Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: marie-claire
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 21, 2014 om 13:28Canal digitaal opzeggenU zou kunnen overwegen de automatische afschrijving bij de bank richting CD te blokkeren. Dat gaat voor U (en CD) weliswaar nog maar om een bedrag van in totaal bijna 120 euro. Niettemin...
Het risico dat daarvoor de deurwaarder wordt ingeschakeld is gering en evt. telefoon/brieven daarvan kunt U gewoon onbeantwoord laten. Komt het dan onverhoopt toch op een kantongerechtszaak aan dan kunt U daarvoor rechtsbijstand inroepen (evt. via de Vara) bij het Bureau voor rechtshulp/ de dienst sociale zaken o.i.d.
Canal Digitaal schept (al dan niet via call centra) ongestraft geld binnen door mensen via de telefoon abonnementen aan te smeren op basis van onjuiste/onvolledige informatie. Ze speculeren erop dat mensen bang worden van dreigementen met deurwaarders etc. Zolang we daar in blijven trappen gaan die praktijken ongestoord verder.
Men poogt nu al jaren op vergelijkbare wijze bij mij geld te innen.Tot nog toe vergeefs en ik zal dat desnoods tot voor de rechter blijven weigeren (desnoods in meerdere instanties). Uiteraard zal ik daarvoor via de media ook alle publiciteit trachten te benutten om hieraan een eind te maken.
Elke medestander is er een.
Wellicht dat Kassa hieraan (weer?) eens aandacht zou kunnen schenken, want het gaat hierbij in de regel uiteraard steeds weer om mensen die zich onvoldoende te weer (menen te) kunnen stellen tegen dit soort praktijken. Relatief misschien kleine bedragen veroorzaken bij hen vaak heel groot leed!