Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: avazon
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 25, 2015 om 15:00Snel miijn schuld aflossenDus het huis komt toe aan Uw ex en U moet nog geld toe geven ?
En U heeft alleen maar een zaak waar U eigenlijk van af wilt ?
En Uw advocaat heeft U in de steek gelaten ?
Mag ik U een tip geven :
Neem Contact op met schuldhulpmaatje :
071-20000100
www.uitdeschulden.nu
En dien een klacht in bij de orde van advocaten.
En stel beroep in (desnoods proforma) tegen de beslissing van de Rechtbank.
En neem een andere (gespecialiseerde) advocaat (desnoods prodeo - Uw vermogen is nu schijnbaar negatief). -
Sep 25, 2015 om 14:54Al 10 jaar afbetalen aan deurwaarderHeeft U een overzicht ? Van de betalingen en afboekingen ? M.n. hoe er afgelost is ?
Wat is het kredietspaarplan nu waard ?
Hoe hoog was de premie voor de levensverzekering ?
Een "schuld" van 15.000 veranderd in een schuld van bijna 50.000 door "rente" ?
Dat riekt naar dubbele woeker.........
Even een adresje voor hulp :
www.uitdeschulden.nu
071-2000100 -
Jul 25, 2013 om 16:34BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NL[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 25 jul 2013, 13:58][quote=avazon schreef op woensdag 24 jul 2013, 20:31]Dan kunt U ook zien dat voor 1 euro 30 extra er geen problemen kunnen ontstaan.
Complete onzin, ook dan is PostNL niet thuis en krijg je precies hetzelfde verhaal als dat je nu hebt..
En ja ik spreek uit meerdere eigen ervaringen die tot op heden nooit opgelost zijn.
Nou : zeg het eens. -
Jul 24, 2013 om 20:31BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NLPrima - Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Mocht U vast komen te zitten., reageer gerust.
DE tarieven voor post.nl pakketten zijn te zien op internet. Dan kunt U ook zien dat voor 1 euro 30 extra er geen problemen kunnen ontstaan.
Deze bezorger staat overigens los van de reguliere postbezorger. Die komt op de fiets en bezorgt alleen kleine pakketjes die door de brievenbus kunnen.
U zou hem eventueel ook kunnen aanspreken (informeel), dan "komt de "gossipmachine" vanzelf op gang.
SUCCES ! -
Jul 24, 2013 om 20:22BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NL[quote=zoekster schreef op woensdag 24 jul 2013, 19:21][quote=daasje schreef op woensdag 24 jul 2013, 18:32]Het pakket komt van een bedrijf.
Dit pakket is volgens Track & Trace op het juiste adres afgeleverd, dus voor de verzender is het afgehandeld, die heeft zijn plicht correct gedaan.
Hem valt niets te verwijten.
.
En toch klopt dit juridisch niet. Er valt hem misschien niets te verwijten, maar de verzender is wel verantwoordelijk voor de aflevering op het juiste adres. Dat Post.nl daarin faalt is wel zijn probleem. Hij moet daarmee aan de slag. Het is alleen wel jammer dat het nu juist het bedrijf van uw zwager betreft dat de ontvangst ontkent, want dat maakt uw 'getuige' minder onafhankelijk.
Maar op zich heeft de verzender niet gezorgd voor een correcte aflevering, daarmee heeft hij niet aan zijn leveringsplicht voldaan.
Hier staat in het kort precies hetzelfde als wat ik zojuist betoogd heb.
De verzender is verantwoordelijk. Een bewering van zijn bode heeft geen rechtsgeldige waarde -
Jul 24, 2013 om 20:19BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NL[quote=daasje schreef op woensdag 24 jul 2013, 19:39]Wat heeft de afzender betaald voor dit pakket van 19 kilo ?
Geen idee, er was ook geen handtekening vereist.
Dan heeft de afzender gekozen voor de goedkoopste optie (12 euro 40 cents) en niet voor aantekenen en verzekeren. De leverancier kan NIET aantonen dat het afgeleverd is, omdat er een verkeerde keuze voor levering is gemaakt. De afzender is verantwoordelijk. Zeker als het een bedrijf is. De Wet beschermt de particuliere klant in deze zaak.
Is de afzender een Nederlands bedrijf ? Ja.
Dan is de leverancier aansprakelijk voor alles. Dus ook voor de bezorging.
Is er geen handtekening gezet ? Nee.
Dan is er geen bewijs voor aflevering. De verzender (leverancier) moet nu aantonen dat er geleverd is en aan klant de schade vergoeden en proberen de schade te verhalen op de door hem inschakelde contractpartner : lees : Post.nl
Is het pakket inderdaad ergens "neergelegd" en niet "overhandigd" ? Het is overhandigd.
OverHANDigd is in de HAND drukken. Is dat gedaan ?
Is de rekening voor deze zending reeds voldaan ? N.V.T.
Als het gratis was is er ook geen schade te verhalen. Dit antwoord van U snap ik niet zo goed.
Is de afzender verzekerd (transportverzekering) ? Denk het niet omdat er geen handtekening vereist was.
Een beetje bedrijf sl;uit een transportverzekering af bij een maatschappij. Dat staat los van Post.nl
Is er aangifte gedaan bij de politie ? wordt overwogen.
Moet U zeker doen, tenminste als het pakket waarde heeft.
Is het tijdstip van aflevering bekend (tot op de minuut nauwkeurig). Ja.
Was er op dat moment (zie kassarol) iemand in de zaak (klant - of personeel ?) Nee, geen betalende klanten op dat moment, de eigenaar wel.
Ja, ik ben de gedupeerde.
Als een bezorger in zijn apparaatje "afgeleverd" ingeeft ( wat heel gemakkelijk kan zonder vereiste handtekening ) en het dan alsnog niet aflevert, is dat diefstal van de ontvanger.
Nee - dat is onjuist. U heeft niets ontvangen. Dan kan het ook niet van U gestolen worden.
Het apparaat is niet de baas. U bent de baas.
Hij heeft zich goederen toegeëigend die voor mij bestemd zijn.
U zegt het nu zelf : BESTEMD. Maar de bestemming is niet bereikt. Dus moet degene die opdracht voor verzending gegeven heeft (leverancier) zijn opdrachtaannemer hier op aanspreken.
Het gaat hier om bewijslast. Ik ben van huis uit ondernemer. Iedere Nederlander wordt geacht de Wet te kennen, maar als ondernemer Moet je die kennen. Het probleem ligt primair bij de verzender. Door de gekozen bestelwijze is hij verantwoordelijk hoe dit loopt. De verzender heeft 1 euro en 30 cent willen besparen. Als dat zijn keuze is en niet de uwe, dan heeft de Verzender een probleem, en daarna Post.nl (als de leverancier overstapt op een betrouwbaarder vervoerder).
Mijn advies is het volgende :
Stel de leverancier aansprakelijk (dat kan met een kort briefje)
Print mijn reactie uit en pleeg overleg met Uw zwager, de Politie(samen) en ga desnoods naar het juridisch loket.
Dit is een gratis advies. Dat wil niet zeggen dat het een slecht advies is.
Ik groet U.
AvaZon -
Jul 24, 2013 om 19:25BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NLIk denk dat ik het nu snap. Voor een goed advies heb ik wat antwoorden nodig.
Ik heb bij Post.nl gewerkt en kan beamen dat de directie er in geslaagd is om van een TOPbedrijf (PTT) van de eerste klasse een derderangs Toko neer te zetten. De reorganisatie is Totaal mislukt. Gelukkig heeft de directeur daar geen last van. Na de afsplitsing van het ïnternationale gedeelte (TNT) heeft hij genoeg geld meegekregen om verder geen schade meer aan te hoeven richten.
Wat heeft de afzender betaald voor dit pakket van 19 kilo ?
Is de afzender een Nederlands bedrijf ?
Is er geen handtekening gezet ?
Is het pakket inderdaad ergens "neergelegd" en niet "overhandigd" ?
Is de rekening voor deze zending reeds voldaan ?
Is de afzender verzekerd (transportverzekering) ?
Is er aangifte gedaan bij de politie ?
Is het tijdstip van aflevering bekend (tot op de minuut nauwkeurig).
Was er op dat moment (zie kassarol) iemand in de zaak (klant - of personeel ?)
Daasje : Jij denkt dat jij hier de gedupeerde bent ? Zo werkt de Wet niet.
Ik hoop spoedig van je te horen.
Met vriendelijke groet :
AvaZon -
Jul 24, 2013 om 19:05BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NLIK begin het nu pas te snappen.
Er is voor daasje een pakket "afgeleverd"' in een winkel - een soort afhaalpunt van post.nl ?
Klopt dat ? -
Jul 24, 2013 om 16:01BESTOLEN DOOR BEZORGER POST NLPost.nl of TNT ?
-
Jul 24, 2013 om 15:48Sportschool duurderVuistregel
1) Prijsverhogingen hoef je niet te accepteren, dan kun je opzeggen.
2) Na een jaar is ieder abonnement maandelijks opzegbaar.
3) een prijsverhoging is geen nieuw abonnement.