Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: anthonius
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 13, 2018 om 14:06Juridische consequentiesHet advies contact op te nemen met juridisch loket is een goed advies. Als je een afspraak kan maken, nog beter. Eerste advies is gratis. Je kan ook aan hen vragen, hoeveel het kost als zij een aangetekende brief sturen. Een goed voorbeeld van jouw zaak is, wat in elke gemeente speelt: caravans en boten die te lang op een openbare parkeerplaats staan. De eigenaars wordt opgeroepen hun eigendom zelfstandig te verwijderen, Bij weigering zullen alle kosten die verband houden met het verwijderen van caravan enz, verhaald worden bij de eigenaar. Realiseer je wel, dat je dan wel eerst zelf de kosten moet betalen. Het Is dan wel van belang te weten, wie de eigenaar is. Schat in hoe hij zal reageren op gerechtelijke vonnissen. Wordt het een weg van lang procederen.. Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten.
In die zin een briefje schrijven door een advocaat kan de eigenaar al over de streep trekken. Veel sterkte -
Jul 9, 2018 om 13:40Kapot artikelDe leverancier heeft de vrijheid zijn/haar eigen voorwaarden te stellen. Zelfs voorwaarden, die niet aansluiten op wat een klant "normaal" vindt. In die zin is de les voor elke klant bij "kopen op afstand" om vòòr de koop standaard te vragen: wat zijn de regels voor verzendkosten en retourkosten. Je zult ontdekken, dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels heeft en elk bedrijf een eigen uitleg geeft aan wat "normaal" is. ????
-
Jul 26, 2017 om 15:31Het kenteken JD-69-16. Uit welk jaar is dit?Bij mijn eerste auto begon het kenteken met DP. Deze auto was van het jaar 1959
-
Jan 27, 2014 om 20:44Geld niet terug!In het consumentenrecht heeft de klant een onderzoeksplicht en de leverancier heeft een informatieplicht. In uw geval zal U gevraagd hebben: Is dit werkelijk een Louis Vuittontas, of misschien heeft de verkoopster dit al metéén aan U verteld. Het gaat te ver voor de klant om ook nog eens te onderzoeken, of dit werkelijk een Vuittontas is. Volgens ditzelfde consumentenrecht moet het product ook voldoen aan de eisen, die je mag verwachten van een Vuittontas. Als je thuis komt en ontdekt, dat deze tas, ondanks de informatie van de leverancier niet voldoen aan de eigenschappen van dit merk, dan is de verkoper verplicht een overéénkomstig product aan U te leveren. Indien hij niet in staat is om dat te doen, dan kan de overeenkomst ontbonden worden.
Het enige zwakke bij deze koop is, dat U waarschijnlijk niet gevraagd hebt om op de koopbon ook werkelijk te vermelden, dat hier sprake was van een vuittontas. Wie eist, bewijst. Dus U moet aantonen, dat de verkoopster U heeft verteld, dat hier sprake is van een Vuittontas. Indien U geen schriftelijk bewijs heeft, dan is te hopen, dat de verkoopster bevestigt, dat zij dit ook werkelijk gezegd heeft.
Een bewijs is ook, als bij de verkoop een vriendin of vriend hierbij geweest is (geen familielid) en kan getuigen dat de verkoopster deze informatie verstrekt heeft.
Als de bewijslast vanuit uw kant zwak is, is altijd het beste om dan te trachten te bereiken een coulanceregeling: een cadeaubon of iets dergelijks. Heeft U wel de bewijslast, dan kunt U naar de kantonrechter toestappen. Het is dan wel zaak, dat U eerst een aangetekende brief aan dit winkeltje stuurt, waarin U verwijst naar het consumentenrecht. Er zijn voorbeeldbrieven via de website van de overheid: www.consuwijzer.nl -
Nov 20, 2013 om 15:23oude rekeningWat is de verjaringstermijn bij producten?
De verjaringstermijn bij producten is twee jaar. Krijgt u na die twee jaar nog een rekening? Dan hoeft u de rekening niet meer te betalen.
Wat is de verjaringstermijn bij diensten?
De verjaringstermijn bij diensten en reizen is vijf jaar. Krijgt u na die vijf jaar nog een rekening? Dan hoeft u de rekening niet meer te betalen -
Sep 4, 2013 om 15:49ZiggoHet verstandigste is om een brief te schrijven naar ziggo. In deze brief vermeldt U alle data dat U een klacht ingediend hebt. Achter elke datum schrijft U, of ziggo wel of niet gereageerd heeft. En achter de data waar wel op gereageerd is vermeld U: "heeft niet geleid tot een goede oplossing"
U verzoekt dan Ziggo, dat zij binnen 1 week met een definitieve oplossing komen. Vermeld daarbij dat indien dat niet mocht leiden tot een een echte oplossing, dat U dan tot de volgende stap overgaat. Uit onderstaande opties een keuze maken
1. U kunt gedurende het abonnement het abonnement tussentijds opzeggen met de melding: "ik stel U nu in gebreke" . Is namelijk sprake van het aanbieden van een ondeugdelijk product (dienst) en U heeft Ziggo voldoende de tijd gegeven om de klachten te herstellen.
of
2. U dient een klacht in bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Ik verwijs U hierbij naar: a. http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/stappenplannen/klacht-over-telefoonprovider en
b. http://www.consuwijzer.nl/nieuws/internetplusbellen
Gaat u over tot 1 van bovenstaande opties: doe dat via een aangetekende brief en doe als bijlage uw laatste brief die U gestuurd hebt. -
May 5, 2011 om 22:49geschil garage reparatieIk zou niet weten in welke andere rubriek deze vraag gesteld zou kunnen worden. Hij staat in de categorie Auto en vervoer, garage. Dus ik begrijp U niet zo goed.
Inhoudelijk heeft U mij wel weer verder geholpen door mij te verwijzen naar www.problemcar.nl. . Mijn dank daarvoor! -
Jan 6, 2009 om 17:45isolatie buitenmuur: juridische en een technische vraagaanvulling: wat het verband is tussen de klimop en de isolatie ligt in
het feit, dat de hedera verwijderd moet worden, omdat de muur na
isolatie volledig geïmpregneerd moet worden. Dat is niet mogelijk, als
de de klimop nog bevestigd is tegen de muur.
Wat betreft toestemming geven voor de klimop tegen de muur: Wij zijn 5
jaar geleden hier komen wonen, en toen groeide de klimop al tot aan de
nok tegen de muur. Hebben we dan niet met de koop van dit huis al
impliciet toegestemd met deze klimop?