vragen: auto & vervoer (544)

klantonvriendelijke prijzenactie Kwantum
assaky
assaky
Datum: woensdag 23 jul 2014, 14:18
Trefwoorden: klantonvriendelijk, kwantum, prijzenactie
Reacties: 5
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 55x

Krijg je een kraskaart van Kwantum, altijd prijs! Dat is al verdacht natuurlijk. Moet je krassen, naar de website, code invullen, krijg je een mail, moet je op de link klikken en dan moet je naam en geboortedatum invullen. Als je akkoord gaat met de voorwaarden, ga je gelijk akkoord met de nieuwsbrief. Dat is geen prijzenactie, dat is klantjepesten!

meer
Mister auto ervaring, zeer slecht
tab-store
tab-store
Datum: dinsdag 1 jul 2014, 16:47
Trefwoorden: Mister-auto, misterauto, mister auto, mister, auto, onderhoud, goedkoop, misterauto ervaring
Reacties: 0
Categorie: Auto & Vervoer - Onderhoud
Bekeken: 33x

Beste allen,
Graag wil ik mijn ervaring tot nu toe delen met jullie over Mister auto...
Waarschijnlijk zijn jullie al bekend met deze webshop maar voor de onbekende alvast een tip:
Bestel nooit wat bij deze webshop als jij iets op tijd nodig hebt!

De levertijd van deze webshop is namelijk een dikke leugen!! Je betaald voor de verzendkosten en heb opties om voor snel en minder snelle leveringen te gaan. De standaard levering is gegarandeerd binnen 3 dagen (72uur) thuis. Nou dit kan je dus mooi vergeten!!

Ik heb op 23/06 om 13.00 besteld ter waarde van meer dan €200, nou had ik een mooie planning bij de garage gemaakt en voor de vakantie helaas worden deze door mister auto in de soep gesmeten, het is vandaag 1 juli en zelfs vandaag nog is er NIKS geleverd!!

Bij het vragen aan mister auto hoe dit kan en hoe ze dit gaan goed maken krijg ik telkens alleen het antwoord: het is onderweg.

Ik ben dus totaal niet te spreken over de service van deze leverancier!!
De enige reden dat ik bij hen bestel is omdat ze erg goedkoop zijn wat betreft remblokken en schijven, maar hier geld dus GOEDKOOP=DUURKOOP.

En ik adviseer deze webshop dus alleen aan hen die alle tijd van de wereld hebben..

meer
Vossenberg Auto's
nadia1981dunja
nadia1981dunja
Datum: woensdag 25 jun 2014, 15:22
Trefwoorden: Vossenberg auto\'s
Reacties: 27
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 138x

Op basis van een plaatsing van een van de leden van dit forum die zeer positief was, heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.

Aldaar mijn Peugeot 206 van 1999 gekocht, wat was ik blij!! Hij startte wel wat vreemd maar dat dachten we te wijden aan een kapotte accu. Omdat ikzelf de auto schoon wilde maken en zelf de APK zou regelen heb ik hem meegenomen zonder servicekosten te betalen.

Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af.

De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug. Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden.

Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.

Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten.

Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.

meer
Yellowbrick abonnementskosten
galid
galid
Datum: dinsdag 24 jun 2014, 18:20
Trefwoorden: Yellowbrick
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 32x

Voor alle kritische / psychologische reacties die ik heb mogen ontvangen, evenals de mensen die 1 cent niet de moeite waard vinden...bij deze de reactie van yellowbrick.

"Bedankt voor uw e-mail.

Fijn dat u zo oplettend bent! Er is waarschijnlijk iets mis gegaan in het afronden van de bedragen. Wij gaan het direct doorsturen naar de financiële afdeling en zij gaan dit aanpassen. Wij willen onze excuses aanbieden en dit zal in de toekomst niet meer gebeuren!

Mocht u verder nog vragen hebben vernemen wij dat graag.
"

meer
Fietswinkel.nl service
btw2014
btw2014
Datum: woensdag 4 jun 2014, 17:23
Trefwoorden: Fietswinkel.nl, enra
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 102x

Ik heb vorig jaar bij Fietswinkel een Batavus Old Dutch Deluxe aangeschaft. Ik was erg tevreden over de service, zelf toen er iets mis was kwamen ze langs om het op te lossen. Ik heb vervolgens een aantal maanden kunnen genieten van mijn nieuwe fiets. Helaas is de fiets in maart gestolen.

Ik heb vervolgens van ENRA verzekeringen het bedrag teruggekregen in de vorm van een tegoedbon bij Fietswinkel.nl. Helaas kon Fietswinkel de Sparta Pick Up niet leveren. Vervolgens heb ik besloten om een tweedehands fiets te kopen, aangezien het mijn tweede fiets is in twee jaar tijd.

Vorige week heb ik mijn fiets teruggevonden, en de politie heeft mij goedkeuring gegeven om de fiets mee terug te nemen. Daarna heb ik direct contact opgenomen met de verzekeraar, een aangegeven dat mijn gestolen fiets gevonden was. Uiteindelijk moest ik de fiets opsturen naar Fietswinkel. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik daar weinig zin in had, en gevraagd of ik de fiets mocht overnemen. Dat was geen probleem, en ik heb vervolgens de fiets naar de lokale fietshandelaar gebracht om de fiets te laten repareren. Dit heeft uiteindelijk erg veel geld gekost.

Vervolgens wilde ik graag een fiets kopen, om naar mijn werk te gaan. Ik had een prachtige fiets gezien: de Giant Aero 2. Helaas fietswinkel kon deze fiets ook niet leveren in mijn maat. De fiets is bijna overal uitverkocht. Ik heb uiteindelijke de fiets gevonden bij een fietsenhandelaar in Eindhoven. Ik heb vervolgens contact opgenomen met ENRA om te zoeken naar een oplossing. Ik wilde graag dat zij het bedrag naar de andere fietsenwinkel zouden overboeken. Zij gaven aan dat ik dit moest oplossen met fietswinkel.nl. Ik heb direct contact gezocht en mijn probleem voorgelegd. Helaas willen ze niet meewerken aan een oplossing. Terwijl zij in principe niet kunnen leveren. Ik moet aangegeven dat ik de houding van fietswinkel ook wel begrijp. Het is natuurlijk zonde als een klant een fiets ergens anders gaat kopen. Echter wil ik de aankomende maanden graag gebruik maken van de nieuwe fiets. Nu moet ik wachten tot oktober of december, want dan komt er waarschijnlijk een opvolger binnen van de fiets.

Ik had eigenlijk verwacht dat fietswinkel coulant zou zijn en het bedrag zou overboeken naar de andere fietsenhandelaar, aangezien ze voor de tweede keer niet kunnen leveren. Daarbij wil ik graag gebruik maken van de fietsregeling die volgende jaar niet meer mogelijk is. Het is dus een enorme teleurstelling. Hoe kan ik dit oplossen?

meer
oplichter outletplein, outletcenter overveen bv, garage overveen bv
remcoh1980
remcoh1980
Datum: woensdag 4 jun 2014, 14:13
Trefwoorden: oplichter, auto overveen, outletcenter overveen bv, outletplein.eu
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Aanschaf
Bekeken: 202x

Vr 23/05 – Auto opgehaald, Renault Scenic RX4. Geen ventilatie. Gebeld met Henk van Auto Overveen BV cq Outletplein.eu. cq Outletcenter Overveen BV, “Rij naar garage van APK” zei hij. Daar afspraak gemaakt voor za 24/05

Za 24/05 – Onderweg naar garage meermalen vijfde versnelling eruit . Auto bij garage. Kachelmotor vervangen. Auto niet meer starten > Accu vervangen – bleek overleden. Bij garage Henk gebeld over versnellingsbak. Zijn uitleg; lang stilgestaan, als het probleem aanhoudt bellen, geef het een week. “Ik wil het oplossen” zei hij. Terugweg, zelfde verhaal met vijfde versnelling. Zelfde avond brief gemaild naar bedrijf met mijn problemen.

Ma 26/05 – Versnellingsbak maakt in 1/2/3 schurend geluid.

Wo 28/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Krabbelde al wat terug over eerdere woorden. Moest in overleg met de eigenaar van bedrijf. “Ik bel je vanmiddag terug”. Is uiteraard niet gebeurd.

Vr 30/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Persoon aan telefoon kent Henk niet. Na doorvragen toch wel, maar hij is er niet. Trekken handen ervan af, zeggen geen beloftes te hebben gedaan, kunnen niets doen, willen niets doen, weten van niets. Gaan in overleg, worden Maandag 2 juni teruggebeld. Bedrijf gemaild met aanvullend verhaal. Rechtsbijstand inschakelen. Advies ingewonnen bij BOVAG, Consumentenbond en rechtsbijstand. Advies > Aangifte politie oplichting + procedure opstarten civiel.

Ma 02/06 – Geen telefoon.

Di 03/06 – Zelf gebeld, gaan wederom in overleg, binnen half uur uitsluitsel. Twee uur later, geen telefoon. Weer zelf teruggebeld, waren in bespreking over casus tijdens de zeer toevallige maandelijkse werkbespreking, worden binnen uur teruggebeld.

Wo 04/06 – Op dinsdag niet teruggebeld. Vandaag om 10.30 uur zelf maar weer teruggebeld. Bedrijf gaat geen aktie ondernemen en weigeren iedere medewerking. Bedrijf telefonisch in kennis gesteld dat er aangifte gedaan gaat worden bij de politie inzake oplichting. Ze reageerden met de woorden “Dat is prima.”

Volgende stap is het bedrijf officieel in gebreke stellen > aanmaning sturen ter reparatie > ontbinding koopcontract.

Sta je dan, vorige auto ingeruild voor een pisbedrag, staat nu op de site (http://www.outletplein.eu) voor 850(!) euro meer. Was voor de export, maar was dus leuk verhaaltje om goedkoop aan de auto te komen. Alfa Romeo 156 96-GS-TB. Ook deze mankeert van alles, dus niet kopen. Doe sowieso geen zaken met dit bedrijf. Het zijn oplichters. Ik zal ze iedere dag opnieuw bellen en er alles aan doen om te voorkomen dat mensen nog slachtoffer worden.

Bedrijf opereert dus ook onder de naam Outletplein.eu en hier is, in tegenstelling tot Auto Overveen, weinig negatiefs terug te vinden.....bizar!

Ik heb ze iedere keer van een defect of handeling van mijn kant in kennis gesteld. Het bedrijf verkiest een andere weg. Nonchalant, arrogant en bot. Zij hebben mij op geen enkele wijze voor de koop, tijdens de koop en na de koop in kennis gesteld van enig euvel, terwijl zij dit wettelijk verplicht zijn.

Ik heb het bedrijf gewezen op hun rechten en plichten en verwezen naar de Wet Handhaving Consumentenbescherming, alsmede het Burgerlijk Wetboek > Boek 7; Bijzondere overeenkomsten > Titel 1 - Koop en Ruil > Afdeling 1 - Koop: Algemene Bepalingen.

Alfa was ingeruild voor 400 euro. RX4 stond voor 2450 euro, maar speciale paasactie maakte dat in beginne 1950 euro.
1950-400INRUIL=1550+150(!)APK= 1700 euro totaal.
De Alfa die voor de export zou gaan staat nu mooi op de site

meer
Misleiding hotelreservering
alfredocampoli
alfredocampoli
Datum: dinsdag 3 jun 2014, 12:29
Trefwoorden: misleiding aanbieding hotel
Reacties: 1
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 34x

Beste [edit redactie: persoonlijke info],

Ik ben het niet met u eens.
Uw "voorwaarde" van boeken voor 1 juli stond niet in de oorspronkelijke aanbieding en verscheen pas na boeking en betaling en is dus misleidend.
Ik ga deze zaak nu voorleggen aan instanties zoals Kassa en Radar.
Ik had deze "non-coulance" niet van ActievandeDag verwacht.
Intussen herhaal ik mijn verzoek om het betaalde bedrag van 2x € 32,90 op mijn rekening [edit redactie: persoonlijke info] te storneren.

Bij voorbaat mijn dank,
vriendelijke groet,

[edit redactie: persoonlijke info]

Klantenservice Actie van de Dag schreef op 03-06-14 10:25:
>
> Beste meneer/mevrouw ,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
>
> Wij moeten u helaas wijzen op de volgende zin in de voorwaarden van de actie-pagina:
>
> "U dient uw reservering uiterlijk voor 1 juli 2014 te maken."
> http://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/27-05-2014-hotelmoment-voucher
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
>[edit redactie: persoonlijke info]
>
> Klantenservice Actievandedag.nl
>
>
> --------------------------------------------------------------------------------
> Op 31-05-2014 ontvingen wij uw bericht:
>
> From: [edit redactie: persoonlijke info]
> Subject: HotelMoment actie
>
> Message Body:
> Aantrekkelijke aanbieding en aankomst mogelijk t/m 31 okt 2014. Na boeking en betaling ontving ik echter bevestiging met additionele mededeling dat de boeking voor 1 juli moet worden gemaakt.
> Onvoorstelbaar om te verwachten dat iemand eind juni al precies kan bepalen wanneer hij in bv september paar dagen weg wil. Ben van plan dit ook te gaan melden aan Kassa en Radar
>
> --
> This mail is sent via contact form on AVD2.0
> http://www.actievandedag.nl
>

meer
NS Altijd Vrij abonnement
sarp28
sarp28
Datum: dinsdag 3 jun 2014, 12:09
Trefwoorden: ns, abonnement, altijd, vrij
Reacties: 4
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 54x

Beste leden,

Ik heb op 1 juli 2013 een altijd vrij abonnement afgesloten bij de NS voor de duur van een jaar. Onlangs kreeg ik een email dat mijn contract automatisch zou worden verlengd weer voor de duur van 1 jaar en dat ik per maand van € 309,- naar € 318,- zou gaan. Toen ik het contract afsloot in juli 2013 stond op de website van de NS € 309,- per maand en dat ik het per maand zou kunnen opzeggen na mijn contractperiode. Nu is mijn vraag mag dit zomaar?

meer
Sparta ion rijden? € 0,20/km!
kklop
kklop
Datum: dinsdag 3 jun 2014, 08:24
Trefwoorden: profile Janssen, sparta ion
Reacties: 7
Categorie: Auto & Vervoer - Fiets
Bekeken: 160x

Bij Profil Janssen in Apeldoorn Sparta ion aangeschaft.
Na 2200km begeeft de motor van mijn fiets het (garantie net afgelopen).
Vanwege de lage km. stand krijg ik bij hoge uitzondering uit coulance 25% korting op de aanschafprijs (€499,-) van een nieuwe motor.
Ik haal de fiets op en wil de oude motor meenemen.
Dit wordt pertinent geweigerd omdat ik korting heb gekregen. !!
Wat er aan de motor mankeert kom je natuurlijk nooit achter, zekering, printplaat ?

Na een klein uurtje discussie en heen en weer bellen met Sparta verlaat ik met lege handen de winkel.
Ik kan de motor mee krijgen als ik die 25% korting weer teruggeef.
Buiten de (pittige) aanschafprijs ben ik tot nu toe €0,20 per km. kwijt, benieuwd wanneer de accu's (€ 500,-) het begeven?
Iemand ervaring met elektrische Aldi fietsen?

meer
Conrad
campeerder
campeerder
Datum: maandag 2 jun 2014, 16:15
Trefwoorden:
Reacties: 2
Categorie: Auto & Vervoer - Accessoires
Bekeken: 30x

Hallo allemaal.

Een tijdje geleden op de website van Conrad een Alpine autoradio gekocht voor 99,- euro omvang levering, Alpine radio cd/mp3 player, afstandbediening, usb snoer voor aansluiting i phone.
Na de betaling te hebben voldaan de radio binnen gekregen zonder de afstandbediening en usb kabel !
Na contact te hebben gehad met Conrad word er gezegt dat het een fout op de website is en dat ik mijn producten niet krijg. Nu, meer dan twee weken later staat de misleidende advertentie er nog steeds op!
En als klap op de vuurpijl hoor ik dat mijn buurman exact hetzelfde heeft meegemaakt een jaar geleden, wel betaald maar ontbrekende onderdelen die wel op de doos staan maar er niet in zitten! Als vergoeding kon ik wel 10% korting krijgen op een volgende aankoop.
Kan dit zomaar?

mvg

Campeerder

meer