Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ckleingeld
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 26, 2014 om 13:18Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheer[quote=pieterwolters schreef op donderdag 26 jun 2014, 12:57]Er bestaat geen "jouw deel" en "partner deel" van de polis. Er is 1 polis voor 2 personen. De vorige polis is niet meer van toepassing.
De vraag is, of dat eerlijk en fair is.
Het is mijnsinziens gewoon weer EEN manier om claims te kunnen weigeren. De "computer says no" attitude, waar we als consument maar al te snel aan gewend raken en accepteren.
https://www.youtube.com/watch?v=zFl6p4D59AA -
Jun 26, 2014 om 13:13Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheer[quote=tijger1 schreef op donderdag 26 jun 2014, 12:53]En nee, dat gaat niet tegen de Nederlandse wet in.
Niet tegen de wet. Wel tegen het gevoel.
Als ik een bed koop en later een bedlampje. En dat lampje wordt niet op tijd betaald, ben ik toch niet meteen m'n bed kwijt? Zeker niet gezien de verhouding in prijs.
Als consument zou ik uiteraard wel sorry zeggen (hier ook gedaan) en zorgen dat er alsnog betaald wordt. Maar daar hoef ik toch niet door het oog van de naald door én mijn bed te verliezen.
Nogmaals, dit is gevoel. En het zou fijn zijn (eufemisme) als er in de service en dienstverlening van Centraal Beheer ook maar IETS was gebeurd dat erop wijst dat ze 1. er ook een gevoel bij hebben ("oe, verveld") en 2. willen kijken wat er aan te doen is ("we gaan even kijken wat we voor u, als trouwe klant, er aan kunnen doen")... zoiets... maar niets van dat alles. En DAT valt me zo enorm tegen en gaat het verkeerde keelgat in bij mij (en naar ik aanneem veel andere consumenten). -
Jun 26, 2014 om 11:55Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheertijger1, bedankt. Dat was nog niet doorgedrongen.
Door de input en ideeën hier, zou ik er echter wel een vraag van willen maken:
Aangezien ik voor mijn deel van de polis wél heb betaald, maar voor de bijschrijving van mijn partner niet (op tijd), zou ik voor de periode dat er geen dekking was restitutie kunnen aanvragen? Immers, er hoeft niet betaald te worden voor iets dat men niet krijgt toch? Dat lijkt me tegen de Nederlandse wet in te gaan en kunnen de kleine lettertjes van de verzekeringsmaatschappijen niet tegenop lijkt me. -
Jun 26, 2014 om 11:31Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheer[quote]
"Het is geen belerend vingertje; het is gewoon een antwoord op de vraag. En op het forum komen maar al te vaak dit soort verzekeringskwesties voorbij. Inmiddels weten de mensen toch dat het zwaar opboksen is tegen verzekering maatschappijen waar je, hoe dan ook, te laat betaalt en je ook de herinneringsbrief over het hoofd ziet c.q. vergeet."
Het is zeker geen antwoord op de vraag. Er is namelijk geen vraag. Het is een beschrijving van een belabberd gevoel dat ik overhoudt aan deze kwestie. De vraagtekens die in mijn verhaal staan zijn bedoeld als rethorische vraag, een uiting van verbazing. Niet omdat ik niet weet dat Centraal Beheer gewoon via de regels werkt. En nogmaals (ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet herhalen) besef ik me dat volgens de regeltjes de fout bij mij ligt. Dus in die zin zijn de opmerkingen als "ja, zo is het nou eenmaal en de fout ligt bij u" overbodig en inderdaad belerend.
[quote]
"Ik vraag me, net als zoekster af waarom deze zaken niet automatisch afgeschreven worden; dan is er immers geen vuiltje aan de hand."
Daar zit inderdaad een deel van het probleem. Mijn normale premie wordt via automatische incasso afgeschreven. Om een of andere reden kon dat voor deze bijbetaling blijkbaar niet. -
Jun 26, 2014 om 00:31Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal BeheerBeste critici,
Dat er volgens de regels correct is gehandeld, gebrijp ik, klaag ik ook niet over en geef ik compleet toe. En dat ik te laat heb betaald ook. Dat hoef ik niet nog eens ondersteept te krijgen in de reacties. Het gaat mij om het gevoel en de complete onbuigzame houding van de verzekeringsmaatschappij.
Ik ben zelf ondernemer en als ik zelf zo met mijn klanten zou omgaan, dan kan ik wel inpakken.
En goed punt trouwens, gerbera, over het zelf wel gedekt zijn. Mijn eigen premie van ruim €500 was uiteraard al voldoen. Of het volgens de regels klopt weet ik niet, maar gevoelsmatie (en nogmaals, daar is het mij om te doen; ik ga namelijk echt geen rechtzaak o.i.d. aanspannen) klopt het dan niet dat door het bijschrijven van mijn partner, ík niet meer gedekt zou zijn. Het zou veel eerlijker zijn om dan op de al betaalde polis en daarmee samenhangende voorwaarden terug te vallen, niet op een onverzekerde staat.
Bedankt voor de reacties!
We zoeken, discussieren en protesteren ondertussen vrolijk verder. Lang leve het recht van de consument :)
Met vriendelijke groet,
Chris.