Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: angelachan
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 1, 2015 om 10:39dreiging onjuiste incassoHieronder de mail die ik kreeg toen ik wees op consumenten rechten.
Betreft: Dutch Pharma en consumenten belangengroeperingen
Geachte mevrouw Hamer,
Wij ontvingen uw mededeling waarin u aangeeft dat u via publicaties van consumentenorganisaties meent te kunnen opmaken dat de verkoopmethodiek van Dutch Pharma wettelijk niet is toegestaan en u de verplichtingen die u met ons aangegaan zou hebben op grond daarvan betwist.
Helaas is het zo dat wij in onze branche (net zoals in elke branche overigens) wel een rotte appel hebben zitten die het met de wetgeving niet zo nauw neemt. We juichen het alleen maar toe, dat consumentenbelangen groeperingen op die bedrijven aandacht vestigen. Echter publicaties van consumenten-organisaties worden nogal eens gegeneraliseerd of uit hun verband gerukt, met als gevolg dat daardoor de hele branche over een kam geschoren wordt en alle bedrijven als malafide bestempeld worden.
We willen voorop stellen dat Dutch Pharma op een eerlijk manier zaken wil doen en dus absoluut binnen de wetgeving die daarvoor van toepassing is wil opereren. Het gaat dan in bijzonder om de passages art. 46C+D van het Burgerlijk wetboek met daarin de wetgeving omtrent Koop op afstand. We hebben onze methodiek van werving, verkoopvoorwaarden en communicatie met de klant hierop juridisch getoetst en blijven daarmee geheel binnen de kaders die ons door de wetgever opgedragen wordt.
Sterker nog, we hebben een van deze voorwaarde juist ten gunste van onze klanten verregaand verruimd: Zo staat er binnen deze wet, dat bestellers altijd 7 werkdagen bedenktijd hebben om de overeenkomst ,zonder opgave van redenen, te kunnen ontbinden. Dutch Pharma heeft deze bedenktijd tot 21 dagen opgerekt, omdat we vinden dan klanten onze supplementen niet binnen 7 dagen goed kunt beoordelen.
Actievoorwaarden reeds duidelijk bij bestelling van het proefpakket aangegeven
Dutch Pharma hanteert verschillende kanalen voor de werving van nieuwe klanten. We willen in het aanbod van een proefpakket geen onduidelijkheid laten ontstaan m.b.t. de mogelijkheid van annulering van vervolgzendingen na ontvangst van de proefzending en de koppeling van een afnameverplichting van 6 vervolgzendingen indien men niet van de annuleeroptie gebruik maakt.
Deze actievoorwaarden worden dan ook expliciet juist al bij de bestelling van een proefpakket duidelijk aan de klant voorgelegd. Men zal hier ook actief akkoord op moeten geven. (d.m.v. een akkoordvinkje via een internetbestelling of via een gesproken akkoord m.b.v. een voice log).
Daarmee vergewissen we ons van het feit dat de klant deze actievoorwaarden gezien (of gehoord) heeft voordat hij de bestelling van een proefpakket daadwerkelijk doorzet.
Kunt u zich niet in deze actievoorwaarden vinden, dan kan men op dat moment alsnog beslissen af te zien van een bestelling.
Mede door deze werkwijze is er absoluut geen sprake van een negative option methodiek.
(die overigens wettelijk niet is toegestaan).
Actievoorwaarden ook nog schriftelijk bevestigd bij ontvangst proefpakket.
Zoals de wet ook stelt moeten we op duidelijke en begrijpelijke wijze klanten ook schriftelijk informatie over de actievoorwaarden verstrekken. Daartoe voegen we aan de proefzending een gepersonaliseerde brief op ons briefpapier toe. Op deze gepersonaliseerde brief staan zaken als verzenddatum, klantennummer, de prijs van de vervolgzendingen en de datum waarop we de vervolgzending geplanned hebben. Er wordt in de brief aangegeven dat u tot uiterlijk 5 dagen voor die vervolgzendingsdatum kunt annuleren.
Verder staan op de achterzijde van het briepapier onze volledige verkoopvoorwaarden afgedrukt, waarbij in detail de gehele verkoopvoorwaarden worden weergegeven.
We hopen dat u met deze informatie een wat genuanceerdere beeld van ons bedrijf en onze branche krijgt.
Om nog te benadrukken dat we consumentenkritiek serieus nemen hebben we in overleg met de consumentenbond al een jaar geleden reeds onze actievoorwaarden nog duidelijker en eenvoudiger geformuleerd. In sommige internet advertenties vermelden we ze zelfs meerdere keren.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice
tel 010- 7530663
Wij wensen u een goede gezondheid toe,
Met vriendelijke groeten,
Het Dutch Pharma team -
Feb 1, 2015 om 10:28dreiging onjuiste incassoom een completer beeld te krijgen.
Het gaat om een proefpakket die ik had aangevraagd van dutch pharma. Het bleek dat ze mijn annulerings brief niet hebben gekregen. Helaas niet aangetekend verstuurd. Hierdoor geen bewijs. Gevolg dat ik er aan vast zit. -
Feb 1, 2015 om 10:25dreiging onjuiste incassoBedankt voor je reactie. De machtiging is volgens hun rechtsgeldig door een muisklik. Via kassa kwam er op tv dat er voor een incasso een handtekening nodig is. Dit heb ik niet gegeven.
-
Feb 1, 2015 om 10:17hondZolang jou woongenot niet word belemmerd mag het.