Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: klein duimpje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 27, 2011 om 01:57vervroeging vluchtHallo koekeloer,
Dit staat in de voorwaarden van de ANVR:
9. Vertrek- en aankomsttijden
Voor vervoersonderdelen van de reis zullen vertrek- en aankomsttijden worden
vermeld in de reisbescheiden. Deze tijden zijn definitief. De reisorganisator kan
hier alleen binnen redelijke grenzen en alleen indien handhaving van deze tijden
redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd van afwijken. In dat geval zijn de
artikelen 11 en 12 niet van toepassing.
De voorwaarden van de ANVR zijn heel vaag op dit punt. Omdat je de tickets al hebt, mag je daaruit opmaken dat de genoemde tijden definitief zijn. Dus mogen ze die vliegtijden niet zomaar veranderen, alleen bij gewichtige omstandigheden. Wat dit zijn, blijft onduidelijk in de voorwaarden.
Zolang de vakantieganger de tickets niet heeft, zijn de vliegtijden niet definitief en als de tickets er wel zijn, mag je daaruit opmaken dat ze wel definitief zijn.
Mijn advies: vraag na bij Consuwijzer of een juridisch loket wat je rechten zijn. -
Sep 27, 2011 om 00:39contract ontbinden Seat en sofa'sJe hebt inmiddels zeker het recht de koop te ontbinden omdat seats & sofa's een ondeugdelijk product heeft geleverd. Dit wordt ook wel non-conformiteit genoemd.
Omdat dit voor een groot deel al bij afleveren is gemeld, is dit ruim binnen 6 maanden gebeurd. Dit betekent dat de bewijslast dat de geleverde bank wel conform de overeenkomst is helemaal bij seats & sofas ligt.
Stuur een aangetekende brief naar seats & sofas. Noem die brief: ingebrekestelling en ontbinding koopovereenkomst. Zet erin dat ze in gebreke zijn in het nakomen van de overeenkomst doordat de bank die geleverd is non-conform is. Zet erbij dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en dat je terugbetaling eist van het aankoopbedrag van X op rekeningnummer Y binnen 1 week na dagtekening van deze brief of voor 7 oktober (een duidelijke en schappelijke termijn noemen is echt belangrijk!). Zet er ook in dat je anders andere stappen gaat nemen om de vordering te verhalen en dat de kosten hiervan voor rekening van seats&sofas komen.
Google anders het woordje ingebrekestelling of ontbinding koopovereenkomst en je vindt voorbeelden van brieven. Op Consuwijzer zijn ook voorbeelden te vinden. Die zijn bijna panklaar.
Als seats & sofas nog niet over de brug wil komen, schakel dan een deurwaarder of incassoburo in.
Succes! -
Sep 26, 2011 om 15:01Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 14:36][quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is.
Ik begrijp er niks van. Eerst selecteer je een topantwoord en later ben je het er niet mee eens. -
Sep 26, 2011 om 14:46quota warningHallo herte,
Elke mailbox heeft een bepaalde maximum capaciteit en kan dus vol raken. Vergelijk dit met een brievenbus die buiten aan de muur hangt.
Door het opruimen van oude mailtjes welke niet meer nodig zijn, zal de vrije ruimte weer groter worden. Vooral mailtjes met bestanden zoals bv. foto's en filmpjes nemen vaak veel ruimte in.
Vergeet hierbij niet om ook de prullenbak leeg te maken. Deze wordt ook meegerekend in de totale capaciteit. Net als de prullenbak thuis moet die ook af en toe geleegd worden.
Sorry als ik dit wat al te eenvoudig heb uitgelegd. Ik bedoel het niet verkeerd.