Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Rechtvaardigheid
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 29, 2024 om 15:59Vriendenloterij stoppen lukt nietDit is al jarenlang van toepassing. Helaas heb ik heel veel tijd moeten spanderen om deze Vriendenloterij op te zeggen. Uiteindelijk heb ik mijn automatische betaling stopgezet. Daarna kwamen er divere dreigementen dat er een incassobureau zou worden ingeschakeld.Blijkbaar was men wel zo wijs, om dit niet te doen. Ook de 1e gratis maand was in de praktijk niet haalbaar. Het excuus was dat deze aanbieding tijdelijk zou zijn. Maar wel in de reklame op T.V. werd deze 1e gratis maand toen nog steeds aangeboden. Telefonische opzegging gaat gepaard, met lange wachttijden, gebruik van andere communicatie middelen werkt ook niet, hierop wordt niet gerageerd.
Merkwaardig is, dat ik in het verleden zeker 8 jaar lang via mijn postcode meespeelde. Slechts eenmaal won ik f 20,-- . Na opzegging, kreeg ik 4 maanden later het bericht dat ik een prijs gewonnen had. Ik mocht iets uitzoeken en mijn keuze was een leesboek. Deze heb ik ontvangen, heb ze bedankt hiervoor. Speelde niet mee, maar kreeg toch een prijs ? -
Oct 21, 2022 om 19:29Belafspraak ziekenhuisGelukkig gaat het hier in Portugal heel anders. Iedereen die de leeftijd van 60 jaar bereikt, moet om de 2 jaar een nieuw rijbewijs aanvragen. Tevens moet er een medische keurings document overlegd worden, of je fysiek en geestelijk nog wel in staat bent om een auto te besturen. Afgelopen wooensdag had ik hiervoor een afspraak in het dichtsbijzijnde Hospital in Loulé. Deze afspraak was om 20.00 uur. Om 20.05 trad ik de spreekkamer binnen. Deze arts kende ik niet. Hij vroeg eerst waar ik vandaan kwam, dan waar ik in Nederland had gewoond. Op zijn computer had hij de kaart van Nederland voor zich. Vervolgens hoeveel kinderen ik had, hoe oud, wat voor werk ze deden? Daarna kwamen mijn kleinkinderen aan bod. Wat voor werkzaamheden ik had gedaan. Waar ik woonde in Portugal, wat ik goed vond van Portugal , wat waren de negatieve dingen ? Vervolgens vertelde hij een en ander over hem zelf, wanneer hij getrouwd was, dat hij een dochter had. Over zijn ouders enz. Een paar keer vroeg ik of er ook andere mensen zaten de wachten, hierop kwam praktisch geen antwoord. Als laatste vroeg hij of ik gezond was, of ik tabletten slikte, of mijn ogen goed waren enz. Of ik in het verleden problemen had met mijn gezondheid. Of ik eenzaam was en of ik tevreden was met mijzelf. Hij vond al deze vragen belangrijk, zodat hij inzicht had in het wel en wee van zijn "patienten". De extra tijd die hiermee gemoeid is, was voor hem geen verspilde tijd.
Als ik dan dit bericht lees, dat een kort gesprek van 2 minuten , € 230,98 dan is dit toch wel een exhorbitant bedrag. Mijn rekening was € 12,50, daarvoor moest er ook nog een officieel document ingevuld en uitgeprint worden. Omdat ik vroeger bij de Consumentenbond heb gewerkt, zou ik deze gedupeerde persoon adviseren om de Zorg Verzekering hierover in te lichten. Ook dat het niet fair is om dit bedrag af te halen van het eigen risico. Ook het ziekenhuis zou ik hier op aanspreken. Ik ben er van overtuigd, dat hiervoor het eigen risico niet is bedoeld. Een mens zou niet eens meer durven, om telefonisch contact op te nemen, met een Arts of Ziekenhuis. Heel goed dat deze situatie onder ogen komt van vele lezers.