Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ikbenik
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 6, 2013 om 14:05alternate verhelpt klacht nietIk blijf bij een brakke voeding.
Als de voeding niet goed werkt, kan die ook niet de benodigde vermogen leveren, waardoor harde schijven haperen.
Mijn tip: hang een andere voeding aan het systeem en kijk of de boel goed functioneert. -
Sep 6, 2013 om 13:58alternate verhelpt klacht niet[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:50][quote=ikbenik schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:49][quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding!
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vandaar dat ik de TS ook adviseerde om de gehele computer na te laten kijken.
Oeps, niet gelezen ;)
Geef niets. Het is bijna weekend. ;-)) -
Sep 6, 2013 om 13:49alternate verhelpt klacht niet[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding!
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vandaar dat ik de TS ook adviseerde om de gehele computer na te laten kijken. -
Sep 6, 2013 om 13:22canon 7d error 30 en garantie?[quote=alfatrion schreef op vrijdag 6 sep 2013, 11:10][quote=wendy-claire schreef op donderdag 5 sep 2013, 03:38]Reparatiekosten pakweg € 300 dan wordt de verhouding: 300 : 84 x 40 = € 142,86 voor u en het overig deel voor CANON!
Bij non-conformiteit kunnen er geen reparatiekosten inrekening worden gebracht, omdat in art. 7:21 lid 2 BW staat dat deze niet bij de koper in rekening kunnen worden gebracht.
Dan moet er ook daadwerkelijk sprake zijn van non-conformiteit. En dat is dus juist het punt.
Als Canon schrijft: "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", wilt het dus niet zeggen dat als de sluiter eerder kapot gaat dat het dan om non-conformiteit gaat. -
Sep 6, 2013 om 07:26alternate verhelpt klacht niet[quote=diumenge schreef op vrijdag 6 sep 2013, 07:15]Hoezo met de hele computer? Er is een upgrade kit besteld, dus als je met de hele computer aankomt wordt je op zeker niet geholpen.
Dat er een upgrade kit besteld was, weet ik.
Aangezien Alternate aangeeft dat het moederbord bij hun wel werkt en bij de TS niet, kan het goed zijn dat er iets anders aan de hand is. Vandaar mijn opmerking.
Stel voor dat de voeding nu problemen geeft en het moederbord wel goed is, dan start de computer niet op en men denkt dat het moederbord niet goed is.
Dan kan wel 25 keer het moederbord op worden gestuurd, maar dat heeft dan weinig zin. -
Sep 6, 2013 om 04:16alternate verhelpt klacht niet[quote=apie50 schreef op donderdag 5 sep 2013, 21:29] ze willen geen nieuw moederbord geven omdat het bij hun werkt kunnen jullie mij helpen bij deze klacht
Dus wordt er alleen het moederbord opgestuurd?
Mijn tip:
Ga met de gehele computer naar Alternate en laat ze het probleem daar verhelpen.
Nu is het een getouwtrek van dat het wel werkt en dat het niet werkt. -
Sep 6, 2013 om 04:06canon 7d error 30 en garantie?[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 sep 2013, 03:35]
Naar die flauwekul van ikbenik moet je maar niet luisteren, dat is een gefrustreerde ondernemer die alles wat ten gunste van een consument probeert weg te poetsen. We zitten ermee opgescheept, het is tenslotte een openbaar forum.
Jij kletst uit je nek.
De reden dat jij zulke teksten neer kwakt en mij beschuldigd is dat jij en nog een aantal forumgebruikers de teksten van Consuwijzer en Consumentenbond heel heilig verklaard heb en op die teksten juist wel rechten ontleent.
Het probleem is alleen dat op die teksten geen rechten ontleent mogen en kunnen worden. Daarnaast vertegenwoordigen die organisaties juist NIET de wetgeving.
WORDT WAKKER!!!!
[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 sep 2013, 03:35]
alles wat ten gunste van een consument probeert weg te poetsen.
De aap komt uit de mouw.
Dus omdat de teksten van Consuwijzer en Consumentenbond in het voordeel van de consument spreken moet ik dat maar respecteren?
Dacht het niet.
Ik heb totaal niets met die organisaties te maken. Immers vertegenwoordigen zij niet de wet. Het zijn beide belangenorganisaties die de wet verdraaien. Niet ik.
Ik schrijf hier naar eer en geweten en mijn doel is verre van de mensen op het verkeerde been zetten.
De consument heeft recht op goede, correcte en eerlijke informatie.
Zo ook hier.
ALS Canon heel duidelijk heeft aangegeven dat die sluiter zonder problemen minimaal 150.000 opnamen mee moet gaan, kan de koper wel degelijk bij Canon kosteloze reparatie of vervanging eisen.
Maar als Canon schrijft: "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen", zeggen mensen gelijk: "Canon garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan!" Waarna mensen dus defecten gaan claimen.
Jij ook zoekster!!!!
Daarom schilder jij mij ook af dat ik de mensen op het verkeerde been zet.
Alleen blijkt wel weer dat begrijpend lezen zeer moeilijk is.
Canon schrijft: "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen."
Wat betekent dat?
Geen idee. Wel dat ze die sluiter getest hebben, maar wat het resultaat van die test is, is niet bekend. Het kan ook goed zijn dat bij die testen 90% van de sluiters voortijdig defect zijn gegaan. Misschien wel dat ze maar gemiddeld 7000 opnamen meegingen.
Mijn punt:
Als een fabrikant vage beweringen doet, zoals: "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", kan niet zomaar worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan.
Dus als een consumentenorganisatie de bewering doet dat als een fabrikant zegt "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", dat dan kan worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan.
Als ik dat vervolgens weerleg en tegenspreek, dat ik dan alles wat ten gunste van een consument probeer weg te poetsen?
De wet zegt dat uitspraken van fabrikant en verkopende partij bindend zijn. Dat spreek ik ook niet tegen.
Maar waar staat dan als een fabrikant zegt "Sluiter getest op duurzaamheid bij 150.000 opnamen.", dat dan kan worden aangenomen dat die fabrikant garandeert dat die sluiter minimaal 150.000 zonder problemen mee moet gaan?
???? -
Sep 6, 2013 om 03:43canon 7d error 30 en garantie?[quote=zoekster schreef op vrijdag 6 sep 2013, 03:35][quote=billie1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 23:42]
Juridisch kan het mss wel kloppen maar ik vind dit geen goede gang van zaken.
Juridisch gezien had uw vriend bij de verkoper moeten aankloppen. Hij heeft nl de koopovereenkomst met de verkoper niet met Canon. Voor de bescherming van de consument zijn allerlei wetsartikelen in leven geroepen.
De consument heeft wel degelijk een garantieovereenkomst met de fabrikant. -
Sep 6, 2013 om 00:50canon 7d error 30 en garantie?[quote=billie1 schreef op donderdag 5 sep 2013, 23:42]Bedankt vast voor jullie reacties.
Waar ik mee blijf zitten is de vraag of 6500 kliks in verhouding tot de ""gemiddelde levensduur van de sluiter 150.000"" niet erg kort is.Zeker gezien het feit dat de gem hobby camera niet continu gebruikt wordt.
Canon heeft het wel slim omschreven waar ze mee adverteren""Sluiter getest op duurzaamheid 150.000""kliks.
Lees eens zeer goed!!
Er staat inderdaad: "Sluiter getest op duurzaamheid"
Er staat niet: Sluiter werkt gegarandeerd correct tot minimaal 150.000 opnamen.
Dus kan niet zomaar gezegd worden dat die sluiter minimaal 150.000 mee moet gaan.
Als die sluiter voor dat aantal opnamen al kapot gaat, dat dan niet aan die aantal voldaan wordt en de fabrikant dus kosteloze reparatie of vervanging moet uitvoeren.
Zou er hebben gestaan: "Sluiter werkt correct tot minimaal 150.000 opnamen", dan alleen zou het defect na 6500 opnamen inderdaad door Canon kosteloos gerepareerd of vervangen moeten worden.
Ook hier geldt weer: de mensen laten hun gevoel, mening en opvatting spreken en willen iets claimen wat ze helemaal niet kunnen claimen.
Zet je gevoel uit, je mening en opvatting aan de kant en lees exact wat de fabrikant schrijft.
Ik ben zelf ook van mening dat die sluiter 150.000 opnamen mee moet gaan. Echter is mijn mening bij dit soort zaken totaal niet relevant. -
Sep 5, 2013 om 19:44Nieuws sitefok.nl