Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: arnhem75
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 1, 2013 om 21:06kopen op afstand[quote=ikbenik schreef op maandag 1 jul 2013, 20:56][quote=zoekster schreef op maandag 1 jul 2013, 19:47]Een incasso heeft wel meerwaarde, want de tegenpartij voelt zich veel meer onder druk gezet.
Behalve als die er niets van aantrekt.
[quote=zoekster schreef op maandag 1 jul 2013, 19:47]Er zijn veel mensen die in het wilde weg gaan betalen aan een incassobureau, puur om de taal en de manier van afdwingen in een brief. Je moet het soms een beetje stoer spelen en geen pissebed zijn. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Heb je gelijk in. Behalve als de tegenpartij dat ook donders goed weet en daar niet bang voor is.
Blaffende honden bijten niet. En een incassobureau heeft geen middelen om te bijten, kunnen alleen blaffen. Als de tegenpartij daar ongevoelig voor is bereik je niets met een incassobureau.
[quote=dearagain schreef op maandag 1 jul 2013, 20:22]
*waarschijnlijk begrijpen ze ook de inhoud van je mails niet goed of houden zich van den domme (als ik eerlijk mag zijn denk ik het laatste)
Dat is ook mijn punt.
Ik krijg het idee dat de verkopende partij exact weet waar die mee bezig is en ook weet dat de TS totaal geen middelen heeft om de verkopende partij te dwingen, behalve naar de rechter te stappen.
Vandaar ook de grootspraak in de e-mail die zij naar de TS gestuurd hebben.
Dat soort gasten laten zich echt niet bang maken door een incassobureau.
ik ga me er ook niet meer druk om maken wat ik wel doe is mensen waarschuwen van die site -
Jul 1, 2013 om 19:25kopen op afstandik kreeg met net toch een mail van hun
moeder is me vriendin hoe ze er bij komen dat me moeder heeft gebeld heel vaag, en over mijn mails die waren echt niet grof zoals hun bedoelen heb gewoon met normale nette woorden verteld dat ze fout zitten
hieronder hun mail
Beste jonge meneer Marc Carola,
hier zit geen einde in zicht aan te komen ik neem me verlies wel hoop dat ze toch wel eens een keer goed geboet worden dat is dan mijn wraak
Wij hebben alle e-mails van je ontvangen.
Wij vinden het jammer dat je je energie de negatieve weg gebruikt.
Nadat mijn collega met je moeder gesproken heeft op 29 juni, heeft hij een e-mail gestuurd.
Het is beter de gestuurde e-mail even met je moeder na te gaan zodat zij het voor jou goed kan uitleggen.
Hieronder nogmaals zie je ons e-mail van 29 juni.
Je moet goed nadenken, de verkoper heeft ook rechten.
Als je zo echt wilt doorgaan, kunnen wij ook overstappen naar de rechter, geen probleem.
Echter hebben we het netjes uitgelegd, aan jou hoe je verder wilt.
Het is geen spelletje om zo over ons te schrijven, indien nodig, kunnen wij ook juridische maatregelen nemen.
Wij zien graag je antwoord of die van je moeder of …
Met vriendelijke groet,
Star Bazaar Team -
Jul 1, 2013 om 16:40kopen op afstandheb consuwijzer gebeld zij gaan het ook neerleggen bij https://www.acm.nl/nl/ en voerders is er weinig aan te doen behalve procederen maar dat voor 75 euro dus mijn hoop is gewoon dat ze een flinke boete krijgen en laat dit bij zo veel mogelijk media weten o.a. hier klacht.nl enz...
-
Jul 1, 2013 om 11:38kopen op afstand[quote=ikbenik schreef op maandag 1 jul 2013, 11:32][quote=alfatrion schreef op maandag 1 jul 2013, 11:03][quote=arnhem75 schreef op maandag 1 jul 2013, 10:33]bij het ACM kan je als consument niks doen is voor bedrijfen
ConsuWijzer is het loket waar je als consument moet melden. Klachten worden daar verzameld, maar komen wel bij de ACM terecht. Als de klachent aanleiding geven tot optreden van doet de ACM dat. Ze kunnen een boete opleggen en wanneer bedrijven het hiermee oneens zijn komt dat voor de bestuursrechter. Die wijst de boete in regel toe.
Met alle respect, maar een instantie die niet de juiste informatie verstrekt via Consuwijzer en regels handhaven welke op hun eigen mening gebaseerd is, is niet serieus te nemen.
Dat is mijn bezwaar tegen de ACM. Zij handhaven naar de belangen van de consument met als doel dat de consument daar beter van wordt.
Het ACM is gewoon een slappe aftreksel van de Consumentenbond. Het ACM werkt ook zeer nauw samen met de Consumentenbond. Dan weet je het wel: zo partijdig als wat.
Mijn bezwaar is gewoon de doelstelling die het ACM heeft en met wij zij sterk samenwerken.
Op Consuwijzer staat voornamelijk de denkwijze en meningen van de Consumentenbond.
Hoe dan ook, de TS kan het beste zijn verlies nemen. Voor €75,- is er geen rechtszaak te starten.
vooral dat ik nu weet dat een andere klant zijn heli en geld kwijt is dan is mijn keuze toch wel snel gemaakt maar hoe dan ook de werkwijze van deze star basterds is gewoon asociaal aanpakken die sukkels -
Jul 1, 2013 om 11:15kopen op afstand[quote=zoekster schreef op maandag 1 jul 2013, 11:02]Niet opsturen voordat je zekerheid hebt dat je daadwerkelijk je geld terugkrijgt, want anders ben je het haasje.
Dit soort webshops wil alleen maar verkopen en absoluut niets terugbetalen binnen de bedenktijd. Al het geld dat ze binnen hebben, dat komt nooit meer naar de klant terug, ook niet na terugsturen.
Ze weten dat de bedragen te laag zijn om voor te gaan procederen. Het enige wat je kunt doen is veel lawaai maken op internet zodat anderen zijn gewaarschuwd. En hopelijk pakt de ACM ze aan. (via consuwijzer heb je een klacht bij ACM ingediend, begrijp ik uit je laatste post). Maar ook die gaat het geld niet voor je terugtoveren.
Het is meer een les voor een volgende aankoop via internet. Nog zo'n voorbeeld is onderdelenhuiswebshop.nl Daar zie je aan de AV al dat het niet pluis is, maar tevens is de verkoper onvindbaar, daar zijn ook al veel gedupeerden die naar hun centen kunnen fluiten.
Kun je die heli niet op Marktplaats zien te slijten?
dit is niet discriminerend bedoeld maar het zijn van die typische Turkse/Marokkaanse winkels die van alles en wat verkopen maar niet echt een ondernemend persoon zijn je wilt toch een goeie klandizie opbouwen of ben ik nou gek of zo ?
en heel slim kleine bedragen te duur voor te procederen maar eigenlijk zou je een advocaat moeten zoeken die er wel wat in ziet en dan YES -
Jul 1, 2013 om 10:50kopen op afstandheb ik al gedaan ben ook op klacht.nl geweest daar staat een klacht over terug gave van het bedrag die persoon is de heli kwijt en het geld heeft hij nog niet en ze reageren niet meer dus wat is nu verstandig opsturen en je geld alsnog niet krijgen wat een schoften zeg
-
Jul 1, 2013 om 10:33kopen op afstandbij het ACM kan je als consument niks doen is voor bedrijfen
-
Jul 1, 2013 om 00:30kopen op afstand[quote=hutch schreef op zondag 30 jun 2013, 23:23]Starbazaar.nl - 123helishop.nl - matin-co.com - fototechnologie.nl (en nog een stel).
Allemaal van één persoon, genaamd: Ali D.
En ja, er mankeert een heleboel aan de algemene voorwaarden van dat bedrijf.
Ik heb hem verzocht om eens te reageren hier. Misschien brengt dat wat helderheid in het geheel.
als 123helishop.nl van de zelfde persoon is al star bazaar dan heeft die wel een aparte manier van voorwaarden want bij die 123.. staat het zo ver ik zie wel goed over de afkoelingsperiode zitten nog wel fouten in want je mag het gewoon open maken
Artikel 7. Afkoelingsperiode
1. Nadat de klant het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft de klant de bevoegdheid om binnen zeven (7) werkdagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met 123helishop.nl te ontbinden. De klant hoeft hiervoor geen reden op te geven.
2. Indien de klant de overeenkomst ingevolge artikel 7.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient de klant dit schriftelijk (via e-mail, of brief) aan 123helishop.nl te melden. De klant dient het product - na overleg met 123helishop.nl - te sturen naar een door 123helishop.nl vastgesteld retouradres. Dit dient te gebeuren in de originele, niet beschadigde verpakking inclusief het ontvangen factuur of pakbon. Geopende verpakkingen worden niet teruggenomen; het openen van de verpakking betekent dat u het product/de producten wenst te behouden. De klant dient zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.
3. Indien de klant reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de klant de overeenkomst met 123helishop.nl ingevolge artikel 7.1. en 7.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal 123helishop.nl deze betalingen binnen veertien (30) werkdagen nadat 123helishop.nl het door de klant geretourneerde product heeft ontvangen, aan de klant terugbetalen. 123helishop.nl behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend, gebruikt of door de schuld van de klant (anders dan die van 123helishop.nl of de leverancier van het product) is beschadigd.
5. Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van 123helishop.nl schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is of anderszins voor risico van de klant komt, zal 123helishop.nl de klant hiervan schriftelijk (via brief of e-mail) in kennis stellen. 123helishop.nl heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de klant terug te betalen bedrag in te houden. -
Jun 30, 2013 om 11:06kopen op afstandMensen het is toch niet de bedoeling dat we elkaar hier even te kijk gaan zetten ieder heeft zijn eigen mening.
en bedankt voor alle adviezen ik weet wat ik moet doen -
Jun 30, 2013 om 03:00kopen op afstandToch wel belachelijk dat zo'n webwinkel de wet gewoon negeert, en dan de simpele burger zoals ik Geen kans maakt ivm hoge kosten voor een rechtzaak ik vind dat deze webwinkel maar een flinke boete moet krijgen ivm het niet naleven van de wettelijke voorwaarden