Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dennismoore
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 8, 2014 om 08:30Canal digitaal verhoogt kosten extra kaart met 300%[quote=tijger1 schreef op maandag 7 jul 2014, 08:18]De tweede en derde kaart kosten al jaren € 1,50 en niet € 1,00.
En dat is noemenswaardig omdat?????? € 1,50 (nu) of € 1 (drie jaar terug) doet niet terzake.
De meeste providers begrijpen dat de klant tegenwoordig 2 of meer TV's in huis hebben. Telfort vraagt weliswaar ook € 4 voor een 2e aansluiting, maar levert daarbij wel de benodigde 2e ontvanger! Bij CD moet je en de 2e kaart zelf aanschaffen, de ontvanger zelf aanschaffen, activeringskosten betalen én extra abonnementsgeld -
Jul 7, 2014 om 07:46Canal digitaal verhoogt kosten extra kaart met 300%Ik heb ook een dergelijke e-mail ontvangen en heb gelijk alles (ook mijn "hoofdabonnement") opgezegd. Inderdaad moet CD nu betalen voor de NPO zenders, maar echt geen € 3 per maand per klant hoor! En bovendien: Waarom wordt dan het hoofdabonnement niet duurder bij CD? Bij Ziggo? Bij UPC?
Tot voor kort had ik een Basis-abonnement met 2e kaart. Daarvoor betaalde ik € 9,95 plus € 1 extra voor de 2e kaart. Nu wordt alles wel eens wat duurder, maar bij CD denkt men niet in 1, 2 of 3 procenten, maar in 20, 100 of 300 procenten blijkbaar. Het basisabonnement steeg en de kosten van een 2 kaart ook en binnen 2 jaar zat ik op € 14,45.
Daarnaast begon CD met het "uitkleden" van het basispakket. Wilde je eigenlijk hetzelfde kunnen blijven zien, dan moest je wel een BasisHD-pakket nemen, wat € 5 extra kost (plus € 3,95 "activeringskosten"). Nu zit ik dus op € 19,45 per maand, ondertussen al meer betalend dan ik bij Ziggo zou doen (de schotel was altijd een leuk en goedkoop alternatief voor Ziggo). Met de nieuwste prijsverhoging aanstaande, zou ik € 22,45 gaan betalen, daar waar ik een paar maand geleden nog € 14,45 betaalde. Daar pas ik voor en ik heb alles opgezegd.
Apropos opzeggen: Dat kan volgens CD alleen per telefoon a € 1 per gesprek (niet € 1 per minuut zoals hier al eens genoemd werd!!). Dat is onzin en ook strijdig met de wet, maar dat terzijde. CD wil namelijk tijdens het opzeg-gesprek nog een poging doen om je te overtuigen te blijven. Trap daar niet in! Wat ze je aanbieden is een korting, maar tegelijkertijd sluit je ook een nieuw abonnement af!! Want zo rollen ze bij CD: Elke aanpassing door de klant = nieuwe abonnement voor 1 of 2 jaar.
Nee, CD is op sluwe wijze bezig zijn klanten uit te melken. Niets ten nadele van hun product, dat is wel in orde. Maar er komt een moment dat de dienstverlening niet meer in verhouding staat tot de prijs en dat punt is voor mij gekomen. Dan rest je maar 1 ding: Opzeggen. Jammer, want voor een concurrerend bedrag had ik best willen blijven. Maar nu is CD dus gewoon bijna € 5 duurder (dan Ziggo). Adios CD! Ziggo here I come...