Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: emiel01
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 18, 2015 om 14:17Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningVandaag ben ik gebeld door Moneyou, de rechtbank had een verkeerde naam doorgegeven schijnt het...en mn rekening is nu weer gedeblokkeerd
-
Mar 17, 2015 om 22:01Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningja, absurd, het geld staat er overigens ook al een tijdje, ik heb dit saldo denk ik al zo'n jaar of 2 op die rekening.
-
Mar 17, 2015 om 21:14Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningEr moeten toch ergens regels zijn mbt tot blokkeren en hoelang zoiets maximaal mag duren. Ik word zwaar gedupeerd terwijl ik nergens schuldig van ben bevonden.
Een vermoeden moet toch ook ergens op gebaseerd zijn, tevens zouden ze me een aantal vragen kunnen stellen over herkomst van het geld. -
Mar 17, 2015 om 20:14Moneyou blokkeert mijn spaarrekening@hopetobehelping
Ik heb dit nog niet gedaan, maar ik zal dit morgen in ieder geval gaan mailen. Ik heb meerdere mensen bij Moneyou aan de telefoon gehad, geen van alles heeft mij erop gewezen dat het sturen van mijn legitimatie het probleem zou oplossen.
Men heeft het over een 'onderzoek' waarvan men de uitkomst afwacht. -
Mar 17, 2015 om 19:41Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningEen ten ontechte gemaakte fout kan ik overigens prima mee leven en ik snap ook dat die gemaakt worden, mijn probleem heb ik echter al op 2 Maart gemaild.....ik ben een stuk minder begripvol als het meer dan 2 weken duurt om erachter te komen dat er een fout is gemaakt. Ik zal sowieso de afloop posten!
-
Mar 17, 2015 om 19:28Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningHet is een rekening met 100K spaargeld, die had ik graag in USD of aandelen geinvesteerd. Ik kan nu niets doen met het geld op die rekening.... kortom ik kan hierdoor rendement mislopen.
Ik zal inderdaad om een schriftelijke bevestiging vragen, echter ik weet niet of op deze email wel gereageerd -
Mar 17, 2015 om 18:43Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningHet is gewoon een internet spaarrekening, die ik dus al geruime tijd heb. Men is in afwachting van een onderzoek, en kan mij niet vertellen waarom, en hoelang mijn rekening al geblokkeerd is. Ik word dus compleet aan mn lot overgelaten, want op deze manier kan ik het 'mogelijke probleem' dus niet oplossen.
Ik kan ook werkelijk geen enkele reden bedenken waarom mijn rekening zou worden geblokkeerd, ik ben echt heel kwaad over de manier waarop men met deze zaak omgaat en ik heb gelukkig nog wel toegang tot geld. Maar stel je voor dat je dit geld nodig hebt voor je dagelijkse behoeften?
Ik vraag me af of ik Moneyou straks aansprakelijk kan stellen voor misgelopen inkomsten mochten ze ten onrechte mijn rekening hebben geblokkeerd. -
Mar 17, 2015 om 18:37Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningja, kifid heb ik ook naar gekeken inderdaad, dit heeft 2 nadelen:
'Pas wanneer de financiƫle dienstverlener schriftelijk heeft aangegeven dat u er samen niet uitkomt, kunt u naar Kifid.'
'Informeer eerst bij uw dienstverlener of de klacht is ontvangen en in behandeling genomen. Als uw dienstverlener niet binnen zes weken reageert, kunt u de klacht indienen bij Kifid.'
De termijn van zes weken is nog niet verstreken na mijn eerste email, en tevens hebben ze mij ook nog niets schriftelijk meegedeeld. -
Mar 17, 2015 om 18:28Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningWe zijn nu een week verder na mijn eerste telefoontje, en ik heb geloof ik alle medewerkers bij Moneyou al aan de telefoon gehad. Men kan mij nog steeds niet vertellen waarom mijn spaarrekening is geblokkeerd 'we wachten het onderzoek af' is wat ik telkens te horen krijg.
Apart in mijn beleving doe je eerst onderzoek en blokkeer je daarna een rekening ipv een rekening te blokkeren en daarna nog eens onderzoek te doen of dit terecht is.
Wederom kan niemand mij vertellen wanneer het onderzoek is afgerond of wanneer ik antwoord kan verwachten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Indien een rekening geblokkeerd wordt is de bank verplicht mij zo spoedig mogelijk te informeren van de reden, zodat ik kan werken aan een oplossing en de blokkade ongedaan kan maken. Ik kan nu alleen maar wachten en mezelf afvragen of er iets speelt waarvan ik niet op de hoogte ben. -
Mar 17, 2015 om 18:27Moneyou blokkeert mijn spaarrekeningIk heb sinds 23-04-2009 een spaarrekening bij Moneyou. Enkele weken geleden probeerde ik geld over te boeken van deze spaarrekening naar mijn tegenrekening, dit lukte echter keer op keer niet. Ik heb toen geprobeerd hier tweemaal via email contact over op te nemen:
contactnummer: 7959061 02-03-2015
contactnummer: 7988278 06-03-2015
Tot op heden heb ik op mijn beide emails nog geen reactie gehad. (ondanks dat men zegt dat ik binnen 2 werkdagen een antwoord kan verwachten)
Ik heb afgelopen Maandag daarom besloten om telefonisch contact op te nemen met Moneyou om te kijken waarom mijn overboeking niet wordt uitgevoerd. De medewerker van Moneyou wist mij te vertellen dat de risk afdeling mijn spaarrekening heeft geblokkeerd. Ik ben hiervan echter nooit door Moneyou op de hoogte gebracht en was dus zeer verbaasd, ik heb ook geen idee waarom mijn rekening is geblokkeerd, ik bankier al sinds 2009 zonder problemen.
Ik heb gevraagd waarom mijn rekening geblokkeerd is, hier kon echter geen antwoord op worden gegeven daar men nog met het onderzoek bezig is. Ik vind het erg bijzonder dat een bank mijn rekening zomaar kan blokkeren zonder mij hier een reden voor te kunnen opgeven. Wat ik nog erger vind is dat niet duidelijk is wanneer men hier inhoudelijk bij mij op kan terugkomen. De status is: 'onze afdeling risk is hiermee bezig we laten u zo snel mogelijk wat weten'
In de tussentijd kan ik dus niet bij mijn spaargeld zonder dat hier een duidelijke reden voor is. Het lijkt me dat hier niet correct wordt gehandeld door Moneyou.