bedrijf zaken doen.

Ik sluit zeker niet uit dat ik zelf te naïef en te goed van vertrouwen ben geweest. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gerechtvaardigd is dat iemand daar misbruik van maakt.

Ik zal alle details over wat er heeft plaats gevonden maar niet benoemen omdat iemand die heel goed weet wat hij doet bij het aankopen van een 2e hands auto dit misschien allemaal niet zal overkomen, maar als je, net als ik, een gewone particuliere koper bent met niet al te veel verstand van auto's en je juist daarom aangetrokken voelt tot zijn standaardleus: "eerlijke auto's, eerlijke prijzen en eerlijke kilometerstanden" weet dan dat deze leus geen enkele inhoud heeft.

Wat ik in ieder geval wel wil vermelden is dat mij vrij snel na aankoop van een auto bleek dat de kilometerteller teruggedraaid was waardoor de waarde van de auto tot een bodemprijs is gekelderd. Papieren van de auto, waarvan mij werd toegezegd dat ze er waren, heb ik nooit mogen ontvangen.
Resultaat: een vrijwel onverkoopbare auto.

Dit bedrijf zet geen letter op papier en alles is telefonisch of persoonlijk gegaan, dus ik kan nergens op terugvallen. Per saldo ben ik puur en alleen op de auto € 1.350,- kwijt en dan heb ik het nog niet over alle andere kosten die ik heb gemaakt en de energie en tijd die me het allemaal heeft gekost.

Ik ben een dure wijze les rijker, ik hoop die anderen te kunnen besparen.

meer
Slechte Service BMW Keram Motorrad Maastricht-Airport
r 1200 gs
r 1200 gs
Datum: zaterdag 2 aug 2014, 13:48
Trefwoorden:
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Motors
Bekeken: 41x

Slechte Service BMW Keram Motorrad
Afgelopen jaar mijn eerste BMW R1200GS uit 2004 gekocht bij Keram Motorrad Maastricht Airport. Over de motor ben ik super tevreden en ook de verkoper heeft zich alle moeite gedaan en voldoende uitleg en advies gegeven en dit gaf mij een goed gevoel en ik heb daarom de motor bij Keram gekocht.
Dus nu zult u wel denken super motorzaak waar je direct weer heen zou gaan maar dat is helaas niet zo en dat komt voornamelijk door de afhandeling van kleine problemen en de service/garantie bij Keram.
De eerste keer: Afgelopen jaar (in de garantieperiode) kreeg ik een storing aan mijn achterlicht en remlicht, dus ik denk meteen door na de dealer dan lossen ze dit snel voor mij op maar ik kwam binnen en ik kreeg te horen dat er geen tijd was en dat ik een afspraak kon maken voor de week erna en er was absoluut geen andere oplossing (ook geen leenmotor/leenauto.) Dus ik kon naar huis zonder achterverlichting/remlicht en heb daarna zelf de gehele avond aan de motor geklust en het probleem opgelost.
De tweede keer: (in de garantieperiode) Had ik het probleem dat de motor op de zijstandaard te schuin hing en daardoor niet stevig stond, dit kwam door een versleten bus in de zijstandaard, maar de monteur wou mij niet geloven en liet me bij een andere oude motor zien dat dit normaal was. Terwijl ik zelf naar een nieuwe had gekeken waar dit probleem niet bij was. Na veel discussie hebben ze de bus besteld en heb ik deze zelf vervangen en was het probleem met de zijstandaard opgelost.
De derde keer: Afgelopen week dacht ik ga maar eens naar Keram voor nieuwe olie, oliefilter en ring en dan kan ik zelf even de olie vervangen want dit heb ik bij andere merken motoren ook altijd zelf gedaan. Dus alles gehaald en aan de slag. Carterbescherming weggehaald, olie eruit, en toen geprobeerd om het oliefilter los te krijgen maar wat ik niet wist is dat je hier bij BMW een aparte oliefiltersleutel voor nodig hebt (heeft men ook niets over gezegd toen ik olie en oliefilter bij dealer kocht) dus nu had ik een probleempje, motor kon niet meer rijden zonder olie. Dus ik even met auto naar Keram en daar het probleem even uitgelegd en gevraagd of hun zo een sleutel voor de verkoop hadden maar die moest besteld en dat duurde meer dan 5 dagen dus dat was geen optie voor mij. Dus ik gevraagd of ik niet even hun oliefiltersleutel mocht lenen om dan thuis even het filter los te draaien en het nieuwe te monteren en sleutel terug te brengen. Maar dit was volgens de SERVICE adviseur (leuke naam als hij zelf wist wat het betekent) allemaal niet mogelijk. Ik kon wel even (lopend) met de motor langskomen!!!
Dus dit was de derde keer dat ik voor een klein probleempje wat heel makkelijk opgelost had kunnen worden zeer teleurgesteld was in de Service van Keram Motorrad. Je koopt toch een dure motor bij een BMW dealer en dan verwacht je als er (kleine) problemen zijn dat ze met een passende oplossing komen, en daarom zal ik er ook nooit meer heen gaan voor service en nooit meer iets kopen, wat ik jammer vind voor de mensen die je wel super helpen bij Keram maar ik ben in ieder geval klaar met de firma Keram Motorrad als het om service gaat.
En normaal ben ik er niet van om een foute recensie over een bedrijf op internet te zetten maar aangezien de leidinggevende van Keram absoluut geen moeite voor deed wil ik andere mensen toch even waarschuwen hoe men bij Keram Motorrad over service denkt!
Wat is jullie ervaring met BMW Keram Motorrad?

meer
Help mijn neef ongeluk met mijn auto
sabine1978
sabine1978
Datum: vrijdag 1 aug 2014, 01:10
Trefwoorden:
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 70x

maar een andere kleur motorkap te zoeken en die over te spuiten ergens goedkoop.
Dat wou hij niet, want dat kostte hem te veel geld gaf hij aan.

In de tussentijd betaal ik wel en de wegenbelasting en de verzekering door, ook de verhoogde verzekering.

Mijn neefje wat voor mij altijd als een broertje was, laat mij nu kapot vallen. Hij heeft een grote mond, is pas 20.
Zegt andersom dat ik fel ben tegen mensen die die probeert op te stoken tegen mij, wat mij nog minder interesseert. Dit begint een grote familie ruzie te worden, en het gaat mij om het principe.
De nonchalantie, de brutaliteit. Ik ben zelf 35 en hij 20, heb hem altijd geholpen met van alles, geld toegestopt, oog dichtgeknepen, als kind gruwelijk erg verwend en dit is mijn dank.

Ik zei tegen hem bij een ander had je het meteen opgelost. Zijn antwoord daarop was ja maar die zouden ook anders gereageerd hebben???
Dat ik boos ben geworden een paar keer is pure teleurstelling in hem, en dat de politie contact opneemt met mij en mijn partner, en hij helemaal niks laat weten verder over mijn auto maar intussen wel de grote jongen uithangt.

Vinden jullie het normaal gedrag wat hij doet? Ik vraag het hier, omdat mijn familie het nog normaal lijkt te vinden ook, dat hij niks doet, terwijl die wel gewoon werkt ipv school en dus inkomen heeft.
Als ik dit tegen mensen los van de familie vertel of op mijn werk, dan zeggen die automatisch al dat had hij toch netjes moeten oplossen, wat een schandaal.


Wat is jullie mening? Ik heb het nu gedaan lijkt wel, en h ij doet ook net alsof hij het slachtoffer is van mij, terwijl ik nu op moet draaien voor zijn gedrag, en wij de avond vantevoren duidelijke mondelinge afspraken gemaakt hadden.

Ik hoop dat ik hier oprechte reacties kan krijgen.

meer
Binnenkort belasting betalen voor je fiets?
royster
royster
Datum: donderdag 31 jul 2014, 06:37
Trefwoorden:
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 90x

Komt er voor fietsers binnenkort een chip in hun fiets?(misschien alleen in Amsterdam)En is dat weer de zoveelste manier om verlieslijdende projecten zoals de Noord-Zuid lijn uit de Amsterdamse stront te trekken!?Of de rijken nog rijker te maken?

meer
Koop hier niets
mvdk01
mvdk01
Datum: vrijdag 25 jul 2014, 08:49
Trefwoorden: vlietcars miniverkoop
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Accessoires
Bekeken: 57x

Via marktplaats ben ik achter een advertentie gekomen waarbij ik automatten voor de defender kon aanschaffen voor maar 50euro ipv 150,- Ik heb de beste man een mail gestuurd en gevraagd waaruit de set bestaat en voor welke types hij de matten kan leveren. Hierop krijg ik een wazige zeer korte mail terug: "die zelfde maar dan een andere maat"

Om een lang verhaal kort te maken na 5x een mail gestuurd te hebben met de vraag welke matten ik krijg en en voor welk type heb ik nog steeds geen antwoord gekregen en verandert hij steeds van verhaal.

Zoals het op mij overkomt probeert hij de zaak te flessen. Vandaar dat ik het hier neer zet. Als je hier matten wilt bestellen vraag dan even of je de juist krijgt en welke je krijgt. Een gewaarschuwd man telt voor 2 toch?

www.vlietcars.nl en www.miniverkoop.nl

In aanvulling hierop. Nadat ik deze waarschuwing bij mij op het forum geplaatst heb op land rover mensen te waarschuwen acht zaam te zijn begon de eigenaar agressief en vervelend te worden. Ik kreeg mails met daarin "je bent een slechte hond" En "haal je commentaar weg of anders!" Dit heb natuurlijk niet gedaan. Hierna begon de beste man mijn auto op marktplaats aan te bieden als schade voertuig. Hij zou hier door mee blijven gaan tot dat ik de recensie verwijdert heb.

Ondertussen heb ik een meerdere meldingen gemaakt bij Marktplaats en aangifte gedaan bij de politie.

meer