Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: fietshokje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 13, 2015 om 19:56Slechte service fietshokje.nlWij willen graag alle klanten helpen, alleen moeten we daar heel consequent en eerlijk in zijn. Onderdelen nemen wij uitsluitend terug bij defect of schade; in een dergelijk geval koopt de klant een verkeerd item en zorgt daarnaast nog eens voor veel smaad en laster en schendt ook nog eens openlijk auteursrechtinbreuk. Als wij voor klant b- geen onderdelen terugnemen, dan kunnen wij voor klant a- (zeker met een dergelijke instelling) geen uitzondering maken.
-
Apr 11, 2015 om 15:07Slechte service fietshokje.nl@ Dimitrios.
Grappig, was dit het nu...?
U weet totaal niet waar u het over heeft; Wet Koop op Afstand geldt alleen voor online aankopen, niet voor aankopen in de fysieke locaties.
Ondanks dit, succes. -
Feb 20, 2015 om 14:14Slechte service fietshokje.nl[quote=ester1978 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 13:57]De feiten nog even op een rijtje:
1. Fiets besteld en geleverd in augustus 2014
2. Direct melding gemaakt van de schade inclusief foto
3. Fietshokje geeft aan de klacht op te pakken en op te lossen
4. Na verschillende e-mails reageert de vervoerder. Deze geeft aan de klacht met fietshokje te bespreken en fietshokje zou een oplossing aandragen
5. Nooit meer iets van het fietshokje of de vervoerder gehoord, ondanks andere e-mails van mij (tot februari 2015) in deze e-mals staat letterlijk mijn wens om de fiets retour te nemen
6. In de e-mail van februari 2015 geeft het fietshokje aan niet te begrijpen waar ik me druk over maak, het is immers een goedkope fiets, wat maakt een kleine beschadiging uit? Daarna biedt het fietshokje aan de fiets retour te willen nemen, mits deze niet gebruikt is. Zoals iedereen zich voor kan stellen is een half jaar na datum de fiets wel gebruikt. Dus is dit geen oplossing.
7. Van een x-bedrag terugstorten is nooit sprake geweest, hier sta ik zeker open voor. Ik wacht de claim al een half jaar af.
Hallo,
Zoals vermeldt is alle transport verzekerd, ongeacht de waarde van de fiets. Of dit nu een fiets is 100 euro, of 1000 euro. De hoogte van het te claimen bedrag, daar zijn allemaal condities voor. Omdat u geen oplossing wenst - want deze is mij tot op heden niet duidelijk - weten wij in dit geval eerlijk gezegd ook niet wat wij moeten doen. Als een spatbord beschadigd is, kan deze nagestuurd worden. Ipv uw wensen naar ons te mailen, gaat u op diverse fora 'slechte' reclame maken. We begrijpen uw frustratie, maar wij hebben dit ook zo niet 'besteld'. Als u evengoed tot een oplossing wilt komen - en daarbij vragen wij u nogmaals naar uw wensen, kunnen we zoveel mogelijk proberen tot een middenweg te komen. -
Feb 20, 2015 om 12:04Slechte service fietshokje.nl[quote=gerboe schreef op vrijdag 20 feb 2015, 12:00]De prijs van de fiets doet niet ter zake en de grootte van de beschadiging ook niet. Daar kun je wel schamper over doen maar dat is een opinie. De een gaat er anders mee om en bovendien, waar ligt de grens?
Feit is dat die beschadiging er is.
Het is mij niet duidelijk waarom de leverancier blijkbaar niet gereageerd heeft op minimaal 6 mails die ester1978 onmiddellijk en de maanden daarna heeft gestuurd. Misschien kan daar door betrokkenen nog eens een toelichting op komen.
Termen als kras(je), bizar lage prijzen, een slaatje willen slaan uit "beschadigingen", zijn weinig professioneel als je een klant serieus neemt en een geschil op wilt lossen.
Bedankt voor uw visie.
Elke schade, groot of klein is verzekerd, daar ben ik het met u eens. Wij bieden de klanten twee opties aan bij beschadigingen: een claim aanmaken, daar rolt een bedrag 'x' uit ter compensatie van de schade (dit loopt via onze vervoerder, wij zijn het aanspreekpunt). Op het moment dat de klant dit niet wenst, is er nog de mogelijkheid om binnen 14 dagen te retourneren, zonder opgaaf van reden; wij zullen dan het orderbedrag terug storten. Helaas in dit geval wilde de klant en geen claim afwachten en geen fiets retour sturen. Wat is dan het advies in deze? -
Feb 20, 2015 om 12:03Slechte service fietshokje.nl[quote=fransbrielle schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:52]fietshokje heeft alsnog netjes contact opgenomen en de accu alsnog op gestuurd waarvoor hartelijk dank weer helemaal happy
Veel plezier met de ebikes, beste Frans.
Mocht er nog wat mis zijn, u weet ons te vinden. We helpen u graag verder. -
Feb 13, 2015 om 13:25Fietshokje.nl niet nakomen verplichting[quote=van leyden schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:52]Fietshokje.
Nou een hele discussie om 25 euro.
Wie er gelijk heeft interesseert me al geen ene moer meer.
Zal je een tip geven, das niet goed voor de zaken.
Btw, zoekster is ons beste forumlid, haar wil is wet.
En terecht.
Wanneer je in de massa verkoopt, krijgt men te maken met allerlei soorten klanten. En dat blijft het ondernemen interessant en uitdagend houden. Van de duizenden klanten die ieder jaar weer een fiets bij ons aanschaffen, zit altijd (gelukkig een zeer klein) aantal waarbij de oplossing niet wenselijk is. We proberen het de klant altijd naar de wens te maken, maar dat is theoretisch gezien helaas niet altijd mogelijk. -
Feb 13, 2015 om 13:18Fietshokje.nl niet nakomen verplichting[quote=hutch schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:51][quote=fietshokje schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:46]We hebben ons punt duidelijk gemaakt, daar kwam ik voor.
Dat is wel duidelijk!!
Kan iedereen zien hoe u (als 'bedrijf') met persoonlijke gegevens omspringt.
Ook daaruit blijkt overduidelijk hoe amateuristisch u bezig bent.
Duidelijker kunt u uw punt niet maken......
Mijn laatste post oor jouw, je bent noch klant, noch een persoon die weet wat discussiëren inhoudt.
"Privé gegevens"? Zijn bankrekeningnummer of adressen openbaar gemaakt? Je bent heel triest want je zoekt continu weer een punt om onzin en dus reacties uit te lokken
Mijn persoonlijke mening blijft dat de politie zich - zeker tijdens werktijd - moet bezig houden met aangiftes en dergelijke. Het is bijzonder triest en zelfs kwalijk om vanuit een overheidsfunctie een privé aankoop met de middel van die functie proberen op te lossen. En zeker ook niet bevorderlijk voor de oplossing lijkt mij. Volgens mij in strijd met de wet zelfs.
Als u het nu niet erg vindt, ga ik snel door. Ons werk bestaat uit het degelijke blij maken van mensen met hun nieuwe fiets. We steken onze energie veel liever daar in, dan in discussie te gaat met jan en alleman.
Einde bericht. -
Feb 13, 2015 om 12:46Fietshokje.nl niet nakomen verplichting[quote=van leyden schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:44]Elke keer is het fietshokje weer verbaasd als een ander zich ermee bemoeit.
Ik zou zeggen, google eens op openbaar forum.
Nee hoor, ik ben zeer verbaasd naar de inhoud van de posts. Zolderkamer-bedrijf? Amateuristisch? Poster heeft geen enkele aankoop gedaan en doet diverse - zeer bizarre - uitspraken. Zal wel aan het niveau liggen, van het hele forum denk ik. We hebben ons punt duidelijk gemaakt, daar kwam ik voor. -
Feb 13, 2015 om 11:56Fietshokje.nl niet nakomen verplichting[quote=hutch schreef op vrijdag 13 feb 2015, 11:51]Schandalig hoe dit 'bedrijfje' zo over één van haar klanten schrijft.
Waar haalt u de onvoorstelbare, asociale brutaliteit vandaan om hier aan te geven wat TS voor een beroep heeft. U moet zich diep schamen om privégegevens van 'klanten', zonder toestemming, op een forum te plaatsen.
Wat u (Fietshokje.nl) doet, is zéér (!!) onprofessioneel.... Niet te geloven!
U haalt uw (zolderkamer)'bedrijfje' zelf nog veel meer door het slijk.
Amateurisme ten top.
Hopelijk zijn toekomstige 'klanten' nu gewaarschuwd.
En heel vreemd als op een website klanten aan het woord komen.... die alléén zeer positieve 'ervaringen' hebben...... zullen er dan echt NOOIT klanten zijn, die een wat mindere ervaring schrijven? Of zou er gefilterd worden....?
[quote=shadydestiny schreef op woensdag 14 jan 2015, 14:37]Hun voorstel is: zodra er iemand is die de Cortina Dawn besteld deze naar die persoon op te sturen. Daarna ontvang ik mijn geld terug. Dit betekend dat ik moet wachten tot er ooit misschien iemand komt die deze fiets wilt.
Hier gaat het om: dat is amateurisme ten top.
En ook van mij: een pluimpje voor de fabrikant.
Geen idee wie jij bent, en ik snap niet op welke tenen jij getrapt bent. Ben je misschien het vrouwtje van de concurrent? U consument mag zijn gal spugen, of beter gezegd 'overgeven' op internet, en wij moeten alles maar beamen? Degene die zich goed moet schamen ben jij zelf.
Ik zou zeggen, kom eens langs op het 'zolderkamertje' waar je over rapt, kun je zien welk vlees wij in de kuip hebben. Ach nee... het is toch heel makkelijk om (lekker) anoniem van alles online te roepen. Beetje kortzichtig, of eerlijk gezegd heel laf, vind je niet? -
Feb 13, 2015 om 00:02Fietshokje.nl niet nakomen verplichting[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:54][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:30][quote=shadydestiny schreef op donderdag 12 feb 2015, 23:27]Zoals ik al aangaf ik ben er klaar mee. NIET dankzij jullie heb ik de bestelde fiets ontvangen....en je kan draaien wat je wilt....feit blijft dat jullie niet de juiste fiets hebben geleverd, een onlogische oplossing hebben aangedragen en vervolgens omdat ik op dit forum mijn vraag heb gesteld gepikeerd gereageerd hebben met de melding dat jullie klaar met mij waren. Ik ben klaar met jullie en ik hoop dat meer mensen extra gaan nadenken voordat ze iets bij jullie kopen. Dan heeft mijn vraag op dit forum toch nog iets nuttigs gedaan.
Wij danken u hartelijk voor uw feedback. Ik wil u alleen kleine tip meegeven. op de doos staan ook stickers, als deze daadwerkelijk verkeerd geleverd is, door onze lieve, beste, fabrikant Cortina zelf, dan dit in het vervolg gelijk aankaarten. Wij hebben exact datgene één op één doorgevoerd wat besteld was. Veel plezier met de nieuwe fiets!
Het maakt niet uit wat er op de doos staat, ook niet of je getekend hebt voor ontvangst. Als er iets anders wordt geleverd dan is besteld is het niet verplicht om dat meteen bij ontvangst in de gaten te hebben, dat kan ook later worden geconstateerd.
Overigens als de toeleverancier het verkeerde aflevert bij de consument, blijft u, als verkoper, verantwoordelijk voor die verkeerde levering. Als u meer grip wilt hebben op de toeleverancier, dan zult u eerst zelf de producten moeten ontvangen. In feite heeft de consument alleen met de verkoper te maken wat betreft levering.
U kunt wel achteraf de schade op de toeleverancier verhalen als u door hun schuld een non-conform product heeft afgeleverd.
Hoewel dit allemaal al heel logisch, bekend en inderdaad wettelijk geregeld is, wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om het af te sluiten met deze kennis. Een klasse voor u dat u reageert met (puur) informatieve punten, kunnen heel veel forumleden van leren. Wij gaan niet kapot op 25,- euro, ik hoop de klant ook niet, modder heen en weer gooien is niet de stijl die we moeten hanteren.
Ik wens u alleen een gezegend weekend!