Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: houtenw
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 5, 2015 om 12:20Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per MB!Hier nog een update. Het heeft wel de nodige moeite gekost maar uiteindelijk is Tele2 ons tegemoet gekomen en hoeven we alleen € 30,- van de € 109,- datakosten te betalen. Dit omdat we volgens de mevrouw van Tele2 die ons belde, bij € 15,- dataverbruik per maand een sms van Tele2 hadden moeten krijgen. Deze hadden we niet gehad, dat konden ze zelf zien. Vandaar dat de kosten werden beperkt tot € 15,- per maand over 2 maanden. We vinden het een redelijke oplossing.
-
Jun 25, 2015 om 09:55Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per MB!Bedankt voor uw reactie. Dat Tele2 op geen enkele wijzen tegemoet willen komen om deze hoge factuur te verlagen vinden wij erg jammer. Tele2 zegt dat jullie niet kunnen controleren waaraan de mobiele data is verbruikt. Zelf hebben wij die mogelijkheid ook niet en moeten dus maar vertrouwen op Tele2 dat die mobiele data ook daadwerkelijk gebruikt is. Het zou bijvoorbeeld ook een fout in de facturering van Tele2 kunnen zijn. U gaat er zondermeer vanuit dat de mobiele data is gebruikt en klopt met de factuur. Niets is echter volmaakt en factureringssystemen al helemaal niet.
Dat is door ons echter niet te controleren. Alles wat we weten is dat mobiele data uitstond op de smartphone.
Het dataverbruik is overigens maar een kant van het verhaal. U gaat namelijk in het geheel niet in op het hoge tarief wat jullie zelf hanteren van € 1,- per MB. Mocht de data al gebruikt zijn dan heeft Tele2 verzuimd om ons als klant hier tijdig voor te waarschuwen. Dit terwijl het verbruik sterk afweek van het normale dataverbruik, dat is namelijk nihil.
Klanten met een internetbundel hebben wel inzage in hun dataverbruik en ontvangen wel een sms bij het bereiken van een limiet. Naar onze mening heeft Tele2 ook een zorgplicht voor andere klanten die geen internetbundel hebben. U zou bij overschrijving van een bepaalde limiet deze klanten ook een sms kunnen sturen.
Heeft een klant per ongeluk het dataverbruik niet uitgezet, zouden ze dus zomaar verrast kunnen worden met een hoge factuur van Tele2 a € 1,- per MB. Dat kan dus al ook in de honderden euro's lopen. "Gelukkig" is de schade bij ons slechts € 109,- voor 109 MB.
We kunnen zelf niet controleren of deze 109 MB echt door ons gebruikt zijn, of dat er misschien sprake is van een fout in de factuur. Neemt niet weg dat het tarief van € 1,- per MB veel te hoog is in vergelijking met enkele andere Telecom providers met tarieven van € 0,09 en € 0,15 per MB zonder internetbundel.
In die zijn zou u ons tegemoet kunnen komen door in ieder geval dit tarief per MB te verlagen. In soortgelijke gevallen bent u wel klanten van Tele2 tegemoet gekomen. Graag zouden wij willen weten waarom u deze klanten wel tegemoet bent gekomen met een lager tarief en ons niet? -
Jun 20, 2015 om 11:16Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per MB!Dat internetten zonder bundel duur is via de telecom provider is ons bekend. Daarom is dataverkeer op de smartphone uitgezet door ons en internetten via op de mobiel alleen via WIFI. Gaat al jaren goed, tot deze ene hoge rekening van Tele2. Er is met niets veranderd aan de mobiel de maand van de hoge factuur of apps geinstalleerd.
Neemt ook niet weg dat Tele2 ook klanten die wel een abonnement hebben maar geen internetbundel kan waarschuwen als ze een hoog afwijkend dataverbruik hebben. Als je al een jaar alleen € 3,- abonnementskosten hebt voor je mobiel en dan ineens € 78,- aan kosten dataverkeer hebt, mag Tele2 zich wel actief opstellen en de klant eerder waarschuwen en niet wachten totdat ze hun hoge factuur kunnen sturen.
We gaan er overigens van uit dat de factuur van Tele2 foutief is omdat we zoals gezegd dataverkeer via 3G altijd uit hebben staan. Tele2 wil of kan dat niet uitzoeken zeggen ze bij de klantenservice. Zelf kunnen we dit ook niet achteraf.
Als Tele2 coulant zou zijn zouden ze op zijn minst een lager tarief per MB kunnen berekenen. Waar je elders voor € 0,15 per MB mobiel kan internetten zonder internetbundel, zou dat bij Tele2 toch ook moeten kunnen... Zeker als het dataverbruik sterk afwijkend is van normaal verbruik, wat nihil is.