Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: claudia1978
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 29, 2015 om 21:04Wijziging in algemene voorwaarden vodafone?[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 21:02][quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:52]
Natuurlijk heb ik 'JA' terug gesmst en vervolgens heb ik op verzoek netjes mijn kvk-nummer doorgegeven. Vervolgens kreeg ik een zakelijk profiel. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.
De belasting wil BTW-vermelding zien op mijn factuur. Dat ik mag ik er natuurlijk wel bij schrijven, maar dan is het zeker nog niet aftrekbaar.
Beste claudia1978,
ik had niet begrepen dat u inmiddels een zakelijk profiel heeft bij Vodafone.
Dan is Vodafone verplicht om een BTW opgave te doen.
Er zijn nu eenmaal eisen waaraan een factuur moet voldoen, waarschijnlijk wel bekend voor u aangezien u als ZZP'er ook facturen zult versturen. Meer informatie vind u op de site van de belastingdienst, klik hier.
Geen idee of u het al gedaan heeft, maar dien een klacht in bij Vodafone. U dient een factuur met BTW te krijgen.
Voor wat betreft de BTW aangifte naar aanleiding van uw Vodafone facturen zonder BTW: u betaalt wel BTW, u weet ook hoeveel (21%). Mijn keuze in deze heeft u al gelezen. Maak voor uzelf de keuze wel/niet meenemen in de BTW aangifte.
Dank je wel voor je hulp! -
Mar 29, 2015 om 20:52Wijziging in algemene voorwaarden vodafone?[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:45][quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:31]
Het probleem is (en dat heb ik nog niet verteld) dat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Doordat ik die BTW-vermelding nodig heb voor mijn bedrijf (en ik mág gewoon een particulier abonnement gebruiken als ZZP'er), zouden particuliere abonnement inmiddels geen BTW-vermelding meer hebben en zakelijke profielen wel. Wat schetst mij de verbazing? Ik heb nu GEEN BTW-vermelding op mijn nieuwe facturen en mijn man (particulier) dus wel. Conclusie: Ik kan nu mijn BTW niet aftrekken.... En dat kost mij dus geld...
Beste claudia1978,
u had de mogelijkheid om toch de BTW op uw factuur te krijgen ('JA' SMS'en) als ik u goed begrijp.
Die mogelijkheid is er wellicht nog, neem contact op met Vodafone of kijk wat uw mogelijkheden in 'my Vodafone' zijn.
Voor wat betreft uw BTW aangifte, heeft u hierover contact opgenomen met uw belastingconsulent ?
Ik zou in uw geval gewoon met pen het bedrag 'ex BTW', 'BTW' en 'Totaal' op uw Vodafone factuur erbij schrijven en vervolgens alsnog het BTW bedrag verwerken in uw BTW aangifte.
Maar probeer het in orde te krijgen met Vodafone, u kunt ook informeren of het mogelijk is om u over te laten zetten van particulier naar zakelijk.
Natuurlijk heb ik 'JA' terug gesmst en vervolgens heb ik op verzoek netjes mijn kvk-nummer doorgegeven. Vervolgens kreeg ik een zakelijk profiel. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.
De belasting wil BTW-vermelding zien op mijn factuur. Dat ik mag ik er natuurlijk wel bij schrijven, maar dan is het zeker nog niet aftrekbaar. -
Mar 29, 2015 om 20:50Wijziging in algemene voorwaarden vodafone?[quote=diumenge schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:44]Dus je hebt toen geen 'ja' sms gestuurd?
Ja, natuurlijk heb ik 'ja' terug gesmst én mijn kvk-nummer doorgegeven. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding. -
Mar 29, 2015 om 20:31Wijziging in algemene voorwaarden vodafone?[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:26]Beste claudia1978,
de algemene voorwaarden zijn niet in uw nadeel gewijzigd, derhalve is deze wijziging geen wijziging waardoor u onder uw contract uit kunt komen.
Lees hier wat consuwijzer er over zegt, klik hier.
[quote=tijger1 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:27]Wat is uw nadeel dan?
Het probleem is (en dat heb ik nog niet verteld) dat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Doordat ik die BTW-vermelding nodig heb voor mijn bedrijf (en ik mág gewoon een particulier abonnement gebruiken als ZZP'er), zouden particuliere abonnement inmiddels geen BTW-vermelding meer hebben en zakelijke profielen wel. Wat schetst mij de verbazing? Ik heb nu GEEN BTW-vermelding op mijn nieuwe facturen en mijn man (particulier) dus wel. Conclusie: Ik kan nu mijn BTW niet aftrekken.... En dat kost mij dus geld...