Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hajete
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 24, 2015 om 20:54Voordeel. Wat je dit jaar nog kan regelenExcuses, de verbinding en daarmee mijn reactie van maandag 23-nov-2015, 21:43 ging de mist in.
Voortschrijdend inzicht leert:
Er is de korting van 3 % voor betaling een jaar vooruit, stel tussen Kerst en Oudjaar, dus eind december.
Mits er belasting betaald moet worden in box 3 bespaar je daarmee 1,2 %..
Daarentegen moet je dat vergelijken met premiebetaling per maand. Dat is een centenkwestie dus meer voor het principe dan dat het hout snijdt. De maandpremie betaal je in de maand voorafgaande aan de maand waarop de premie betrekking heeft.
Bij mijn verzekering kun je kiezen voor incasso per de 1e, de 24e of de 27e.
Voor de eenvoud, gemiddeld de 15e van de maand.
Op jaarbasis varieert het gemiddelde van de maandbetalingen van medio december voorafgaande aan het jaar, tot medio november van het jaar.
Totaal (-0,5+10,5)/2 = 5 maanden, m.a.w. per 1 juni.
Je "wint" dus bij maandbetaling 5 maanden rente over de nominale jaar premie is 5/12 x stel 1%= 0,4%.
Netto-resultaat +3% +1,2%-0,4%=3,8 %.
In theorie zou je in je aangifte een vordering voor vooruitbetaald op kunnen nemen, maar het is de vraag of dat bedrag inbaar is (behalve bij overlijden e.d.).
Dus niet van belang.
Ben benieuwd naar mogelijke verbetering
. -
Nov 23, 2015 om 21:43Voordeel. Wat je dit jaar nog kan regelen[quote=tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 20:20]Die rentederving is natuurlijk geen 6,5 maand, want op 1 januari moet de eerste termijn bij maandbetaling al voldaan zijn.
De betalingskorting is dit jaar overigen meestal slechts 2 %.
Afgezien van het bovenstaande is het verder uiteraard voordeliger. -
Nov 23, 2015 om 16:47Voordeel. Wat je dit jaar nog kan regelen[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 nov 2015, 15:30]Dat gaat natuurlijk alleen op als de spaar rekening boven de vrijstelling uit komt.
Beste Valerius,
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als er niet bijgeschreven was:
"Als je belasting betaalt in box 3..." -
Feb 26, 2015 om 21:30ABNAMRO doof voor het belang van de burger[quote=tijger1 schreef op donderdag 26 feb 2015, 20:52]Zoek een andere pinautomaat. Probleem opgelost.
Dan blijf je zoeken. Het is de enige in het centrum van deze "wereldstad". -
Feb 26, 2015 om 20:47ABNAMRO doof voor het belang van de burgerDe caretaker van ABN AMRO zei op 23-02-2015 "Er wordt vandaag of uiterlijk morgen opnieuw een monteur naar deze geldautomaat gestuurd, om het probleem met de bon te verhelpen. Ik kan me voorstellen dat u mogelijk twijfelt of hiermee het probleem nu echt wordt opgelost."
Fijn dat de bank zo realistisch is om in te calculeren dat het haar niet zal lukken en dus al vooruit loopt op mijn twijfel.
Vanavond 26-02-2015 bleek dat ABNAMRO (volgens eigenzeggen) al 3 maanden lang (sinds vorig jaar) bezig zou zijn om een papiertje uit deze geldautomaat te laten rollen, maar dat Zalm en zijn mensen dat wel beloven maar dat ze dat niet lukt.
Als dat al te moeilijk is.
Hebben we als Nederlanders te veel vertrouwen in deze bank? Wordt deze vis (te) duur betaald? -
Feb 22, 2015 om 16:21ABNAMRO doof voor het belang van de burger[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 21 feb 2015, 10:22]ABN-AMRO wil niet naar de beurs, WIJ moeten willen dat ABN-AMRO zo snel en zo goed mogelijk naar de beurs gaat. Dan komt ons geld tenminste weer terug. /quote]
Op de korte termijn hebben jullie misschien gelijk al is nu nog niet duidelijk of al het overheidsgeld (ons geld) dan terugkomt.
Wanneer echter een van de 4 systeembanken (ABNAMRO, ING en SNS en ook Rabo) in NL in de toekomst omvalt dan moet de overheid, dus wij de burgers, (weer) bijspringen?
Voor mij liever een lange termijn- dan een korte termijn-oplossing -
Feb 22, 2015 om 16:13ABNAMRO doof voor het belang van de burger@aurora1
Dat is symptoombestrijding maar geen verbetering van de gang van zaken bij ABNAMRO.
Het gaat er niet om om een bewijs van pinnen te krijgen, maar dat ABNAMRO geen bewijs verstrekt, hoewel die mogelijkheid wel gebruikelijk is en door ABN AMRO beweerd wordt dat het wel in orde zou moeten zijn.
Het verkrijgen van een kassabon, gecombineerd met PIN bon, is niet vanzelfsprekend. Meestal moet je daarvoor actie ondernemen (vragen), zo niet dan is daarmee de controle op de juistheid van de bedragen op de kassabon achteraf niet meer mogelijk.Dus het aantonen van eventueel dubbel verwerkte bedragen en het niet verwerken van de juiste prijs (van het schap en/of de aanbieding) is dan niet meer mogelijk.
NB Ervaring leert ook dat de prijs in "het systeem" of in de "computer" vaak niet de juiste prijs is.
Echter ook dan mis -
Feb 22, 2015 om 16:03ABNAMRO doof voor het belang van de burger@pieterwolters
Dat is een ander onderwerp, dus een andere vraag -
Feb 21, 2015 om 17:58ABNAMRO doof voor het belang van de burger@dlumenge: voorkomen is beter dan genezen
-
Feb 21, 2015 om 15:21ABNAMRO doof voor het belang van de burgerN.a.v. de vragen, waarvoor dank: Het is niet voor niets dat je doorgaans correct een bewijs van de opname krijgt. Als er bovendien door een of andere storing of inbraak in de computers van de bank een veel hoger bedrag van de rekening wordt gehaald dan zou je willen dat je een bewijs hebt.
Voorts hebben medewerkers van ABNAMRO verzekerd dat het niet verschaffen van een opnamebewijs niet de bedoeling is en beterschap beloofd. Beloften die niet zijn nagekomen.
Ook op een andere site is de klacht gedeponeerd.