Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: matc
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 4, 2015 om 14:56Swimbee[quote=rost3 schreef op maandag 14 jul 2014, 13:11]Voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. Van Oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij Swimbee. Ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. Dit heeft zij behaald. Hierna moest ik haar uitschrijven. Ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. Dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. Meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. Op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. De eerste datum was in juni. Ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "Tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. Ze vinkte het eerste hokje aan. Vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. Men kon mij niet verder helpen. Na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van Billink B.V. In totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij Swimbee 5 weken). Toen ik begon bij Swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. Omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. Ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. Na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. In deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. Ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
Uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. Hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het B&C programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. Daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. Ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). Ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. Daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). Omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. Wat moet ik doen: betalen of verder gaan? Is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? Ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. Nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. Daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. Daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. Daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)
Ik hoop iets te horen! En NIET van de medewerkers van Swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!
De kosten in 2015 waren 80 euro per 4 weken en 1500+ voor het A diploma garantiepakket.
Ik betaal nu bij het sportfondsenbad 10 euro per les (6 of 12 lessen vooruit) zonder opzegtermijn en per 12 lessen kan ik er 4 missen. Het garantiepakket vervalt bij swimbee al na 3 gemiste lessen over de hele periode (2 jaar +). Wat ben ik toch dom geweest om voor swimbee te kiezen. -
Nov 4, 2015 om 14:50Swimbee[quote=swimbee^floor schreef op dinsdag 3 nov 2015, 16:42][quote=matc schreef op woensdag 7 okt 2015, 09:45]Mijn ervaringen met swimbee zijn ook zeer negatief. Mijn zoontje heeft nu al meer dan 2 jaar zwemles. Hij heeft het eerste jaar in het brons badje gezeten. Hij zit nu al meer dan 1 jaar in het zilver badje. Swimbee is hiermee dus 2x zo duur EN zwemles duurt 2x zo lang als bij andere zwemscholen. Alle communicatie hierover verloopt enorm moeizaam en ronduit slecht. Er is feitelijk geen sprake van een leerlingvolg systeem. Als ouder krijg je geen enkele feedback en zelf lijkt swimbee de voortgang ook nauwelijks in de gaten te houden. Als je de andere ouders spreekt in rotterdam hebben deze ook allemaal in meer of mindere mate dezelfde ervaring. Het enige unique selling point van swimbee is dat ze geen wachtlijsten hebben. Inmiddels weet ik wel hoe dat komt. De allerhoogste prijs voor de eindeloze en vrijwel nutteloze zwemlessen zonder enige terugkoppeling over voortgang en slechte communicatie. Ik sluit me graag aan bij gezamenlijke acties tegen swimbee.
Beste matc,
Bedankt voor uw berichtje! Zou u ons een e-mail met uw gegevens kunnen sturen? Dan kunnen wij u vanuit daar verder helpen! U kunt uw e-mail sturen naar support@swimbee.com
Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee
Sorry Floor, we hebben hier al heel veel contact over gehad maar ik heb er echt geen vertrouwen meer in. -
Oct 7, 2015 om 09:45SwimbeeMijn ervaringen met swimbee zijn ook zeer negatief. Mijn zoontje heeft nu al meer dan 2 jaar zwemles. Hij heeft het eerste jaar in het brons badje gezeten. Hij zit nu al meer dan 1 jaar in het zilver badje. Swimbee is hiermee dus 2x zo duur EN zwemles duurt 2x zo lang als bij andere zwemscholen. Alle communicatie hierover verloopt enorm moeizaam en ronduit slecht. Er is feitelijk geen sprake van een leerlingvolg systeem. Als ouder krijg je geen enkele feedback en zelf lijkt swimbee de voortgang ook nauwelijks in de gaten te houden. Als je de andere ouders spreekt in rotterdam hebben deze ook allemaal in meer of mindere mate dezelfde ervaring. Het enige unique selling point van swimbee is dat ze geen wachtlijsten hebben. Inmiddels weet ik wel hoe dat komt. De allerhoogste prijs voor de eindeloze en vrijwel nutteloze zwemlessen zonder enige terugkoppeling over voortgang en slechte communicatie. Ik sluit me graag aan bij gezamenlijke acties tegen swimbee.