Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: krisveldhuizen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 11, 2015 om 09:31Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningNa weken pas antwoord gehad. Hij heeft weer contact met het bedrijf gezocht en zij hebben aangeboden de resterende 124 € te delen met mij. Ik zou dan nog 62€ moeten betalen. Ik heb aangegeven het redelijk te vinden als Atrium dit betaalde aangezien zij hierin duidelijk fouten hebben gemaakt. Heb overigens ook nogmaals gevraagd mijn eerdere vragen te beantwoorden. De vragen werden weer volledig genegeerd en het antwoord was dat Atrium maar een tussenpersoon was en hijzelf alles had gedaan om te helpen. Dit terwijl het bedrijf mij had gemeld dat ATRIUM de opdrachtgever was.
Lang verhaal kort; ik heb de 62€ maar betaald om al deze ellende te stoppen. Ik heb wel van deze meneer alsnog de antwoorden op mijn vragen geeist, maar nooit meer antwoord op gekregen. Ik heb nu dan ook net een uitgebreide klacht naar Atrium gestuurd over de hele zaak.
Dus dat was het. Ik wilde jullie ontzettend bedanken voor jullie tijd en hulp in dit alles. Heb er erg veel aan gehad en het heeft de hele situatie iets draaglijker gemaakt. Bedankt! -
Jul 2, 2015 om 18:59Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningDat is waar. Ik wacht het inderdaad vanaf nu af.
-
Jul 2, 2015 om 18:26Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningEen korte update;
Ik heb op de 29e de mail verstuurd en nog steeds geen antwoord. Vandaag, drie dagen later, de telefoniste van de VVE gevraagd de desbetreffende medewerker mij een mail te laten sturen waarin hij aangeeft de mail ontvangen te hebben. Toevallig (of niet?) van hem een uur later een standaard mail ontvangen over een ledenvergadering, maar verder niks.
Ik zal morgen weer de telefoniste bellen en kijken of hij antwoordt.
Ik heb zo het idee dat hij simpelweg niet van plan is te antwoorden en ik uiteindelijk een herinnering ga krijgen van het te betalen bedrag. Als ik meer weet zal ik het mededelen. -
Jun 27, 2015 om 13:54Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningDank voor jullie insteek en zeer snelle reacties, uwjurist en zoekster. Op de vraag van zoekster,
"Ik vraag me overigens af van wie u de rekening van de loodgieter heeft gekregen, van de loodgieter of van de VVE?"
is het antwoord overigens de VVE. Overigens staat op de opdrachtbon een noot, welke leest,
"Noot: Eigenaar is er van op de hoogte dat de kosten doorbelast zullen worden". De heer van het loodgietersbedrijf heeft echter aan mij verteld dat het voor hem niet duidelijk was dat ik de opdrachtgever ben en verschuilt zich achter het feit dat naar zijn weten de VVE de opdrachtgever was.
Nu heb ik in ieder geval een reactie opgesteld maar nog niet opgestuurd. Mocht u deze willen lezen en mischien aangeven wat u ervan vindt, ondanks de lengte ervan, dan zou ik dat zeer waarderen, maar zo niet, dan begrijp ik dat ook volkomen. U heeft al meer geholpen dan ik had verwacht!
De brief;
Geachte heer […],
Als reactie op uw mail waarin u meent dat ik nog 224,36 euro schuldig zou zijn inzage de rekening van [het loodgietersbedrijf], het volgende.
Daar u tot de conclusie bent gekomen dat de factuur volledig betaald zal moeten worden, hoor ik graag van u de argumenten hiervoor. Uw argument dat er “uiteindelijk een dienst is geleverd” is noch voldoende noch toereikend, daar in mijn opdrachtgeving naar u, welke u zelf zeer duidelijk heeft verwoord in de opdrachtbrief naar [het loodgietersbedrijf], wordt gecommuniceerd dat de werkzaamheden alleen uitgevoerd dienen te worden mits de rekening onder de 250 euro zal vallen.
De werkzaamheden zijn zonder enige communicatie naar mij toe over het feit dat het bedrag overschreden zou worden uitgevoerd, hetgeen aangeeft dat [het loodgietersbedrijf] en de VVE hebben ingestemd met mijn offerte en ik dus een maximale rekening van 250 euro dien te betalen.
Hieraan heb ik reeds voldaan.
Ter herinnering bij deze, de tekst op de opdrachtbon;
“Opdrachtbedrag: 250 Euro.
N.B. Indien de kosten voor de bovengenoemde werkraamheden dit bedrag overschrijden verzoeken wij u niet tot uitvoering over te gaan, doch eerst contact op te nemen met Atrium of hiervoor offerte uit te brengen.”
Hieronder volgt een aantal vragen aan u. Aangezien de heer […] van [het loodgietersbedrijf] over deze zaken mij duidelijk heeft gemaakt niet met mij te willen noch te kunnen communiceren aangezien volgens hem u, de VVE, de opdrachtgever bent, zal een aantal vragen ook [het loodgietersbedrijf] betreffen.
1a) Heeft [het loodgietersbedrijf] een offerte uitgebracht of met de VVE contact opgenomen wat betreft het feit dat de kosten voor de werkzaamheden het opdrachtbedrag van 250 euro zouden overschrijden?
Zo ja, zou ik deze communicatie graag van u willen inzien.
1b) Ook wil ik in dat geval dan van u weten waarom de VVE dit dan verzuimd heeft aan mij te communiceren en mij hiermee de mogelijkheid heeft ontnomen van de werkzaamheden af te zien.
Zo nee,
1c) Waarom is [het loodgietersbedrijf] dan toch overgegaan op werkzaamheden?
2) Op het moment dat de VVE een rekening krijgt van 749,11 waar in de opdrachtbrief een maximum bedrag is aangegeven van 250 euro, waarom heeft de VVE als opdrachtgever [het loodgietersbedrijf] niet gewezen op de gemaakte afspraak en de rekening zonder enig commentaar aan mij voorgediend?
De heer […] heeft mij kenbaar gemaakt dat de VVE reeds het volledige bedrag aan [het loodgietersbedrijf] had overgemaakt en dat hij daarop het bedrag van 274,75 euro heeft gecrediteerd, en aangezien [het loodgietersbedrijf] nu betaald is, het conflict volgens hem nu tussen mij en de VVE is.
3) Waarom heeft u als de VVE, voordat u het resterende bedrag van 474,36 aan [het loodgietersbedrijf] overmaakte, mij hier niet over geraadpleegd? Het lijkt mij niet aan u om te beslissen of de korting correct is als ik deze zelf nog moet betalen. Vindt u dan zelf niet dat u deze deal eerst aan mij had moeten voorleggen? Graag op beide punten een antwoord.
Op de opdrachtbon staat duidelijk het volgende aangegeven;
“Tevens verzoeken wij u te allen tijde een werkbon door de desbetreffende contactpersoon ter plaatse te laten aftekenen en een kopie hiervan met uw factuur mee te sturen.”
Ondanks dat ik hier zelf nog naar heb gevraagd, hebben de monteurs mij geen werkbon laten tekenen. Was dit wel gebeurd had ik de mogelijkheid gehad het aantal uren (welke niet op de werkbon aangegeven staan waar dat wel het geval dient te zijn) te controleren en direct kunnen zien dat de afspraken niet waren nagekomen. Ik had dan direct bezwaar kunnen tekenen.
4) Waarom heeft de VVE na ontvangst van de nota en de werkbon [het loodgietersbedrijf] niet gewezen op het wederom niet na komen van een afspraak zoals aangegeven op de opdrachtbon? En waarom heeft de VVE daarop geen actie ondernomen?
De werkzaamheden hebben plaatsgevonden op 5 maart 2014. Op het opdrachtformulier van Atrium aan [het loodgietersbedrijf] staat het volgende aangaande de eis voor facturering;
“De factuur dient binnen een maand na uitvoering van de werkzaamheden te worden ingediend voorzien van een uniek nummer, in enkelvoud, vergezeld van een kopie van dit (ingevulde) opdrachtformulier en ten name gesteld van, en geadresseerd aan de opdrachtgever als hieronder vermeld.”
5a) Dit in acht nemende, waarom heb ik pas 13 maanden later, met dagtekening van 7 april 2015, van de VVE de doorbelasting van 749,11 ontvangen?
5b) Ik wil graag van u weten of [het loodgietersbedrijf] zich aan de termijn van 1 maand na uitvoering van werkzaamheden heeft gehouden. Zo ja, zie ik hier graag de documentatie ook van.
5c) Als [het loodgietersbedrijf] zich hier niet aan heeft gehouden, en de nota ruim een jaar na dato aan u heeft verstuurd, zou ik graag willen weten waarom dit is gedaan en waarom de VVE, als opdrachtgever, hier niet eerder achteraan is gegaan.
5d) In het geval dat [het loodgietersbedrijf] wel binnen de aangegeven maand de nota naar u heeft gestuurd, wil ik graag van u weten waarom de VVE dan pas ruim een jaar later de nota heeft verstuurd.
Ik verzoek u door middel van een reactie per email al deze vragen, genummerd, te beantwoorden. Ook volstaat een acceptatie van mijn eerdere schikkingsaanbod van in totaal 350 euro, welke ik uit coulance heb aangeboden om gezamenlijk uit dit conflict te geraken. Dit schikkingsaanbod laat ik nog 14 dagen staan, waarna ik het aanbod in zal trekken. Mocht u tot een eventuele rechtszaak over willen gaan, zal ik deze met vertrouwen tegemoet zien.
Graag zie ik uw schriftelijke reactie binnen 14 dagen tegemoet. -
Jun 26, 2015 om 18:08Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningBeste zoekster,
Ontzettend bedankt voor je reactie. Voelt echt als een hart onder de riem. Een vraag;
Zal ik nu de VVE terugmailen en hen de vraag stellen die jij ook als hamvraag opgeeft?
"Ergens had u moeten worden verteld of de loodgieter nu daadwerkelijk de overschrijding van de offerte is gemeld bij Atrium of niet. "
En dan ook het bewijs er voor vragen en vragen of als dit er is, waarom de VVE mij dan niet heeft ingelicht?
Als het er niet is weet ik het antwoord al; "Het loodgietersbedrijf heeft de fout toegegeven en heeft al korting gegeven"
Hoewel mij dit absoluut geen redelijk antwoord lijkt, als ik 250 uero max aangeef en zij geven korting waarna ik nog 500 moet betalen in totaal.
Overigens; enig idee hoe lang ik achter ze aan kan gaan? Op welk moment kan ik eventueel alsnog wegkomen met betalen en alle ellende afwenden? En... als het tot een rechtzaak aankomt, ik verlies en alles moet betalen... enig idee hoeveel dit doorgaans is? Duizenden euros?
IN ieder geval; nogmaals dank, zoekster. Je hulp is ZEER gewaardeerd! -
Jun 26, 2015 om 17:28Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningIk heb antwoord gekregen. Dus nu maar betalen, aangezien ik het geld niet heb om een rechtzaak te beginnen? Hier is het antwoord:
"In de afgelopen periode heb ik kennis genomen van uw schrijven in de verschillende e-mails.
Ook is er meerdere keren contact geweest zowel per e-mail als per telefoon. Het bedrijf geeft ook aan een fout gemaakt te hebben en hebben u hier voor gecompenseerd door u een korting van € 275,-- toe te kennen.
Ik heb uw argumenten meegewogen en ik kom tot de conclusie dat de factuur volledig betaald zal moeten worden. Uiteindelijk is er daadwerkelijk een dienst geleverd.
Factuur: € 749,11
Korting: € 274,75
Reeds betaald: € 250,00
Openstaand: € 224,36
Graag zie het openstaande bedrag binnen 14 dagen tegemoet.
Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten." -
Jun 26, 2015 om 13:09Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningGeen ontvangstbevestigingen, echter in de telefoongesprekken tot nu toe is het telkens duidelijk dat hij de mails wel leest.
-
Jun 26, 2015 om 12:47Vraag mbt geschil over loodgietersrekening[quote=zoekster schreef op vrijdag 26 jun 2015, 11:23]Ik begrijp de positie van de VVE nu wel beter. Als de loodgieter de VVE heeft gewaarschuwd is de VVE in principe aansprakelijk voor de extra kosten. Daar hebben ze natuurlijk helemaal geen trek in.
Als het zo zit dan lijkt mij die 50/50 deal een goede middenweg om hier uit te komen.
Ik vind wel dat u laat bent met het overmaken van de 250 euro. Zoals al door @uwjurist gezegd, de kans op vervolgstappen is dan kleiner. Nu is het ontaard in een onduidelijk spel waarbij beiden partijen hun kaarten niet meer op tafel willen gooien.
Bedankt voor de reactie. De reden dat ik overigens niet direct de 250 had betaald; ik heb via de mail de VVE laten weten dat ik de 250 euro ging betalen en zed in diezelfde mail gevraagd of dit naar de VVE moest of direct op de rekening van het bedrijf. Uiteraard geen reactie op de mail gekregen maar een telefoontje, met de mededeling dat de reden dat hij niet heeft gereageerd is dat hij geen betalingen wil laten doen voordat hij met zijn Legal afdeling heeft gesproken.
Ik heb gisteren alsnog besloten dit te doen. Vandaar dat het wat later is. Ik zit nu ook echt in dubio; moet ik nou ondanks het voicemail bericht dat ik de VVE moet bellen TOCH afwachten of ze mij zoals ik hen heb gevraagd mailen, of gewoon toch bellen en het gesprek opnemen, aangezien dat als bewijs geldt. Het is ook echt van de zotte dat deze contactpersoon van de VVE structureel niet op mail berichten reageert... -
Jun 26, 2015 om 10:38Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningNogmaals ontzettend veel dank voor jullie reacties. Hier is wat er verder is gebeurd;
De VVE had mij gezegd contact op te nemen met het loodgietersbedrijf. Ik heb dit via de mail gedaan ivm eventueel bewijs, en er ook in gevraagd terug te mailen. Ik kreeg echter een telefoontje.
Het bedrijf erkent dat "er problemen zijn gemaakt met de opdracht van maximaal 250 euro" maar zegt het aantal uren gehalveert te hebben en voor hen is daarmee de kous af. Overigens zeggen zij dat het probleem hem er in zat dat de VVE als opdrachtgever heeft gefungeert en het hen niet duidelijk was dat ik de opdrachtgever was, vandaar dat er niet direct met mij gecommuniceerd was.
Ik heb hem gevraagd dit alles op papier te zetten en naar mij te mailen, maar tot mijn grote verbazing weigerde hij dit stellig; hij communiceert ALLEEN met de opdrachtgever en de opdrachtgever (de VVE volgens hem dus) heeft alle benodigde informatie. Hij heeft uitdrukkelijk gezegd te weigeren mij te mailen. Toen ik hem vroeg of hij een oferte had opgemaakt of contact had gezocht met de VVE toen bleek dat de rekening boven de 250 euro zou komen (hetgen in de opdrachtbrief stond) weigerde hij letterlijk te antwoorden omdat ik, nogmaals, niet de opdrachtgever was en dus die informatie niet zou krijgen.
Ik heb overigens dit gesprek opgenomen, maar hem dit niet verteld. Had ik dat moeten doen?
Vervolgens heb ik de VVE gemailt en dit alles uitgelegd. Als de VVE de opdrachtgever was, had het loodgietersbedrijf hen moeten informeren over het feid dat het duurder zou worden. Vervolgens lijkt het mij dat de VVE mij had moeten informeren zodat ik netjes van de werkzaamheden (en een hoge rekening zoals ik die nu heb) af kon zien. De hamvraag is nu dus nog steeds; heeft Breman contact opgenomen met de VVE, en zo ja, waarom heeft de VVE dan geen contact opgenomen met mij. Met andere woorden, het lijkt er nu op dat de VVE zelf ook fouten heeft gemaakt door niet te communiceren.
Dit alles heb ik gisteren in de mail naar de VVE gestuurd en er zelfs bijgezet dat ik ondanks dat mij absoluut geen blaam treft, bereid ben 100 euro bovenop de 250 euro die ik overigens al gestort heb, gisteren, bij te storten. Aangezien zij dus ook fouten hebben gemaakt heb ik hen gevraagd de resterende +- 150 aan te vullen en dan is naar mijn idee de zaak afgesloten.
Ik heb overigens al tijdens een telefoongesprek aangegeven dat ik uitsluitend via de mail wilde corresponderen (zodat ik alles zwart op wit heb), en wat gebeurt er? Ik krijg direct na mijn mail een bericht op mijn antwoordapparaat dat ik de VVE terug moet bellen. Sta ik overigens in mijn recht als ik hier niet op reageer en de mail afwacht? De medewerker in kwestie heeft mij overigens bij elke mail laten wachten tot ik uiteindelijk telefonisch contact zocht, maar ik wil nu echt gewoon via de mail verder. Maar wat als hij daar stellig niet op ingaat?
Bedankt nogmaals voor jullie tijd en informatie. -
Jun 24, 2015 om 10:18Vraag mbt geschil over loodgietersrekeningBeste mensen,
Ontzetend veel dank voor jullie tijd en informatie.
Ik heb ondertussen contact gehad met de VVE, welke tot mijn grote verbazing van mening lijkt dat ik blij moet zijn met de 4 uren die in rekening worden gebracht en dat ik maar moet betalen. Sterker nog; ze hebben aangegeven dat ze zelf de situatie juridisch gaan bekijken en het woord incassobureau is zelfs gevallen.
Ik heb tijdens mijn gesprek ook aangegeven dat de afspraak was dat als het bedrag boven de 250 euro zou komen, er niet tot werkzaamheden over gegaan moest worden. De heer bij de VVE voegde daar aan toe; "ja, dan zou er contact met Atrium, de VVE, opgenomen dienen te worden". Ik had natuurlijk moeten vragen of dat ook is gebeurd, maar dat heb ik op het moment niet gedaan. Maar wat als straks blijkt dat ze dat wel hebben gedaan? Ondanks dat de VVE vervolgens mij niet heeft ingelicht, zou in dat geval het bedrijf WEL aan hun verplichtingen hebben voldaan en moet ik straks TOCH betalen. Mogelijk nog astronomisch veel meer als het nog tot een rechtzaak aankomt ook.
Het is ongelooflijk frustrerend dat je niet door de VVE wordt gesteund (zij zeggen dat als ik maar 250 euro betaal, zij voor de restant kosten op moeten draaien, en dat zij dit dus niet willen). Maar ik lijk dit gevecht bij voorbaat al te verliezen, terwijl ik mij 100% aan de regels heb gehouden, het bedrijf toegegeven heeft fouten gemaakt te hebben, en ik ook nog eens te horen krijg dat ik blij moet zijn met het feit dat ik niet het driedubbele bedrag moet betalen van wat ik als maximum heb aangegeven, maar 'maar' het dubbele bedrag.
Omgekeerde wereld...