Antwoorden gegeven door: nicolaas12
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 17, 2014 om 12:20cv radiator ontluchten[quote=bobxlnl schreef op dinsdag 16 dec 2014, 15:55]Ik heb op 2 hoog een cv radiator die niet te ontluchten is. De situatie is dat aan de linker bovenkant van de radiator de toevoerleiding/kraan met het ontluchtingsventiel zit. Aan de linker onderkant zit de retourleiding met een aftapnippel/- aansluiting. Volgens mij zou er rechts bovenaan een ontluchtingsnippel moeten zitten om de cv radiator te kunnen ontluchten. Maar dat is helaas niet het geval en er zit ook geen enkele aansluiting rechts boven of -onder. Ik heb al een keer de hele cv laten leeg lopen en vervolgens weer gevuld en overal de cv radiatoren ontlucht. Dat ging bij alle cv radiatoren goed behalve bij de cv radiator op 2 hoog.
Heeft er iemand een tip hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen om die "luchtbel" uit de cv radiator op 2 hoog te krijgen. De cv radiator wordt nu maar voor de helft warm.
PS als het niet lukt kunt U twee dingen doen
(1) koop een ontluchtingsnippel en een passende machine tap en boor een gaatje in de radiator waar de radiatorkraan zit tap hier een nieuw schroefdraad in en monteer het ontluchtingskraantje.
(2)Koop een nieuwe radiator en vervang de oude hiermee, de kosten zullen de ergenis ervan weg nemen -
Dec 17, 2014 om 12:11cv radiator ontluchtenAls eerst vers water bevat veel zuurstof en moet dus enkele malen ontlucht worden!
VOOR U OOK MAAR IETS DOET GA HET VOLGENDE NA!
Met een kleine waterpas kijken of de radiatoren iets aflopen richting de ontluchtingsnippels
Na enkele jaren wil het voorkomen dat een radiator door gaat hangen vandaar deze meting.
Zit er een verkeerde radiator bij probeer de montagebeugels achter de radiator weer aan te draaien zodat deze radiator weer goed komt te hangen!
Ga dan als hieronder te werk om het probleem op te lossen
Maar voor een goede ontluchting ga als volgt te werk.
(1)Draai alle radiatorkranen dicht
(2)Zet de pomp van de ketel uit door de stekker er uit te halen
(3)Laat het systeem enkele uren met rust zodat de lucht zich naar de bovenkant van de radiators kan stijgen
(4)Draai nu vanaf de beneden verdieping de ontluchtingskraantje een klein beetje open (dit omdat bij ver opendraaien van deze ontluchtingsnippels het water er eerder uit komt en de uitgang afsluit voor het lucht dat U eruit wilt hebben!)
(5)Ga zo steeds verder een verdieping omhoog en doe daar hetzelfde totdat U op de zolder dit ook hebt gedaan.
(6)Vul nu het water bij tot her eind van het groene vlak van de meter
(7)zet de pomp nu een kwartier aan
(8)Kijk of de meter nog in het groen staat, zo niet vul weer water bij, is de druk goed wacht weer een kwartier en herhaal het ontluchten opnieuw
U zult nu een ontlucht systeem hebben
vrg Nicolaas
-
Dec 23, 2013 om 13:10thermostaat combiketelWat een hoop verschillende antwoorden!
Zorg dat je in elke kamer behalve de woonkamer een "thermosstaatkraan" is aangesloten.
Draai deze kranen op de temperatuur die je graag in deze kamers wilt hebben.
In de kamers die je niet gebruik, zet je de thermostaat op het 'sneeuwkristal' dat hierop staat en je hebt nooit een bevroren radiator!
De "woonkamer" stel je in op de temperatuur die jij en je familieleden prettig vindt , doe niet zo als ik veel bij mijn Turkse klanten zie de "thermostaat" op hoger dan '25 graden' stellen bij deze stand wordt het namelijk nooit warmer dan de maximum temperatuur die de ketel kan leveren meestal 24 a 25 graden!
Doe je dit wel dan zal de ketel continu blijven branden en zullen de gas kosten blijven oplopen.
Beter is als je wat ik doe, een verwarmingsthermostaat met een meerdaagse instelling plaatsen.
Dus een die je in kan stellen voor het opstaan, het vertrekken naar je werk of iets anders, het thuiskomen van je werk en het naar bed gaan in kan stellen deze kan je tussendoor per graad omhoog en omlaag stellen je zult de thermostaat snel terug verdiend hebben door het vernuftige systeem namelijk als je op staat zorgt de thermostaat ervoor dat het dan ook al de temperatuur is die je hebt ingesteld en als het tijd wordt om te gaan werken is de temperatuur al veel eerder naar beneden gesteld als je weer thuis komt is de temperatuur ook weer die van jouw ingestelde waarden hetzelfde gebeurt als je naar bed gaat ook dan is de ketel allang uitgeschakeld voor het jouw ingestelde tijd is!
Een fijne kerst en een heel goedkoop warm 2014 wens ik iedereen hier. -
Apr 12, 2013 om 11:48verkeerde verfHet kan altijd voorkomen dat er kleurverschil voorkomt bij mengen van verf!
Daarom moet je ook altijd bijvoorbeeld bij het kopen van behang de nummers controleren om dezelfde kleur te hebben!
Zelfs een fabriek die dagelijks dezelfde kleuren gebruikt en daze met een computer mengt kan niet dezelfde kleur garanderen.
Het is zelfs zo als je verf op verschillende soorten ondergrond gebruikt er al uit een pot verf kleurverschil kan ontstaan dit ligt aan de dichtheid van een product.
Tevens kan het aantal malen van het aanbrengen per laag een kleur verschil geven vooral met wit heb je pas bij minimaal drie deklagen de juiste kleur te pakken.
Neem een staaltje van de reeds eerder gebruikte kleur van de delen die U dus al had en kijk of deze wel echt de juiste kleur RAL 9001 hebben en laat eventueel deze namaken
Vreemd vindt ik dat de kleur niet standaard geleverd kan worden daar RAL 9001 een veel voorkomende standaard kleur is -
Mar 20, 2008 om 11:31autospiegel
Alle onderdelen die je voor jevolve nodig hebt kun je aanschaffen bij de firma NORDICAR via het internet, ze doen ook reparaties maar dan moet je misschien een eind rijden!
Haal met een hete luchtfhun de oude spiegel eruit door deze te verwarmen tot de lijm oplost en maak alles na afkoeling goed schoon en vetvrij, zelf gebruik ik altijd sticker verwijderaar om oude lijmresten te verwijderen! Maak het gedeelte waar de noeuwe spiegel op moet komen warm "niet heet" en plaats de nieuwe spiegel en druk deze ghoed aan op de onderbodem zodat hij goed hecht, laat deze voor je door een wasstraat gaat minsten een paar dagen eerst goed hechten zo kan je weer vele KM goed zien en veilig rijden.
www.nordicar.nl (VolvoOnderdelen van heel oud tot vrij jong)
Groetjes Rudolf
-
Mar 20, 2008 om 11:12huurhuis+sloten
Hallo het verwisselen van de sloten bij her opnieuw verhuren van een woning valt onder de verantwoordelijksheid plicht van de verhuurder.Deze is namelijk verplicht de woning in goede en veilige staat aan U te verhuren, daaronder valt dus ook de door U genoemde sloten die vervangen moeten worden, dit doet iedere verhuurder normaal voor de sleutel aan de nieuwe bewoner wordt overhandigd, tijdens de tijd dat de woning leeg staat kunnen mensen vaak vrij gaan kijken of zij intresse hebben in deze woning, veel mensen laten dan een sleutel namaken voor als zij de woning toegewezen krijgen er direct in kunnen om te beginnen met de schoonmaak voor de echte over handiging plaats vindt! Altijd de sloten vervangen er zelfs op staan als U een 'nieuwe' woning gaat huren, de kosten zijn altijd voor de verhuurder en niet voor de nieuwe huurder!
Rudolf
-
Mar 11, 2008 om 22:23caravanspiegels
Mijn ervaring is dat de spiegels alle twee de soorten VOOR en NADELEN hebben! Op de spatborden gemonteerd lijkt fijn je hebt tevens een punt om tijdens het rijden vooral in smalle of drukke straten je breedte in de gaten te houden tijdens het rijden zonder in je zijspiegels te hoeven kijken! Dus alle aandacht bij het verkeer! Maar de afstand naar de spiegel is ver dus ,moeilijk een goed beeld te vormen al je aandacht gaat naar die ene spiegel en je hebt geen overzicht meer op het andere verkeer.! De overzetspiegels op je normale spiegels zijn indien goed, ga niet alleen voor goedkoop het fijnst om te gebruiken het gebruik is gelijk als bij je normale gebruik tijdens het rijden met je auto. Nadeel je raakt eerder een fietser omdat je de breedte niet gewent bent hou hier extra rekening mee dan pas je je hier vanzelf op aan, Alleen ze worden sneller van je auto afgestolen is maar een handeling die op het spartbord is veel te veel werk en valt dus sneller op. Veel rijplezier.
Nicolaas