Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: daydealers
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 7, 2014 om 11:10administratiekosten Kopen op AfstandBeste Zoekster,
fijn dat u de tijd neemt om op deze klacht te reageren en ook uw licht hier over te laten schijnen.
Doch wil ik een kleine kanttekening maken bij uw bevindingen. De koper (heer/mevrouw Margers) geeft aan dat hij/zij gebruik wil maken van de wet koop op afstand, het product sluit niet aan bij zijn/verwachting en is minder scherp dan verwacht. Tevens geeft hij/zij inderdaad aan dat de 'houders' defect zijn, daar heb ik in mijn vorige reactie inhoudelijk inderdaad niet op gereageerd. Mijn excuses daarvoor. Gezien het feit dat de naam van de koper onbekend is en onder de naam Margers niet direct iets is terug te vinden in onze correspondentie kan ik geen uitsluitsel geven hoe deze klacht bij ons is gemeld.
Het feit dat het hier een ondeugdelijk product zou zijn is niet bewezen, het feit dat het product in de ogen van de koper ondeugdelijk is en niet strekt met zijn/haar verwachtingen staat desalniettemin vast. Derhalve dan ook de coulance regeling.
Ondeugdelijke producten staan verder los van de wet koop op afstand maar vallen onder het algemene recht aangaande een koopovereenkomst tussen twee partijen, ongeacht of deze op afstand is geweest of niet.
Ondanks dat wij uw toevoeging aan deze klacht op prijs stellen willen wij u toch verzoeken om in uw uitlatingen rekening te houden met het verschil tussen uw mening en feitelijkheden. U kunt onze website uiteraard "schimmig" vinden of onze producten van "baggerkwaliteit", echter zou het van toegevoegde waarde zijn als u hierbij duidelijk aangeeft dat dit uw mening is en waar deze op berust. Wellicht kunnen wij hier dan een les uit trekken en dit aanpassen voor de toekomst.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
Daydealers.nl -
May 7, 2014 om 09:38administratiekosten Kopen op AfstandBeste heer/mevrouw Margers,
graag lichten wij als verkopende partij één en ander toe.
Uiteraard begrijpen wij dat u in deze teleurgesteld bent met de aankoop en het feit dat de voorgestelde oplossing niet aansluit bij uw verwachting. Doch hopen wij dat u anderzijds ook tevreden bent met het feit dat wij u in deze een oplossing hebben geboden voor het probleem en u ook NA de aankoop niet onbeantwoord laten.
De situatie doet zich als volgt voor:
Het product wat door u is aangeschaft valt, gezien de hygiënische aard van het product, buiten het recht op retourneren binnen de zichttermijn. Dit staat in de advertentie vermeldt zodat u hier op voorhand van op de hoogte kon zijn, tevens is er voor producten van deze aard een clausule opgenomen in de wet koop op afstand die de zichttermijn en het recht op retourneren nietig verklaart.
Uiteraard gaan wij er niet van uit dat u tot in de puntjes geïnformeerd bent wat betreft de wet koop op afstand en kan het zo zijn dat u over de melding in de advertentie heen heeft gelezen.
Juist daarom treffen wij met klanten die een soortgelijke klacht als u hebben een coulance regeling. Hij/zij mag de producten dan retourneren, echter worden de gebruikte producten - in dit geval scheermesjes - afgetrokken van het te retourneren bedrag.
Stel u heeft dus zestien mesjes gekocht en heeft hier vier mesjes van gebruikt dan crediteren wij 75% van het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten).
Omdat wij uit veiligheidsoverwegingen wel alle mesjes vernietigen rekenen wij standaard €2,95 administratiekosten per retourzending van dit of soortgelijke producten.
Wij hopen dat u en andere in deze inzien dat wij uit het oogpunt van klanttevredenheid u deze optie bieden en wij hier ons ondernemersrisico aanvaarden en het verdere verlies voor ons nemen.
Hopend op een positieve reactie verblijven wij.
Daydealers.nl