Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: els aw
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 27, 2012 om 13:10WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XSIk heb naar de reclamecodecommissie geschreven dat dit misleidende reklame is en ik hoop dat ze er iets tegen kunnen doen.
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze dit inderdaad bestempelen als misleidende reklame en dat het daarmee eenvoudiger wordt om je geld terug te krijgen!
De punten zijn: in de advertentie staat dat je een gratis proefverpakking aan kunt vragen (alleen verzendkosten) en 15 dagen uit kan proberen.
In de voorwaarden staat, dat die proefperiode ingaat direct na bestelling! En volgens mij heeft niemand de pot binnen die 15 dagen gekregen?
Daarna moet je het volle bedrag betalen - dus helemaal niet gratis!
In de advertentie staat dat je het vrijblijvend uit kunt proberen en dat ze er zeker van zijn dat je daarna 'terug zult komen voor meer'.
In de voorwaarden staat dat je door akkoord te gaan, direct intekent voor een maandelijkse toezending van het product en afschrijving van je creditcard voor de genoemde bedragen!
Ik weet niet hoe het met jullie is gegaan, maar ik heb geen proefverpakking ontvangen, 3 potten relift creme en maar 1 pompflesje dream science.
Ik heb het pompflesje en de eerste pot creme terug gestuurd, dit kostte me nog eens 17 euro, en kreeg vervolgens te horen dat ik mijn geld niet terug kreeg omdat de producten aangebroken waren... hoe kun je dit anders testen?
Uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik de helft moest betalen. -
Jul 15, 2012 om 08:49WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XS@JuulJuliet: je schrijft dat je één potje crème hebt ontvangen, terwijl je een abonnement zou hebben.
Daar gaan zij dus de fout in en daar zou je het op moeten gooien bij je bank en die advocaat.
Je bent inderdaad (ongelezen!) accoord gegaan met hun bepalingen, maar als zij zich daar niet aan houden, heb je recht om je geld terug te krijgen.
Ik heb voor de twee kleine bedragen (verzendkosten proefverpakking) opgegeven dat ik die proefverpakkingen nooit gekregen heb, voor de grote bedragen dat ik die nooit besteld heb. -
Jul 14, 2012 om 12:39WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XSIk heb de bedragen terug gekregen, waarvan twee transacties 50%, dit had ik met Relift afgesproken - telefonisch.
Nu kreeg ik inderdaad ook een heel pakket van de creditcard, waarbij de voorwaarden van Relift en mydrmscne zaten.
Of ik het met hun verweer eens was. Zo ja, dan zouden de bedragen alsnog in rekening gebracht worden!
Natuurlijk heb ik terug geschreven dat ik het er niet mee eens was, dat alles volgens die telefonische afspraak nu geregeld was.
Ben toch wel benieuwd wat hier nog verder uitkomt...
Marian, ik dacht ook gelezen te hebben dat je 2 proefverpakkingen zou krijgen! Maar ze sturen een gewoon product en brengen dat dan maandelijks in rekening.
Dat is toch misleiding? -
May 30, 2012 om 20:01WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XS[quote=leograper schreef op woensdag 30 mei 2012, 16:55]Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen op het list en bedrog front.
Dachten we klaar te zijn mede deze gasten, blijkt er verleden week toch weer iets afgeschreven, te weten € 100,90 (USD 124).
Nummer 888-563-03 op naam van Bushey Heath GB.
Naast de hier eerder genoemde (afrikaanse) mangosupp.com heeft deze nu een 'broertje' genaamd Slmdwnchrg.com die op de pagina weer doorverwijst naar mangoslimdown.com met afvalprodukten.
Weer een paar om voor uit te kijken dus!
Maar had jij je creditcard dan niet geblokkeerd Leo?
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!
Ik heb inmiddels bericht van de bank dat 2 betwistingen gehonoreerd zijn: 2x € 2,94 - tel uit je winst!
Van 2 is het bedrag teruggestort en van de andere twee gaan ze documentatie opvragen bij de firma.
Mocht er geen antwoord komen, krijg ik ook hiervan mijn geld terug.
Pfff... Wat een toestand allemaal. -
May 21, 2012 om 14:16WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XSJeetje Joke, dat is inderdaad het record!
Heb je ook betwistingsformulieren opgevraagd?
Voor elke transactie één.
Heb je ook de producten ontvangen?
Zo niet, bij het bellen vermelden dat je ze a) nooit besteld hebt en b) nooit ontvangen.
Volgens mij is dit trouwens weer een nieuwe mail, want de uitleg van 17 dagen 'trial' ben ik nog niet tegengekomen?
Dat je account gestopt is, lijkt me logisch, want door het blokkeren van je creditcards kunnen ze niets meer afschrijven. Daar gaan ze volgens mij al vanuit.
Het telefoonnummer klopt wel, je moet er alleen een + voor zetten.
Met een gewone telefoon is dat 031 of 0031.
Succes! -
May 17, 2012 om 13:45WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XS@Marian, je geeft mij ook weer hoop!
@ Dientje: wat zeiden ze bij de politie? Is dit voor ons ook nuttig? -
May 17, 2012 om 13:24WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XSIn dit "google-Nederlands" zijn de leveringsvoorwaarden ook opgesteld.
Je moet nu dus bellen, maar het nummer wat jij noemt klopt waarschijnlijk niet.
+31-858880316 wel, dan krijg je een engels sprekende dame.
Hoop dat je daar een beetje mee uit de voeten kunt?
In ieder geval laten weten dat je niet binnen 15 dagen had kunnen reageren omdat je de testers nog niet binnen had.
En dat je de producten niet besteld had (ook als staat dat zo in de voorwaarden).
Heb je ook een betwistingsformulier voor je creditcard ingevuld?
En meteen je creditcard laten blokkeren?
Succes! -
May 16, 2012 om 22:19WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XS[quote=dientje40 schreef op dinsdag 15 mei 2012, 08:16]@els ik heb de staaltjes in 2keer ontvangen.zoals ze stonden afgebeeld op de site. Ik was er tevreden van; maar nu we dat allemaal mee maken , weiger ik ze nog te gebruiken. Er zat niets van papier bij.
ook iedereen bedankt voor de steun en de goede raad xx
Dientje, weet jij nog wanneer je die staaltjes hebt ontvangen?
Was dat binnen 15 dagen nadat je ze besteld had?
En aan de anderen: heeft iemand binnen 15 dagen na bestelling ook maar iets thuis gestuurd gekregen?
Want ik denk dat we ze daarop kunnen pakken, hoewel ik natuurlijk geen jurist ben.
Immers: hoe kun je iets testen en zien of je tevreden bent met het product en dan binnen 15 dagen van je 'bestel dag' dit laten weten aan de klantenservice, als je niets ontvangen hebt?
Zelfs als je de voorwaarden wèl zou hebben gelezen, lukt dat niet!
Volgens mij wachten ze bewust met afsturen (als ze dat al doen) tot de periode bijna afgelopen is, om er zeker van te zijn dat niemand binnen die 15 dagen kan opzeggen.
Want als het moment van ontvangen zou gelden, heb ik keurig binnen 15 dagen na ontvangst gebeld!
Ik weet wel dat er staat 15 dagen na je besteldag, maar is dit juridisch houdbaar?
Ik hoop dat er iemand is die het weet, of misschien iemand in de kennissenkring heeft die er verstand van heeft. -
May 16, 2012 om 18:51WEES GEWAARSCHUWD RELIFT XSVoor wie (ook) benieuwd is waar je nu akkoord mee bent gegaan, hier de leveringsvoorwaarden:
http://reliftxs.com/move050412/nid821/terms.php
Het is met google vertaald volgens mij, maar wel duidelijk genoeg.
Wat mij opvalt is, dat er hier gesproken wordt over het product, wat je (wanneer het niet bevalt) binnen 15 dagen kunt annuleren. Maar in de website zelf werd duidelijk gesproken over 'proef-flesjes', die ik nooit gekregen heb.
Bovendien was de zending van het product pas ná die 15 dagen, dus hoe kan ik het dan uitproberen?
Ook hebben ze het over een maandelijkse toezending en afschrijving, maar bij mij is dus na 15 dagen al het tweede bedrag afgeschreven.
Ik weet niet of een jurist hier iets mee kan?
Heb eerlijke gezegd niet alle 3 A4tjes doorgelezen.
Nog geen refund gekregen op mijn creditcard, na toezegging binnen 7-10 dagen is nu al 10 dagen...! -
May 15, 2012 om 19:47reliftxs[quote=vanepan schreef op dinsdag 15 mei 2012, 13:30]Hallo, ik heb hetzelfde gehad en zag het op mijn afschriften van mijn Rabocard Mastercard. Ik heb direct de servicedesk van de Rabobank gebeld en zij herkenden dit probleem direct.
Twee x 124 dollar was er inmiddels van mijn rekening afgeschreven.
Oplossing:
creditcard geblokkeerd en formulieren invullen om bedragen terug te vorderen.
Concreet heb ik dan geen financiële schade geleden, mede dankzij de Rabobank!
Gelukkig.
Heb jij je geld dan al terug gekregen?
Ik heb ook formulieren ingevuld bij de Rabobank, maar dat gaat tot 60 dagen duren...
Kijk hier ook maar eens, want wij zijn niet de enige: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/wees-gewaarschuwd-relift-xs/?vHash=c749c73j&cHash=4b08d01fb430591ce18eb3123a8f5948
groetjes,
Els AW