Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: centraal beheer
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 18, 2020 om 12:44Iphone in tuin/waterput laten vallenHallo TVDijk,
Helaas is de All Risk dekking (dus schade door eigen schuld/ongelukjes) niet van toepassing in de tuin. Deze dekking geldt alleen voor inboedel aanwezig in de woning. Dit kun je terugvinden in de polisvoorwaarden. (artikel 10 op pagina 27, voorwaarden december 2019)
Vriendelijke groet,
Webcare Centraal Beheer -
Mar 13, 2018 om 15:09Brommobiel verzekering Centraal Beheer stop, geen schade vrije jaren mee
Hoi Kaasstad,
Ik zie hier je bericht over je schadevrije jaren. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je hier lang over moet bakkeleien. Op het moment dat een Autoverzekering gestopt wordt sturen wij de schaevrije jaren naar Roy-Data. Ik ben erg benieuwd waarom dit bij jou niet gebeurt. Als je mij een e-mail stuurt met je persoonsgegevens kijk ik het meteen na. Je kunt de e-mail sturen naar webcare@centraalbeheer.nl.
Ik hoor graag van je.
Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
-
Oct 21, 2014 om 17:37beeindiging arbeidsongeschiktheidsverzekeringBeste mevrouw Voerman,
Helaas hebben wij u de afgelopen weken op het telefoonnummer dat wij van u hebben niet kunnen bereiken. Wij willen graag met u in contact komen om uw persoonlijke situatie te bespreken. En te kijken welke oplossingen er voor u zijn. Wilt u daarom contact met ons opnemen via het telefoonnummer of e-mailadres dat wij hebben genoemd in onze brief aan u?
Met vriendelijke groet,
Centraal Beheer Achmea. -
Feb 1, 2013 om 17:57Vermindering No claim na aanrijding met fietser onder 14 jaar[quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 16:30]@Centraal Beheer
Ook al zou Ts kunnen bewijzen dat hij niet schuldig is, dan blijft hij nog wel aansprakelijk En moet hij betalen, de verzekeraar van hem dan. Alleen als hij overmacht aan kan tonen, of opzet van de tegenpartij, hoeft hij niet te betalen.
U zou dat als medewerker van een verzekeringsmaatschappij toch moeten weten.
Beste tijger1,
Het klopt inderdaad dat een fietser in het verkeer goed is beschermt en niet aantoonbaar gemaakt kan worden dat een fietser fout is. Zoals je zelf al hebt omschreven op een eerdere posting.
Er had moeten staan: Als blijkt dat je niet schuldig bent aan een schade, en het is te bewijzen, zal je verzekeraar het uitgekeerde bedrag terugvragen aan de verzekeraar van de tegenpartij.
Bedankt voor de tip. Ik pas het meteen aan.
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl -
Feb 1, 2013 om 15:18Vermindering No claim na aanrijding met fietser onder 14 jaar[quote=anton-hheide schreef op woensdag 30 jan 2013, 19:32]Ik heb al diverse vragen/antwoorden bekeken op dit forum omtrend deze vraag van me.
Ik heb als automobilist (WA+ verzekerd) een aanrijding gehad met een fietser die jonger is dan 14. Ik wordt volgens de wet aansprakelijk gesteld, maar de fietser steekt over bij een oversteekplaats terwijl deze geen voorrang heeft. De schade die de fietser heeft wordt uitbetaald via mijn verzekering. Betekent dit dan ook dat de no claim die ik had verminderd?
Beste Anton-hheide
Vanuit de WA verzekering wordt de schade aan de tegenpartij uitgekeerd. Dit heeft helaas wel gevolgen voor je no-claim. Als je een zogenoemde no-claimbeschermer hebt op je huidige polis vervalt wel je aantalschadevrije jaren maar niet de no-claim. Je premie blijft dan hetzelfde.
Zoals valerius-2 al aangeeft is het moeilijk om te bewijzen dat de 14-jarige fout is. Kinderen hebben helaas niet het inzicht zoals volwassenen.
Als blijkt dat je niet schuldig bent aan de schade, en het is te bewijzen, zal je verzekeraar het uitgekeerde bedrag terugvragen aan de verzekeraar van de tegenpartij. Stel dat de terugval in je no-claim hoge gevolgen heeft voor je premie kan je ook overleggen om het schade bedrag terug te betalen. Je behoud dan je no-claim.
Als je vragen hebt dan help ik je graag.
Met vriendelijke groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl -
Jan 11, 2013 om 11:11opzeggen aansprakelijkheidsverzekeringBeste renoble,
Sinds 2010 is er een dwingend advies afgegeven door het verbond van verzekeraars om meerjarige contracten om te zetten naar een éénjarig contract. Omdat het een advies is mag een verzekeraar de bestaande contracten met een doorlooptijd van 5 of 10 jaar nog laten bestaan tot het geldende jaar. In uw geval dus 28-10-2015.
U kunt uw polis tussentijds om laten zetten naar een éénjarig contract. Het meerjarige contract wordt in uw geval omgezet naar een jaarcontract per 28-10-2013. Als uw maatschappij welwillend is dan bestaat de mogelijkheid dat u dan dagelijks mag opzeggen met een opzegtermijn van één maand, anders kunt u pas opzeggen per 28-10-2014.
U kunt meer informatie vinden op de site van het verbond van verzekeraars. https://www.verzekeraars.nl .
Er is nog een andere mogelijkheid. Als de verzekeraar besluit om de premie of polisvoorwaarden aan te passen, heeft u twee weken de gelegenheid om op zoek te gaan naar een andere maatschappij. Als het goed is krijgt u jaarlijks een nieuwe polis toegestuurd.
Ik begrijp ook uit uw verhaal dat u de verzekering wilt opzeggen omdat u hier (gelukkig) nooit gebruik van heeft gemaakt. Als dit de reden is tot opzegging is het verstandig om hier goed over na te denken. Stel dat er wel wat gebeurd (bijvoorbeeld: brand, inbraak of waterschade) en het schadebedrag is hoger dan u zelf kunt dragen is het toch prettig dat u hiervoor verzekerd bent. U kunt natuurlijk ook kijken wat andere verzekeraars voor u kunnen betekenen.
Als u vragen heeft dan help ik u graag.
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl -
Dec 13, 2012 om 10:32dubbel verzekerd[quote=vonnepon schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:17]2 jaar geleden zou ik overstappen op een andere verzekeraar. De adviseur van de nieuwe verzekeraar zou mijn oude verzekeraar opzeggen en zo zou alles geregeld zijn.
Totdat ik er achter kwam dat mijn woonhuisverzekeringen bij beide verzekeraars liepen!!!
De adviseur werkte inmiddels niet meer bij de nieuwe verzekering. Volgens de klantenservice van mijn oude lopende woonhuisverzekering zou het zo zijn dat de nieuwste verzekeraar restitutie moest verlenen van alle dubbel betaalde premie en mij moesten uitschrijven.
Volgens de nieuwe verzekeraar is dit niet het geval en heb ik door een incompetente adviseur de pech, omdat HIJ verzuimd heeft mijn oude verzekering op te zeggen, dat ik dubbel verzekerd ben en dat dit mijn eigen risico is. Ik moet gewoon 3 jaar alle premie doorbetalen bij 2 verzekeraars.
Wie weet hoe dit werkt?
Beste vonnepon,
Ik heb je vraag gelezen, dit is een vervelende situatie.
Als er sprake is van een dubbele verzekering, dan kan de nieuwe verzekeraar je polis met terugwerkende kracht beëindigen indien je aantoonbaar maakt dat er een verzekering is afgesloten die niet is beëindigt en eerder is afgesloten. Dit kan door een kopie van je polis te sturen. Vaak komt een verzekeraar hier wel in tegemoet. Dit is omdat de nieuwe verzekeraar ook geen uitkeringsplicht heeft bij schade. Juist omdat er sprake is van een dubbele verzekering. Hierin geldt namelijk dat de verzekeraar waar jij je polis als eerste hebt afgesloten de schade in behandeling neemt.
Je kunt eventueel een klachtbrief schrijven naar de nieuwe verzekeraar met het verzoek om de polis met terugwerkende kracht te beëindigen. Als men de klacht afwijst dan heb je het recht om je klacht voor te leggen bij de KIFID voor meer informatie kan je op de volgende link klikken: https://www.kifid.nl .
Je schrijft ook dat je in ieder geval 3 jaar moet betalen, er is hier dus sprake van een meerjarig contract. Dit is gemakkelijk op te lossen door de verzekeraar aan te schrijven met het verzoek om het meerjarige contract om te zetten naar een éénjarig contract. In 2010 is er door het Verbond van Verzekeraars een “dwingend” advies gegeven om meerjarige contracten standaard om te zetten naar een éénjarig contract. Daarnaast wordt er sinds 1 januari 2010 geen meerjarige contracten aangeboden tenzij de verzekeringsnemer hiervan op de hoogte is en een dubbele handtekening heeft gezet. Zie onderstaande link voor de informatie: http://www.verzekeraars.nl/sitewide/general/nieuws.aspx?action=view&nieuwsid=
Het gaat hier om een advies. De verzekeraar mag hiervan afwijken.
Voor wat betreft de tussenpersoon, je mag te allen tijde een overstap maken naar een andere tussenpersoon of je kunt in de toekomst ook zelf je verzekeringen regelen.
Mocht je vragen hebben dan help ik je graag.
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https:www.centraalbeheer.nl -
Dec 8, 2012 om 11:39autoverzekering[quote=laurina2 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 13:46]Beste helpers,
ik heb niet speciaal een vraag maar meer een opmerking,ik wilde vanochtend informatie over een autoverzekering bij "Centraal beheer Achmea".
Ik vind het gek dat je eerst alles moet doorgeven,naam, adres ,geboorte datum,banknummer,telefoonnummer etc.voordat er ooit gevraagd is over welke auto het gaat.
Ik wilde alleen weten of de prijs voordeliger zou zijn dan die ik nu heb.
Ik ben daar dus niet in meegegaan en heb vriendelijk bedankt.
Het lijkt mij als je het jaartal en automerk opgeeft en de gewilde verzekering ,zij zonder al die gegevens kunnen aangeven wat een verzekering bij hen ( onder voorbehoud) kost.
Is dit nu een normale gang van zaken? of ben ik te voorzichtig met mijn gegevens prijs te geven via telefoon en/of internet.
Met groet Laurina
Beste laurina2
Ik heb je opmerking/ vraag gelezen.
Om het een en ander duidelijk te maken zal ik een aantal van je vragen beantwoorden.
Er kan alleen een goede berekening gemaakt worden voor een autoverzekering als wij de juiste gegevens hebben. Voor het berekenen van een autoverzekering kijken we bij de verzekeringsnemer naar het volgende:
- Naam: er moet altijd een naam opgegeven worden. Jij bent de aanvrager van een offerte dus wij moeten dit ook op een offerte kunnen plaatsen, daarnaast hebben wij ook de gegevens nodig van de regelmatige bestuurder/kentekenhouder (verzekeringsnemer).
- Geboortedatum: deze gegevens hebben wij nodig omdat wij, net als alle andere maatschappijen, de leeftijd van de bestuurder willen weten in verband met de berekening. Een bestuurder van 18 jaar heeft bijvoorbeeld een hogere premie dan een bestuurder van 30 jaar.
- Adresgegevens: Er wordt een berekening gemaakt op postcodegebied.
Als wij deze gegevens hebben verwerkt vragen wij natuurlijk ook naar de gegevens van de auto, bijvoorbeeld:
- Merk
- Model
- Type
- Bouwjaar
Wij vragen daarnaast ook naar het aantal schadevrije jaren, soort brandstof en dergelijke.
Je bankrekening vragen wij niet aan het begin van het gesprek. Dit wordt pas opgevraagd als er daadwerkelijk een verzekering ingaat.
Deze vragen worden overigens door vrijwel elke verzekeraar gevraagd. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om berekeningen op internet te maken.
Als je vragen hebt dan helpen wij je graag.
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl -
Dec 6, 2012 om 12:05Verhoging assurantiebelastingBeste Pdekok,
Ik heb uw bericht gelezen, betreft de verhoging van de assurantiebelasting.
Op onze website staat een uitleg over de assurantiebelasting. Dit zal veel vragen voor u wegnemen. https://www.centraalbeheer.nl/prive/klantenservice/assurantiebelasting
Mocht u vragen hebben, dan horen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam
055-579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl -
Jun 6, 2012 om 10:15Schadevrije jaren[quote=lolunit schreef op dinsdag 5 jun 2012, 06:18]Geachte forumleden,
Ik ben in 2007 overgestapt naar een andere verzekering voor mijn auto. Ik kom er nu pas achter dat mijn toen opgebouwde schadevrije jaren nooit zijn overgezet naar de nieuwe verzekeraar. Hadden de verzekeraars dit onderling moeten regelen of ben ik zelf nalatig geweest?
Mvg lolunit
Beste lolunit,
Zoals bloem2004 al heeft aangegeven is er sinds 1 september 2007 een landelijke database (Roydata) waar alle verzekeraars de schadevrije jaren van hun verzekerden inzetten, in die periode deed nog niet iedere verzekeraar mee. Dat gebeurde pas in 2008.
Voor die tijd kreeg een “oud” verzekerde een schriftelijke Verklaring van Schadevrijejaren waarvan het origineel door verzekeringsnemer doorgestuurd moest worden naar de nieuwe verzekeraar.
Helaas voor jou is een Verklaring van Schadevrijejaren maar 1 jaar geldig, daarna vervalt het aantal schadevrije jaren die je hebt opgebouwd. Deze regeling is nog steeds van toepassing.
Succes,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam,
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl