Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: efdee
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 20, 2015 om 18:53Vermelding beide namen en/of rekening[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.
Toen ik dit probleem bemerkte (door verwarde reacties van begunstigden) heb ik het gedrag zelf meermalen getest door zowel met internetbankieren als via mijn mobiel-app een bedragje over te maken van mijn en/of-rekening bij de SNS naar mijn rekening bij de ING. In alle gevallen trad dit probleem op.
De SNSbank heeft het probleem bevestigd (klacht 2015-76897) en gezegd dat ze er voorlopig niets aan (kunnen) doen. -
Jul 20, 2015 om 18:47Vermelding beide namen en/of rekening[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.
-
Jul 20, 2015 om 13:26stopzetten rekeningnummerOm kosten te besparen doen banken er alles aan om hun rekeninghouders van papieren afschriften af te krijgen o.m. met de belofte dat alles te allen tijde online "in the cloud" beschikbaar is. Bovendien moet je als particulier tot vijf jaar alle financiële gegevens bewaren.
Het lijkt me dus alleszins redelijk dat de banken jouw financiële gegevens tot minimaal vijf jaar online beschikbaar houden zonder verdere kosten.
NB. Als je bij de ING opzegt, verspeel je ook nog ineens al je zgn. rentepunten. Die vertegenwoordigen toch ook een zeker bedrag dat je als korting kunt inzetten bijv. bij het huren van een vakantiewoning.