Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: cootje_1
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 6, 2013 om 15:33Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?[quote=gon4 schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:16]Eind april (2012) ben ik samen met mijn man bij BeterBed in Zaandam een nieuw pocketverenmatras gaan uitzoeken nadat wij op de site van de Consumentenbond hadden geraadpleegd. Wij hebben in de winkel de verkoper verteld wat ons gewicht is (resp. 50kg en 75 kg), welke bedbodem wij hebben (een Auping spiraalbodem) en wat onze wensen zijn. Wij wilden beide graag een soepel matras. Dit hebben wij nadrukkelijk en herhaalde malen aan de verkoper duidelijk gemaakt. De verkoper liet ons een paar matrassen voelen en na onze lighouding bekeken te hebben adviseerde hij ons de Pocket Gold Superieur. Voor mij de standaard en voor mijn man de firm. BeterBed verkoopt geen soepele matrassen, maar de standaard matrassen zijn ook geschikt voor mensen tot 100kg en de firm voor mensen tot 120kg, dus ook prima voor u zei de verkoper tegen mij. Geen goedkoop matras, maar hij lag redelijk en de verkoper is de expert, dus gingen wij akkoord. Tijdens de afhandeling van de koop informeerde de verkoper over de mogelijkheid om de matrassen om te ruilen binnen 2 weken mochten ze niet bevallen. Wij hebben géén voorwaarden ontvangen en zijn ook niet op de voorwaarden gewezen!!!!!
Op 6 mei jl. werden de matrassen bezorgd. Toen wij die avond in bed gingen liggen schrokken wij vreselijk. Zijn de verkeerde matrassen soms geleverd? We vergeleken de afleverbon met de aankoopbon, maar nee, de nummers en het type waren gelijk. Hoe kan het dan dat de matrassen als een plank lagen. We hebben een beroerde nacht gehad en werden 's morgens wakker met tintelende armen en benen. Misschien moesten we de matrassen "inliggen", zo dachten wij en probeerde het die avond weer, maar midden in de nacht hebben we, bijna huilend van de vermoeidheid, onze oude matrassen weer gepakt en de matrassen van BeterBed weer in het verpakkingsmateriaal verpakt. Mijn man is de volgende dag direct naar de winkel teruggegaan. De verkoper was met vakantie, maar een collega van hem stond mijn man vriendelijk te woord. Hij vertelde haar dat de matrassen hier redelijk lagen, maar thuis veel te hard lagen. Hij vertelde de verkoopster hoe de koop met haar collega tot stand was gekomen en hoe wij hem hadden geïnformeerd. Oh, zei de verkoopster, maar hij had u de matrassen moeten laten proberen op de grond in de winkel. Een Auping spiraalbodem is erg stug en daar zijn onze matrassen niet voor geschikt. Alleen maar voor lattenbodems en boxspringbodems. U begrijpt wel dat wij ons zeer slecht geadviseerd (lees: bekocht) voelen. Er blijkt geen alternatief matras voor ons bij Beter Bed te koop te zijn en nu willen wij ons geld terug. Ondanks vele verzoeken en telefoontjes met het hoofdkantoor, worden wij maar niet teruggebeld met een oplossing. Als we ze aan de lijn krijgen, dan krijgen we te horen: Pech gehad!
Wie heeft ook zo'n ervaring met Beter Bed gehad en hoe is deze klacht afgehandeld?
Ik las net je bericht over Beter Bed pas.
Wij zelf hebben ook een negatieve ervaring met Beter Bed. Vandaag namelijk met hun gebeld n.a.v. Dat ik bijna mijn bed was uit gevallen vanwege een scheef bed en mijn rugklachten.
Zoals uitgelegd bij de aankoop regelmatig draaien van de matrassen is beter en zorgt voor een lange gebruiksperiode.
Nadat ik vannacht bijna mijn bed was uitgevallen ging ik mijn matras controleren. Deze bleek dus bijna uit elkaar te liggen. Door het tijk wordt alles bij elkaar gehouden. Ik gebeld en er zou eerst een servicemannetje langs komen als de klacht gegrond was hoefde ik de €40,00 niet te betalen. Morgen zou ik een mail ontvangen van wat was besproken. Ik ging nog even het matras van mijn man bekijken en deze had dezelfde problemen maar puilde gelukkig nog niet helemaal uit. Weer terug gebeld dat ook het andere matras kapot was. Krijg ik de vraag waarom ik niet eerder belden en oja de afspraak staat op 6 december dat is een maand later. Geprobeerd om eerder een afspraak te hebben maar alles zat vol. Mijn argumentatie dat er op deze matrassen niet meer geslapen kon worden is niet om een afspraak eerder te krijgen. Uit nood heb ik een mail van foto's toegezonden hopelijk doet dit iets. Maar wat een bagger service van Beter Bed dan koop je eindelijk na jaren nieuwe matrassen krijg je deze bende. Mijn andere matras was vele malen goedkoper en hebben wij zeker 15 jaar op geslapen, wij deden het weg omdat ik aparte matrassen wilden hebben zodat ik niet meer naar het midden rolden vanwege gewichtsverschil. Net 2 1/2 jaar oud en dan nu al kapot. Nooit meer Beter Bed dat heb ik wel geleerd. Ik hoop dat het met jou goed is afgelopen. -
Nov 6, 2013 om 15:22Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?[quote=gon4 schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:16]Eind april (2012) ben ik samen met mijn man bij BeterBed in Zaandam een nieuw pocketverenmatras gaan uitzoeken nadat wij op de site van de Consumentenbond hadden geraadpleegd. Wij hebben in de winkel de verkoper verteld wat ons gewicht is (resp. 50kg en 75 kg), welke bedbodem wij hebben (een Auping spiraalbodem) en wat onze wensen zijn. Wij wilden beide graag een soepel matras. Dit hebben wij nadrukkelijk en herhaalde malen aan de verkoper duidelijk gemaakt. De verkoper liet ons een paar matrassen voelen en na onze lighouding bekeken te hebben adviseerde hij ons de Pocket Gold Superieur. Voor mij de standaard en voor mijn man de firm. BeterBed verkoopt geen soepele matrassen, maar de standaard matrassen zijn ook geschikt voor mensen tot 100kg en de firm voor mensen tot 120kg, dus ook prima voor u zei de verkoper tegen mij. Geen goedkoop matras, maar hij lag redelijk en de verkoper is de expert, dus gingen wij akkoord. Tijdens de afhandeling van de koop informeerde de verkoper over de mogelijkheid om de matrassen om te ruilen binnen 2 weken mochten ze niet bevallen. Wij hebben géén voorwaarden ontvangen en zijn ook niet op de voorwaarden gewezen!!!!!
Op 6 mei jl. werden de matrassen bezorgd. Toen wij die avond in bed gingen liggen schrokken wij vreselijk. Zijn de verkeerde matrassen soms geleverd? We vergeleken de afleverbon met de aankoopbon, maar nee, de nummers en het type waren gelijk. Hoe kan het dan dat de matrassen als een plank lagen. We hebben een beroerde nacht gehad en werden 's morgens wakker met tintelende armen en benen. Misschien moesten we de matrassen "inliggen", zo dachten wij en probeerde het die avond weer, maar midden in de nacht hebben we, bijna huilend van de vermoeidheid, onze oude matrassen weer gepakt en de matrassen van BeterBed weer in het verpakkingsmateriaal verpakt. Mijn man is de volgende dag direct naar de winkel teruggegaan. De verkoper was met vakantie, maar een collega van hem stond mijn man vriendelijk te woord. Hij vertelde haar dat de matrassen hier redelijk lagen, maar thuis veel te hard lagen. Hij vertelde de verkoopster hoe de koop met haar collega tot stand was gekomen en hoe wij hem hadden geïnformeerd. Oh, zei de verkoopster, maar hij had u de matrassen moeten laten proberen op de grond in de winkel. Een Auping spiraalbodem is erg stug en daar zijn onze matrassen niet voor geschikt. Alleen maar voor lattenbodems en boxspringbodems. U begrijpt wel dat wij ons zeer slecht geadviseerd (lees: bekocht) voelen. Er blijkt geen alternatief matras voor ons bij Beter Bed te koop te zijn en nu willen wij ons geld terug. Ondanks vele verzoeken en telefoontjes met het hoofdkantoor, worden wij maar niet teruggebeld met een oplossing. Als we ze aan de lijn krijgen, dan krijgen we te horen: Pech gehad!
Wie heeft ook zo'n ervaring met Beter Bed gehad en hoe is deze klacht afgehandeld? -
Sep 25, 2010 om 21:09kraamzorgEn bedankt frits spits.
Heeft u al eens gekeken wat wij allemaal moeten doen en over ons heen krijgen.
Ik heb een prachtig beroep maar zoals alle beroepen heeft ook de kraamzorg zijn negatieve dingen.
Negatief zoals; kraammoeders en vaders die denken dat wij huishoudelijke hulp zijn en alles moeten doen en dit terwijl dit totaal niet in het zorgplan staat.
Wij het gezin draaiende moeten houden terwijl pa lekker op zijn gat zit en ons zijn andere kinderen over laat.
Pa soms niet met zijn handen van ons af kunnen blijven,
de werkruimte die wij soms hebben die nog slechter dan slecht voor ons zijn.
bijvoorbeeld bed niet op juiste hoogte en dat tewrijl dit wel is geeist en besproken tijdens intake gesprek.
Geen ruimte om het bed heen zodat wij ons in alle hoeken moeten draaien ten kosten van ons eigen lichaam.
Maar wat is eigenlijk belangrijker heeft men liever een schoonmaakster of wil men iemand hebben die ook naar hun verhaal luisterd.
Wij zijn niet alleen kraamverzorgende maar ook psycholoog, politie-agent omdat we tegenwoordig ook al aan vroegsignalering moeten doen en eventuele gevallen van mishandeling in wat voor vorm dan ook moeten melden, schoonmaakster onze taken zijn er niet minder op geworden het lijkt wel zo maar is het niet, verzorgende, gedeeltelijk verloskundige.
De zorg gaat namelijk niet goed komen als de verloskundige niet op de hoogte wordt gebracht dit omdat ze tegenwoordig steeds minder langs komen en dan de beslissingen die ze nemen niet altijd de besten zijn.Het komt zelfs voor dat een kraamverzorgende meer ziet en eerder iets in de gaten heeft dan de verloskundige.
Denkt de kraamverzorgende dat er iets niet goed gaat is zij degene die de verloskundige belt en vraagt om extra zorg uren niet andersom.
En trouwens de verloskundige hebben het tegenwoordig allemaal zo druk dat binnen een uur na de bevalling zij al weg zijn terwijl zij moeten wachten totdat het kind eventueel aan de borst gaat.
In het ziekenhuis gaat het geboren worden mama mag kijken en de baby wordt al schoongemaakt hoezo mag de baby bijkomen.
Natuurlijk zijn er gevallen die niet goed gaan maar gaat het in uw beroep altijd goed.
En de regering mag wel eens gaan kijken waar ze weer gaan snijden want moet er bezuinigd worden in de zorg gaat het ten alle tijden ten kosten van de kraamzorg ja en wat wil je dan nog meer.
Wij moeten het doen met de uren die voorgeschreven worden, we zijn blij met de 49 uur zorg en tegenwoordig zelfs 53 en dit ook met flesvoeding.
Een verademing met een paar jaar geleden maar we moeten weer bezuinigen dus we houden ons hart vast.
In ons land zijn er veel teveel regeltjes zoals het borstvoedingsbeleid.
Het kindje wordt geboren en moet gelijk aan de bak afvallen is eigenlijk een doodzonde.
Geef die kleintjes de tijd een kraamverzorgende ziet heus wel als de baby niet goed plast, geen goede temperatuur, heeft zijn kleur niet goed is, suffig en afwezig is, zijn fontanel naar binnen of gebold staat in actie moet komen.
In 9 van de 10 gevallen komt de baby na 2 a 3 bij van de bevalling en dan gaat het vanzelf drinken.
Het is niet zo zwart/ wit in de kraamzorg want is er ook aan de mensen gevraagd wat voor een eisen pakket ze hadden of ze de adviezen die door de kraamverzorgende en de verloskundige waren gegeven wel hadden opgevolgd of was dit soms teveel om te checken.
Meneer Frits Spits gaat u zelf even een weekje kraamverzorgende spelen en dan kijken of u er nog zo over denkt of u uw denkwijze kan gaan bijschroeven omdat het een totaalpakketje blijkt te zijn en niet alleen maar die slechte kraamverzorgende.
Toch jammer dat journalistiek niet verder gaat dan de neus lang is.