Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: cmrozema
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 16, 2014 om 08:52Geen garantie op Sony Xperia Z2???Hoi Zoekster,
Bedankt voor je antwoord. Aardig dat je de moeite doet een oplossing voor me te vinden.
Ik wacht nu eerst maar de reactie van The Phone House af op mijn brief die ze vandaag zullen ontvangen.
Ik ben benieuwd wat hun reactie is.
Ik laat het er ook niet zomaar bij zitten hoor, ik laat geen dik 600 euro zomaar door mijn neus boren.
Waterdicht is waterdicht en ik weet zeker dat ik zorgvuldig ben geweest met mijn Sony en hij is amper 10 minuten nat geweest.
Ik hoef toch ook geen genoegen te nemen met de conclusie gebruikersfout?
Dat is lekker gemakkelijk. The Phone House verschuilt zich achter Sony terwijl ik zaken met de winkel doe en niet met het bedrijf Sony.
Mocht het nodig zijn zou ik het wel op prijs stellen als je mij het adres van de jurist kan geven die mij eventueel kan helpen.
Duimen maar... -
Sep 15, 2014 om 22:15Geen garantie op Sony Xperia Z2???Het toestel is nog geen 10 minuten vochtig geweest.
Ik heb een flesje water gevuld, heb hem in mijn tas gedaan en ben op fiets naar de sporthal gegaan.
Toen ik daar aankwam deed ik mijn tas open om mijn fietssleutel in mijn sporttas te doen en toen kwam ik erachter dat mijn Sony nat was en bleek dat ik het dopje van mijn waterfles had scheef gedraaid.
En ja, de klepjes zaten dicht! En ik had er een case omheen die niet past als de klepjes slecht dicht zitten.
Ik gebruik die klepjes amper omdat ik mijn toestel op een magnetisch dock van Sony zet om op te laden. Juist om te voorkomen dat je steeds het klepje open en dicht moet doen.
En welke idioot gooit dan zijn mobiel in een tas met open klepjes? Ik echt niet!
Zo ga je toch niet met een waardevolle smartphone van meer dan 600 euro om?
Ik ben 50 jaar en niet een of andere nonchalante puber die zijn mobiel overal neergooit of hem in zijn broekzak stopt.
Ik ga er zorgvuldig en netjes mee om en stop hem netjes in mijn tas achter een ritsje en in een beschermende case.
Vandaar ik ook niet kan begrijpen waar dat gebruikersfout vandaan komt, want dat slaat nergens op!
Hij hoort waterdicht te zijn en ik ben er zorgvuldig mee geweest, en nu proberen ze bij The Phone House en bij Sony ook nog ook nog de schuld op mij te schuiven.
Schandalig vind ik het! -
Sep 15, 2014 om 20:29Geen garantie op Sony Xperia Z2???Beste Zoekster,
Bedankt voor je advies.
Ik kan het beste eerst even bellen met GC om advies in te winnen.
Het is inderdaad geen koop op afstand maar in een winkel, The Phone House.
Naar een kantonrechter word wel erg rigoureus, zelf een zaak voeren ben ik huiverig voor en voor een jurist heb ik helemaal geen geld.
Dan word het straks net zo kostbaar als de kostprijs van het toestel en Sony heeft vast een hele rits juristen en kan eindeloos procederen.
Als consument trek je dus uiteindelijk altijd aan het kortste eind. -
Sep 15, 2014 om 19:25Geen garantie op Sony Xperia Z2???Hoi,
Ik heb al contact opgenomen met The Phone House door eerst daar te klagen en vandaag heb ik ze een brief gestuurd waarbij ik ze aansprakelijk stel voor een defect toestel die binnen 6 maanden kapot gaat en dat zij voor een vervangende of reparatie moeten zorgen.
Zij hebben vervolgens het toestel opgestuurd naar Sony en die heeft hem weer doorgestuurd naar een reparatiebedrijf (e-repair).
Zij hebben geconstateerd dat er waterschade is (was ik zelf ook achter....) en dat het een gebruikersfout is.
Waar baseren zij dat op?
Er is geen schaderapport waaruit blijkt wat ik verkeerd heb gedaan alleen constateren dat het een gebruikersfout is.
Er is inderdaad water overheen gegaan terwijl de klepjes dicht waren en het toestel behoort waterdicht te zijn!
Ik wil The Phone House ook niet betalen, maar als ik mijn kapotte toestel terug wil voor bijvoorbeeld een second opinion zal ik onderzoekskosten moeten gaan betalen.
37 euro om wel te zijn....
Het zal The Phone House een worst zijn als ik niet wil betalen, zij hebben het bedrag voor het toestel die ik contant betaald heb op 19 juni al ontvangen (616 euro).
Als ik niet voor de onderzoekskosten wil betalen dan krijg ik het toestel gewoon niet terug en dat maakt The Phone House niks uit.
Dus hoe nu verder? En wat schiet ik hiermee op?
Ik zit met de handen in het haar. Ik heb heel lang gespaard voor een waterdicht toestel met een fantastische camera die nu binnen 3 maanden stuk is door waterschade terwijl ik hem goed gebruikt en verzorgd heb. -
Sep 15, 2014 om 17:32Geen garantie op Sony Xperia Z2???Hoi Lekkerisdat,
Bedankt voor je antwoord!
Daar zit hem nou juist het venijn in de staart.
Teleplan-e-repair die de schade namens Sony heeft onderzocht meld alleen waterschade door gebruikersfout.
Ten eerste: hoe hebben ze dat onderzocht?
Is er alleen waterschade geconstateerd (dat kon ik ze zelf ook wel vertellen...) of zijn er uitvoerige tests mee gedaan?
Dus bijvoorbeeld het toestel langdurig (tot maximaal 30 minuten) onder water gehouden met de klepjes gesloten?
Is er water naar binnen gelekt langs de naden, of camera lens o.i.d.?
Dat staat nergens!
Sony wil alleen foto's van de schade opvragen, maar daar bewijs je toch nog niks mee?
Waterschade is overduidelijk. Hij is nat geweest, maar daar moet de Xperia Z2 juist tegen kunnen!
Alles wat The Phone House zegt is doorsturen naar Sony die vervolgens aangeeft middels e-repair dat hij waterschade heeft mogelijk veroorzaakt door zweet, regenbui of spreekwarmte.
Is dit een algemene opmerking voor alle mobielen? Want dit toestel hoort gegarandeerd waterdicht te zijn en moet tegen deze omstandigheden kunnen.
Erg gemakkelijk om er een gebruikersfout van te maken!
En nu???
Bij wie moet ik nu terecht? Bij The Phone House die niet thuis geeft en zich verschuilt achter een nietszeggend rapportje, of moet ik rechtstreeks met Sony in de clinch?
Het is hun woord tegen de mijne en ik weet zeker dat ik er zorgvuldig mee ben geweest.
Wil ik het defecte toestel terughebben voor bijvoorbeeld een second opinion, moet ik eerst ook nog € 37,00 onderzoekskosten aan The Phone House betalen!