Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: bartolo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 6, 2013 om 21:02Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=aggie j schreef op woensdag 6 mrt 2013, 20:04]Onze dochter is hetzelfde overkomen. Ook zij heeft Tele 2 als internetprovider. Op 23 januari is er door ipadres 84.241.224.164 9 keer 15 euro van haar rekening afgeschreven. Ook zij had die dag haar telefoon niet gebruikt maar bij terugkomst toen zij hem uit haar kluisje haalde was de accu leeg. Een dag later kreeg zij van tele 2 te horen dat haar limiet bereikt was. Kon vervolgens anderhalve !!! maand niet meer bellen of internetten. Zij heeft aangifte gedaan bij de politie maar die verwezen haar naar Tele 2 die vervolgens niets ondernam ook niet nadat de politie toch contact met hun op had genomen. Elke keer krijg je klantenservice die vervolgens niets kunnen / willen ondernemen.
Tele 2 is op geen enkele wijze behulpzaam geweest dus de service is daar ver beneden peil! Ook het feit dat zij 1,5 maand niet kon bellen vonden wij erg vreemd en onterecht er wordt tenslotte wel maandelijks abonnementsgeld afgeschreven. Nu zijn wij heel benieuwd hoe Tele 2 dit bij jou heeft opgelost.
Beste Aggie,
De enige manier waarop Tele2 leek mee te werken was publiciteit opzoeken, op facebook wel te verstaan. Dan willen ze ineens wel helpen.
Mijn rekening is uiteindelijk verlaagd tot de prijs van de hoogste afgelopen factuur, als je begrijpt wat ik bedoel. In mijn geval was dat 40euro.
Toch heb ik een aantal maanden niet kunnen bellen, maar omdat ik eindelijk gehoor kreeg en er helemaal klaar mee was maar akkoord gegaan. Terwijl ik eigenlijk recht heb op de maanden waarin ik niet heb kunnen bellen/internetten. Hier gaat weer op, klant is koning? NO WAY, geldschrapers zijn het....anders had die vergoeding voor die maanden allang op mijn rekening gestaan!!!
Succes Aggie!!!! (zet het op hun facebook pagina) -
Mar 6, 2013 om 20:56Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 20:41][quote=bartolo schreef op maandag 14 jan 2013, 09:00][quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?
Nogmaals bedankt.
Vriendelijke groeten,
Bart
Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.
Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S
Het is niet zo heel raar als dat er in eerste instantie uit ziet: binnen je eigen netwerk kan je een internetbundel afsluiten zodat je voor een relatief laag bedrag behoorlijk veel data kan gebruiken. Als je aan het roamen bent gaat de meter vanaf de eerste MB lopen. Vandaar de limiet op dataverbruik tijdens roamen.
Dus omdat de kans kleiner is binnen je eigen netwerk is een limiet ineens niet meer nodig? Sorry maar ik ben absoluut niet overtuigd.Aannames lijden tot misverstanden. Sterker nog, ik vind het nog steeds meer belachelijk, hoe je het ook probeert goed te praten, als de klant echt koning was i.p.v. slechts een middel om geld te verdienen, dan zat deze limiet er standaard ook 'lokaal' op... nee, dit is slechts een manier om extra geld in het laadje te brengen bij tele2. Daar kunnen de bonussen weer van betaald worden!
We krijgen niet waar we recht op hebben terwijl wij als klant WEL netjes onze maandelijkse kosten naar hun overmaken. Ik ga toch ook niet ineens stoppen met betalen? en als hun bellen zeggen, "sorry ik kan niets voor u doen, mijn computer zegt toch echt dat er iets is afgeschreven"...nee dat zouden we moeten proberen?!!! Dan weten ze het incassobureau heeel snel te vinden en maken zich absoluut niet druk om je situatie.... Machtsmisbruik is het gewoon!
-
Feb 13, 2013 om 11:49Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.Beste Danielle,
Het heeft wat moeite gekost, en eerlijk gezegd zag ik het zeer somber in. Maar, we zijn inderdaad tot een passende oplossing gekomen. Bedankt voor je hulp!
M.v.g. Bart -
Jan 17, 2013 om 12:48Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=tele2webcare schreef op donderdag 17 jan 2013, 12:07]Beste Bartolo,
Ik heb je email ontvangen, bedankt hiervoor. Ik heb je gegevens genoteerd en zodra ik meer weet bericht ik je hierover. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Heel mooi, alvast bedankt Danielle! -
Jan 17, 2013 om 11:41Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 11:36]@bartolo: zielig ben je wel.
Tot je volgende topic maar weer.
Jouw mening zitten we hier niet op te wachten en is daarnaast nogal off-topic.
Als ik hier meer reacties zoals die van jullie kan verwachten hoef je niet bang te zijn dat ik hier ooit nog een topic zal starten. -
Jan 17, 2013 om 11:32Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 11:08][quote=bartolo schreef op woensdag 16 jan 2013, 09:00]
Oke bemoeial, ten eerste is de regelgeving aangepast sindsdien. ten tweede leest NIEMAND deze voorwaarden (behalve jij waarschijnlijk). en ten derde heb je weinig keuze want de voorwaarden zijn toch overal één pot nat. deze zijn altijd geschreven ten nadele van de consument.
Correctie: degenen die NIET de alg. voorwaarden lezen, komen hier altijd op het forum klagen!!
Waren we allemaal maar net zo perfect als jij! Dan was dit forum niet nodig, toch? -
Jan 16, 2013 om 09:00Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=pino123 schreef op woensdag 16 jan 2013, 08:06]@Bartolo,
Dit kan je allemaal vinden binnen de voorwaarde waarmee je akkoord bent gegaan. Ook staat deze informatie op de website.
...zucht, maar natuurlijk, de algemene voorwaarden...
Oke bemoeial, ten eerste is de regelgeving aangepast sindsdien. ten tweede leest NIEMAND deze voorwaarden (behalve jij waarschijnlijk). en ten derde heb je weinig keuze want de voorwaarden zijn toch overal één pot nat. deze zijn altijd geschreven ten nadele van de consument. -
Jan 16, 2013 om 07:53Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=tele2webcare schreef op maandag 14 jan 2013, 10:01]Beste bartolo,
Bedankt voor je reactie. De limiet van €59,50- is inderdaad alleen voor in het buitenland zoals jorisw ook al aangeeft (@jorisw bedankt). Dit staat ook in de link die je zelf in je reactie plaatst onder het woord internet.
De foto’s geven inderdaad aan dat er op de achtergrond iets gebeurd is. Je zou je telefoon opnieuw kunnen installeren of dit laten doen bij een winkel. Ook zou je je kredietlimiet omlaag kunnen zetten bij Tele2, dit geeft geen garantie maar is wel een extra beveiliging. Er zijn ook bepaalde apps die je kunt instellen met een limiet en die dan je internet afsluiten zodat je niet meer kosten kunt maken.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Hoi Danielle,
Waarom geld die kredietlimiet dan alleen voor het buitenland? Of ik nou in nederland ben of in frankrijk, 59euro blijft 59 euro. Buitenland mag ik maar 59euro uitgeven, maar in nederland loopt dat door tot 250euro? Dat gaat natuurlijk nergens over.
Je zegt mij dat het kredietlimiet omlaag kan? GRAAG, waarom hoor ik dat eigenlijk nu pas, als het kalf verdronken is? En waarom vertellen ze mij bij de klantenservice tot tweemaal toe dat dit NIET mogelijk is?
[quote] De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?
Hopelijk zijn de bevindingen voldoende en kan je nog iets voor mij betekenen. Ik heb eerdere gevallen gelezen waar T-Mobile wel tegemoet is gekomen. Hopelijk zijn jullie net zo coulant.
Alvast heel erg bedankt!
Bart
Je zegt mij dat -
Jan 14, 2013 om 09:00Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?
Nogmaals bedankt.
Vriendelijke groeten,
Bart
Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.
Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S -
Jan 14, 2013 om 08:57Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.[quote=sweeterlake schreef op maandag 14 jan 2013, 02:35]Waarschijnlijk is uw toestel geïnfecteerd geweest met een virus o.i.d.
Als mijn telefoon geinfecteerd zou zijn, waarom download deze dan alleen via 3g? Momenteel doet de achtergrondservice via wifi helemaal niets meer. Deze maand slechts 5MB. En sinds de afsluiting heb ik niets veranderd aangezien ik instellingen intact wil houden i.v.m. analyse.