vragen: auto & vervoer (593)

Auto en Garagebedrijf Th.G. Brouwer Den Haag
drestar
drestar
Datum: dinsdag 3 feb 2015, 15:34
Trefwoorden: oplichters
Reacties: 39
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 130x

Afgelopen Zaterdag 31 januari 2015 heb ik een auto met nu achteraf blijkt kapotte centrale vergrendeling bij Auto en Garagebedrijf Th.G. Brouwer Den Haag aan de Wegastraat 28 2516AP in Den Haag gekocht. die beweerden dat de cv het bij hun wel deed voordat ik de auto bij hun kocht. ze hebben mij de auto verkocht met het verhaal dat ik enkel een ander batterijtje voor de afstandbediening moest kopen.het batterijtje in de sleutel was dus leeg en zat er overigens ook nog verkeerd in ook. dus bij hun kan die het ook niet gedaan hebben zoals ze wel beweerde.ik voel mij dus behoorlijk beetgenomen door deze garage die zich behoorlijk tegen spreekt en wel wist dat de cv niet werkte..eerst vertelde de verkoper ook dat als ik niet tevreden was met de auto ik de auto zo kon terug brengen en mijn geld terug kon krijgen ,daar stond mijn vader ook bij die het ook gehoord heeft,maar dat blijkt achteraf ook al niet het geval te zijn..het grootste probleem is nu dat de achterklep van de auto niet op slot kan omdat er geen slot met sleutel op zit en dit enkel via de cv op slot kan.dus ik kan de auto nergens laten staan en moet de cv gemaakt zien te krijgen omdat deze garage dat niet wil doen.en dat gaat mij mogelijk veel geld kosten.ik vind het schandalig hoe deze garage met klanten omgaat door allerlei loze beloftes te doen om maar te kunnen verkopen.ik vind dit dus pure oplichting! en ik zou daarom niemand deze garage in den haag willen aanbevelen. ze beloven vanalles maar maken niks waar! nogmaals erg Schandalig!

meer
Johannes Multimedia levert produkten niet
joelien
joelien
Datum: donderdag 29 jan 2015, 18:33
Trefwoorden: Johannes Multimedia, Siebren Verburg
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 34x

28-01-2015: Siebren Verburg heeft Johannes Multimedia per juni 2014 overgenomen. Wij plaatsten vorig jaar augustus een bestelling via de site. De bestelling dienden wij vooraf te betalen. Na veel mailen en bellen (veel 'lauwe' antwoorden ontvangen - of zelfs regelmatig helemaal geen reacties terug gekregen) hebben nu nog steeds onze bestelling niet ontvangen en als klap op de vuurpijl: een aanmaning ontvangen! (3 dagen na het zoveelste telefonische- en mail contact!). Wederom hebben we hen gemaild en bewijs betaling op mail gezet, maar - in de lijn der verwachting - wederom geen reactie en geen geld terug ontvangen.
Bij deze willen wij dus ook anderen waarschuwen, aangezien bij ons de vraag rijst hoeveel klant hij nog meer (heeft ge-)dupeert.

meer
Wow Veilingen
ndumoulin
ndumoulin
Datum: donderdag 29 jan 2015, 13:53
Trefwoorden: Wow veilingen, onrechtmatig geld innen
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 62x

Mijn bejaarde ouders kregen en krijgen ongevraagd gidsen binnen van Privilege Wow Veilingen. Nu hebben zij geen pc laat staan internet. Toch is er zonder toestemming, zonder inschrijving en geheel tegen de wil van mijn ouders in een bedrag van € 70,- afgeschreven van hun bankrekening (hoe komen ze van Privilege Wow hieraan en hoe is het mogelijk dat dat zomaar geincasseerd kan worden) als ' contributie'. Dit ruikt ernstig naar oplichterij!

meer
overeenkomst/dwaling ontbinden?
corneliusdek
corneliusdek
Datum: maandag 26 jan 2015, 10:21
Trefwoorden:
Reacties: 7
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 83x

Beste allen.

Waarschijnlijk maar ik me meer zorgen dan nodig maar wil weten van jullie hoe of wat.

Afgelopen zaterdag bij een auto wezen kijken.
In de advertentie staat:
"Oorspronkelijk nieuw door PON geleverd en nu bij ons in de showroom "
PON is de Nederlandse importeur dus ik ben er van uit gegaan dat het om een Nederlandse auto ging.

Ik heb de auto goed bekeken en we hebben een prijs afgesproken.
De verkopende partij heeft een "order bevestiging" gemaakt maar daar staat in "Verkocht met als afspraak dat de Porsche goed rijd, proefrit volgt". Ik heb deze getekend. Echter is deze order bevestiging ook niet volledig ingevuld, data mist etc.

Tijdens het bekijken van de auto werd er nog door de verkopende partij gezegd dat het een Nederlandse auto was zonder verhaal.

Nu bij thuiskomst heb ik de auto door het RDW gehaald en kom ik er dus achter dat het een import auto is.

Ik ben akkoord gegaan met een "hogere" prijs omdat ik dacht een Nederlandse auto te kopen. Nu het dus geen Nederlandse auto is wil ik de auto niet kopen.

Hoe makkelijk kan ik hier onder uit?

Ik kan natuurlijk gaan rijden en zeggen dat ik hem niet goed vind rijden maar eigenlijk wil ik dit sneller afhandelen en niet eerst wachten op beter weer zodat ik kan gaan rijden.

In hoe verre kan ik hier van af? Ik heb lang gespaard en kan het maar 1x uitgeven dus wil wel 100% zeker zijn van de auto. Maar dat zullen jullie begrijpen.

Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,

Cornelius

meer
ondeugdelijk service
irene1973
irene1973
Datum: zaterdag 24 jan 2015, 20:49
Trefwoorden: autonique, uden, ondeugdelijk, advies, APK, waarschuwen
Reacties: 11
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 116x

Kun je een autohandelaar aansprakelijk stellen op ondeugdelijke service en onbetrouwbare APK?

Vooral als dit met levensgevaarlijke situaties gepaard gaat?

In maart 2014 kochten wij een fiat Punto bij Autonique te Uden. Zogenaamd een deugdelijke auto die 'uiteraard goed was nagekeken' maar waar we inmiddels achter zijn van niet. Nadat de knalpijp er onderuit gevallen was (?) bleken de remmen in verregaande staat van ontbinding. Een staat die bij de APK al opgemerkt had moeten zijn. Gelukkig voor de zaak (?) bleek de aansluiting van de sensor ook los te zitten waardoor dit probleem ook niet opgemerkt had kunnen worden.

Bij het confronteren van de zaak met de problemen waarop we min of meer toevallig waren gestuit waren de volgende letterlijke uitspraken te horen.
- ".. en nu zijn we zeker wel goed genoeg om te betalen". (n.a.v. het gegeven dat we de auto na de knalpijp die er onderuit viel naar een dichtstbijzijnde garage hadden gebracht)
- "... nou je trapt niet zomaar door je rem heen ... en het is nog geen ijzer op ijzer" (bij het horen en letterlijk zien van de loszittende en verroeste remschijf)
- "...wij weten ook niet wat we aangeleverd krijgen" (bij de constatering dat dit toch wel opgemerkt had moeten worden bij de inkoop of APK. Een uitspraak die in schril contrast staat bij de aankoop waar uiteraard alles goed was nagekeken.

Afijn, vele gebroken onderdelen (airco na 2 mnd, cd, direct knalpijp, remmen. etc) en vele gebroken beloften verder zijn wij de zaak helemaal beu. Het ergste is nog de APK en de service na afloop.

Maar waar kunnen we zo'n zaak op aanspreken? Iemand enig advies


meer
Onderdeel vervangen
holiday
holiday
Datum: maandag 5 jan 2015, 19:46
Trefwoorden: garage, onderhoud, vervangen
Reacties: 18
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 95x

Ik had een combi schakelaar voor de ramen en de spiegels die bij een raam weigerde. De dealer kon alleen maar de schakelaar vervangen, kosten incl. arbeidsloon circa € 170,00.
Ik heb de oude schakelaar uit elkaar gehaald 5 minuten werk, blijkt er 1 klein onderdeeltje stuk te zijn, echter losse onderdelen van de schakelaar worden niet geleverd.
Een onderdeel van misschien 1 euro, 20 minuten werk en dan toch maar een hele nieuwe schakelaar monteren voor € 170,00.
Los kost de schakelaar bij de dealer € 120,00.
Op de sloop kost zo'n schakelaar tussen de 40 en 50 euro en nieuw besteld in Amerika $ 52.00.
Waarom zijn die onderdelen niet te koop?
Zo worden wij dus belazerd in de auto branche,

meer
Opzeggen ANWB lidmaatschap
lalieu
lalieu
Datum: zaterdag 3 jan 2015, 16:05
Trefwoorden: anwb, opzeggen lidmaatschap, klacht
Reacties: 16
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 133x

ANWB-lidmaatschap opzeggen:

Eind dec heb ik telefonisch contact opgenomen met de ANWB om mijn lidmaatschap na 33 jaar te beëindigen. Aangegeven reden: Aanschaf nieuwe auto per 12-1-2015 met mobiliteitsgarantie voor 5 jaar oftewel ik heb geen dubbele wegenwachthulp nodig! Telefonisch contact met de ANWB opgenomen. Men gaf aan dat ik te laat was met de opzegging. Ik vind het ronduit schandalig en belachelijk dat ik nu voor een dienst moet gaan betalen waar ik sowieso geen gebruik van zal maken! Een onfatsoenlijke werkwijze van de ANWB, waar ik dus al 33 jaar lid van ben! Men "steelt" nu ca € 100 van mij. Zal derhalve nooit meer van zo'n "club" lid worden!
Zijn er nog meer forumbezoekers met een dergelijke ervaring en / of een goed advies omtrent hoe ik nu moet handelen?

meer
Vervaldatum chipkaart absurd?
consumentrobbie
consumentrobbie
Datum: zaterdag 20 dec 2014, 19:41
Trefwoorden: ov, ov-chipkaart, chipkaart
Reacties: 24
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 172x

Beste reizigers en ov-chipkaarthouders!

Ik heb Translink Systems BV, beheerder en maker van de OV-chipkaart in Nederland, het volgende voorgelegd: Ik heb het bedrijf gevraagd of ze bereid zijn om bij het verlopen van mijn persoonlijke OV-chipkaart, kosteloos een nieuwe toe te zenden. Het is naar mijn mening absurd om een nieuwe te moeten aanschaffen. Wij als consumenten hebben niet gevraagd om een vervaldatum. We zouden hier dus ook niet mee akkoord moeten zijn.

Ik laat u hun reactie binnenkort weten.
Gaan Translink en de OV-bedrijven de gestelde prijs voor het aanschaffen van een OV-chipkaart handhaven, dan stap ik naar de rechter en roep ik landelijk op tot een boycott.

meer
slechte ervaring motorhuis - Den Haag kerktuinen
qaisali
qaisali
Datum: donderdag 18 dec 2014, 12:38
Trefwoorden: slechte ervaring motorhuis Den Haag kerktuinen
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 77x


Mijn citroen c1 start soms niet op. Bij openen van het sleutel wordt de auto geblokkeerd. Meerder keren ANW bij aangeroepen. Geen error code gevonden, maar de auto wel opgestart gekregen door resten. Na de derde keer bij citroen dealer geweest met het verhaal dat er geen error code is en dat de auto gerest is. Toch hebben ze de auto ontvangen. De enige wat ze gedaan hebben is uitlezen (terwijl ze wisten dat de auto gereset is) en effen mee gerijden. Het probleem is dus niet grondig onderzocht en niet geholpen. Toch moest ik 49 euro voor betalen. Volgens hun moet ik de volgende keer weer in de kou staan en direct de auto slepen als het gebeurt. Zeer slecht auto, zeer slecht dealer.

meer
Tekortschieten in communicatie omtrent mislukt incasso (Intrum Justitia & Trans Link Systems)
huugdaluik
huugdaluik
Datum: dinsdag 16 dec 2014, 17:15
Trefwoorden: Trans Link Systems, Translink, Intrum Justitia
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 58x

- Communicatie voorafgaand aan de klacht:

Vorige week was het voor mij opeens niet meer mogelijk om met mijn persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen in te checken.
Volgens 2 conducteurs stond er echter nog genoeg saldo op mijn OV-chipkaart en was er verder niks raars te zien volgens hun OV-chipkaartreader.
De conducteurs verwezen mij daarom door naar de informatiebalie op het treinstation.
Deze “informatiebalie” bleek echter niets meer te zijn dan een soort ANWB praatpaal, met een medewerker die mij ook niet kon helpen en mij doorverwees naar de telefonische klantenservice van OV-chipkaart (onderdeel van Trans Link Systems).

De telefonische klantenservice van OV chipkaart deed het af als een defect van mijn OV-chipkaart, wat ik erg raar vond, aangezien de conducteur en de kaartautomaat op het station mijn kaart nog gewoon kon lezen.

Vervolgens heb ik zelfstandig maar contact opgenomen met de telefonische helpdesk van de Nederlandse Spoorwegen.
Na de vele keuzemenu’s, doorverbindingen en het plotseling verbreken van de verbinding, kreeg ik dan eindelijk een medewerker aan de lijn.
Het betrof wederom een medewerker van OV-chipkaart, terwijl ik toch echt de klantenservice van de NS had gebeld.
Het werd nog mooier toen meneer mij adviseerde om contact op te nemen met de NS, op exact hetzelfde telefoonnummer waarop ik de beste man zojuist te pakken had gekregen.
Tot slot attendeerde de klantenservice medewerker mij erop dat mijn OV-chipkaart over een maand gaat verlopen.

Aangezien ik door mijn Dal Voordeelurenabonnement (waar ik dus het gehele klachttraject geen gebruik van kon maken) recht zou hebben op een gratis nieuwe OV chipkaart, besloot ik op de nieuwe OV chipkaart te wachten.
Volgens Trans Link System was immers een defecte OV-chipkaart de oorzaak van mijn probleem.

– Klacht:

Omdat het mij toch niet helemaal lekker zat, en ik gebruik wilde maken van mijn Dal Voordeelurenabonnement, besloot ik om nogmaals langs een NS kaartautomaat te gaan.
Ondanks dat de kaartautomaat aangaf dat er al voldoende tegoed op mijn OV chipkaart stond (€20,40), probeerde ik meer saldo op mijn kaart te zetten.
Doordat zelfs dit niet ging, werd het daadwerkelijke probleem eindelijk duidelijk: mijn OV-chipkaart saldo was blijkbaar geblokkeerd.
Tijdens al het voorgaande (telefonische) contact kon niemand van de klantenservice dit aan mij melden!

Na weer gebeld te hebben met de klantenservice van OV-chipkaart werd duidelijk dit kwam doordat men 2 opladingen van elk €20,- niet kon afboeken.
Als gevolg hiervan heb ik €80,- (waarvan €40,- incassokosten) aan incassobureau Intrum Justitia overgemaakt.
Ik heb echter op geen enkele wijze een aanmaning van Trans Link Systems of Intrum Justitia ontvangen.
Blijkbaar hadden ze deze brieven naar mijn oude adres gestuurd.
Ik ging er destijds van uit dat een adreswijziging van mijn NS account voldoende zou zijn (niet dus!).

Afgezien van het gegeven dat volgens de klantenservice de adreswijziging mijn verantwoordelijkheid was, vind ik het zeer kwalijk dat ik op geen enkele andere manier (telefonisch, hetzij email) benaderd ben over de openstaande incasso’s!

Waarom is het in dit digitale tijdperk niet mogelijk/voldoende om een adreswijziging bij 1 centraal OV loket door te geven??
De communicatie tussen zowel Trans Link Systems en de Nederlandse Spoorwegen, als Trans Link Systems en de consument laat zwaar te wensen over!

meer