Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dekort
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 13, 2015 om 17:48Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)Allen,
Na veel overleg met tele2 en voornamelijk Maurice zijn we tot een goede afspraak gekomen die voor beide partijen voldoening geeft.
Ik wil Maurice dan ook bedanken voor zijn bereidwilligheid in deze en als achterban tele2.
Wij zullen dan ook ondanks alles gewoon blijven als klant en hopelijk over een aantal maanden ook weer als zeer tevreden.
Dank allen voor de reacties deze kwestie is met tevredenheid en vooral ook volwassen gesloten. -
Jun 7, 2015 om 08:21Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=ron530 schreef op zondag 7 jun 2015, 08:01][quote=dekort schreef op zaterdag 6 jun 2015, 16:41]
Echter is door mijn vrouw twee keer aangegeven, dat er telefoons zijn gewisseld er is de eerste keer is toen ook aangeraden, omdat er geen app beschikbaar was om de limiet toen omhoog te zetten naar 450 minuten tot dat het abonnement naar onbeperkt kon worden omgezet.
Uw vrouw wist dat met de Lumia niet middels wats app gratis gebeld kon worden want het advies was om de bundel naar 450 minuten te verhogen. Het is niet bij u op gekomen om weer van toestel te wisselen zij de Samsung u de Lumia want dan had u deze kosten niet gehad. Nu stampij maken omdat niet of verkeerd geïnformeerd bent snijdt geen hout want u wist het maar heeft met die info niets gedaan.
Beste Ron530,
Incorrect de reden waarom de bundel verhoogd werd op advies van sales was, omdat er geen app beschikbaar was voor de Lumia en we geen buiten tegoed wilde riskeren, daarnaast is de website redelijk in stabiel met het tonen van de kosten.
Na de kosten heeft mijn vrouw alles via skype gedaan en zijn de kosten dus ook niet meer buiten de bundel gelopen.
U neemt dingen aan die niet kloppen. -
Jun 7, 2015 om 08:18Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=carola.83 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 19:37]......En het is een sales persoon die een telefoon aan je moet verkopen na mijn mening hoort deze persoon, dan te weten wat er mogelijk en vooral ook onmogelijk is met zo een telefoon......
Natuurlijk, er zijn duizenden soorten en maten smartphones te koop, met vele duizenden app's en dat moet een salesmedewerker allemaal weten? 1x even googelen op apps voor de Lumia en je had het antwoord binnen 1 minuut geweten, nog sneller dan bellen met klantenservice.
Beste Carola.83,
het gaat niet op zomaar een app maar eentje die miljoenen keren wordt gebruikt per dag door miljoenen mensen. Meeste telefoons hebben deze zelfs voor geïnstalleerd. -
Jun 6, 2015 om 18:14Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 6 jun 2015, 17:01]Beste dekort,
allereerst veel sterkte met de zus van uw vrouw.
Het gesprek (de discussie) dat u aangaat is begrijpelijk maar waarschijnlijk ook niet aantoonbaar hard te maken.
Heeft u bewijs waarin Tele2 aangeeft dat u gratis naar Zuid-Afrika kan bellen via whatsapp ?
Waarschijnlijk niet, dat het maakt het meteen een geval van 'uw woord' tegen 'hun woord' en dat gaat u niet winnen.
Als ik u was zou ik voor het bellen naar Zuid-Afrika gebruik maken van een 0900-nummer. De kosten zijn dan circa 3 t/m 6 cent per minuut bovenop uw gebruikelijke belkosten (als u nog belminuten heeft dan kost u dat dus alleen de 3 t/m 6 cent per minuut).
Als u straks onbeperkt bellen op uw mobiele telefoon heeft is het verstandiger om een 0900 nummer voortaan vanaf uw mobiel te bellen en niet vanaf uw vaste telefoon (mocht u die hebben, dan krijgt u ook de 'gebruikelijke belkosten nog in rekening gebracht).
Uw contract met Tele2 kunt u, ondanks dat uw vertrouwen ernstig geschaad is, niet zomaar opzeggen. Mocht u er echt vanaf willen dan adviseer ik u in overleg te gaan met Tele2 zodat u een afkoopsom afspreekt welke voor u ook acceptabel is. Nu opzeggen zal betekenen dat de resterende maanden van het abonnement door Tele2 in rekening worden gebracht.
Dank u wel hopetobehelping,
Normaal werd er altijd met Skype gebeld alleen is dit alleen voor vaste nummers en dit was een mobiel nummer.
Opzeggen is niet perse nodig gewoon niet meer verlengen is ons idee.
En nee had ik het gesprek maar opgenomen ( misschien moet ik ze nogmaals bellen ) dan had ik dat bewijs wel.
Dank voor u normale reactie. -
Jun 6, 2015 om 18:09Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=gompy2 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 16:43]Om die reden kan men nooit of te nimmer zomaar een contract ontbinden.
Dit valt geheel onder eigen verantwoordelijkheid en je onderzoekplicht als consument.
Het is toch absurd om te verwachten dat verkopers van telefoons en abonnementen de werking van elke app zou moeten weten?
Dan zouden ze dus de werking van:
1.500.000 Android apps moeten weten.
1.400.000 Apple apps moten weten.
360.000 Amazon apps moeten weten.
340.000 Windows Phone apps moeten weten.
130,000 BlackBerry apps moeten weten?
(Bron Statica.store)
Niet reële redenering dus.
Beste Gompy2,
Dank u wel voor je reactie
U geeft aan zelf onderzoek, naar mijn idee is contact op nemen met een bedrijf ( een telefoonprovider) onderzoek doen.
Ik zelf werk bij een zorgverzekeraar ( echter niet bij een klantcontactcentrum) en daar is gewoon de vuistregel raadpleeg je achterban, dat is hier ook twee keer niet gebeurd, maar is stellig beweerd, dat het bellen via whatsapp hoe dan ook kosteloos is. De tweede keer zelfs nadat wij aangegeven hadden dat de klantenservice aangaf dat deze kosten toch echt van bellen VIA whatsapp na Zuid-Afrika kwamen.
Als je op dit moment bezig bent om overzees van alles te regelen met een mogelijk sterfgeval ga je niet nog verder zoeken en geloof je de persoon die ervan af hoort te weten. En het is een sales persoon die een telefoon aan je moet verkopen na mijn mening hoort deze persoon, dan te weten wat er mogelijk en vooral ook onmogelijk is met zo een telefoon. .
Hadden we dit geweten dan hadden we gewoon Skype gebruikt want voor vaste lijnen hadden we hier al een abonnement van genomen (deze persoon moest mobiel gebeld worden)
dank u. -
Jun 6, 2015 om 16:41Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=ron530 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 16:01]Toch even een kanttekening. U heeft met uw vrouw van toestel gewisseld u de Samsung met android en zij de Windows phone, daar gaat het al mis want whatsapp met bellen via internet is voor een windows phone niet mogelijk. U heeft geen verkeerde informatie gekregen want Tele 2 gaat uit van het feit dat uw vrouw de Samsung in gebruik heeft. Dat u nu uw eigen stommiteit op het het bordje van Tele2 gaat neerleggen is triest want als u niet van toestel had gewisseld was er niets aan het handje geweest.
Ik begrijp hoe u dit ziet.
Echter is door mijn vrouw twee keer aangegeven, dat er telefoons zijn gewisseld er is de eerste keer is toen ook aangeraden, omdat er geen app beschikbaar was om de limiet toen omhoog te zetten naar 450 minuten tot dat het abonnement naar onbeperkt kon worden omgezet.
Tele2 (althans meerdere mensen) waren dus wel degelijk op de hoogte dat de telefoons gewisseld waren en dit zou ook in de notities naar voren moeten komen echter wordt er beweerd dat er geen notities zijn gemaakt van deze contacten ( er is vervolgens wel een mail gestuurd waar in aangegeven werd dat het abonnement is omgezet naar een hoger abbonement)
Dank voor ieders input! -
Jun 6, 2015 om 15:19Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)[quote=getty schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:16]Vervelende situatie voor u maar dit is geen reden om al uw contracten vervroegd, kostenloos te ontbinden.
De reden daarvoor is niet perse de kosten maar dat we gewoon voorgelogen/verkeerd geinformeerd zijn door iemand die zou moeten weten hoe het in elkaar zit. Het vertrouwen in het bedrijf is geschaad. ( na 6 jaar van heel tevreden gebruik)