Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: coco1954
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 23, 2015 om 18:37geschil verzekeraar[quote=coco1954 schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:04]ik heb een schade veroorzaakt bij de smartphone van mijn schoonzoon. Nu gelooft mijn verzekering me niet, nog nooit ergens gebruikt van gemaakt wat dat betreft, en beschuldigen ze me van fraude. Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen.
Groetjes
Marianne Duykers
De smartphone was van mijn schoonzoon die bij ons op bezoek was, ik heb hem opgegeven bij de WA verkering van mij.
Wij hebben het tijdstip van het gebeuren verkeerd ingevuld en de reparateur heeft eerst gezegd dat er een glas water over heen was gevallen maar daarna gezegd dat ik hem ( zoals het was) in de gootsteen heb laten vallen. De telefoon was niet helemaal kapot, maar sommige functies vielen zomaar uit. Ik begrijp wel dat de verzekeraar dit een vreemd verhaal vindt en na al dat gedoe heb ik de claim ingetrokken maar ze blijven vervelend doen, willen de kosten van het onderzoek op mij verhalen maar een bewijs heb ik nooit gezien dat ik zgn, fraude pleeg, maar ze vinden het niet aannemelijk........dit is het vervelende eraan -
Apr 23, 2015 om 18:32geschil verzekeraar[quote=ron530 schreef op donderdag 23 apr 2015, 15:50]"Is er schade aan je inboedel ontstaan doordat een ander persoon (een zogenaamde derde) deze heeft veroorzaakt? Zorg ervoor dat je dit vermeld op het schadeaangifteformulier. Wanneer er getuigen zijn, vermeld deze dan ook. De verzekeraar zal de schade en het eventuele eigen risico dan verhalen op deze derde.".
Wel de juiste weg bewandelen want de schade die u aan de smartfone heeft veroorzaakt valt in eerste instantie onder de inboedeldekking van uw schoonzoon. Een brief met een aansprakelijkstelling in elkaar knutselen kan bijna iedereen wel maar dat wil nog niet zeggen dat de schade ook vergoedt wordt. Sterker nog bij de verzekeraar gaan twijfels reizen omtrent de schade. -
Apr 23, 2015 om 14:03geschil verzekeraarMet de verzekeraar zijn er dingen verkeerd gegaan die maar verkeerd kunnen gaan. Helaas hebben wij ook fouten gemaakt met het invullen van de schade papieren, helaas dom en kaas van gegeten. Nu heb ik de claim maar ingetrokken. ik kon die dramverhalen van de verzekeraar niet meer aanhoren..... ik moest maar zeggen dat ik lieg....etc etc....en dat doe ik niet, omdat dat niet zo is en geen dingen ga zeggen om hun te plezieren.
Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld.
Tussen de schadeclaim en de nieuwe reacties van hun zitten 4-5 maanden tussen.
Ik begrijp er niets van want bewijzen hebben ze me nog niet geleverd.
Die hebben ze ook niet, maar door de fouten van ons wordt dat tegen ons gebruikt, wel logisch maar zuur
Groetjes
Marianne -
Apr 23, 2015 om 13:50geschil verzekeraar[quote=zoekster schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:11]Zo, dat is nogal was, een beschuldiging van fraude. Dat moet de verzekeraar wel kunnen bewijzen. Wat is de naam van de verzekering?
-
Apr 23, 2015 om 13:48geschil verzekeraar[quote=hutch schreef op donderdag 23 apr 2015, 13:39]Dag Marianne,
verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.
In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.
In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.
Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.
Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .
Succes.....