Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kids300209
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 20, 2014 om 23:20Welke rubriek te gebruiken ?Wij zijn daar inmiddels op een pijnlijke manier ook achter gekomen. Wij hadden graag dit geschil graag voorgelegd aan een onafhankelijke geschillencommissie, hetgeen niet zo heeft moeten zijn!
=zoekster schreef op maandag 20 okt 2014, 23:16: Ach, dat betichten van oplichting, dat kunt u letterlijk aan die laarzen lappen ;-)
Ik geloof niet dat u andere laarzen heeft teruggestuurd. Het is gewoon een vervelende toko waardoor u nu een pootje wordt gelicht. Waarom zouden ze u de helft gaan vergoeden als u zomaar een stel laarzen die zij nooit eerder hadden gezien had teruggestuurd? Dat is niet logisch.
Ik raad u overigens aan nooit meer te bestellen bij een webwinkel zonder keurmerk waar een geschillencommissie aan is gelinkt. -
Oct 20, 2014 om 23:10Welke rubriek te gebruiken ?Lees ons verhaal....
=tenormin schreef op maandag 20 okt 2014, 22:39:
=carola.83 schreef op maandag 20 okt 2014, 22:11:
Een webshop hoeft natuurlijk geen artikelen terug te nemen die niet door de shop geleverd zijn. En dat is wat deze verkoper zegt.
Ja, in de eerste zin schrijven ze dat. De volgende zin zegt iets anders. Maar ik kan inmiddels behoorlijk in de war zijn wat Jan Jansen op dit forum schrijft en op RadarTV. Daar schrijft hij inderdaad dat ze niet geleverd zijn. En vervolgens wel geleverd te hebben volgens bestelling. Denk dat de TS iets te lang gewacht heeft met het bekend maken van de naam waar de laarzen gekocht waren. Maar ja, dat is ieder zijn keus. -
Oct 20, 2014 om 23:07Welke rubriek te gebruiken ?U was me voor !
=zoekster schreef op maandag 20 okt 2014, 23:03: Oké, gezien, dit is wat TS op het Radarforum heeft geplaatst. (anders blijft het wachten)
Beste allemaal,
Wij hebben meegelezen en even gewacht te reageren om onze reactie te geven. Wij zijn inmiddels in een slechte film beland en worden inmiddels beticht van oplichting. Sterker er wordt aangifte tegen ons gedaan. Wij hebben ter goed trouw laarzen bestelt en na ontvangst direct gemeld dat er kleurverschil was. Direct dit gemeld bij verkoper en deze was duidelijk, stuur maar terug wij sturen u nieuwe exemplaren. Dus per kerende pakketpost de laarzen geretourneerd. Vervolgens de melding gekregen dat een van de laarzen was beschadigd en dat ze deze niet konden accepteren. Wij hebben gereageerd dat we daarmee niet konden leven en dat we nieuwe laarzen wilden en/of ons geld terug. Verkoper wilde dit niet en bood aan om de helft te vergoeden of de laarzen kosteloos te retourneren hetgeen wij vervolgens niet konden accepteren. Er zijn vele emails heen en weer gegaan met als thema de vermeende schade en er is ons niet duidelijk gemaakt dat verkoper stelde dat hij uberhaupt de laarzen niet heeft geleverd. Wij hebben dit verhaal niet verzonnen en gaan niet zoveel energie steken als we niet vinden dat het recht aan onze kant staat. Wij hebben altijd de intentie gehad dit netjes rechtstreeks met de verkoper op te lossen en we hebben dit forum gebruikt om te klankborden vandaar dat wij tot vandaag geen naam en toenaam hebben genoemd ondanks dat mede forum leden ons daartoe verleid hebben. Na de mail wisseling van vandaag met verkoper waarin we aangaven dat we na juridisch advies ons gelijk nogmaals is bevestigd en ook hebben aangekaart dat we Radar en Kassa willen inschakelen om helder te krijgen wie het gelijk aan zijn zijde heeft verkoper daarmee ingestemd. Wij hebben ook aangegeven dat het onze intentie niet is om de goede naam van verkoper in het geding te stellen maar tot een passende oplossing te komen heeft verkoper aangegeven met vertrouwen de discussie aan te gaan in het juridische traject maar ook op dit forum. Lang verhaal kort wij zijn er ziek van en hadden oprecht gelooft in een goede afloop met verkoper. Helaas heeft dit niet zo mogen zijn. Als er mensen zijn die geloven dat wij moedwillig verkoper hebben willen oplichten met een set laarzen van € 130,- dan is dat voor hun rekening. Wij weten gelukkig beter! Welterusten voor een ieder! Wij slapen onrustig en overdenken wat ons is overkomen. -
Oct 20, 2014 om 23:06Welke rubriek te gebruiken ?Beste allemaal,
Wij hebben meegelezen en even gewacht te reageren om onze reactie te geven. Wij zijn inmiddels in een slechte film beland en worden inmiddels beticht van oplichting. Sterker er wordt aangifte tegen ons gedaan. Wij hebben ter goed trouw laarzen bestelt en na ontvangst direct gemeld dat er kleurverschil was. Direct dit gemeld bij verkoper en deze was duidelijk, stuur maar terug wij sturen u nieuwe exemplaren. Dus per kerende pakketpost de laarzen geretourneerd. Vervolgens de melding gekregen dat een van de laarzen was beschadigd en dat ze deze niet konden accepteren. Wij hebben gereageerd dat we daarmee niet konden leven en dat we nieuwe laarzen wilden en/of ons geld terug. Verkoper wilde dit niet en bood aan om de helft te vergoeden of de laarzen kosteloos te retourneren hetgeen wij vervolgens niet konden accepteren. Er zijn vele emails heen en weer gegaan met als thema de vermeende schade en er is ons niet duidelijk gemaakt dat verkoper stelde dat hij uberhaupt de laarzen niet heeft geleverd. Wij hebben dit verhaal niet verzonnen en gaan niet zoveel energie steken als we niet vinden dat het recht aan onze kant staat. Wij hebben altijd de intentie gehad dit netjes rechtstreeks met de verkoper op te lossen en we hebben dit forum gebruikt om te klankborden vandaar dat wij tot vandaag geen naam en toenaam hebben genoemd ondanks dat mede forum leden ons daartoe verleid hebben. Na de mail wisseling van vandaag met verkoper waarin we aangaven dat we na juridisch advies ons gelijk nogmaals is bevestigd en ook hebben aangekaart dat we Radar en Kassa willen inschakelen om helder te krijgen wie het gelijk aan zijn zijde heeft verkoper daarmee ingestemd. Wij hebben ook aangegeven dat het onze intentie niet is om de goede naam van verkoper in het geding te stellen maar tot een passende oplossing te komen heeft verkoper aangegeven met vertrouwen de discussie aan te gaan in het juridische traject maar ook op dit forum. Lang verhaal kort wij zijn er ziek van en hadden oprecht gelooft in een goede afloop met verkoper. Helaas heeft dit niet zo mogen zijn. Als er mensen zijn die geloven dat wij moedwillig verkoper hebben willen oplichten met een set laarzen van € 130,- dan is dat voor hun rekening. Wij weten gelukkig beter! Welterusten voor een ieder! Wij slapen onrustig en overdenken wat ons is overkomen. -
Oct 20, 2014 om 19:55Welke rubriek te gebruiken ?Net reactie gekregen van de verkoper dat ze bij hun standpunt blijven en dat ze discussie op dit platform met naam en toenaam met vertrouwen tegemoet zien. Sterker ze hebben de behoefte om hun kant van het verhaal hier ook kenbaar te maken. Super dan hopen we dat een ieder hier eerlijk zijn/haar mening over het dossier ventileert! De webwinkel:http://www.janjansenschoenen-outlet.nl/ Clumpy.nl en de winkel heet MooiZo te Leek (GR)
-
Oct 20, 2014 om 12:42Welke rubriek te gebruiken ?Het vervolg: Nogmaals juridisch advies ingewonnen na het lezen van jullie adviezen en weigering van webwinkelier om de zaak netjes op te lossen. Het is uitermate helder, maar niet makkelijk op te lossen. Wij staan volledig in ons recht aangezien er ondeugdelijk product is geleverd en feitelijk is de vermeende door ons aangebrachte schade totaal niet ter zake doende.
Nu is de vraag wat is de vervolgstap om deze webwinkelier te bewegen naar ontbinding koopovereenkomst (maw geld terug) of het alsnog leveren van het juiste product. Consuwijzer en rechtsbijstand stellen dat er een aangetekende brief naar toe moet met daarin nogmaals de formele sommatie tot ontbinding of leveren juiste product. Bij geen reactie of passende oplossing dan is er geen andere weg dan een dure gang naar de rechter. Het lijkt erop dat deze webwinkelier daarop aanstuurt en er vanuit gaat dat wij ons dan maar berusten in het geschil.
Aangezien deze club nergens bij is aangesloten is overigens de weg naar een bindende uitspraak van een geschillencommissie geen optie. -
Oct 18, 2014 om 16:35Welke rubriek te gebruiken ?[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 okt 2014, 16:26][quote=kids300209 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 16:22]De vraag is het hier met naam en toenaam nu al te noemen niet meer schade aan de zaak doet aangezien de "macht" op dit moment bij hen ligt. Zij hebben de laarzen en het geld....
Meestal werkt het andersom, maar uiteraard is het uw goed recht de naam niet te noemen. Hoop dat u of nieuwe laarzen of het geld terug krijgt. Wens u daar succes mee.
NOG niet noemt ;).... in ieder geval bedankt.. -
Oct 18, 2014 om 16:22Welke rubriek te gebruiken ?De vraag is het hier met naam en toenaam nu al te noemen niet meer schade aan de zaak doet aangezien de "macht" op dit moment bij hen ligt. Zij hebben de laarzen en het geld....
-
Oct 18, 2014 om 16:17Welke rubriek te gebruiken ?Het is een fysieke winkel met een webshop, die eerlijk is eerlijk snel leverde, maar de schuld niet wil erkennen van het leveren van een ondeugdelijk product. Ze zijn nergens bij aangesloten dus een bindend advies van een geschillen commissie zit er niet in. Ze zien de vervolgstappen zoals gezegd vertrouwen tegemoet.. Wij ook dus wordt vervolgd!
-
Oct 18, 2014 om 15:13Welke rubriek te gebruiken ?[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 okt 2014, 14:59]De laarzen zijn ook duidelijk te zien bij RadarTV (nieuwe naam Tros Radar).
Klopt ook daar ff mn licht opgestoken