Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: bex
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 19, 2015 om 19:43criminele anwb terrorMisschien ligt het er ook aan waar je woont.
Toen mijn ouders 13 jaar geleden met pech kwamen in het noorden van het land hadden ze binnen een uur een vervangende auto en dat terwijl het al avond was, ze moesten toen nog terug rijden naar Rotterdam.
Ik heb mijn rijbewijs pas sinds ik in de omgeving van Rotterdam woon.
Nou had ik ook met mijn astra al een paar keer stil gestaan om het zelfde euvel steeds.
waar de ANWB steeds zei de brandstofpomp is stuk, gek genoeg hebben ze nooit een poging gewaagt deze te vervagen maar sleepten ze me gelijk naar huis of de garage.
Helaas bleek het een nog duurdere grap te zijn de computer bleek stuk te zijn.
Maar goed hier dus nooit problemen gehad over het weer naar huis brengen.
De brandstofpomp was vervangen door mijn eigen garage en de auto had nog het zelfde probleem dus de oude is weer terug geplaatst dus had er geen extra onkosten mee gelukkig.
Waarom het nu ineens anders moet gaan snap ik eigenlijk dan ook niet en zou denk ik ook zo verbaast staan als mij dit ineens zo zou overkomen omdat ik het anders gewend ben.
En vind ook dat je toch altijd zelf nog de beslissing moet kunnen nemen of je een auto nog waard vind om nog te laten repareren.
Een ander kan niet in je beurs kijken en je weet ook niet in wat voor een situatie iemand zit. -
Apr 19, 2015 om 11:54criminele anwb terror[quote=mein33 schreef op zondag 19 apr 2015, 11:07][quote=franzisca schreef op zaterdag 18 apr 2015, 23:20]
dus komt het er op neer dat ik weer 155,85 moet gaan betalen. nou had ik dit geld niet bij de hand.
@franzisca,
Indien uw auto onderweg gerepareerd moet en kan worden dan doet de ANWB-wegenwacht dit ook voor u.
Uiteraard moet het onderdeel dat vervangen moet worden wel door uzelf worden betaald, net als bij een garagebedrijf.
U hoeft de rekening ook niet contant bij de wegenwachtmonteur af te rekenen, het aan de wegenwachtmonteur afgeven van een éénmalige machtiging voor het te betalen bedrag is dan voldoende.
Als u de aangeboden hulp om een reparatie die ter plaatse kan worden uitgevoerd, om welke reden dan ook, weigert dan houden uw rechten op hulp daarmee op.
Helaas komt het vaker voor dat men vooraf al moet afreken voor er geholpen word en er geen mogelijkheid word geboden om achteraf te betalen zo als u vermeld.
Wij hebben ene probleem gehad in Belgie, een dynamo gaf te veel stroom nog geen maand geleden gemonteerd door een garage.
De telefoniste melde dat we naar een garage moesten om een nieuwe te laten platen wat dus betekende dat we een nieuwe moesten betalen en de net geplaatste weg gegooid geld zou zijn.
Hierop besloten om een bedrijfsbus te halen en de wagen weg te slepen over de grens en op nieuw te bellen.
Oplossing de snaar er af gooien tot we thuis waren en terug naar de garage en er was een omleiding nodig wat een bekende kwaal bleek te zijn van dit type.
Conclusie hadden we weer geld uit kunnen geven en het probleem was gewoon weer terug gekomen en de nog geen maand oude dynamo.
Of dat je in Duitsland staat met een auto die ook niet wil starten en een gold cart lidmaatschap niet te vinden is in het systeem, 5 x moeten bellen en alle gegevens door moeten geven, let wel midden in de nacht.
Dan word je wel ergerlijk als je 2 uur bezig bent om hulp aan te vragen en de extra telefoonkosten.