Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gensnet
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 29, 2015 om 13:56meelopen bij opstarten[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]Via CCleaner is iets overzichtelijker; 'Gereedschap' dan 'Opstarten' alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
En als je daar toch bent kijk dan ook even bij 'Geplande taken' kan eigenlijk ook allemaal uit.
Of mag ik dat hier niet zeggen? ;-)
Ik gebruik al jaren CCleaner. Een eenvoudig programma wat zo'n 95% van al je (internet) sporen wist. Je moet alleen bij de installatie even oppassen dat er geen google chrome wordt geïnstalleerd.
Bovendien kan ik beamen dat je alles uit kunt zetten bij een opstart behalve de beveiligingssoftware. Er staat dus bij mij máár één regel bij de opstart en dat is van de beveiligingssoftware. Ik gebruik géén windhoos explorer maar Firefox en je kunt dus alle dingen richting explorer ook gewoon wissen. -
Jul 28, 2015 om 23:42No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordenKrap twee jaar geleden heb ik een nieuwe AEG Arctis 75100GA4 NoFrost vrieskast gekocht.
Er is mij duidelijk vertelt dat deze nooit ontdooid hoeft te worden. Echter wel af en toe met een doekje er door heen, lijkt me ook logisch.
Nu net een maand terug begon hij op de bodem onder de laagste la te bevriezen, veel ijs kwam er op de vloer van de vrieskast en de onderste la wilde amper nog open en dicht.
Hele ijsschotsen moest ik loskrabben, terwijl ik juist een nofrost had gekocht om dat niet meer te hoeven doen.
Ik heb de leverancier gebeld en deze heeft AEG gevraagd bij mij langs te gaan en er naar te kijken. AEG wilde echter niet komen, ik moest eerst de vrieskast 48 uur lang van de stroom halen zodat hij helemaal ontdooid is. Daarna mag hij weer aan en moet volgens hun het probleem verholpen zijn. Dit mag ik daarna elk jaar opnieuw doen. Waarvoor heb ik eigenlijk zo'n duurdere vrieskast gekocht met een nofrost systeem als dat toch niet goed blijkt te werken. Hebben meer van jullie hier last van? En kunnen ze dat zo maar maken, eerst vertellen dat er nooit meer ontdooid hoeft te worden en nu opeens toch wel elk jaar. Ik sprak met iemand die een Liebher heeft en die heeft hem al 4 jaar continu draaien zonder ooit ontdooid te hebben. In mijn ogen is AEG dus een slecht merk, die ook nog eens valse voorlichting geeft. Zondag avond mag de vrieskast weer aan en kan ik afwachten of hij het nu wel weer goed doet. Ik hou jullie op de hoogte, maar zal nooit of te nimmer meer een AEG product kopen, AEG is AEG niet meer!!!
Ik heb ook dezelfde vriezer van AEG. Er in het allereerste begin problemen mee gehad dat het alarm iedere keer afging. Het alarm gaat af als de temperatuur meer dan vier of vijf graden stijgt. Er is door AEG een nieuwe printplaat in gezet en sinds negen jaar werkt de vriezer probleemloos. Bijna elke dag haal ik er plakjes brood uit. Hij gaat dus iedere dag open. Tot vorig voorjaar ná 9 jaar begon hij te mekkeren met bovenstaande verschijnselen. Ik heb inmiddels een wat grotere vriezer erbij gekocht (nee niet van AEG maar van Liebherr) en de spullen zolang daarin bewaard en de vriezer met heel veel moeite ontdooid en meteen ook maar schoongemaakt. Onderin zitten beluchtingsgaten die dichtgevroren waren (en dan is het nofrost systeem in de hobbel) en heel moeilijk schoon te maken zijn. Iedere keer met keukendoekjes het water uit de dichtgevroren beluchtingsgaten kunnen "zuigen". Toen al het water uit die beluchtingsgaten was, werkt de vriezer weer probleemloos omdat het nofrost systeem weer goed de bevroren lucht kan verwerken.
Maar na krap twee jaar zou je de zaak nog niet moeten ontdooien. -
Apr 30, 2014 om 10:23Kosten vervangen gehuurde energiemeter?Het nuon valt nu genadeloos door de mand. Ze overbluffen klanten met wettelijke voorwaarden. Ik heb expliciteit gevraagd waar die wettelijke voorwaarden staan en nu hoor je dus niets meer van het nuon. Het wordt hoognodig tijd dat we met een hele grote groep eens een proces gaan aanspannen tegen het nuon. Maar het nuon gokt erop dat er niet zo'n grote groep een proces tegen ze gaat aanspannen en daarom lacht het nuon zich in z'n vuistje.
-
Mar 24, 2014 om 00:58Kosten vervangen gehuurde energiemeter?[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 12:42]Uw meetgegevens moeten ook vastgelegd en verwerkt worden. En daar moet voor betaald worden, dus Nuon heeft gelijk.
Zoals verwacht draait het Nuon om de hete brij heen. Ze proberen klanten te overdonderen met wettelijke verplichtingen. Als je dan vraagt waar dit in een wet staat, is het Nuon niet thuis. Sinds wanneer mogen bedrijven wettelijke regels maken? Je wordt door zowel Liander als het Nuon van het kastje naar de muur gestuurd. -
Mar 22, 2014 om 21:18Kosten vervangen gehuurde energiemeter?[quote=tijger1 schreef op donderdag 20 mrt 2014, 13:42]@gensnet
Hoe het lang geleden was, is natuurlijk niet relevant, want toen bestelde u olie voor de lamp en kolen voor de kachel.
Of de Nuon nu bulkt van het geld of niet, maakt helemaal niet uit. U moet gewoon betalen voor de meetdiensten, dus u had zich de aantekenkosten ook kunnen besparen.
Die waren trouwens "vroeger" veel lager en men kon er van uit gaan dat de brief aankwam. Das is nu ook niet meer het geval.
Ik kreeg vandaag een briefje met een standaard antwoord. Je kon wel merken dat er meer mensen het niet eens zijn met die meetkosten. Maar de essentiële vragen worden mooi ontweken en krijg je geen antwoord op. En zo worden we met elkaar gen**aid en zo mogelijk dubbel. -
Mar 20, 2014 om 13:11Kosten vervangen gehuurde energiemeter?[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 12:42]Uw meetgegevens moeten ook vastgelegd en verwerkt worden. En daar moet voor betaald worden, dus Nuon heeft gelijk.
Onzin dat het Nuon gelijk heeft. Iemand schreef hier eens: Het nieuwe graaien. Als het Nuon nu zo noodlijdend zou zijn, kan ik me bij dit gegevens verwerking wat bij voorstellen. Maar het Nuon bulk van het geld en zoiets hoort gewoon bij de kosten van de energie levering. Je kunt er nu op wachten dat het Nuon straks weer nieuwe kosten verzint. Ik had het er met iemand over hoe het ging toen het PEB nog bestond. Zoveel electriciteit had je verbruikt en zoveel moest je dan bij betalen of kreeg je terug en dat was het dan. Geen meetdienstkosten, niet betalen energiebelasting, geen bedachte kosten. Gewoon een energie rekening hoe het hoort.
Maar helaas zijn de energiebedrijven tegenwoordig heel autonoom in hun bedrijfsvoering en heeft de overheid nog maar een te klein aandeel in zo'n bedrijf om er daadwerkelijk invloed op te kunnen uitoefenen. Dat de overheid maar heel weinig invloed kan uitoefenen daar wordt door die bedrijven gretig misbruik van gemaakt door iedere keer naar wettelijke regels te verwijzen.
Ik heb verleden week een aangetekende brief naar het Nuon gestuurd en jullie raden het waarschijnlijk al: Geen enkele reactie. Het Nuon weet donders goed dat ze fout zijn door nu alleen maar dommertje te spelen door niet te reageren. -
Mar 13, 2014 om 12:30Kosten vervangen gehuurde energiemeter?Ik zit dus ook met die meetdienst kosten. Nuon probeert de mensen wijs te maken dat dit wettelijk moet. Om de drie jaar de meterstanden door Liander te laten controleren. Nou verschuilt Nuon zich achter Liander. Liander weet schijnbaar niets door de bal weer naar het Nuon door te spelen en zo worden we met elkaar mooi voor de gek gehouden. Straks verzinnen ze weer een mooie post om te moeten betalen. Wat te denken van lunchkosten medewerkers? Of reis- en verblijfkosten?
Ook vind ik dat we dubbel vastrecht kosten betalen: Aansluiting en transport. Het is gewoon de naam die eraan geplakt wordt, want je betaalt voor hetzelfde vastrecht. Wat te denken voor namen voor vastrecht kosten: Beschikbaarstelling, onderhoud, reparatie of afschrijving? -
Oct 10, 2013 om 13:15ASR FiNBOX> Gensnet Heeft u aan ons kenbaar gemaakt dat u met FinBox wil betalen? Is
> dat niet het geval dan dient u contact op te nemen met de afdeling debiteuren
> op 030-2155399 of een e-mail te sturen naar debiteurenbeheer@asr.nl. Geef
> in beide gevallen aan wat uw polisnummer en rekeningnummer is waarmee
> u met de FinBox wil betalen.
Alle stappen met zowel de tussenpersoon, ING en ASR heb ik tot vervelendst toe gedaan. Ik heb genoeg initiatief getoont om het één en ander voor elkaar te krijgen, dat het ik het nu meer dan zat ben. Ik heb zelfs als laatste mogelijkheid een "ouderwetse" brief naar debiteuren van de ASR gestuurd hetgeen geen enkel resultaat heeft gehad. Ik heb me acht keer aangemeld bij de FiNBOX en iedere keer geweigerd (ja bij ASR staat mijn gironummer in hun adm.). Deze week heb ik als allerlaatste mogelijkheid de opzegging gedaan, want als ze bij ASR niet in staat zijn om zoiets eenvoudigs te kunnen regelen, heb ik geen enkel vertrouwen meer in de ASR. Het is weer eens gebleken dat telefoneren en ook e-mailen ook niet het beoogde resultaat opgeleverd heeft. Ja, een enorme hoge telefoonrekening :-( -
Oct 9, 2013 om 12:35TPG Post gaat tenonder door regering.Heb één jaar als postbezorger bij postnl gewerkt. Ja met een fooi word je afgescheept en ook financieel afgeknepen. Postnl helpt zichzelf naar de barrebiesjes. Een goed staand bedrijf dat betrouwbaar was, verlaat de goede naam en betrouwbaarheid. Postbezorgers worden voor de gek gehouden/lekker gemaakt met een contract voor onbepaalde tijd, maar als het erop aankomt, werken ze de postbezorgers er na één jaar door de achterdeur uit en nemen weer nieuwe aan door de voordeur die dan ook weer na korte tijd (drie of zes maanden) door de achterdeur er uit gewerkt worden. Op die manier blijven de postbezorgers in schaal 0 en hoeven postbezorgers die voor een fooi hard werken in de laagste schaal.