Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: lvdh
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 13, 2014 om 12:35Fout bij meterwisselBeste allen,
Graag nog even uw mening.
We zijn nu ruim 1,5 maand verder en helaas is er nog niets opgelost.
Van webcare heb ik, na een factuuroverzicht, niets meer vernomen. Ook de klachtenafdeling laat niet van zich horen. Ik heb op meerdere manieren een betaalregeling aangevraagd en gevraagd om een schriftelijke bevestiging.
Inmiddels heb ik zowel telefonisch, als via mail, als via het klachtenformulier geprobeerd om iemand te spreken te krijgen die dit kan oppakken. Als het al lukt om iemand te spreken, luidt het antwoordt 'U wordt terug gebeld'. ik heb een mail gehad van Webcare met nogmaals het factuuroverzicht, waarop ik heb een betaalregeling heb aangevraagd en uitgebreide berekening van wat ze nu precies met mijn nota's gedaan hebben.
U raadt het al, dit is niet gebeurd. Inmiddels heb ik van de afdeling incasso bericht gekregen dat de incassoprocedure is gestart en er bijkomende kosten in rekening zijn gebracht.
Ik heb hierop contact gehad met de incassoafdeling waar de mevrouw die ik gesproken heb, mij vertelde dat er niets bekend was van enig contact danwel een klachtdossier of een betaalregeling. Ook kan zij niets vinden van collega's die ermee bezig zouden zijn. Mijn mond viel open van verbazing.
Op haar aanraden heb ik nogmaals mijn verhaal + de laatste ontwikkelingen op de mail gezet en via het klachtenformulier ingediend.
Ik wacht nog steeds op reactie.
Ik heb nu het gevoel dat webcare/klachten heel snel reageerden na mijn vorige berichten hier en dat ze, nu het hier stil blijft, ook gelijk niets meer doen voor mij, terwijl de problemen alleen maar erger worden in plaats van opgelost
Weten jullie nog iets dat ik kan doen om dit probleem opgelost te krijgen of dat ik er beter aan doe om een instantie zoals de consumentenbescherming of de geschillencommisie erbij te halen?
ik hoor graag wat jullie zouden doen in deze situatie, want ik weet het niet meer.
Ik voel me inmiddels vrij wanhopig. -
Apr 26, 2014 om 10:04Fout bij meterwisselBeste Philip,
Het gedonder zal inderdaad wel in de meterwissel zitten ja. Helaas is dit 3 jaar geleden gebeurd en woonden we nog niet samen dus hoe dat gegaan is, geen idee. Het woord van mijn partner tegen het woord van nuon zullen we maar zeggen. Waarheid ligt ongetwijfeld in het midden maar zie dat maar te achter halen.
Ik heb geprobeerd te achterhalen waar het in zit en of die 2600,- klopt maar het enige waar ik op af kan gaan zijn de oorspronkelijke nota's en de vele correcties die ik heb gehad, ik kom er geen wijs meer uit.
De ene jaarnota is teruggeroepen en word het correctiebedrag opnieuw uitbetaald, de ander is verrekend. Het overzicht in mijn nuon, waar ik gelukkig nog bij kan, is een grote verwarrende bende.
Het verbruik berekenen lukt al helemaal niet aangezien de gezinssamenstelling de afgelopen 4 jaar een aantal maal veranderd is. Alleenstaand naar huisgenoten/huisgenoten met partners naar samenwonend.
Als u hier een leidraad voor heft hoor ik dat graag.
Incassokosten zit ik ook niet op te wachten maar 2600,- is geen bedrag dat ik zomaar kan missen. Het zou fijn zijn als iemand dit uit kan leggen. Het is namelijk een flink verschil met de teruggave die ik eerst had. Ik twijfel aan de juistheid van de berekening en de manier waarop het gegaan is.
Het verhaal van nuon is nu ' ja 2600,- ja! Waarom? Nou gewoon, daarom!'. En voor dat soort ongein vind ik het bedrag een beetje te groot om me er zo bij neer te leggen als niemand kan vertellen waar het vandaan komt.
@barry.
Ik zal de gegevens even naar u mailen. Ik hoop dat u er dan met een duidelijk uitleg en controle op terug kan komen. -
Apr 25, 2014 om 17:34Fout bij meterwisselBeste hopetobehelping,
Bedankt voor de uitgebreide reactie en de mogelijkheden die u aangeeft. uiteraard ligt de klacht al bij nuon en heb ik een nieuwe klacht ingediend na vandaag. wie weet staat er vanzelf iemand op om te helpen.
Ik zal ook zeker even naar de andere mogelijkheden kijken, wie weet helpt het. Want zoals het nu gaat, komen we er niet uit.
Ik hoop het op te lossen zonder getouwtrek en tussenpersonen maar als het niet lukt zijn inderdaad de geschillencommissie en de consumenten autoriteiten een optie. Ik wil dit alleen graag als laatste redmiddel gebruiken.
@ tijger1
uiteraard zorgt 1500m3 niet voor een rekening van 2600,-. HIer had ik mioscchien duidelijker moeten zijn. alleen op gas scheelt het al ongeveer zoiets, hetzelfde geldt voor elektra, zowel op het hoog als het laagverbruik.
Daarnaast is met correctiesnota's het e.e.a niet goed gegaan, 2 jaarnota;s zijn gecorrigeerd en verrekend met elkaar, een 3e is volledig als debet opgevoerd in afwachting van de nieuwe nota. De nieuwe nota is ook een credit bedrag en hoger dan dat hij in eerste instantie was. Desondanks hebben ze het gepresteerd om ook hierop een debet op te voeren.
Door de verschillen in de meterstanden is er over het laatste jaar een negatief verbruik ontstaan. De geschatte meterstanden wijken flink af van wat de werkelijke standen zijn geweest. Ik heb in de desbetreffende jaren ook correcties aangevraagd maar dit is nooit gedaan. in 2011 was ik hier zelf nog niet en mijn partner dacht ; ach ik krijg geld terug dus dan zal het wel goed gaan'. die heeft nog nooit iets begrepen van jaarnota's en is er toen ook niet achteraan gegaan. in 2012 ben ik er zelf mee bezig geweest maar werd het gewoonweg niet gecorrigeerd want mijn meterstanden 'waren nietlogisch' Uit frustratie heb ik het er toen bij gelaten. Met de gedachte dat als Stedin een jaar later zou komen om de werkelijke meterstanden op te nemen, er snel genoeg zou blijken dat ze het wel degelijk verkeerd geschat hebben en ik dan ook aantoonbaar bewijs zou hebben.
Het verschil tussen de geschatte en werkelijke meterstanden was zo hoog, dat er dus een negatief verbruik is ontstaan, hierdoor heb ik een terugbetaling gekregen. Er waren, volgens nuon, logischerwijs dus ook geen gebruikskosten voor ons waardoor we een aantal maandbedragen hebben terug gekregen. immers als er geen verbruik is, hoef je dit ook niet te betalen.
vond ik ook heel logisch maar nu willen ze het terug hebben.
Al met al tikt dit bij elkaar aardig aan.