Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: marcow
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 10, 2015 om 16:03Aegon mix fundUitstapkosten van een Aegon Spaarkas overeenkomst zijn 0,03% als de polis 10 jaar gelopen heeft.
Dat valt dus wel.mee.
Is het een kapitaal verzekering van voor 14 september 1999 en heeft u een vermogen ik Box 3 boven de 21.000 (afgerond ) bedenk dan wel dat u vermogensrendementsheffing gaat betalen voor het bedrag dat hierboven komt.
Geld in deposito's zetten is het slechtste wat u nu kunt doen aangezien de rente historisch laag is en u dan niet over het geld kunt beschikken zonder boete
Beleggen is niet slecht, en in het huidige klimaat de enige manier om iets over te houden.
Doe dit echter niet bij een bank of verzekeraar want die zijn goed in verzekeren en bankieren.
Vermogensbeheer doe je bij een vermogensbeheerder.
En ook daar heb je goeie je minder goede afhankelijk van de looptijd en het vermogen -
Nov 10, 2015 om 14:54Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Nee wijsneus
Visie is een tussenpersoon en GFH Giro een aanbieder. -
Nov 10, 2015 om 14:42Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Hij heeft dus een goed advies gekregen en is daarna gaan Googlen.
Dan.kom je niks negatiefs tegen behalve deze topic.
Ik wens Marnix succes met het vinden van een beter alternatief.
Helaas zal hij dan wel de hoofdprijs mogen betalen aan de adviseur die waarschijnlijk wel zegt dat hij onafhankelijk is maar toch stiekem niet.
En nogmaals Visie komt niet onder valse voorwendselen bij mensen naar binnen dat maken jullie er van.
Als alle meldingen die mensen bij de AFM vooral op jouw advies enige kern van waarheid zouden bevatten denk je dan dat de AFM niet al lang ingegrepen zou hebben?
Graag alleen maar zaken roepen die je ook hard kunt maken de vogende keer Tijger -
Nov 10, 2015 om 13:01Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Inderdaad de zoveelste argeloze consument die door jouw hetze waarschijnlijk bij zijn ouders polis blijft hangen ook al beseft hij dat het geen goed product is.
Ik vraag me steeds meer af wat jouw belangen zijn.
Ongefundeerde opmerkingen plaatsen en blij zijn als een klein kind als je weer een zieltje hebt gewonnen.
Erg triest om zo je dag door te brengen. -
Nov 10, 2015 om 12:24Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Beste Tijger
Baseer je hersenspinsels nu eens op feiten!
Hoe weet jij zo zeker dat die tussenpersoon gegevens verkoopt?
Je was er natuurlijk zelf bij?
En zoals al je al eerder is geprobeerd duidelijk te maken:
Visie is een tussenpersoon die voor wat vermogens opbouw producten bemiddeld in GFH Giro producten en ook daar is niks mis mee.
Beide bedrijven vallen onder dezelfde groep.
Omdat verzekeraars nog steeds geen enkel belang hebben bij het oplossen van de problematiek heeft de GFH groep zelf een alternatief in de markt gezet.
Het zou dan raar zijn om klantenog naar andere verzekeraars te verwijzen.
En volgens mij is het advies nog steeds gratis.
Hoeveel deugdelijke alternatieven ken jezelf, behalve geld op de bank zetten tegen minder dan een procent rente? -
Nov 9, 2015 om 19:40Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Dat uitgebreid voederen valt wel mee.
Alleen de voorgeschreven bemiddelingskosten.
Met de aangeboden producten is ook niks mis mee.
Volledig transparant en mooie rendementen in een product dat maximale flexibiliteit biedt.
Als er een voordeel uitrolt waarom zou je dan bij de huidige polis blijven zitten?
-Omdat je verzekeraar je vertelt dat er niks aan de hand is?
-Omdat je denkt geen pensioen of hypotheek probleem te hebben?
-Omdat alle consumenten organisaties zeggen dat consumenten in actie moeten komen maar dat niet voor jezelf geldt?
-Omdat je bij het Googlen hier terecht komt en bang wordt gemaakt?
Als jezelf tussenpersoon zou zijn en geen deugdelijke alternatieven zou hebben zou je verdomd blij zijn als een derde partij jouw klanten gaat bezoeken.
Bij verzekeraars moet je niet zijn en op rentebasis schiet ook niet op.
Er komt een nieuwe aanbieder op de markt en die wordt met de grond gelijk gemaakt door experts die niet weten waarover ze praten.
Beetje jammer. -
Nov 9, 2015 om 19:02Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Op de internetsite van Visie Verzekeringen staat ook nergens dat ze onafhankelijk zijn, en dat zal u dan ook niet verteld zijn.
De vraag is: was er na een eventuele overstap een aantoonbaar voordeel?
Dat is namelijk iets waar beroepsklager Tijger volledig aan voorbij gaat.
Een tussenpersoon vraagt een externe partij omdat hij zelf geen alternatief kan bieden en daar is helemaal niets mis mee.
U kunt het beste allen het advies van Tijger volgen dan zitten we over 10 jaar nog steeds met hetzelfde probleem als nu, namelijk verzekeraars die niets doen omdat het nog steeds geld oplevert en consumenten die niets doen omdat ze bang worden gemaakt door beroepsklagers die overal verstand van denken te hebben. -
Mar 25, 2015 om 10:14Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Beste Mintho,
Wat ik uit de gegevens kan opmaken bent u benaderd door Visie Verzekeringen voor hersteladvies.
De conclusie die de adviseur heeft getrokken is dat er geen herstel mogelijk is gezien de korte looptijd.
Aangezien u bent geïnformeerd over een direct ingaande lijfrente neem ik aan dat uw huidige verzekering een lijfrente is.
We weten allemaal dat de AOW leeftijden zijn verhoogd en dus niet meer overeenkomen met de einddatum van de lopende verzekeringen.
Op einddatum moet er dus iets gebeuren, er moet een direct ingaande lijfrente worden aangekocht.
Wilt u de lijfrente laten uitkeren vanaf 65 jaar dan mag dat alleen met de waarde t/m 31 december 2013. Alles wat daarna is opgebouwd mag u pas gebruiken vanaf AOW leeftijd.
De meeste mensen zullen op hun 65e nog gewoon aan het werk zijn zodat de uitkeringen bovenop het salaris komen en u misschien meer belasting moet gaan betalen.
Het advies om de opgebouwde waarde alvast in een uitkerend product te plaatsen met ingangsdatum AOW leeftijd voorkomt dit.
Zo te zien is het dus een goed advies geweest, aangezien u toch een direct ingaande lijfrente dient aan te schaffen en door de overstap meteen de ingangsdatum goed kunt neerzetten.
Dit staat in verkorte versie op het formulier dat u heeft getekend, verder niets.
En ja, als u gebruik wil maken van dit advies en uw product wil omzetten, nu op op einddatum dan kost dit geld.
Provisie (zoals in de huidige verzekering) mag niet meer vanaf 2013 en dus betaald u de genoemde € 295 voor het omzetten van uw product.
Visie verzekeringen moet er werk voor verrichten en mag dat niet gratis doen van de AFM.
U betaald dus helemaal niets voor het hersteladvies, zoals ook op het formulier staat.
U mag ook wachten tot einddatum en dan een uitkerend product aanschaffen.
Doet u dit niet via uw huidige tussenpersoon (ik neem aan Visie verzekeringen) dan zult u naast een bedrag voor het wijzigen ook een factuur voor het advies gaan ontvangen.
Dan nog even iets over de negatieve berichten waarover u schrijft:
Als u goed door de regels heen leest staan er niet zoveel negatieve dingen in over GFH Giro.
Over hun producten staat weinig negatiefs, behalve dat mensen denken dat het duur is (doe een vergelijk met de huidige situatie en u kunt voor u zelf bepalen of dit zo is).
Er staan een aantal "klachten" bij van mensen die zeggen alleen een offerte getekend te hebben en daarvoor moeten betalen.
Er is geen enkel bedrijf dat een factuur stuurt voor een offerte.
Het volledige overstap proces is in gang gezet en zoals hierboven al aangegeven, mag dat net gratis.
Als dan alles geregeld is, gaan mensen googlen en komen ze bijvoorbeeld op dit forum.
Allerlei zogenaamde experts die hier lekker anoniem alles afkraken zonder ook maar ergens inhoudelijk naar te kijken zorgen ervoor dat je onzeker wordt.
Vervolgens wordt op basis van deze onzin adviezen alles stopgezet.
En daarna gaat men zelf lekker anoniem mee klagen over hoe slecht dat bedrijf is..
Het bedrijf doet gewoon zijn werk en wordt betaald voor het verlenen van hun diensten.
Als dat gebeurd, krijg je een factuur.
Je kan klagen bij de hoogste rechter maar je gaat het altijd verliezen.
Ga maar klagen bij super expert Tijger1, want die weet alles zo goed.
Die adviseert u om een melding en een klacht in te dienen bij de AFM omdat u gratis herstel advies heeft gekregen.
Die adviseert ook om alles wat mensen hebben getekend te annuleren, zonder dat hij/zij weet wat er precies is besproken.
En krijg je dan als klant de rekening (logisch) dan heeft de aanbieder het gedaan.
Leg de factuur maar neer bij deze Tijger1 en die andere experts, want op basis van hun meningen wordt alles stopgezet en blijven mensen nog steeds met hun hoogstwaarschijnlijk slechte product zitten.
Wil je geen (gratis)advies van je eigen tussenpersoon geef dit dan aan bij het gesprek, daar zul je dan voor moeten tekenen zodat je er ook niet later op terug kan komen.
Je kunt natuurlijk advies inwinnen bij een willekeurige tussenpersoon.
Dit advies mag niet gratis, en de vraag is dan ook nog of je een advies krijgt waar je iets mee kunt.
En het is natuurlijk zo dat 99% van alle reacties op een forumsite als deze een negatieve lading heeft.
Als je bij een restaurant lekker hebt gegeten ga je dit namelijk niet delen met het hele land, want het is logisch dat je in een restaurant lekker eet.
Alleen mensen die een minder goede ervaring hebben gehad gaan dit delen.
Als vervolgens de positieve reacties worden afgekraakt door zogenaamde experts dan bestaat er inderdaad de kans dat mensen niet meer naar dat restaurant gaan eten.
Of... als ze er naartoe gaan extra op gaan letten en als er ook maar een spatje op de spiegel van de WC zit meteen zeggen... zie je wel het is een grote bende.
Dit in het achterhoofd houdend als er een forum wordt bezocht leert mensen iets genuanceerder lezen.
Voor wat betreft uw reactie denk ik dat u niets te vrezen heeft op het moment dat u niet op het advies ingaat.
Er is u geadviseerd om nu uw product te gaan wijzigen, zodat u later naast de factuur voor het nieuwe product niet ook nog voor het advies dient te betalen.
Niks mis mee dus, en geen reden tot paniek. -
Jan 24, 2015 om 00:16Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Beste gverwaal,
Dat antwoord ga je hier niet krijgen vrees ik.
Hier zitten alleen mensen die alleen maar offertes hebben aangevraagd, en daar voor hebben getekend.
Een offerte teken je (waar dan ook) alleen maar als je het product of de dienst afneemt.
De rest van de reacties komt van mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
En nogmaals voor deze mensen ... ik werk niet bij GFH giro maar bij een tussenpersoon. Via mijn werkgever ben ik in contact gekomen en heb ik de overstap gemaakt.
Na ongeveer een half jaar heb ik mijn aanloopkosten er uit, dus denk dat ik een goede keuze heb gemaakt. -
Jan 22, 2015 om 23:58Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"Waar baseer je het op dat het rommel zou zijn tijger1, of is dat weer een van je zoveel aannames?