Iedere zaterdag om 19.05 uur op NPO 1

Well-Fair bijeenkomsten [edit redactie]?!

Geplaatst door: rghbrinkers op: 21-09-2009 21:30
Mijn moeder van 84 heeft onlangs bij zo'n bijeenkomst van Well-Fair (nunspeet),een stoel gekocht voor maar liefs 4500 euro (sta up stoel). Gladde verkopers hebben haar weten te overtuigen dat dit een zeer goede koop is. Ik vind dat dit soort bijeenkomsten verboden moesten worden, ouderen worden de dupe ervan, hun zuur verdiende spaarcenten gaan op bij dit sort bijeenkomsten. 4500euro voor een stoel is gewoon belachelijk, konden we het maar terug draaien!!! graag wil ik weten of er nog meer mensen zijn met dit soort ervaringen van Well-Fair
Reactie door nuts op 31-01-2010 15:21
Helaas herkenbaar.
Op identieke wijze zijn mijn ouders van 85 en 86 jaar er ingestonken.
Helaas kwamen we er te laat achter om het nog ongedaan te maken. Well-Fair heeft zich aan alle kanten ingedekt. Als je niet binnen 8 dagen de koop ongedaan maakt zit je er aan vast. Annuleer je alsnog kost het minimaal 30% en soms zelfs 50% van de aanschafprijs. Het is ethisch gezien een onbehoorlijke manier van werken: ze 'lokken' oudere mensen met een gratis diner om ze tijdens dat diner even apart te nemen en ze een fantastische deal aan te smeren. Mijn moeder vond dat ze zo goed behandeld werden dat ze niet kon weigeren!?!?!? Later komen ze nog inmeten en adviseren ze allerlei onnodige accessoires erbij te nemen. Telefonisch contact is nagenoeg onmogelijk met Well-Fair; je krijgt een telefoniste die beloofd dat je teruggebeld wordt, maar het gebeurd nooit. Bah. Well-Fair betekent welzijn, maar dat geldt alleen voor het bedrijf, niet voor de ouderen zelf. Er zijn veel goedkopere alternatieven dan Well-Fair. Dus mijn advies: GA ER NOOIT OP IN.
Reactie door tdehond op 31-01-2010 15:36
HIER kunt u lezen dat deze verkoop methode valt onder de colportage wet.
U heeft dan ook tot 8 dagen na aankoop de tijd om liefst schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging de aankoop te annuleren.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren tot schriftelijke bevestiging van annulering van de aankoop binnen is. ( hierom verzoeken in de brief)

Bij www.consuwijzer kunt u een voorbeelbrief bekijken t.a.v. annuleren aankoop na colportage.
Reactie door nuts op 31-01-2010 16:33
Dank u voor uw reactie.
Zoals aangegeven kwam ik er te laat achter, omdat mijn ouders pas later de aankoop onder mijn aandacht brachten. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het een verkooptechniek is waar de ouderen/zwakkeren in onze maatschappij de dupe van zijn. Te vergelijken met de 'gratis' busreisjes waar ze een groot deel van de tijd in een zaaltje worden gezet om verkoopdemonstraties mee te maken. Dus nogmaals aan iedereen die hiermee te maken krijgt: ga er niet op in.
Reactie door hutch op 31-01-2010 20:58
Helaas is zij ook slachtoffer (!!) geworden van dit soort malafide figuren!! Het is o zo makkelijk voor dit soort gladde figuren om oudere mensen geld af te troggelen. Het is gewoonweg LAF. Maar ja, formeel gezien is uw moeder (waarschijnlijk) niet onder curatele gesteld en dus handelsbekwaam.

Maar waarschijnlijk valt dit soort bijeenkomsten onder de Colportagewet. Dat houdt in, dat uw moeder in dat geval mogelijk nog van die overeenkomst af kan. Als zij bijv. met een busreis is meegegaan en tijdens die busreis wordt een verkoopdemonstratie gegeven, valt dit meestal onder de Colportagwet.

In dat geval moet zij dan binnen 8 dagen na het aangaan van die overeenkomst schriftelijk (aangetekend met ontvangstbevestiging, omdat dit soort louche figuren anders ontkennen ook maar iets ontvangen te hebben) opgeven, dat zij van die koopovereenkomst af wil.

Die 8 dagen 'opzegtermijn' gaan in op het moment dat dit 'bedrijf' die koopovereenkomst heeft ingeschreven / gewaarmerkt bij de Kamer van Koophandel.

Als zij dit dus nu nog niet hebben gedaan, kunt u dit alsnog doen. U kunt bij de KvK navragen of dit al dan niet gebeurd is.

Helaas zijn de pagina's (betreffende de Colportagewet) op Consuwijzer.nl niet bereikbaar (op dit moment).

Succes, gr. Hutch
Reactie door htvd1950 op 01-02-2010 15:04
Hetzelfde is gebeurd met mijn schoonmoeder. Reisjes van 4,95 euro of zo en ze zat de hele dag in een hok(in the middle of no-where) waar slimme verkopers praatjes verkopen. Zij kwam thuis met een koffertje met "medicijnen" voor de gezondheid twv 2000 euro.Dit is 2x gebeurd.Een expert op het gebied van oncologie zei, dat medicijnen tegen kanker niet eens zo duur zijn. Dan nog een paar keer zo'n massage-mat van tig-euro,de schaap-wollen onderdekens en kussens, enz. Wat haar en vele oudjes aantrekt zijn de "gratis" cadeau's.Dat werd dan door haar aan ons kinderen uitgedeeld. Zaten we met een zooi goedkope rommel.Wij vroegen weleens aan haar wat zij zo leuk vond aan die reisjes. Haar antwoord: Je bent er even gezamelijk uit en je krijgt gratis eten.Heel belangrijk voor mensjes die de tweede wereldoorlog meegemaakt hebben.
Ik vind het een schandaal dat ouderen op deze manier worden benaderd en murw gepraat worden door deze verkopers. Door de gratis cadeau's zijn ze verblind en laten zich hele dure spullen aanpraten.We konden eigenlijk ook niet tegen haar zeggen dat we ertegen waren want ze vond het fijn cadeau'tjes aan ons te geven.
Dit moet gewoon gestopt worden!!!
Reactie door read op 01-02-2010 16:47
Dag collega hutch,

Vanaf 28-12-2009 is er het een en ander in de colportagewet gewijzigd. Onder anderen de waarmerking bij de kvk (dat kun je op hun site nalezen):

 U bent verplicht om de overeenkomst die u heeft afgesloten in tweevoud in een schriftelijke akte vast te leggen, die door beide partijen ondertekend wordt, en waarvan ook beide partijen een exemplaar ontvangen. Als u dit niet doet is de overeenkomst niet geldig.

Door een wetswijziging worden de colportageovereenkomsten boven de 34 euro, die zijn aangegaan vanaf 28 december 2009 niet meer gedagtekend door de Kamer van Koophandel ( en dus is ook de 3maandenregeling niet meer van toepassing).

Met collegiale groet, Ton.
Reactie door hutch op 03-02-2010 15:48
@ Ton,

dank voor de aanvulling.

Groet,
Hutch
Reactie door hutch op 03-02-2010 16:14
Ook het volgende is niet geheel onbelangrijk:

"Het is verboden om te colporteren bij een consument als u weet (of moet vermoeden) dat deze niet voldoende draagkracht heeft voor de financiële verplichtingen."

Deze regel gaat m.i. op bij vele ouderen onder ons. Vele ouderen onder ons (zoniet de meesten) moeten het hebben van een AOW (en een eventueel pensioentje).
En dat weten die colporteurs ook donders goed. Maar desalniettemin slijten zij toch hun rommel aan deze doelgroep, juist omdat ouderen vaak vatbaar zijn voor allerlei onzinnige 'argumenten' die hen opgedrongen wordt. Vooral als het om gezondheid gaat. Zij worden 'gehersenspoeld'......
Het gaat die colporteurs alleen maar om het geld. Desnoods gaan zij over lijken.

Hutch
Reactie door nuts op 03-02-2010 20:05
@Hutch. Die laatste zin komt dichter bij de waarheid dan je ooit zou wensen. Mijn moeder is - naar alle waarschijnlijkheid mede door alle commotie met Well-Fair - in het ziekenhuis opgenomen met een hartinfarct. Ondanks dat blijven ze doorgaan en hebben ze een incassobureau erop af gestuurd. Na aandringen wordt de correspondentie nu naar ons gestuurd ipv naar mijn ouderlijk adres.
Reactie door hutch op 04-02-2010 02:41
Quote: nuts schreef op woensdag 3 feb 2010, 20:05: @Hutch. Die laatste zin komt dichter bij de waarheid dan je ooit zou wensen. Mijn moeder is - naar alle waarschijnlijkheid mede door alle commotie met Well-Fair - in het ziekenhuis opgenomen met een hartinfarct. Ondanks dat blijven ze doorgaan en hebben ze een incassobureau erop af gestuurd. Na aandringen wordt de correspondentie nu naar ons gestuurd ipv naar mijn ouderlijk adres.einde Quote



Wat misschien nog wel een mogelijkheid is, om deze zaak voor te leggen aan het juridisch loket en dan mede met betrekking tot wat ik hierboven heb weer gegeven, m.b.t. de voldoende draagkracht van de financiele verplichtingen. Maar dat geldt dan alleen als dit alles onder de Colportagewet valt en niet wanneer iemand dit 'bedrijf' gevraagd heeft om bij hem/haar thuis te komen, dus als het initiatief van de klant is uit gegaan.

Op hun website staat o.a. het volgende te lezen:
"Well-Fair is de vertrouwde adviseur voor kritische consumenten die op enig moment in hun leven tot de conclusie komen dat inwisselbare confectie nooit kan leiden tot een optimaal zit- en slaapcomfort."

Hoe arrogant kan een bedrijf zijn, om tot deze conclusie te komen: 'nooit kan leiden tot een optimaal zit- en slaapcomfort'....... Maar eigenlijk zeggen zij dus ook, dat hun producten weggooi artikelen zijn. Want als de koper dit artikel een keer weg wil of moet doen (om wat voor een reden dan ook), een ander er dus NOOIT op kan zitten dan wel slapen (qua optimaal comfort').....

En dan worden er nog commerciele buitendienst medewerkers gezocht, die o.a. aan het volgende profiel dienen te voldoen: "Je bent inventief en boekt resultaten"...... "Ervaring is niet vereist, wel zoeken we een enthousiast persoon."

Tja, hoe inventief kan (of dient) men zijn.......
Maar van de andere kant kan men zich ook afvragen waarom er constant (nieuwe) medewerkers worden gevraagd.......

Oh ja, raad eens wie de artikelen betalen, die u 'gratis' krijgt bij een x-aantal punten.......

Ik roep dit bedrijf (Well Fair) op, om hier een reactie te plaatsen m.b.t. tot de inhoud van de klachten die hier op deze site genoemd worden.......
Tevens roep ik oud-medewerkers op, om hier (anoniem) hun verhaal te doen over de werkwijze(n) van dit bedrijf.

Ik wens u en uw moeder veel sterkte en gezondheid toe.

Gr. Hutch
Reactie door bijdetijd op 02-03-2010 21:09
wellfair wordt hierboven ongelooflijk onderuit gehaald, door steeds een aantal de zelfde mensen die op elkaar reageren.
Is het niet zo dat elk bedrijf wel eens klachten moet incasseren?
Mijns inziens is wellfair een gezonde organisatie die inderdaad als doelgroep de senioren heeft.
Zij maken in samenwerking met TU delft maatproducten in zit- en slaapcomfort voor senioren en mensen met chronische klachten. Er zitten mensen in deze organisatie die dag in dag uit bezig zijn met producten te bedenken en te verbeteren om de oude dag met alle gebreken leefbaarder te maken. Als verkoopmethode organiseren ze dan middagen door heel Nederland om de producten te presenteren. Deze verkoopmethode gebruikt het bedrijf al jaren. Er is dan inderdaad een maaltijd bij en een stukje vertier .De mensen die deze middagen presenteren zijn hiervoor opgeleid, en zijn dan ook goed in hun vak. De "gladde praatjes" waar ik hierboven over lees, is dus een verkooppraatje die alle verkopers gebruiken, zelfs in "gewone" winkels.
Als u wordt gebeld en uitgenodigd voor deze middag dan wordt er ook verteld dat er een presentatie bij is. De meeste mensen kennen wellfair en weten dit ook!
Een op maat gemaakte stoel die is ingemeten bij een persoon moet als gegoten zitten voor die persoon, dan is het inderdaad zo, als je het heel zwart/wit schetst dat deze stoel voor een ander persoon anders zal zitten, of niet geschikt is maar dat maakt het nog geen wegwerpstoel, het is maar net hoe je het wil lezen.
Ook de bedenktijd van 8 dagen is iets wat aangegeven wordt tijdens de middagen. Na die 8 dagen gaat het proces in gang en komen er kosten bij kijken. Een ieder weet voor zichzelf wat hij of zij uit kan geven en geloof me ook senioren mensen zijn goed gebekt!
Wat ik lees aan klachten is natuurlijk erg vervelend, maar moeder heeft voor de stoel gekozen. Had ze zelf spijt? of vonden de kinderen het te veel geld!
Uit ervaring weet ik dat wellfair een eerlijke en goede organisatie is die ongetwijfeld ook wel eens een fout maak, want er werken namelijk mensen!!!!!
En een ieder die solliciteerd naar een functie, ervaring niet verreist, wordt intern flink opgeleid en pas op pad gestuurd als dat ook echt kan!
Gelukkig komen er heel veel mensen, nog steeds, met plezier naar de wellfair middagen en zijn er ook heel veel mensen die hun op maat gemaakt stoel voor geen goud meer willen missen.
Reactie door tdehond op 03-03-2010 07:25
Elk bedrijf wat d.m.v. colportage verkoopt met daarbij senioren als doelgroep dient met argusogen bekeken te worden.

Eigenlijk zou er verplicht een jongere mee moeten om impuls aankopen te voorkomen en om de oudere attent te maken hoe een impuls aankoop weer schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging ongedaan gemaakt kan worden.
Reactie door hutch op 03-03-2010 12:17
Dag 'Bijdetijd',

uit uw reactie blijkt overduidelijk dat u op enigerlei wijze betrokken bent bij dit 'bedrijf'.
Wat betreft die gladde jongens, het woord 'verkoper' mogen ze wat mij betreft niet eens gebruiken. Het interesseert hun niet eens of de persoon (het slachtoffer) het wel of niet kan betalen. Daar zijn uiteindelijk de incassobureaus voor........ of niet?
Het zijn en blijven idiote prijzen. Of die stoel, of wat dan ook, kwalitatief goed is of niet.
Als zij eerlijke info zouden verstrekken, en dan met name wat betreft de prijs, (of nog beter: de gevolgen van deze financiële transactie) zouden de meesten afhaken.
En JA, er zijn nog steeds heel veel eerlijke verkopers...... en gelukkig niet zo heel veel van deze 'gladde jongens'.
En waarom zouden er toch zoveel van die 'gladde jongens' bij dit bedrijf afhaken? Gewetenswroeging, of slecht betaald? En wat bedoeld dit bedrijf eigenlijk met 'Ervaring is niet vereist, wel zoeken we een enthousiast persoon.'

Hutch
Reactie door tyrell10 op 03-03-2010 14:09
mijn ouders hebben heel vaak een reisje met hun gemaakt, zeer voordelig reizen, kopen hoeft niet ,ja de verkooppraatjes moet je dan negeren en gewoon lekker buiten in de zon of wat dan ook gaan zitten, ze hebben de etentjes wel op afgelegen plekken, klopt allemaal , maar de reisjes zijn wel zeer goedkoop met een etentje en een cadeautje op de koop toe, ze hebben ook buitenlandse meerdaagse reizen voor een prikje die mensen gaan met plezier mee
Reactie door tdehond op 03-03-2010 15:07
Quote: tyrell10 schreef op woensdag 3 mrt 2010, 14:09: mijn ouders hebben heel vaak een reisje met hun gemaakt, zeer voordelig reizen, kopen hoeft niet ,ja de verkooppraatjes moet je dan negeren en gewoon lekker buiten in de zon of wat dan ook gaan zitten, ze hebben de etentjes wel op afgelegen plekken, klopt allemaal , maar de reisjes zijn wel zeer goedkoop met een etentje en een cadeautje op de koop toe, ze hebben ook buitenlandse meerdaagse reizen voor een prikje die mensen gaan met plezier meeeinde Quote

Zolang uw ouders goed bij de tijd zijn en niet ingaan op de verkoop praatjes is er niets aan de hand.

Zodra ze erin geluisd zijn zonder goed geïnformeerd te zijn over de wettelijke bedenktijd en het postadres waar de aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging heen moet, dan is een oudere flink gedupeerd door een te dure impuls aankoop.

Vraag hen eens of ze goed geïnformeerd werden over de annuleringsprocedure.
Reactie door sonjaatje op 03-03-2010 15:59
Pffff Bijdetijd, mag je echt trots op zijn als je bij zo`n organisatie werkt..........
Reactie door nuts op 03-03-2010 21:39
@Bijdetijd: je gebruikersnaam geeft inderdaad aan dat je begrijpt waar het in het bedrijfsleven om draait: zo veel mogelijk geld verdienen binnen de ruimte die de wetgeving geeft.

Het gaat Well-Fair absoluut niet om het welzijn van de kopers (ondanks de naam).

Natuurlijk zijn er voldoende kopers die tevreden zijn met het product. Maar dat zouden ze ook geweest zijn met een sta-op-stoel die de helft kost en die dan misschien niet helemaal op maat zou zijn. Kopers zijn bij Prominent wat dat betreft in ieder geval beter af.
Reactie door read op 03-03-2010 22:01
@@@

In 2001 zeiden we nog: dat op maat gemaakte stoeltje kost 10.000 harde Hollandse guldens. Voor het voor die prijs verkopen van zo'n samenraapsel van leer, hout spijkers en stof moet je geen geweten hebben, maar dat zullen de "verkopers" natuurlijk hardnekkig ontkennen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door bijdetijd op 03-03-2010 23:36
Quote: hutch schreef op woensdag 3 mrt 2010, 12:17: Dag 'Bijdetijd',

uit uw reactie blijkt overduidelijk dat u op enigerlei wijze betrokken bent bij dit 'bedrijf'.
Wat betreft die gladde jongens, het woord 'verkoper' mogen ze wat mij betreft niet eens gebruiken. Het interesseert hun niet eens of de persoon (het slachtoffer) het wel of niet kan betalen. Daar zijn uiteindelijk de incassobureaus voor........ of niet?
Het zijn en blijven idiote prijzen. Of die stoel, of wat dan ook, kwalitatief goed is of niet.
Als zij eerlijke info zouden verstrekken, en dan met name wat betreft de prijs, (of nog beter: de gevolgen van deze financiële transactie) zouden de meesten afhaken.
En JA, er zijn nog steeds heel veel eerlijke verkopers...... en gelukkig niet zo heel veel van deze 'gladde jongens'.
En waarom zouden er toch zoveel van die 'gladde jongens' bij dit bedrijf afhaken? Gewetenswroeging, of slecht betaald? En wat bedoeld dit bedrijf eigenlijk met 'Ervaring is niet vereist, wel zoeken we een enthousiast persoon.'

Hutcheinde Quote


dag hutch

Uit uw reactie is te merken heeft u diverse middagen heeft bijgewoond en alle verkopers eens goed op de korrel heeft genomen.
Ook hebt u diverse medewerkers gesproken die bij deze firma hebben gewerkt en er helemaal klaar mee waren, toch?
Of discussieert u mee uit de verhalen die u hoort of leest.
Want wederom legt u een zin uit een advertentie voor die je negatief of positief kan lezen.
Als er enthousiaste mensen worden gevraagd en zij worden intern opgeleid, is daar iets mis mee? Zoeken ze in uw bedrijf nooit enthousiaste mensen?
Zou het zo kunnen zijn dat een bedrijf nieuwe mensen zoekt omdat ze meer mensen nodig hebben? In plaats dat iedereen weg loopt?
Waar haalt u het verhaal van veel verloop van personeel vandaan?
Puur uit een advertentie?
Niemand kan in andermans portemonnee kijken. Als u er massaal van uit gaat dat senioren niet meer zelf na kunnen denken, dan moeten ze maar vanaf hun 65 e onder curatele bij hun kinderen!
Reactie door sonjaatje op 03-03-2010 23:46
Je hoeft daar niet te zijn geweest om te weten hoe het er daar aan toe gaat. Is vaak genoeg op tv geweest (verborgen camera).
Tis gewoon een zooitje uitzuigers van de hulpbehoevende medemens.
Reactie door bijdetijd op 04-03-2010 11:01
Quote: sonjaatje schreef op woensdag 3 mrt 2010, 23:46: Je hoeft daar niet te zijn geweest om te weten hoe het er daar aan toe gaat. Is vaak genoeg op tv geweest (verborgen camera).
Tis gewoon een zooitje uitzuigers van de hulpbehoevende medemens.einde Quote




Ik heb wellfair nog nooit op tv gezien.
Mecator wel!!!
Maardat betekend nog niet dat "ze" allemaal het zelfde zijn!!!!!!!!!!

Beetje kort door de bocht
Reactie door tdehond op 04-03-2010 11:17
Quote: bijdetijd schreef op donderdag 4 mrt 2010, 11:01:
Quote: sonjaatje schreef op woensdag 3 mrt 2010, 23:46: Je hoeft daar niet te zijn geweest om te weten hoe het er daar aan toe gaat. Is vaak genoeg op tv geweest (verborgen camera).
Tis gewoon een zooitje uitzuigers van de hulpbehoevende medemens.einde Quote




Ik heb wellfair nog nooit op tv gezien.
Mecator wel!!!
Maardat betekend nog niet dat "ze" allemaal het zelfde zijn!!!!!!!!!!

Beetje kort door de bochteinde Quote


Elk bedrijf wat via colportage verkoopt met als doelgroep senioren dient met argusogen bekeken te worden.

Temeer daar ik op de website van well-fair geen algemene voorwaarden aantref.

Ook maak ik op dat via telemarketing mensen geronseld worden om deel te nemen aan de colportage bijeenkomsten.

Kortom. 3 goede redenen om bejaarden in familie en vrienden kring te waarschuwen niet met dit bedrijf in zee te gaan.



Reactie door tdehond op 04-03-2010 12:16
Ik heb nog een reden gevonden om dit bedrijf te mijden. Het transport naar de bijeenkomsten wordt geregeld door X.
Men betaalt 7 euro. Correctie: de vrouwelijke deelnemers betalen 7 euro, mannen mogen gratis mee.
Oops. Lijkt mij discriminatie, zowel van mensen v.h. vrouwelijk geslacht die moeten betalen om een colportage bijeenkomst bij te wonen als de alleenstaande die geen gezelschap gratis mag meenemen.
Bron: klik op hier

M.i. zou toch minimaal iedereen gratis getransporteerd dienen te worden naar dit soort bijeenkomsten.
In combinatie met een verplichte coulance regeling voor 50+ ers waarbij de tijd om te annuleren drie maanden is en al bij binnenkomst de verplichting bestaat om adres waar de aangetekende annuleringsbrief heen moet + termijn waarbinnen geannuleerd kan worden in groot lettertype overhandigd dient te worden.
Tevens dient in groot lettertype de algemene verkoopvoorwaarden overhandigd toe worden bij binnenkomst.
Reactie door read op 04-03-2010 12:29
bijdetijd

Het zou natuurlijk wel prettig zijn, om hier je achtergronden te onthullen van waaruit je de manifeste wantoestanden ontkent. De respondenten reageren hier vanuit hun kennis, die ze hebben opgedaan via de verschillende consumentensites en natuurlijk zal daar wel eens een nep bericht van een overpositieve medewerker van Well-Fair tussen zitten, maar dat is een uitzondering. De vele consumentenberichten waarin de "werkwijze" van dit bedrijf wordt beschreven, spreken voor zich! Die verkooppraktijken hebben niets meer te maken met gewoon zaken doen en alles te maken met de grijze lijst van de WOHP.

Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door tdehond op 04-03-2010 18:16
Misschien kan Bijdetijd binnen de organisatie voorstellen de voorwaarden op de site te zetten in grote letters uiteraard gezien de doelgroep. :)

M.n. postadres + annulerings termijn bij colportage in extra grote letters lijken mij een must voor een eerlijk bedrijf als bijdetijd vindt dat dit is.
Reactie door read op 04-03-2010 18:37
@@@

Het is inderdaad een vreemde zaak, dat de algemene voorwaarden waarin wettelijk gezien de bedenktijd als voorwaarde moet zijn opgenomen, ontbreekt op hun site. Blijkbaar krijgen de klanten de voorwaarden pas als ze hun handtekening hebben gezet, zodat ze die van te voren niet kunnen lezen. Eerlijk gezegd: ruik jij ook iets collega?

Groeten, ReadAC.
Reactie door bijdetijd op 04-03-2010 18:38
Quote: tdehond schreef op donderdag 4 mrt 2010, 12:16: Ik heb nog een reden gevonden om dit bedrijf te mijden. Het transport naar de bijeenkomsten wordt geregeld door X.
Men betaalt 7 euro. Correctie: de vrouwelijke deelnemers betalen 7 euro, mannen mogen gratis mee.
Oops. Lijkt mij discriminatie, zowel van mensen v.h. vrouwelijk geslacht die moeten betalen om een colportage bijeenkomst bij te wonen als de alleenstaande die geen gezelschap gratis mag meenemen.
Bron: klik op hier

M.i. zou toch minimaal iedereen gratis getransporteerd dienen te worden naar dit soort bijeenkomsten.
In combinatie met een verplichte coulance regeling voor 50+ ers waarbij de tijd om te annuleren drie maanden is en al bij binnenkomst de verplichting bestaat om adres waar de aangetekende annuleringsbrief heen moet + termijn waarbinnen geannuleerd kan worden in groot lettertype overhandigd dient te worden.
Tevens dient in groot lettertype de algemene verkoopvoorwaarden overhandigd toe worden bij binnenkomst. einde Quote
Quote: tdehond schreef op donderdag 4 mrt 2010, 12:16: Ik heb nog een reden gevonden om dit bedrijf te mijden. Het transport naar de bijeenkomsten wordt geregeld door X.
Men betaalt 7 euro. Correctie: de vrouwelijke deelnemers betalen 7 euro, mannen mogen gratis mee.
Oops. Lijkt mij discriminatie, zowel van mensen v.h. vrouwelijk geslacht die moeten betalen om een colportage bijeenkomst bij te wonen als de alleenstaande die geen gezelschap gratis mag meenemen.
Bron: klik op hier

M.i. zou toch minimaal iedereen gratis getransporteerd dienen te worden naar dit soort bijeenkomsten.
In combinatie met een verplichte coulance regeling voor 50+ ers waarbij de tijd om te annuleren drie maanden is en al bij binnenkomst de verplichting bestaat om adres waar de aangetekende annuleringsbrief heen moet + termijn waarbinnen geannuleerd kan worden in groot lettertype overhandigd dient te worden.
Tevens dient in groot lettertype de algemene verkoopvoorwaarden overhandigd toe worden bij binnenkomst. einde Quote


Ik lees daar weinig negatieve dingen!
Het is maar net wat je lezen wil
Reactie door bijdetijd op 04-03-2010 18:59
Quote: read schreef op donderdag 4 mrt 2010, 12:29: bijdetijd

Het zou natuurlijk wel prettig zijn, om hier je achtergronden te onthullen van waaruit je de manifeste wantoestanden ontkent. De respondenten reageren hier vanuit hun kennis, die ze hebben opgedaan via de verschillende consumentensites en natuurlijk zal daar wel eens een nep bericht van een overpositieve medewerker van Well-Fair tussen zitten, maar dat is een uitzondering. De vele consumentenberichten waarin de "werkwijze" van dit bedrijf wordt beschreven, spreken voor zich! Die verkooppraktijken hebben niets meer te maken met gewoon zaken doen en alles te maken met de grijze lijst van de WOHP.

Met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote



Ik zie geen reden te onthullen waar ik mijn informatie vandaan heb.
In ieder geval niet van alle negatieve bronnen waar anderen het vandaan halen.
Ik heb 2 mensen gelezen die persoonlijk een slechte ervaring hebben met WellFair. Anderen hebben het blijkbaar van allerlei informatiebronnen.
Ik spreek in ieder geval uit persoonlijke ervaringen, dat is denk ik heel wat waard!
Waarom mag er niet positiefs worden geschreven over dit bedrijf ( op 1 na), waarom Blijft iedereen hameren op een klein aantal puntjes die niet zouden kloppen.
Wie van deze fanatieke respondenten spreekt ,net als ik ,uit eigen ervaring?
Wat brengt het hun? te discussieren over iets waar ze zelf nooit in negatieve zin "last"van hebben gehad? maar wat ze halen uit allelei bronnen die bij uitstek niets positiefs te melden hebben?
Als je nou een indruk wil krijgen van een bedrijf, en een eerlijk oordeel over een bedrijf wil geven, moet je er zeker kennis mee gemaakt hebben.
Ik weet 100% zeker, dat als onze respondenten een bezoek zouden brengen aan het bedrijf in Nunspeet een hele andere indruk zullen hebben, dan van alle verhalen die er te lezen zijn.
Jammer dat goed nieuw een stuk langzamer verloopt
Reactie door bijdetijd op 04-03-2010 19:03
Quote: tdehond schreef op donderdag 4 mrt 2010, 18:16: Misschien kan Bijdetijd binnen de organisatie voorstellen de voorwaarden op de site te zetten in grote letters uiteraard gezien de doelgroep. :)

M.n. postadres + annulerings termijn bij colportage in extra grote letters lijken mij een must voor een eerlijk bedrijf als bijdetijd vindt dat dit is. einde Quote


Wie zegt dat bij detijd deze betrekking met het bedrijf heeft.
Dit wijst er nog maar weer eens op dat de dingen gelezen worden zoals iedereen het zelf wil lezen.
Reactie door tdehond op 04-03-2010 19:06
Quote: read schreef op donderdag 4 mrt 2010, 18:37: @@@

Het is inderdaad een vreemde zaak, dat de algemene voorwaarden waarin wettelijk gezien de bedenktijd als voorwaarde moet zijn opgenomen, ontbreekt op hun site. Blijkbaar krijgen de klanten de voorwaarden pas als ze hun handtekening hebben gezet, zodat ze die van te voren niet kunnen lezen. Eerlijk gezegd: ruik jij ook iets collega?

Groeten, ReadAC.einde Quote


Yep.
Een zaak die via colportage bejaarden ronselt, met daarbij discriminerende handelen t.a.v. mensen v.h. vrouwelijk geslacht die transportkosten opgelegd krijgen in combinatie met afwezig zijn van duidelijke a.v. op de site doen toch het ergste vrezen.

Reactie door sonjaatje op 04-03-2010 19:07
Gezien je oeverloos gebazel zou je de perfecte medewerker zijn.
Als je er nog niet werkt, zou ik maar als de wiedeweerga gaan solliciteren als ik jou was!
Reactie door tdehond op 04-03-2010 19:13
Bijdetijd schreef:
Wie zegt dat bij detijd deze betrekking met het bedrijf heeft.
Dit wijst er nog maar weer eens op dat de dingen gelezen worden zoals iedereen het zelf wil lezen.


Ik heb dat nergens gelezen. Ik heb slechts een aantal voorstellen gedaan wat m.i. tot een meer transparante bedrijfsvoering naar de slachtoffers van colportage of combinatie telemarketing + colportage toe zou kunnen leiden.

Mits vooraf de A.V. in combinatie met postadres + termijn waarbinnen geannuleerd kan worden in grote letters aangeboden wordt aan de doelgroep, die mogelijk wat problemen met de kleinere lettertypes zou kunnen hebben.

Reactie door nuts op 04-03-2010 22:08
Bedankt voor alle steun bij de reacties richting Well-Fair en Bijdetijd.
De kennis die ik heb opgedaan is uit ervaring, niet uit de consumentenwebsites. De verkoopmethodiek is samen te vatten in deze trieste top tien:
1. Oudere mensen lokken naar een bijeenkomst met kado's en diners
2. Ze aldaar kennis laten maken met het product
3. Ze net zo lang bepraten tot ze overgaan tot aanschaf
4. Ter plekke een contract onder ogen geven waarbij de kleine lettertjes niet te lezen zijn en er geen aandacht geschonken wordt aan de manier van opzegging
5. Later bij de inmeting de kopers overhalen om nog duurdere stoelen te nemen of accessoires erbij te nemen
6. Zodra de kopers spijtoptanten worden hopen dat ze niet binnen de 8 dagen schriftelijk opzeggen
7. De kopers daarna minimaal 30% annuleringskosten voorschotelen
8. Telefonisch de kopers niet meer te woord staan (wel door een telefoniste, maar die geeft alleen maar aan dat de sales manager het druk heeft en later terug zal bellen, wat nooit meer gebeurd)
9. Schriftelijk de kopers onder druk zetten dat ze verplicht zijn de (veel te dure) stoelen af te nemen
10. Uiteindelijk een incassoburo/deurwaarder er op af sturen

Need I say more?
Reactie door bijdetijd op 05-03-2010 22:33
Quote: sonjaatje schreef op donderdag 4 mrt 2010, 19:07: Gezien je oeverloos gebazel zou je de perfecte medewerker zijn.
Als je er nog niet werkt, zou ik maar als de wiedeweerga gaan solliciteren als ik jou was!einde Quote


dag sonjaatje

Blijkbaar stoort het je nogal dat er iemand op deze site iets positiefs zegt over WellFair, is deze discussie alleen maar bedoeld om mensen af te zeiken?
Dan heb ik het namelijk verkeerd begrepen!
Jullie walsen namelijk nogal makkelijk over stukken tekst heen waar wel iets postiefs te vertellen is.
Als ik bazel, dan weet ik niet waar jullie moeten solliciteren
Reactie door hutch op 05-03-2010 23:34
Beste Bijdetijd,

iedereen weet nu langzamerhand wel dat u bij dat bedrijf werkt, of in ieder geval daar toch direct mee te maken heeft.

En nee! Wij gaan niet alle 65+ers onder curatele stellen. Wij proberen hen alleen te beschermen voor dat soort personen met hun gladde praatjes en hun kunstjes.

Zoals ook iedereen weet, gaan (over het algemeen) bepaalde functies achteruit op een bepaalde leeftijd. Voor de een wat vroeger en de ander wat later. Ik neem toch aan dat ik dit aan u niet helemaal hoef uit te leggen.

U en uw bedrijf (en niet alleen uw bedrijf) maken flink misbruik van bepaalde zaken, die op een bepaalde leeftijd tevoorschijn komen of juist achteruit gaan.

Wel ben ik het met u eens, dat ook de op leeftijd zijnde ouderen nog steeds handelingsbekwaam zijn. Maar dat wil niet zeggen dat dergelijke bedrijven deze ouderen maar moeten uitzuigen! Zij dienen beschermd te worden. En voor dit laatste behoeft iemand echt niet onder curatele gesteld te worden.

En op gewoon Nederlands gezegd: het zijn achterlijke prijzen die voor dit soort artikelen gevraagd worden!! En of deze nu op maat gemaakt zijn of niet.
Om met de goede, oude gulden eens te rekenen: 10.000 gulden voor een stoel..... !!!!!

Hutch
Reactie door tdehond op 06-03-2010 07:41
Dit soort artikelen horen m.i. niet via colportage verkocht te worden.
Zeker niet aan deze doelgroep, die misschien net niet assertief genoeg is om weerstand aan gladde verkooppraatjes te bieden.

Ik heb geen bezwaar tegen de verkoop, maar tegen de manier waarop.
Bovendien heb ik nog van niemand gehoord dat minimaal in groot lettertype de annuleringstermijn + postadres waar de aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging heen moet aan potentiële slachtoffers van colportage wordt overhandigd.

Daarbij is er sprake van discriminatie van het vrouwelijk geslacht tijdens transport naar deze bijeenkomsten. Vrouwen laten betalen en hun echtgenoten gratis mee. Bizar.

BTW
Het is u misschien opgevallen dat ik tegen colportage ben. Dat klopt.
Ik ben aangesloten bij het "bel-niet-aan-register".
Reactie door read op 06-03-2010 12:09
@tdehond,

Op zich heb ik zelf niets tegen colportage, mits de colporteur zich aan alle wettelijke regels houdt. Wel ben ik een tegenstander van de zogenaamde busreisjes. De potentiële klanten zitten, zodra ze in de bus stappen, in een afhankelijkheidspositie en dat is bij een gezonde colportage niet de bedoeling.

Met collegiale groet, ReadAC.
Reactie door tdehond op 06-03-2010 14:03
Quote: read schreef op zaterdag 6 mrt 2010, 12:09: @tdehond,

Op zich heb ik zelf niets tegen colportage, mits de colporteur zich aan alle wettelijke regels houdt. Wel ben ik een tegenstander van de zogenaamde busreisjes. De potentiële klanten zitten, zodra ze in de bus stappen, in een afhankelijkheidspositie en dat is bij een gezonde colportage niet de bedoeling.

Met collegiale groet, ReadAC.einde Quote


Met alle respect voor uw mening - ik vind colportage per definitie ongezond.
De tijd is mij te kort om rustig weloverwogen een keuze te maken.

Als ik in een winkel tot een keuze denk gekomen te zijn, kan ik er nog even over nadenken en later terug komen om alsnog een bestelling te doen.

Ik deel uw mening m.b.t. de organisatie van busreisjes naar dit soort colportage partijtjes toe. Zeker als het vervoer ernaar toe al gepaard gaat met discriminatie van mensen v.h. vrouwelijk geslacht. En dan ook nog als doelgroep senioren. Bah.
Reactie door arcosje op 02-11-2010 22:32
Ik heb afgelopen zomer via het uitzendburo voor hun gewerkt als telefoniste/receptioniste. Ik dacht goh dat is een leuk bedrijf. Had het er ook heel erg naar mijn zin en er was mij een jaarkontrakt beloofd. Na 5 weken werken kom ik op een maandagmorgen op het werk en de twee telefonistes/receptionistes waren weer terug van vakantie. Ik naar de persoon die mij had aangenomen en gevraagd wat de bedoeling nu was. Hij zei dat hij geen werk had en dat ik weer kon gaan en dat ik binnen 2 weken weer terug zou zijn want ze wilde mij niet kwijt en bla bla. Ik zou nog van hem horen.Ik hoefde mij in iedergeval geen zorgen te maken. Deze dag zou ik geheel uitbetaald krijgen. U ver wacht het zeker al ik werd niet teruggebeld. Ik zelf gebeld. (Ik moest weer de ww in en ik had voor dit werk 2 andere banen opgezegd). Hij kon nog niets zeggen maar ik zou die dinsdag erop door hem gebeld worden. Weer niet gebeld. Ik weer zelf gebeld. Nee hij had dinsdag beleidsvergadering en dan zou ik vrijdag teruggebeld worden. Weer niet. Ik werd het zo zat maar toch weer gebeld. Hij wist nog niets en zou weer teruggebeld worden maar u weet het al......Ik heb toen het uitzendburo gebeld en zij hebben kontakt met hun opgenomen en er werd beloofd dat er vrijdags naar mij gebeld zou worden mar weer niet. Ik heb trouwens ook maar een halve dag uitbetaald gekregen. Dit gebeurde overigens ook met veel klanten. Als je beloofde dat ze teruggebeld zouden worden werd dat gewoon niet gedaan. Ik heb nog 1 x gebeld met ze en ik zou diezelfde dag nog teruggebeld worden maar dat is ook niet gebeurd. Het is gewoon een schande hoe dit bedrijf met klanten en medewerkers omgaat. Er zijn geen woorden voor.
Reactie door hutch op 03-11-2010 00:36
Arcosje,

toch jammer dat u deze malafide 'ondermening' een bedrijf noemt, zonder aanhalingstekens.

Dergelijke gladde jongens zijn alleen maar uit op heel veel geld. En de makkelijkste doelgroep zijn uiteraard de ouderen onder ons. Dus het zijn ook nog eens lafaards.

EN uiteraard durven zij hier niet te reageren....... maar ja, dat zijn wij hier wel gewend van dit soort malafide 'ondernemingen'.

Gr. Hutch
Reactie door magold op 02-12-2010 17:48
Ook wij zijn erachter gekomen dat mijn vader vorig jaar een boxspring heeft
gekocht voor ruim € 4454.

topper € 995
Matras € 949
Boxspring € 1125
Electrische gedeelte € 1125
Wieltjes € 260
Totale nieuwwaarde € 4454

Het is belachelijk wat er voor betaald is. Mijn vader is helaas overleden 82jaar en nu staat er dus een bed van 15 maanden oud. Ik heb Well-fair nog genaild of er iets te regelen valt om terug te nemen. Dat kan dus niet en
wij zullen het aan de straatstenen niet kwijtraken.... ja voor een appel of een ei....
ik vind dat Well-fair aangepakt moet worden. Dat luxe pand en interieur te zien op hun website is betaald door oude mensen die makkelijk over te halen zijn om te kopen.

Al met al is het schandalig dat ze er zulke praktijken op na houden.
Reactie door hutch op 02-12-2010 20:17
Dag Magold,

gecondoleerd met uw vader.
Maar u dacht toch niet dat er met malafide (!!) 'ondernemingen' te handelen valt?
Zoals ik al eerder schreef, zijn zij alleen uit op uw geld, of in dit geval (zoals de meesten) op het geld van ouderen, die (helaas genoeg) nog vertrouwen hebben/hadden in de 'mensheid'. En van dat vertrouwen maken dit soort ongure types flink misbruik. En reken maar dat zij vaak bij elkaar komen om een nieuwe strategie op te zetten, om nog meer geld afhandig te maken van (met name) de ouderen onder ons.

Zoals u o.a. in dit forum kunt lezen, proberen zij hun leugens en onbetrouwbare handelingen glad te strijken met personen die alleen om die reden aangemeld zijn op deze site. En dan bedoel ik een persoontje met de gebruikersnaam 'Bijdetijd'.
Deze 'joker' heeft zich aangemeld op 2 maart 2010 en reageert alleen bij dit forum. Dat zijn o.a. de wanpraktijken van deze malafide (onbetrouwbare) 'onderneming'. En zij zijn ook nog zo dom, om te geloven dat wij daar in trappen.

Succes met de verkoop van deze boxspring. En vertel iedereen over dit soort wanpraktijken, zodat er in ieder geval een aantal 'ontsnappen' aan deze belachelijke wanpraktijken van deze hypocriete types.

Gr. Hutch

(PS: ben benieuwd of... en hoe dat 'bedrijf'/persoontje in de hoedanigheid van 'Bijdetijd' reageert.)
Reactie door vanlieburg op 09-01-2011 13:28
Geachte rghbrinkers,

Ik heb met verbazing u reactie zitten te lezen over het bedrijf Well-Fair ik zal uitleggen waarom.

Voor drie jaar terug zijn mijn man en ik voor het eerst met Well-Fair in contact gekomen op de 50+ beurs. Wij waren op zoek naar een goede relaxfauteuil voor beide. Na een half dag over de beurs gelopen te hebben kwamen wij in de stand van Well-Fair waar we hartelijk ontvangen werden door één van de verkopers. We werden gelijk enthousiast over de werkwijze van Well-Fair dat ze echt een fauteuil op maat maken(wij kwamen er achter door over de beurs rond te lopen dat veel bedrijfen wel zeggen dat ze maatwerk leveren maar het uiteindelijk helemaal niet kunnen). Door ons enthousiasme vanwege het maatwerk en de goede prijs kwaliteit verhouding(want overal kost een goede relaxfauteuil vanaf 2500 euro oplopend tot 4500 euro afhankelijk van hoe je hem samensteld) besloten we vervolgens een bestelling te plaatsen.Er werd daarom een vervolg afspraak gemaakt bij ons thuis.

Twee weken later zijn we vervolgens thuis bezocht door een adviseur met een grote showroom auto waar alle modellen fauteuils in stonden. We werden in alle rust geholpen met het maken van de juiste keuzes en werden vervolgens op alle maten ingemeten. Werkelijk waar fantastisch!!

Door de drukte moesten we helaas wat langer wachten want pas naar 15 weken werden de beide fauteuils afgeleverd, dit was het enige minpuntje. We hebben ze nu dus zo'n beetje twee en half jaar in onze woonkamer staan en we genieten er werkelijk waar elke dag opnieuw van. Voor ongeveer een half jaar terug ging er een wieltje kapot en na één telefoontje stonden ze binnen een week op de stoep om het kostenloos te reparen!!

Conclussie van dit alles is dat wij als beginnende 50+ zeer tevreden zijn over Well-Fair en over de werkwijze en dat we het een kwalijke zaak vinden dat u via dit forum schade aanricht aan zo'n mooi bedrijf. We hebben op dit moment zelfs vernomen via een presentatie in zalencentrum lommerijk in hillegersberg (welke overigens erg leuk, leerzaam en totaal niet opdringerig was) dat Well-Fair met TU delft samen een inmeetstoel ontwikkelt heeft waarmee ze nu zelfs op 12 punten een fauteuil opmeten wie doet dit!!

Wij zijn nogmaals zeer te spreken over dit bedrijf en de reden waarom ik reageer op dit forum is omdat ik Well-Fair een warm hart toe draag!!

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van Lieburg
Rotterdam
Reactie door pino123 op 09-01-2011 13:39
Quote: vanlieburg schreef op zondag 9 jan 2011, 13:28: Geachte rghbrinkers,

Ik heb met verbazing u reactie zitten te lezen over het bedrijf Well-Fair ik zal uitleggen waarom.

Voor drie jaar terug zijn mijn man en ik voor het eerst met Well-Fair in contact gekomen op de 50+ beurs. Wij waren op zoek naar een goede relaxfauteuil voor beide. Na een half dag over de beurs gelopen te hebben kwamen wij in de stand van Well-Fair waar we hartelijk ontvangen werden door één van de verkopers. We werden gelijk enthousiast over de werkwijze van Well-Fair dat ze echt een fauteuil op maat maken(wij kwamen er achter door over de beurs rond te lopen dat veel bedrijfen wel zeggen dat ze maatwerk leveren maar het uiteindelijk helemaal niet kunnen). Door ons enthousiasme vanwege het maatwerk en de goede prijs kwaliteit verhouding(want overal kost een goede relaxfauteuil vanaf 2500 euro oplopend tot 4500 euro afhankelijk van hoe je hem samensteld) besloten we vervolgens een bestelling te plaatsen.Er werd daarom een vervolg afspraak gemaakt bij ons thuis.

Twee weken later zijn we vervolgens thuis bezocht door een adviseur met een grote showroom auto waar alle modellen fauteuils in stonden. We werden in alle rust geholpen met het maken van de juiste keuzes en werden vervolgens op alle maten ingemeten. Werkelijk waar fantastisch!!

Door de drukte moesten we helaas wat langer wachten want pas naar 15 weken werden de beide fauteuils afgeleverd, dit was het enige minpuntje. We hebben ze nu dus zo'n beetje twee en half jaar in onze woonkamer staan en we genieten er werkelijk waar elke dag opnieuw van. Voor ongeveer een half jaar terug ging er een wieltje kapot en na één telefoontje stonden ze binnen een week op de stoep om het kostenloos te reparen!!

Conclussie van dit alles is dat wij als beginnende 50+ zeer tevreden zijn over Well-Fair en over de werkwijze en dat we het een kwalijke zaak vinden dat u via dit forum schade aanricht aan zo'n mooi bedrijf. We hebben op dit moment zelfs vernomen via een presentatie in zalencentrum lommerijk in hillegersberg (welke overigens erg leuk, leerzaam en totaal niet opdringerig was) dat Well-Fair met TU delft samen een inmeetstoel ontwikkelt heeft waarmee ze nu zelfs op 12 punten een fauteuil opmeten wie doet dit!!

Wij zijn nogmaals zeer te spreken over dit bedrijf en de reden waarom ik reageer op dit forum is omdat ik Well-Fair een warm hart toe draag!!

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van Lieburg
Rotterdameinde Quote


Haha,

Wat een reclame........ Uw profiel geeft een antwoord aan en u zat natuurlijk op internet en dacht bij uw zelf laat ik eens even op de site van kassa kijken of ze niet iets vervelends schrijven over dit 'malafide' 'bedrijf', als je het al een bedrijf wil noemen.....
En toen kwam u op dit forum en dacht, laat ik maar wat goeds schrijven over dit bedrijf? Hoe goedgeloevig denkt u dat wij zijn?

Haha
Reactie door read op 09-01-2011 14:02
vanlieburg

Gezien uw buitengewoon positieve reactie, kan ik mij niet aan de indruk ontrekken, dat u gewoon op de loonlijst staat bij Well-Fair.

Pedro.

Reactie door pino123 op 09-01-2011 14:32
Quote: read schreef op zondag 9 jan 2011, 14:02: vanlieburg

Gezien uw buitengewoon positieve reactie, kan ik mij niet aan de indruk ontrekken, dat u gewoon op de loonlijst staat bij Well-Fair.

Pedro.

einde Quote


Hey nu is het weer Pedro!

Off topic:

read zondag 9 jan 2011, 13:51
omkering

Citaat: P.S. uw adres is bij ons bekend, ik denk niet dat u nog rustig kunt slapen.

Ondanks de goede afloop, is het naar mijn mening verstandig om bij dit shopje nooit meer iets te bestellen.

Maxiem.
\


Met hoevelen delen jullie dat account?
Reactie door nietbelangrijk op 21-01-2011 13:23
Er is hier een duidelijk verschil te merken tussen de mensen die hun "hart" wel bij deze organisatie hebben liggen en wie niet.. Iedereen die hier goed praat over well-fair zal enigzins wel in contact staan met het bedrijf, ik heb namelijk net als veel anderen hier geen goed woord over voor hun manier van handelen. En ik spreek uit ervaring. Ik ben namelijk een blauwe maandag als medewerkster aan het werk geweest voor ze, en ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijf meegemaakt die zo ongeorganiseerd te werk gaat als hoe het hier gaat. Ten eerst over de zogenaamde opleidingen die het personeel krijgt dat laat alles te wensen over, Je wordt gewoon meteen in het diepe gegooid en je moet het lekker zelf maar uitzoeken, daarnaast is er van begeleiding totaal geen sprake, en worden ze nog boos ook als je niet goed je best doet of je dingen niet snapt! Ook moet ik er bij zeggen dat de organisatie compleet op leugens gebasseerd is, waar ik ze regelmatig op betrapt heb. Als je ze dan vervolgens hier op aanspreekt krijg je nog commentaar ook, en houden ze gewoon vol aan de leugens die ze voor die tijd verkondigd hadden. De manier van handelen richting de senioren vind ik ook geen stijl, zo ga je niet met mensen om. Er wordt wel op zo'n manier gehandeld dat de senioren volledig overdonderd zijn door wat er om ze heen gebeurd dat ze niet eens weten hoe ze moeten reageren. Zo worden er dus met gemak een aantal van de producten verkocht, en vaak realiseren mensen zich achteraf pas waar ze in zijn getuind. En dan is het al vaak te laat. Het is triest dat dit zomaar mag en dat hier niet iets aan gedaan kan worden die mensen worden allemaal een hele hoop geld afhandig gemaakt, wat ze waarschijnlijk voor andere dingen beter konden gebruiken. Persoonlijk raad ik ook iedereen af om in contact te komen met dit bedrijf, ze beloven je een hoop mooie dingen, waar je achteraf de hoofdprijs voor betaald. Wat mij betreft is dit een bedrijf wat mij betreft gewoon beter opgedoekt kan worden. Een systeem van niks houden ze er op na, en ik heb dan ook nog nooit van mijn leven zo'n egoistische bedoeling meegemaakt als daar!
Reactie door elsbeth op 01-11-2011 21:00
Graag wilden mijn man en ik ook een melding maken over Well-fair.
Wij hadden een uitnodiging gekregen voor een 2-daagse reis naar Nunspeet met het bezoeken van hun riante landhuis en verblijf in een Hotel in Nunspeet en naar een treinenmuseum.
Kosten € 69,95 per persoon, dit geld moest in de bus aan de buschauffeeur overhgandigd worden staat op het formulier vermeldt.
Omdat wij niet graag met zoveel geld op zak willen lopen zijn we gaan mailen of het ook per bank betaald kon worden en of hun reizen via Arriveer-reizen aangesloten zijn bij de ANVR.
We kregen geen antwoord. Uiteindelijk zijn we zelf gaan bellen met dezelfde vragen.
Het geld kon niet per rekening overgemaakt worden, dan moest je het geld maar goed weg stoppen!! Verder zijn ze niet aangesloten bij de ANVR omdat ze hun eigen richtlijnen hebben en een grote organisatie zn waar alles prima op orde is. Dit geeft ons wel reden tot nadenken. Geld wat zomaar zonder kwitantie overhandigd moet worden en niet aangesloten bij de ANVR?
Wij dachten dat dit toch landelijk verplicht is.
Misschien weet iemand dit. Maar we hebben besloten dit risico niet te nemen want stel dat er onderweg wat geberud, zij verloten ook reizen naar het buitenland, dan kom je wel flink in de problemen.
Bovenstaande reacties zegt ons al genoeg en twijfelen ook niet meer aan ons besluit.
Reactie door elsbeth op 01-11-2011 21:15
Nu lazen we na het verzenden van bovenstaande mail de reactie van Well-fair na de uitzending van Kassa 2011.

In een uitzending van Kassa van zaterdag 22 oktober jl. is de verkoopstrategie van bedrijven die misleidende verkoopdemonstraties organiseren, aan de kaak gesteld. Well-Fair juicht het van harte toe dat Lea Bouwmeester - tweede kamerlid van de PVDA - in samenwerking met de consumentenautoriteit stappen onderneemt om de agressieve werkwijze van deze bedrijven te stoppen.

Het is niet te geloven, wij hebben ook meegemaakt bij Well-fair dat je niet meer aangekeken wordt wanneer men niets koopt en hebben ook een vrij langdurende verkoopdemonstratie en wordt er volledig op je gezondheid ingepraat. Alleen hebben zij geen misleidende uitnodigingen met gewonnen geldprijzen etc. Zij verkopen wel gigantisch dure dingen wat je niet zomaar aan kan smeren aan oude mensen, hier moet men wel eerst een aantal nachten over kunnen slapen.
Maar je kunt hen wel keurig bereiken en ook annuleren binnen acht dagen hebben we van andere mensen gehoord..
Maar na ons telefoontje hebben wij ook beslist geen goed gevoel meer over gehouden. (zie hierboven). Hewt is te gek dat je het geld niet over kan maken op hun bankrekening, dat gaf teveel gedoe werd er gezegd.

Reactie door maatwerk op 02-11-2011 13:59
Geachte forumleden,

Wij hebben kennis genomen van uw reacties omtrent de werkwijze van Well-Fair. Uiteraard betreuren wij het, wanneer u ontevreden bent over de producten of de werkwijze van ons bedrijf. Graag willen wij via deze weg dan ook met u in contact komen om waar mogelijk oplossingen te bieden of uw ongenoegen weg te nemen.

Wij zijn ons ervan bewust dat er misleidende verkoopdemonstraties plaatsvinden. Dit is onlangs in het nieuws geweest, daar kan niemand onderuit. Well-Fair neemt hier echter nadrukkelijk afstand van. En niet zonder reden. Wij zijn een transparante organisatie met normen en waarden. Wij behandelen onze klanten altijd met respect en volgens de geldende regels. Dit doen wij al 20 jaar tot tevredenheid van veel klanten, waardoor wij inmiddels een groot aantal trouwe relaties tot onze klantenkring mogen rekenen. Hun verhalen kunt u hier lezen: http://www.wellfair.nl/hoe-werkt-well-fair/deze-klanten-gingen-u-voor

Wij informeren onze relaties over onze producten. Net als ieder ander bedrijf in Nederland dat doet, als het gaat om consumentenproducten. De werkwijze mag dan misschien verschillen, de keuze is en blijft echter altijd aan de klant. Wij dwingen niemand tot een aankoop, omdat onze belangrijkste doelstelling is om tevreden klanten te hebben. En wij zijn ons als geen ander ervan bewust dat je geen tevreden klanten realiseert door een misleidende werkwijze.

Wij willen dan ook graag in contact komen met u. Om te komen tot oplossingen. Wij begrijpen dat wanneer er frustraties zijn, het voor de hand ligt om stoom af te blazen op een forum. Wij doen dit echter liever op een andere manier: eerlijk en met open vizier in een wederzijds gesprek. U kunt ons dagelijks bellen of mailen. Wij staan u bijzonder graag te woord.

Well-Fair, Elspeterweg 30, 8071 PA Nunspeet. T +31 (0)341 277010. info@well-fair.nl , www.wellfair.nl
Reactie door elsbeth op 02-11-2011 16:47
Geacht Maatwerk

Mailen blijkt geen zin te hebben, daar wordt niet op gereageerd. Mensen zoeken pas bij nood zulk soort forums op. Je komt niet voor je plezier op een forum als men zich niet benadeelt voelt.
Uw 'verkoopmethode' scheelt weinig met de bedrijven die momenteel in het nieuws zijn hebben wij uit eigen ervaring.
Er wordt bij u tijdens de verkoop herhaaldelijk gezegd, mensen u bent zelf toch bij machte om te beslissen wat u wilt kopen, hier hebben uw kinderen toch geen zeggenschap over. Juist omdat oude mensen zo snel beinvloedbaar zijn en last van hun gezondheid hebben nemen zij - vaak zonder er volledig achter te staan - ineens deze beslissing tot kopen, want dan krijgt men immers alleen de beloofde korting! Maatwerk klinkt zo mooi, maar ook oudere mensen veranderen steeds meer van botstructuur en verandert de houding van hun lichaam waardoor een aangepaste stoel binnen enkele jaren ook niet