Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ferdibouwman
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 19, 2015 om 23:02Aansprakelijkstellen stagebedrijfExcuses voor mijn woord keuze. Ik benader het hier strict vanuit zakelijk oogpunt. Natuurlijk is een client een mens en moet je deze is zijn/haar waarde laten.
Excuses als ik mensen hiermee hebt beledigd.
Dank voor alle reacties. -
May 19, 2015 om 21:55Aansprakelijkstellen stagebedrijf[quote=tijger1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 21:48]"De telefoon is helaas defect." Dus hij is niet weggespoeld.;-))
Excuses, de telefoon is inderdaad doorgespoeld en niet weggespoeld. De telefoon is terug gevonden nadat de wc verstopt was geraakt. -
May 19, 2015 om 21:52Aansprakelijkstellen stagebedrijf[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 21:42]Even doorgaande op deze stelling... Je zit in een restaurant, je laat je telefoon op de wc liggen, iemand spoelt hem door (hoe je dat weet is voor mij een raadsel), ga je dan het restaurant aansprakelijk stellen?
Trouwens misschien zit een van de cliënten nu wel op jouw kosten naar Timboektoe te bellen, aangezien de telefoon helemaal niet in de pot is verdwenen.
Nogmaals het stagebedrijf heeft zelf aangegeven dat ze vermoeden dat een client de telefoon in de wc heeft gegooid. De wc moest ontstopt worden door de telefoon. Die daardoor ook terug gevonden is.
Omdat in eerste instantie niet duidelijk was of de telefoon gestolen was of in de wc was gegooid hebben we de simkaart direct geblokkeerd.
Terugkomend op de stelling:
In een restaurant is voedsel het product. In een zorginstelling is de client het product en dus onderdeel van de werkzaamheden. -
May 19, 2015 om 17:26Aansprakelijkstellen stagebedrijf[quote=gompy2 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 17:23][quote=ferdibouwman schreef op dinsdag 19 mei 2015, 17:13]
mijn vraag luidt dus, Staan wij in ons recht om de instelling aansprakelijk te stellen en heeft iemand tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
Alvast bedankt!
Kun je ook aangeven waarom jullie vinden dat het stagebedrijf aansprakelijk is en op wat voor gronden het aansprakelijk zou moeten zijn?
Omdat ze niet achter de kont van je vriendin zijn aangelopen om te controleren dat ze niets vergeten is of ergens heeft laten slingeren?
Wij zien het meer als een bedrijfsrisico. De cliënt valt onder de werkzaamheden en deze heeft schade aangericht.
Nogmaals ik heb geen ervaring hiermee, daarom vraag ik ook om advies! -
May 19, 2015 om 17:23Aansprakelijkstellen stagebedrijf[quote=gerboe schreef op dinsdag 19 mei 2015, 17:21]Wat ik niet snap is dat een cliënt de telefoon in de wc heeft gegooid en doorgespoeld heeft. Maar dat er geen dader bekend is.
Dan kunt u de instelling toch niet aansprakelijk stellen. Er is immers geen bewijs voor uw aanname.
De instelling heeft deze aanname zelf gedaan. Zij hebben de telefoon gevonden en zelf aangegeven er van uit te gaan dat een cliënt het heeft gedaan.