Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: diamond
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 14, 2014 om 11:53vast aan contractOja, ik heb trouwens ontzettend veel en vaak gemaild, brieven gestuurd etc. Maar helaas hielp niets en bleven ze dreigen dat ik toch moest betalen! Vandaar dat ik het maar doe uit wanhoop...
Groetjes -
Oct 14, 2014 om 11:50vast aan contractHoi allemaal,
Hier nog eens een update van mij.
Ik heb inmiddels al 2 keer betaald. Aangezien iedereen zei dat het mijn eigen schuld was en ik beter had moeten lezen, heb ik na de eerste aanmaning maar betaald. De tweede keer ook maar weer.
Er is toch niets dat je kan doen, zelfs het Juridisch Loket zei dat er niet onder uit te komen valt, maar ze kende het verhaal! Dus veel "gedupeerde".
Ik vind het ook vreselijk ergerlijk, maar wat kun je doen? Niks.
Ben alleen echt benieuwd als ik dadelijk echt een woning vind, ik denk dat je dan toch door moet betalen.. Tenminste, dat las ik bij vele.
Iedereen succes!
Groetjes Diamond -
Aug 18, 2014 om 21:33Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 21:17][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:56]Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang....
Slechte zaak. Dan wordt het wel heel moeilijk te bepalen welke maand je wel en welke maand je niet hebt betaald. Het enige waar je het dan aan kunt zien is de factuurdatum, maar je hebt nu 2 verschillende facturen met dezelfde factuurdatum.
De factuur voldoet dan ook niet aan de regels van de belastingdienst KLIK
Voor een abonnement geldt KLIK.
Kortom ze moeten de periode wel degelijk noemen.
Een factuur is een officieel document, geen vrijblijvende kennisgeving.
Ik zou er niet op reageren en beide facturen bewaren.
Heb je mooi wat in handen voor later.
Neem gewoon contact op met je rechtsbijstand en geef hen wel door dat je 2 vage facturen hebt ontvangen waarbij het lijkt alsof je een dubbele rekening hebt ontvangen.
Super, hartstikke bedankt!
Er staat inderdaad geen datum in, dus dit kan best wel eens wat zijn!
Ik ga morgen bellen met de rechtsbijstand.
Dankje!:) -
Aug 18, 2014 om 20:56Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 20:53][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:44]In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.
En in de factuur zelf staat niet de maand genoemd waarop de factuur betrekking heeft ?
De factuurdatum doet niet echt ter zake.
Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang.... -
Aug 18, 2014 om 20:44Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 20:08][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:02]De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer....
Jammer, ik had even gehoopt dat ze een debet hadden aangemaakt.
Ja, dat is wel vreemd, staat er wel op waarvoor je moet betalen? Welke periode je in rekening is gebracht? Oftewel: wat is het product dat ze in rekening brengen?
Ik kan de factuur wel openen, maar niet kopieren, jammer genoeg! wel de mail,waarin ik de factuur kreeg:
Zaltbommel, 16-08-2014
Beste heer,
Onlangs heeft u bij Huurbegeleiding.nl een Opdracht tot dienstverlening verstrekt, inzake hulp met het vinden van een geschikte woning en juridische bijstand voor woongerelateerde zaken. In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.
Wij verzoeken u vriendelijk deze factuur, welke tevens als bijlage is toegevoegd, voor 06-09-2014 te voldoen op rekeningnummer NL39 INGB 0006 2084 82 ten name van Huurbegeleiding.nl.
Indien u vragen heeft kunt u tijdens kantoortijden contact opnemen met onze klantenservice via support@huurbegeleiding.nl of telefonisch op 0900-2222299.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Huurbegeleiding.nl
Wij zijn gevestigd op industrieterrein de Ooijk in het bedrijvenverzamelgebouw aan de Toepadweg 10 te Zaltbommel waar we vanuit ons datacenter duizenden zoekopdrachten per dag van woningzoekenden verwerken.
Wilt u langs komen op kantoor? Bel of mail even van te voren om een afspraak in te plannen. Wij zorgen dat de koffie voor u klaar staat!
Correspondentieadres:
Postbus 2030
5300 CA Zaltbommel
KvK nummer: 57416613
BTW: NL852570727B01 -
Aug 18, 2014 om 20:11vast aan contract[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 20:05]@ lyana2005
@ ttjitske
@ willem00
@ diamond
maak a.u.b. een nieuw mailadres aan en zet het hier weg.
ik zou graag contact hebben met jullie.
vriendelijke groetjes,
en een fijne avond gewenst verder!
DDDiamondd@outlook.com -
Aug 18, 2014 om 20:07vast aan contract[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 20:05]@ lyana2005
@ ttjitske
@ willem00
@ diamond
maak a.u.b. een nieuw mailadres aan en zet het hier weg.
ik zou graag contact hebben met jullie.
vriendelijke groetjes,
en een fijne avond gewenst verder!
Ik ben ermee bezig,
maar alle namen zijn bezet hahaha!
dat wordt even creatief zijn -
Aug 18, 2014 om 20:02Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 19:58][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 19:46]Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..
Zijn beide facturen voor een abonnement over dezelfde periode?
Staat er op de laatste factuur geen negatief bedrag?
Hoi,
Boven beide facturen staat:
Zaltbommel,16-08-2014.
De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer.... -
Aug 18, 2014 om 19:55Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=sgrootje schreef op maandag 18 aug 2014, 18:56][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 17:04][quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 17:45]Ok, dus iemand verleend een dienst (het zoeken naar een passende woning omdat u dat zelf niet wilt) en verwacht dat dat gratis gaat ;), zo werkt het helaas niet. Tevens staat er heel duidelijk dat de diesnt 19,95 kost.
En er staat al helemaal nergens dat het gratis en voor niks is. Je hebt als consument ook gewoon onderzoeksplicht.
Ja, sommige mensen vergissen zich wel eens ja.
Overkomt blijkbaar nooit iemand, hé?
Daar heb ik het ook niet over, want daar vroeg ik niet om.
Zoals ik schreef, had ik graag wat advies en tips, hoe hier mee om te gaan.
Niet om mij nog even de les te lezen, denk je nou echt dat ik zelf niet vind dat het dom was om niet goed te lezen en dan te klikken?
hmm ik heb je nergens dom genoemd en ik hoop dat je ervanaf kan komen, simpelweg omdat ik het sowiezo hele vreemde dienstverlening vindt. Het vreemde vind ik wel dat soms mensen maar blind alles accepteren (en tekenen) zonder te weten waarvoor. Ik heb laatst iemand recht in zijn gezicht uitgelachen die een formulier invulde voor een bepaalde website, en er later achter kwam dat er geld was geincasseerd. Ik denk wel 2x na voor ik ergens mijn rekeninnummer achter laat.
Verder on topic: Mijn alarmbellen gingen meteen af bij het zien van deze website.
- Inkomenseisen voor een huurwoning zijn ook deels voor jezelf (als je meer dan de helft alleen al aan huur betaald, houd je wienig over voor gas, licht, eten etc).
- Waarom zou ik door een website 19,95 te geven, opeens niet meer een inkomenseis hoeven hebben? Al zou het direct bij de werkgever opgeeist worden, blijven je andere rekeningen ook doorlopen. Je snijd jezelf dus in de vingers.
- Het vinkje dat je 19,95 gaat betalen
Vergissen is menselijk, maar probeer ook een beetje kritisch te zijn naar wat je de cloud inpompt. Ze kunnen alleen een factuur en duurwaarder sturen naar het adres dat jezelf hebt opgegeven.
Ik hoop overigens wel echt voor je dat van zcar zegt gaat werken, omdat het een beetje vreemd eruit ziet allemaal. Het belangrijkste is dat je voor jezelf een dossier gaat opbouwen waarin je alles bijhoud wat je met die gasten correspondeerd. En probeer hun te laten aantonen dat JIJ degene bent geweest die het is aangegaan, en niet toevallig een buurman die een geintje wilde uithalen (ook die dingen gebeuren, ooit heeft iemand mij aangemeld voor een Senioren-pretpakket - ben net 25 - was een leuke grap, maar een drama om er weer vanaf te komen omdat er nog een addertje onder het gras zat)
Hoi,
Ik begrijp je helemaal, maar ik had zelf nooit gedacht dat ik zo stom zou zijn.
Ik heb het gewoonweg niet gelezen, omdat ik te druk bezig was met een woning te zoeken.
En, omdat je bij de meeste websites, je rekeningnummer moet invullen, wat ik dus al nooit doe, dacht ik, dit kan geen kwaad.
Want hierbij stond alleen dat je je naam,adres,postcode,etc. moest invullen.
Niks van een rekeningnummer. Daarom had ik ook niet nagedacht bij een factuur die ik via email zou krijgen.. maargoed..
Hopen dat het alsnog gaat lukken..
Bedankt voor je reactie!:) -
Aug 18, 2014 om 19:46Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?![quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 17:09]
Je moet niet steeds overal op reageren, dat is compleet zinloos.
1 keer goed duidelijk maken dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen en je geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Verder aangeven dat voor jou daarmee de zaak af is en je geen correspondentie in welke vorm dan ook meer van hen wenst.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je daarmee contact opnemen, die kunnen jouw kant behartigen en een goede brief voor je schrijven.
Je loopt wel kans dat ze een incassobureau op je dak sturen, maar daar zou ik me niet druk om maken. Ze zullen naar de rechter moeten stappen om hun gelijk te halen.
Maar als ik je zo inschat sta je zelf niet erg sterk in je schoenen, je maakt je al druk om een factuurdatum. Je moet de strijd wel aandurven natuurlijk en je leven er niet te veel door laten beïnvloeden. Die lui zijn het niet waard.
Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..
Ik dacht dat het misschien iets zou zijn, een fout vanuit hun..
Maar, ik wilde inderdaad al gaan bellen naar rechtsbijstandverzekering, als ik deze week geen fatsoenlijke mail heb gekregen waarin ze mijn ' contract' ontbinden.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga kijken of het lukt!