Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hashas
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 15, 2014 om 21:06Provea schrijft, zonder dat ik ooit contact gehad heb met het bedrijf, bedragen af van mijn rekeningvandaag had ik dus al gelijk een mail teruggestuurd.
mijn verbazing is groot: Certin heeft gelijk geantwoord!
wat een brutaliteit. ze verwijzen naar een wikipedia-lemma dat hun ongelijk bevestigd, en toch gaan ze er mee door...
ze hebben het over 2 zendingen, maar ik heb dus nooit zelfs maar een email ontvangen.
Hun antwoord:
_________________________________
Geachte ####
Bedankt voor uw email.
U stelt, nadat u in eerste instantie overeen bent gekomen om de vordering te voldoen, dat u het product niet heeft ontvangen. Onze opdrachtgever Provea heeft het product verstuurd naar het volgende adres:
MIJN ADRES
AMSTERDAM
Het gaat om twee zendingen d.d. 23-11-2012 en 01-02-2013.
Wij gaan uit van het principe dat wanneer er een bestelling wordt gedaan en deze niet is ontvangen dat men contact opneemt met het bedrijf waar de dienst is afgenomen. Indien men in de tussentijd is verhuisd dan is de consument conform de algemene voorwaarden gebonden de adreswijziging tijdig door te geven. Daarnaast is er minimaal een herinneringsfactuur gestuurd. U heeft voldoende tijd gehad om daar op te reageren naar onze opdrachtgever.
Uw tweede bezwaar heeft betrekking op de gerekende buitengerechtelijke incassokosten. De gerekende kosten zijn in overeenstemming met het Nederlands recht, waarin een minimum bedrag van €40,00 is vastgesteld als vergoeding. Volledigheidshalve verwijs ik naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten, zodat u dit zelf zou kunnen nakijken.
Wij verzoeken u het openstaande bedrag van € 62,87 over te maken naar rekeningnummer 596.786.557 t.n.v. Stichting Beheer Derdengelden Certin Incasso o.v.v. uw dossiernummer #####. Wij gaan er vanuit dat u de eerder getroffen regeling alsnog nakomt.
Wij voelen ons genoodzaakt u er op te wijzen dat, indien betaling, dit uiteindelijk kan resulteren in rechtsmaatregelen. De kosten hiervoor zullen wij ter uwe laste brengen.
Met vriendelijke groet,
J. de Jong -
Feb 15, 2014 om 15:53Provea schrijft, zonder dat ik ooit contact gehad heb met het bedrijf, bedragen af van mijn rekeninghartelijk dank voor al uw snelle reacties.
Ik heb op hun bevestigingsemail reeds een mail teruggezonden waarvan de strekking ondermeer overeenkomt met hetgeen jullie stellen.
Omdat ik dacht dat ik een boete moest betalen dacht ik dat ik eerst moest betalen, en daarna pas praten met provea, zoals dat bij overheidsbedrijven gaat in mijn beleving. Dom van me, het incassobureau heeft niets met de overheid te maken natuurlijk...
interessant ook dat dat incassobureau Certin /stg. derdegelden 'buitengerechtelijke kosten' rekent die ongeveer 200% bedragen van de zgn werkelijke kosten. Is dit op zichzelf al niet strafbaar te stellen?
Daarnaast zit ik met het feit dat ik telefonisch een betalingsregeling overeen gekomen was, op band met mij goedkeuring (schaamrood..). Hopelijk heb ik hiermee niet een nieuw 'contract' ondertekend. Ik heb in de mail die ik terug heb verzonden ook bestreden dat ik überhaupt zal betalen uiteraard.
tevens heb ik aangifte gedaan bij politie en het fraudemeldpunt. hopelijk doet iedereen die dit leest dit zodat er actie ondernomen kan worden.
Blweh wat sonde van mijn leuk bedoelde dag is zo een rotbedrijf! -
Feb 15, 2014 om 10:52Provea schrijft, zonder dat ik ooit contact gehad heb met het bedrijf, bedragen af van mijn rekeningook goedemorgen
plots een incassobrief op de deurmat van bovengenoemd incassobedrijf st derdegelden Certin uit Haarlem. Ik zou Provea 22,70 schuldig zijn en plus incasso 62,86 moeten betalen binnen 7 dagen. Heb geen email, brief noch ondergoed ontvangen ooit van provea toen ik ooit dacht goedkoop ondergoed op internet te scoren via gratiz.nl.
Toch incasso ontvangen vandaag dus. Mevrouw Does van Certin aan de lijn verzekerde dat door mijn wanbetaling het abonnement stop zou zijn gezet, of nee, dat kon ze toch niet garanderen. Wel wilde ze het gesprek even opnemen. In een behendig gesprek heeft ze vast een juridische uitspraak van mij ontfutseld waarin ik heb gesteld dat ik voor 1 mrt het geld overmaak, ook al heb ik in datzelfde gesprek vermeld dat ik dit niet van plan ben zodra ik kans tot ontwijking zie
nu ik bovenstaande allemaal lees, ben ik dubbel in het ootje genomen. Certin en Provea is een en hetzelfde bedrijf. Ik heb haar dit min of meer trouwens gevraagd, hetgeen ze ontkende. maar uit meerdere opmerkingen van haar bleek dat ze het wel degelijk wist.
Does heeft me een bevestigingsemail gestuurd waarin ze stelt : U erkent de vordering ad. € 62,87 van onze cliënte Provea onverkort. tevens heeft ze me gegevens van provea terwijl ze het gesprek eerst heel lang volhield dit niet te kunnen doen.
ik kan de betaling ongedaan maken door te bewijzen dat ik nooit iets heb ontvangen. Maar hoe bewijs ik dat? Want ik heb niets van dit bedrijf.
ander probleem is dat ik onvoldoende rechtsonderlegd ben dat ik niet wat in hoeverre een incassobedrijf mij zulk een kosenin rekening kan brengen voor een niet geleverde dienst...