Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kei-en-ei
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 10, 2015 om 12:56slimme meter van StedinAls reactie op mijn bericht van 31 maart!
Enerzijds verheugd, anderzijds wat teleurgesteld meld ik nu dat de storing niet meer aanwezig is. Het lukte mij echter met een peilontvanger toch de werkelijke storingsbron te lokaliseren.
1. Het betreft een "Efficient Intelligence Charger van de fabrikaat Honorprod type RS-4805A" van de Elektrische Scooter van de buurman. Deze lader, voorzien van CE-keurmerk, levert bij 48Vdc een 5 Ampère laadstroom. Zo'n 100 m rondom mijn huis was het stoorniveau onacceptabel! Bij het loshalen van de netspanning van de lader verdween ook de storing. Het KG-spectrum ziet er nu weer normaal uit.
2. Ook de originele lader type Tisong model TSC48-5 van deze Elektrische Scooter geeft een hoog storingsnivaeu op de KG.
3. Met de Sony ontvander ICF-SW7600GR voor de "slimme meter" in de Meterkast was op circa 300 kHz een sterke ruistoename te constateren (geen verder spectrum onderzocht).
Al met al een storm in een glas water, hoewel....je zult maar naast een buurman/vrouw wonen met een elektrische scooter!
Het overblijvende probleem is om nu de lader te (kunnen) ontstoren. De buurman heeft zich bereid verklaard om na lading de lader uit het stopcontact te halen en wil, als ik hem daarom vraag, bij "radiocondities" het laden uitstellen. -
Mar 31, 2015 om 17:13slimme meter van StedinMet een SDR ontvanger Peurseus is het gehele spectrum opgenomen en met een peilontvanger, afgestemd op het stoorsignaal (meerdere frequenties uitgeprobeerd) kwam ik op die slimme meter uit! Dus de frequenties zijn bekend. over het gehele MG- en KG-bereik om de circa 45 kHz een wiebelende paal.
-
Mar 31, 2015 om 15:34slimme meter van StedinDe door Stedin geplaatste “slimme meter” bij buren 2 huizen verder zorgt er voor dat ik als radioluisteraar géén goede ontvangst meer heb op de midden- en kortegolf, door stoorsignalen met een sterkte van S9 tot S9+ en op de amateurbanden kan ik nu zelfs geen verbinding meer maken. Een klacht is al ingediend bij het AgentschapTelecom, afwachten dus!
Overigens heb ik er zelf er géén enkele behoefte aan om iedere minuut mijn energieverbruik te kunnen aflezen. De jaarlijkse standopgave en hieruit berekende verbruik geeft mij voldoende inzicht om zuinig met energie om te gaan. Slimme meter is voor mij alleen maar Elektrosmog!