Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: martin6767
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 25, 2014 om 09:34EasycomputingEigenlijk weet ik al genoeg, maar toch reageer ik even. Ik wist al dat wanneer je een product koopt dat niet naar behoren werkt je daarmee naar de verkoper moet. Dat is wettelijk geregeld. Maar easycomputing beweerde dat dit niet voor software geldt, toen begon ik te twijfelen. Forever heeft deze twijfel weggenomen, vooral ook omdat hij verwijzingen geeft naar de bronnen waar ik de juiste informatie kan vinden.
Blijkbaar lezen de meeste mensen mijn vraag niet goed. Het is niet alleen een probleem dat het regelmatig vastloopt, maar er zijn ook vele andere problemen (zoals ik beschreven heb in mijn vraag). Het product werkt bijna hetzelfde als het vorige product van deze fabrikant, waar ik zo’n 8 jaar mee gewerkt heb, dus het ligt er niet aan dat ik niet weet hoe het werkt.
Dat er nog niet veel forum posts over dit product te vinden zijn komt waarschijnlijk omdat het nog maar pas op de markt is. Natuurlijk heb ik research gedaan kaasbroodje, maar dat heeft op zich niet veel te maken met het probleem. Het product hoort te doen wat de verkoper (en de fabrikant) beloven, in dit geval komt de verkoper zijn koopovereenkomst niet na, want het product werkt niet zoals de verkoper op zijn website beweert.
Het maakt niet uit waar ik een product koop, of ik die nu gewoon in een winkel koop of op internet, ik heb een koopovereenkomst met de verkoper. Wanneer er problemen zijn moet ik daarmee naar de verkoper, hij moet het dan maar zien te regelen met de producent. Mijn vraag was of dit ook voor software geldt, want de verkoper beweerde dat dit niet zo is. Nu weet ik dat ook hierbij de verkoper verantwoordelijk is, en daar ging het mij om. -
Apr 24, 2014 om 23:47Easycomputing[quote=forever-nl schreef op donderdag 24 apr 2014, 22:55]Hoewel de fabrikant van producten meestal in wordt geschakeld om problemen op te lossen, heeft u een koopovereenkomst gesloten met de winkel. Als het product niet naar behoren werkt is de winkel verantwoordelijk voor naleving, kan zij dit niet dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. Hierover is meer de lezen op de website van ConsuWijzer: rechten bij product dat niet goed / ondeugdelijk is.
Bedankt voor je antwoord, eindelijk een antwoord waar ik wel wat aan heb. Want op de site van Consuwijzer staat letterlijk: “De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen.”
Easycomputing komt dus zijn wettelijke verplichtingen niet na. -
Apr 24, 2014 om 23:34Easycomputing[quote=costnix schreef op donderdag 24 apr 2014, 22:48]Nee!!! U moet ECHT bij de maker van de software zijn. Easy Computer kan u hier niet bij helpen! U kunt wel eigen wijs blijven doen, maar dat zal u NIET helpen.
Ga naar het forum van de maker!!! Kijk of hier een update is te vinden voor uw versie
Pardon? Ik eigenwijs blijven doen? Hierna krijg ik antwoord van iemand die mijn bericht wel goed heeft gelezen en die verwijst mij consuwijzer, daarin staat heel duidelijk in: "De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen."
Gelukkig zijn er wel mensen die antwoord geven en niet zomaar wat schrijven, en die dan niet zeggen dat mensen eigenwijs blijven doen. -
Apr 24, 2014 om 22:13EasycomputingSorry dat ik het schrijf, wat lezen de mensen hier slecht. De naam van serif.com heb ik ook in mijn bericht staan, dus een overbodig antwoord. Nogmaals: is het niet de verplichting van de verkoper om dit probleem op te lossen of door te spelen naar de producent?
-
Apr 24, 2014 om 21:08EasycomputingDe vraag is niet wat de oorzaken van de problemen zijn, maar is de verkoper niet verplicht om te helpen de problemen op te lossen. Als ik een dvd speler koop die niet naar behoren werkt, dan ga ik toch ook naar de winkel waar ik het heb gekocht en zij nemen contact op met de producent.