vragen: auto & vervoer (512)

extra kosten bij aanschaf nieuwe auto
pandit
pandit
Datum: vrijdag 14 mrt 2014, 15:13
Trefwoorden:
Reacties: 17
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 95x

Zoals in een andere topic te lezen ben ik me aan het verdiepen bij de aanschaf van een auto. De prijzen zijn zeer on transparant, net zoals ticketprijzen een aantal jaren geleden. Zelfs al heb je de kleine lettertjes gelezen inzake afleveringskosten en leges komt de prijs bij de dealer duurder uit. Sterker nog bij twee dealers van het zelfde bedrijf verschilt de prijs meer dan €400,- van elkaar op een auto van 16.000 euro. Ik dacht dat dergelijke verborgen kosten verboden waren bij wet.. zo is prijzen vergelijken wel heel lastig. Nu heeft de autobranche historisch een slechte naam, Ze doen er weinig aan om van het slechte image af te komen. Ik ben daar een beetje klaar mee, wordt het niet tijd dat er gehandhaafd wordt en je voor de aangeboden prijs de auto meekrijgt?

meer
SP?
marijke1953
marijke1953
Datum: zaterdag 8 mrt 2014, 20:18
Trefwoorden:
Reacties: 13
Categorie: Auto & Vervoer - Tweedehands
Bekeken: 80x

Stemt u op de SP bij de gemeenteraadsverkiezingen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

meer
Vergelijking autos
pandit
pandit
Datum: zondag 2 mrt 2014, 11:35
Trefwoorden: maandelijkse kosten, aanschaf
Reacties: 6
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 70x

De aanschaf van een auto is een grote aankoop en vergt een gedegen onderzoek. Mijn huidige auto is bijna 20 jaar oud en toen ik deze aanschafte kocht ik de Carbase diskette\cdrom, waarmee je op verschillende manieren auto's kon kiezen, bijv op maandkosten bij een bepaalde kilometer gebruik. op deze manier heb ik altijd succesvol auto's kunnen kiezen. Door gezinsuitbreiding ben ik me aan het voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe auto. De carbase Cd-rom blijkt niet meer te bestaan en een internet heb ik tussen de honderden auto vergelijkingssites geen waardig alternatief kunnen vinden :-( . Zelfs de ANWB of de consumentenbond hebben geen dergelijke service, de andere sites kan je alleen selecteren op aanschafprijs, en dat is in het huidige belastingklimaat een fractie van de autokosten. Mijn vraag is of er toch ergens een dergelijke, al dan niet betaalde service bestaat?

meer
vervolg fiets in metro tijdens spits
hemala
hemala
Datum: zaterdag 22 feb 2014, 04:41
Trefwoorden: metro fiets spits
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 75x


Vervolg: fiets in metro tijdens spits

Korte tijd, na dit verhaal zat ik in de metro, vroeg ik aan een medewerker van GVB:”Bent u van mening, dat het veiligheidsvoorschrift, dat men niet met een fiets in de metro mag tijdens spits, duidelijk genoeg voor een ieder staat aangegeven”? Hij antwoordde:”Nou, daarom delen we nu aan reizigers met fiets deze blaadjes uit (informatie met niet in metro tijdens spits) en voegde er nog aan toe:”Dit onderwerp is op televisie geweest en daarom heeft onze baas direct maatregelen genomen dmv het uitdelen van DEZE blaadjes aan de reizigers met fiets”
Ik zei:”Oooohhh”. Maar nu een paar maanden later, ik veronderstelde eigenlijk, dat GVB wel zou gaan beseffen, dat het verre van effectief is, het helpt geen zier volgens mij dan, maar wie ben ik, daarom het volgende:

Het GVB deelt nu aan reizigers met fiets (Ja, slechts reizigers met fiets) de informatie uit, dat je niet met de fiets in metro mag tijdens de spits. Is het wel GVB serieus, want ... ? Is ter bevordering van de veiligheid mijn onderstaande idee niet veel effectiever, eenvoudiger en ook minder kostbaar? nl: Een sticker met:
Fiets mee in metro? "Ja",
Fiets mee tijdens spitsuren:"Neen" 16.30- 18.30
Naast de blauwe fietssticker (deze ingang is voor fietsers) te plakken? Zie ik dat nu verkeerd? Graag uw mening?

meer
Opzeggen NS abonnement
juffertje83
juffertje83
Datum: donderdag 20 feb 2014, 20:34
Trefwoorden: NS
Reacties: 3
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 60x

In september 2013 heb ik gebeld met de NS (a 10 ct p.m.) voor het beëindigen van mijn Dal voordeeluren abonnement, netjes een maand tevoren. Dit zou worden beëindigd.
Half oktober krijg ik een mail met als onderwerp "bedankt voor het verlengen". Waarop ik weer met de NS gebeld heb (a 10 ct p.m.). Er werd mij excuus aangeboden en het abonnement zou alsnog worden beëindigd.
Twee weken later wordt er alsnog 50,00 voor een nieuw jaar afgeschreven. Waarop ik weer naar de ns bel (a 10 ct p.m.) en wederom krijg ik excuses, het abonnement wordt direct stop gezet, ik krijg mijn 50,00 terug maar dan moet ik wel diezelfde dag nog de opzegging ophalen bij de automaat.
Ik diezelfde dag naar de automaat, haal de bestelling op en wacht op mijn geld. 2 Maanden later heb ik mijn geld nog niet en ik besluit eens te vragen waar mijn geld blijft. Aangezien ik een beetje klaar ben met die belkosten besluit ik dit te doen via twitter. Ik krijg direct antwoord en krijg te horen dat ze niets voor mij kunnen doen en dat ik wederom weer moet bellen om mijn ov-kaart te laten blokkeren, dan zouden ze handmatig mijn 50,00 terugstorten.
Ik ging daar niet mee akkoord aangezien de fout van het opzeggen bij hun ligt, mijn chipkaart nog gewoon geldig is en ik mijn fietsabonnement er op heb staan, en diende een klacht in via de NS website.
Op die klacht heb ik nooit een reactie gekregen. Weer een maand later stuur ik nogmaals een klacht via de website en via twitter. Ook nu wordt er direct via twitter gereageerd en wordt mij beloofd dat het abonnement handmatig zou zijn beëindigd en ik zou mijn 50,00 teruggestort krijgen. Van de opzegging zou ik een bevestiging krijgen. Ondertussen twee weken later heb ik nog geen bevestiging dus ik twitter weer naar NS met de vraag waar mijn bevestiging en mijn 50,00 blijft.
Nu krijg ik weer te horen dat ik mijn kaart moet laten blokkeren!

Kan dit zomaar?

meer
tnt ophalen tv blokker
jochana
jochana
Datum: zaterdag 15 feb 2014, 16:12
Trefwoorden:
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 59x

Bijna twee weken geleden had mijn dochter een tv via de blokker site besteld en die werd netjes bij haar afgeleverd, uitgeprobeerd maar al de andere apparaten,scartcard en zelfs de kabel werkten hier niet op. Dus blokker gebeld en die zouden een nieuwe sturen op een afgesproken dag. Werd ze een paar dagen later door haar buurvrouw aangesproken,die vertelde dat haar zoon van 15 (wat volgens ons niet mag en hij hoefde er ook niet voor te tekenen) een tv had aangenomen van tnt (of hoe ze nu ook heten). Het is dat ze hem bij haar hadden afgeleverd en niet bij de andere buren,want dan had mijn dochter nooit geweten dat de tv was aangekomen en dan al een probleem gehad.
Maar ook deze tv deed het niet met de apparaten en werkte alleen op de kabel,maar dat is niet de bedoeling.
Dus weer blokker gebeld om nu allebei de tv tegelijk te laten ophalen (dan hoefde we maar een keer thuis te blijven) en geld terug te ontvangen.
Van de week staat er iemand aan de deur van tnt (ofzo) en die kwam 1 tv ophalen,mijn dochter had vrij van haar werk en was pissig dat hij er maar 1 wilde meenemen,wat niet de afspraak was en heeft het niet gedaan. Blokker daarna gebeld die meneer aan de telefoon zou regelen dat de dag erna allebei de tv opgehaald zouden worden voor 16.00 uur,want daarna had mijn dochter een afspraak. Kwart voor 4 nog steeds niemand en na de hele dag hebben te zitten wachten,toch maar gebeld met tnt.
Zeggen ze daar dat er geen melding was om op haar adres iets te komen ophalen,dus blokker weer gebeld en op dat moment gaat de deurbel. Ja hoor tnt ze kwamen 1 tv halen en geen twee. gelukkig de persoon van blokker aan de telefoon en gevraagd wat te doen. Antwoordt geef de eerste tv met papieren mee en hij zou een afspraak maken dat zaterdag (vrije dag) de andere tv voor 15.00 opgehaald zou worden.
Het is nu bijna 16.00 uur mijn dochter is om 15.30 naar haar afspraak gegaan en geen tnt,dus weer gebeld en weer stond er geen melding om een tv op te halen.
Blokker is niet te bereiken in het weekend dat wordt maandag weer bellen, ondertussen komt er rook uit de oren van mijn dochter,want pas als de andere tv is opgehaald kan er een email gestuurd worden dat het ophalen is gebeurd met code ....... en krijgt ze daarna pas haar geld terug.Ze is witheet hoe moeilijk is het om twee tv's op te halen. :evil:

meer
opzegging anwb
romi113
romi113
Datum: dinsdag 11 feb 2014, 15:51
Trefwoorden: anwb opzeggen
Reacties: 7
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 83x

Begin november heb ik een brief aan de anwb gestuurd om mijn lidmaatschap op te zeggen. Ik ontvang begin december geen acceptgiro en ga ervan uit dat alles in orde is. Op 25 januari krijg ik de herinnering om te betalen. Ik heb meteen gebeld en mijn situatie uitgelegd. Die mevrouw zei tegen mij dat de anwb hier coulant mee omging daar ik optijd een brief had gestuurd. Ik moest even een mailtje sturen met uitleg. Ook dit heb ik de 26ste januari meteen gedaan.
Vandaag 11 febrari krijg ik eindelijk antwoord. Ik moet gewoon betalen en de anwb wordt per 31-12-2014 opgezegd.
Hierop heb ik weer gebeld en er word mij verteld dat omdat mijn brief niet ontvangen was ik gewoon lid bleef. En waarom ik niet eerder had gereageerd. Ik zei dat ik in december geen acceptgiro had ontvangen en daarom dacht dat het goed zat.
Ik moest maar een klacht indienen bij postnl. Wat ik hiermee wil zeggen is de anwb meet met twee maten zij ontvangen een brief niet en beëindigen dus lidmaatschap niet. Ik ontvang een brief niet en moet evengoed betalen. Hoe kan dit? Dit is toch niet eerlijk. Ik weet niet wat ik moet doen. Bij mijn weten heb ik op tijd een brief gestuurd om op te zeggen. Toen ik geen acceptgiro ontving in december dacht ik dat alles goed was.

Wie kan mij helpen? Ik heb opgezegd wegens inkomensverlies.

Mvg romi113

meer
Airmiles bij Bol
madmax18!
madmax18!
Datum: vrijdag 7 feb 2014, 13:09
Trefwoorden: Airmiles, Bol.com
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 70x

Eind januari heb ik een koptelefoon besteld bij Bol, betaald heb ik met airmiles. Helaas was de koptelefoon verkeerd geprijsd en krijg ik em niet geleverd. Na 10 dagen te hebben gewacht heb ik naar mijn Airmiles saldo gekeken en de airmiles waren niet terug gestort. Ik heb verschillende maltjes verzonden naar Bol om mijn airmiles terug te krijgen. Ze verschuilen zich achter hun voorwaarden dat een maal ingezette airmiles niet terug gestort worden, ik krijg nu een cadeaubon van Bol. Ik vind dat raar, ik heb immers niet geannuleerd. Wat is jullie mening/advies?

meer
Medion
coen2
coen2
Datum: donderdag 6 feb 2014, 20:45
Trefwoorden:
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Accessoires
Bekeken: 30x

Na het aanschaffen van een Medion E5470 bleek al snel de verkeerde software op het apparaat. Deze ingeladen, maar TMC en Blue thoot blijven weigeren. Na een vermogen te hebben verbeld en ge Emaild , nog steeds geen oplossing. Medion helpdesk hoort je nog geeneens aan en stelt dat zij niets meer kunnen doen. Ondanks de garantie. Verder kun je nergens terecht met je klacht bij Medion. Ik wil dan ook iedereen waarschuwen om kritisch te zijn met aankopen van Medion apparaten.

meer
Groene Stroom
janfreak
janfreak
Datum: zondag 2 feb 2014, 12:34
Trefwoorden: Groene Stroom, misleiding
Reacties: 21
Categorie: Auto & Vervoer - Brandstof
Bekeken: 98x

Regelmatig zie ik op de websites van energieleveranciers dat wanneer je een abonnement op Groene Stroom neemt, je dan ook Groene Stroom uit je stopcontact krijgt. M.a.w. ze suggereren dit in elk geval. Maar dat is dus bezijden de waarheid, je krijgt dezelfde stroom in huis als ieder ander. Wat ze doen is de hoeveelheid energie die je jaarlijks verbruikt inkopen bij leveranten van Groene stroom, zoals die in Noorwegen, opgewekt met water kracht. En die hoeveelheid voegen ze toe aan het distributienet, waar het gemengd wordt met Grijze stroom. Zodoende komt slechts een klein deel ervan, nu nog ongeveer 5-6%, Groene Stroom uit je stopcontact. Ik vind dit een laakbare zaak, energieleveranciers horen hun klanten eerlijk voor te lichten. Ook colporteurs beweren bij hoog en laag dat je dan alleen maar Groene Stroom krijgt. Ik vraag heb dan altijd, oh, dan krijg ik dus een aparte kabel van een Groene opwekeenheid naar mijn huis. Alleen in dat geval kan men werkelijk garanderen dat ik alleen Groene Stroom krijg. Misschien kan Kassa iets doen aan deze oneerlijke manier van voorlichten.

meer