Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gon4
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 7, 2012 om 17:03Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?Hoera, hoera, zojuist gebeld door Beter Bed en alles is tot onze volle tevredenheid opgelost!! Fijn gesprek gehad met een mevrouw van de afdeling Klantenservice die veel begrip toonde voor onze klachten. Echt top!!!
-
Jun 7, 2012 om 13:23Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?@zoekster
Bedankt voor je reactie.
Om de reden die jij aangeeft, meen ik dus in mijn recht te staan. Wij hebben eerst op de site van BB de keus aan matrassen bekeken en zagen daar de voorwaarden van zichtgarantie onder alle produkten staan. Die voorwaarden gelden voor alle produkten staat er nog expliciet bij. Er staat niet bij dat ze alleen voor internetaankopen gelden. Onder die voorwaarden zijn wij gaan proefliggen in de winkel en hebben daar de aanschaf ook gedaan. Niet echt duidelijk voor klanten dus. -
Jun 7, 2012 om 12:24Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?Hallo Ridder,
Bedankt voor je tips. Ik heb uiteraard de voorwaarden gezocht op de site, maar kennelijk werken ze met twee sets voorwaarden??!!
De winkelmedewerkers hebben ons echt vriendelijk geholpen en betreuren de hele zaak. We zijn op hun verzoek nog een keer langs gekomen om nogmaals alle matrassen te proberen, ondanks het feit dat wij inmiddels geen vertrouwen meer hebben in BeterBed, maar toch met OPEN MIND!!!, en de verkoopster heeft voor ons een paar matrassen op de grond gelegd opdat wij die konden proberen. Helaas zat er geen voor ons geschikt matras bij. De verkoopster gaf uit zichzelf toe dat zij even daarvoor met een andere collega alle matrassen in de winkel op de grond had uitgeprobeerd en er inderdaad geen zachter matras tussen zat. Ze betreurde het hele voorval en zei contact te zullen opnemen met het hoofdkantoor om te zien of wij ons geld terug konden krijgen en het laten ophalen van de matrassen. Het gaat om een bedrag van € 879,-, geen goedkope matrassen dus.
Wij maar wachten en wachten, maar wij horen maar niets. We hebben in de laatste week van mei jl. zelf maar contact gezocht met BeterBed, afdeling Annuleren, met de vraag wanneer ze de matrassen nou kwamen ophalen. Ze bleken van niets te weten en na het hele verhaal aan deze onvriendelijke medewerkster uitgelegd te hebben kregen wij te horen dat er niets met de matrassen aan de hand is en wij naar ons geld konden fluiten, én dat wij hooguit voor €600,- aan tegoedbonnen konden krijgen omdat ze uitgepakt waren geweest, terwijl op de site onder ieder produkt de zichtgarantie staat die het volgende stelt:
"
Voor alle producten geldt dat u het recht hebt de koop na ontvangst van de artikelen kosteloos te ontbinden. U ontvangt dan het reeds betaalde aankoopbedrag terug. Bij ieder product is aangegeven of het gemonteerd wordt bij levering. Is dit het geval? Dan kunt u gebruikmaken van de zichtgarantie tot het moment dat het artikel uit de verpakking gehaald en gemonteerd wordt. Na de montage vervalt uw zichtgarantie.
Voor ALLE overige producten (daar vallen de matrassen dus ook onder) geldt dat u het recht hebt om de koop binnen veertien werkdagen na ontvangst van de artikelen KOSTELOOS TE ONTBINDEN. Enige uitzondering hierop zijn de Outlet artikelen. In de algemene voorwaarden leest u de volledige voorwaarden." Deze voorwaarden gelden alleen als de produkten ongeschadigd zijn, je kan aantonen dat ze bij BeterBed zijn gekocht en je de produkten gebruikt hebt volgens de instructies. Wij voldoen daarmee aan deze voorwaarden.
Deze ruimhartige, extra service biedt BeterBed bovenop de CBW-voorwaarden, volgens hun eigen zeggen omdat de tevredenheid van de klant voorop staat.
Kennelijk kennen de medewerkers van BeterBed hun eigen voorwaarden niet, want toen ik de medewerkster van de afdeling Annuleren hiermee confronteerde, wist ze geen antwoord te geven en zou ze het intern bespreken. Ik zou hierover teruggebeld worden. Dit hebben ze gisteren, 5 juni 2012 gedaan en ze antwoordde: "deze voorwaarden gelden alleen voor mensen die via hun webwinkel produkten hebben gekocht." Wat een flauwekul, waar staat dat??? Waarom zou dat niet voor iedereen gelden. Toen zei ze ook nog eens dat ik wist waar ik aan begon en met de voorwaarden akkoord was gegaan bij het aangaan van de koop. Wij verteldden haar daarop dat wij toen geen voorwaarden hebben gezien en ze ook niet achter op welke bon dan ook gedrukt stonden die wij meekregen (zie begin van mijn verhaal). Hier reageerde ze maar niet op.
Voor de voorwaarden moet je kennelijk op de site zijn, uitzoeken voor wie ze precies gelden en deze uit je hoofd leren alvorens je naar de winkel gaat. Wij voelen ons echt geschoffeerd en hebben geen goed woord over voor de manier waarop je door BeterBed wordt behandeld als je een klacht hebt. En die klacht hebben wij zeker. Wij zijn tijdens de koop door de verkoper van slecht advies voorzien ondanks het feit dat wij hem uitvoerig informeerde over ons gewicht, onze BEDBODEM én onze wens, én hij heeft ons niet op de voorwaarden gewezen. Of dit moedwillig is gedaan of door onkunde van deze verkoper laat ik hier in het midden, maar naar onze mening staan wij in ons recht.
We willen gewoon ons geld terug en verlost worden van de matrassen die nog steeds ingepakt bij ons in de logeerkamer op de grond liggen te wachten tot ze worden opgehaald. We willen ook geen tegoedbonnen, wat moet ik met € 600 aan tegoedbonnen van BeterBed, terwijl wij totaal geen vertrouwen meer in BeterBed hebben. Ik heb ook al voldoende kasten, nachtkastjes, dekbedovertrekken en dekbedden. -
Jun 7, 2012 om 12:08Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?Hallo zoekster,
Bedankt voor je reactie. Wij zijn naar een beddenspeciaalzaak gegaan omdat daar deskundig geadviseerd wordt, want hebben daar niet voor doorgeleerd. Je advies om eerst een week proef te liggen en dan pas te beslissen zal ik ter harte nemen. Een topmatras wil ik niet op mijn matras hebben. Ik lig nu al erg hoog en ben bang dat alles van mijn ledikant afschuift.
De omruiltermijn was nog niet verstreken toen wij met de klacht kwamen. Binnen vier dagen na levering is er een melding bij het hoofdkantoor gemaakt, dus dat is binnen de omruiltermijn van 2 weken. Helaas zijn ze na telefonisch contact van zowel ons als op aandringen van de winkel, nog steeds niet geweest om de matrassen op te halen. We blijven wachten............