Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: albertdwayne
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 10, 2015 om 10:11Koop geen ETNA koelkasten.Dat klopt niet. Ik heb vaker aangegeven dat ik best wil betalen, maar niet voor een product dat misschien alweer hooguit 2,5 jaar meegaat. Het was 2 keer exact hetzelfde defect wat lijkt op een fabricagefout. Dat heeft de monteur van ETNA ook toegegeven. De laatste vervanging was trouwens in 2012, niet 2009.
Ik heb inmiddels al zo'n 300 euro uitgegeven, daar had ik al lang een andere goede koelkast van bijvoorbeeld Bosch of Siemens voor gehad. Daarom was mijn voorstel om het bedrag te betalen als het ding 7-8 jaar goede dienst bewezen heeft. Maar daar gaan ze ook niet mee akkoord. Er valt nergens over te praten: Betalen of je mag in de stront zakken. > ik dacht dat ik dat al in 2009 en 2012 gedaan had... dan mag er nu toch eens gratis service komen voor hetgene je betaald hebt?
=pino123 schreef op donderdag 9 jul 2015, 22:10:
=albertdwayne schreef op donderdag 9 jul 2015, 15:20: Nog altijd geen oplossing geboden vanuit ETNA, ik houd jullie op de hoogte via mijn blog:
Wel hoor:
"Geachte heer,
We het probleem en het voorstel voor vervangen van uw koelkast opnieuw in behandeling genomen.
Het voorstel van €75.00 voor een nieuwe koelkast, dat de afdeling consumenten zaken u heeft gegeven is een redelijk voorstel, conform de garantievoorwaarden zie
Spijkers op laag water zoeken, u wilt kosteloos een nieuwe koelkast.... Die gaat u niet krijgen, zeker niet nadat u de koelkast in 2009 heeft aangeschaft. Het is niet zo dat de garantie bij vervanging opnieuw ingata hoor. Ik vond Etna zeer coelant, u krijgt een nieuwe voor €75... -
Jul 9, 2015 om 15:20Koop geen ETNA koelkasten.
-
Jun 5, 2015 om 22:27Koop geen ETNA koelkasten.Ik ben nog wat research gaan doen over deze koelkasten. De eerste 3 klachten die ik heb doorgenomen zijn alle 3 eigenlijk gelijk. Het lijkt wel alsof het een structureel probleem is bij etna.
Bronnen:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=22668
https://www.klacht.nl/koelkast-vriest-in-plaats-van-koelen/
http://www.klusidee.nl/Forum/koelkast-etna-eek146a-e01-blijft-doorkoelen-t74296.html
Daarnaast krijg ik telkens te horen dat een de nieuwprijs van een dergelijke koelkast 400 euro is. Echter overal waar ik op internet kijk liggen de prijzen rond de 240 euro. Belachelijk hoe de service-afdeling van ETNA/ATAG omgaat met klachten. -
May 24, 2015 om 14:18Koop geen ETNA koelkasten.Hieronder nog overigens de reactie n.a.v. klacht op Facebook via Etna webcare. Ze wijzen ondanks de aandacht via Facebook alsnog blindelings door naar hun voorwaarden. Ondanks dat dit eigenlijk in strijd is met de wet (recht op deugdelijk product). Ook heel mooi dat ze er verder niet over in discussie willen gaan. Meteen wordt het afgekapt. Het lijkt wel alsof ze daar veel ervaring mee hebben.
"Geachte heer,
We het probleem en het voorstel voor vervangen van uw koelkast opnieuw in behandeling genomen.
Het voorstel van €75.00 voor een nieuwe koelkast, dat de afdeling consumenten zaken u heeft gegeven is een redelijk voorstel, conform de garantievoorwaarden zie
4. Reparatie en eventuele vervanging van een Product
4.1 Op alle reparaties die buiten de garantie vallen wordt een garantie gegeven van één jaar na datum van reparatie, mits er sprake is geweest van normaal (huishoudelijk) gebruik van het Product. Als na drie maal uitvoering van dezelfde reparatie aan hetzelfde Product hetzelfde defect optreedt en er redelijkerwijs geen afdoende resultaat kan worden verwacht van een nieuwe reparatie, zal aan de Consument een ander of gelijksoortig Product worden aangeboden tegen bijbetaling van een per Product te bepalen geldsom. Deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs (incl. BTW) voor elk jaar dat verstreken is sinds de datum van aankoop van het Product en wordt berekend over de meest recente versie van de door ATAG Nederland gepubliceerde (consumenten)
ATAG Nederland beschouwd hiermee deze discussie als gesloten en zal een mail met onderstaande strekking niet meer in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet,
Paulien Holweg
Teamleider Service Contact Center" -
May 24, 2015 om 14:13Koop geen ETNA koelkasten.Thanks, hopetobehelping. Helaas heeft Bruynzeel tot nu tot helemaal niets willen doen, behalve doorverwijzen naar Etna Dat leek me ook de logische weg. Bruynzeel heeft hun taak namelijk volbracht en kan ook weinig doen aan fabricagefouten van Etna.
De laatste koelkast is rechtstreeks via Etna vervangen, dus de huidige verkoper is Etna. Vandaar dat ik me daar nu toe wend.
=hopetobehelping schreef op donderdag 21 mei 2015, 19:17: Beste albertdwayne,
u dient bij de verkoper te zijn, dat is in uw geval Bruynzeel keukens.
Als u 5 jaar garantie heeft en de koelkast is binnen de 5 jaar defect (buiten uw schuld om) dan dient Bruynzeel keukens te zorgen voor kosteloze reparatie. Meer informatie en wat u kunt doen leest u hier. -
May 24, 2015 om 14:12Koop geen ETNA koelkasten.Dankjewel, tenormin
=tenormin schreef op donderdag 21 mei 2015, 16:34: Nee, ETNA is niet actief op Kassa, om nog een vraagje van u te beantwoorden.
-
May 24, 2015 om 14:11Koop geen ETNA koelkasten.Dankjewel, Edrick3. Deze kon ik nog niet. Omdat ook de Etna webcare mijn klacht heeft herzien en stug blijft vasthouden aan een betaling van 75 euro heb mijn klacht wel zojuist op
klacht.nl gezet (). Ik heb ze hier ook van op de hoogte gesteld.
Als hier ook geen actie op komt zet ik deze zeker nog op klachtenkompas.nl!
=edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 11:48: Zet je klacht op klachtenkompas.nl
-
May 24, 2015 om 14:08Koop geen ETNA koelkasten.Dankjewel. Helaas heeft Bruynzeel tot nu tot helemaal niets willen doen, behalve doorverwijzen naar Etna Dat leek me ook de logische weg. Bruynzeel heeft hun taak namelijk volbracht en kan ook weinig doen aan fabricagefouten van Etna.
De laatste koelkast is rechtstreeks via Etna vervangen, dus de huidige verkoper is Etna. Vandaar dat ik me daar nu toe wend.
=tijger1 schreef op donderdag 21 mei 2015, 10:34: U moet bij Bruynzeel zijn. Niet bij Etna.