Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: floriank
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 18, 2015 om 00:08Garantie op auto-speakersSo true.
In ieder geval een leerzame ervaring geweest. -
Mar 17, 2015 om 23:09Garantie op auto-speakersLang geleden, maar ik wil toch nog even melden dat de andere box dezelfde klachten begon te vertonen.
Ik heb gekeken naar viezigheid en zag dat er veel stof was blijven plakken aan de nicotine/teer-aanslag op de boxen.
Ik heb de conus met een vochtig doekje afgenomen en het geluid is weer als vanouds.
Daardoor vraag ik me nu des te meer af of het probleem waarmee ik toen bij de MediaMarkt kwam niet opgelost had kunnen worden door de box schoon te maken....
...dan had het reparatiebedrijf hem dus helemaal niet kapot hoeven snijden en had ik nu nog stereo-geluid in mijn auto gehad... -
Apr 21, 2014 om 17:38Garantie op auto-speakersNah, valt redelijk mee hoor. Klager heeft van de verkoper gehoord dat het RMS-vermogen betekent dat de luidspreker op dat vermogen goed geluid blijft leveren. Als ik hem dan harder zou zetten, dan klinkt het geluid ook niet goed meer. Maar het RMS-vermogen ligt een stuk lager dan wat ie maximaal kan hebben.
ik heb hem niet zo hard gezet dat het geluid niet mooi meer klinkt.
Daarnaast wijst Media Markt en reparatiebedrijf op viezigheid die in de box zou zijn gekomen. Niet op een opgeblazen box.
Tot slot is het me opgevallen dat de ene box die nu nog wel werkt, in z'n eentje beter geluid levert dan ik in de afgelopen maanden van 2 boxen heb gekregen. Heb dus het vermoeden dat het een al sluimerend probleem was.
Wat nou de reden is dat ik hier begin te klagen is dat ik van Media Markt nauwelijks/geen steekhoudende argumenten heb gehoord om garantie af te wijzen. Er wordt steeds gewezen op viezigheid, maar als ik vraag of dat niet te verwachten is bij zulke apparaten, dan gaan ze daar niet op in.
Daarom vind ik Ron's reactie wel aardig, want dat is in ieder geval echt een argument dat zegt dat de boxen niet voor een hoedenplank gemaakt zijn. (Hoewel ze daar dan wel voor hadden mogen waarschuwen) -
Apr 21, 2014 om 15:25Garantie op auto-speakers@ron530 Oh... Vergeten een naam te geven aan de link, die was niet zichtbaar
Fotootje van de doos
@lekkerisdat Ja, een klant zijn ze kwijt inderdaad. Zeker omdat dit de tweede keer is dat ze me een rotstreek (vind ik) leveren.
(vorige keer kocht ik een radio met klapscherm die volgens de verkoper in elke auto paste, omdat het schermpje versteld kon worden. In mijn auto staat de radio schuin, dus dat paste niet. Toen ik een dag later de radio wilde terugbrengen en mijn geld terug wilde (€270,-), kon ik dat vergeten "want ik had de radio al gebruikt. Nu die uit de doos was geweest konden zij hem niet meer verkopen") -
Apr 21, 2014 om 15:19Garantie op auto-speakers
-
Apr 21, 2014 om 14:57Garantie op auto-speakersDaar was ik al bang voor.... Komen ze mooi mee weg dan.
-
Apr 21, 2014 om 13:36Garantie op auto-speakers@ron530: de speaker is ogenschijnlijk voor de hoedenplank ontworpen; de doos waar deze in verpakt zat was voorzien van bevestigingsinstructies en een uitdrukbare mal, zodat je de schroefgaten op de goede plek had zitten.
@alfatrion Dat ze hadden moeten waarschuwen voordat ze de speaker sloopten dacht ik ook. Maar op dat deel van de klacht heb ik al respons gehad dat dit normaal is en dat daar dus niets mee wordt gedaan.