Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: nikolaos
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 19, 2014 om 18:02Vakantieveilingen louche zaak ?Wow . Ik had verwacht hier op kassa enige verstand en kennis van zaken te vinden , Iemand die met verwijzingen zou komen naar wettekesten, en op zijn minst , mensen die inhoudelijk zouden reageren . Helaas niets van dit alles. Wat ik wel gevonden heb :
Incasso: ingrijpende veranderingen
Een van de meest ingrijpende veranderingen betreft de automatische incasso. Doordat dit een Europees product wordt, zijn een aantal strenge waarborgen ingebouwd om de consument te beschermen. Dat is op zich een prettig idee, maar het heeft wel gevolgen voor het betalingsverkeer, ook binnen Nederland.
Telefonische machtigingen zijn bijvoorbeeld niet meer toegestaan. Ook het vinkje op internet voor machtigingen is niet meer rechtsgeldig. Daarnaast worden de efficiencyvoordelen die veel verzekeraars en tussenpersonen hebben gerealiseerd in de afgelopen jaren bij het afsluiten van producten, veelal teniet gedaan door Sepa.
Nu komt er vaak geen mens meer te pas aan de automatische incasso, maar vanaf 1 februari 2014 kan dat veranderen. De verzekeraar moet dan voortaan een machtigingsformulier sturen naar de klant, die dit moet ondertekenen en terugsturen.
De verzekeraar moet controleren of dit is gebeurd. Pas nadat het formulier is geregistreerd en gearchiveerd, kan de verplichte prenotificatie worden verstuurd. Dit moet minimaal 14 dagen voor de afschrijving gebeuren, tenzij anders is afgesproken.
Verloopt het proces niet goed of voldoet de verzekeraar niet aan de Sepa-regels, dan heeft de klant dertien maanden het recht om te storneren.
Men mag dit dus niet. Kan alleen de desbetreffende wettekst niet vinden en na een uur spitten besloten heb om mijn tijd beter te gebruiken. Bespaar jezelf dus een reactie want ik lees/reageer toch niet meer. Tenzij het je niet gaat om enige inhoudelijke en constructieve reactie te geven maar vooral om een leegte in je leven op te vullen door elke dag hier te posten. -
Apr 17, 2014 om 21:18Vakantieveilingen louche zaak ?Goed grapjas als je zo wilt beginnen. Elke Nederlander wordt ook geacht de wet te kennen, ken jij die?
Ik durf er geld op te zetten dat het antwoord ' nee' is. Daar hebben we tegenwoordig specialisten voor. Omdat mensen er zich zo goed aan kunen houden. Zo ook met veilingssites. Zoals gezegd stel ik daar vraagtekens bij. En dan heb ik het over het soort mens dat achter de veilingssite zit. Begeint het nu te dagen ?
Dit vond ik trouwens op consuwijzer :
U kunt schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. Bijvoorbeeld met een speciale antwoordkaart. U kunt ook toestemming geven via internet. Deze toestemming is dan alleen geldig als u de toestemming print, uw handtekening eronder zet en het per post of met de fax opstuurt naar het bedrijf.
Dus, volgens jou geef je je rekeningnummer en is daarmee de kous af ?
-'Voor heel veel zaken' - voorbeelden graag
-'geef je met een bestelling toestemming tot automatische incasso. ' - graag referentie naar de desbetreffende wettekst.
Kun je dit niet, dan ben je gewoon aan het trollen. -
Apr 17, 2014 om 20:13Vakantieveilingen louche zaak ?En ik heb het even nagekeken , van de overige 5 andere veilingssites waar ik weleens op zit, staat er bij geen enkele iets over automatische incasso in de voorwaarden. Ik zet dan ook terecht vraagtekens bij waarom vakantieveilingen dit wel zou doen.
-
Apr 17, 2014 om 19:57Vakantieveilingen louche zaak ?Beste Mahadma,
Ik weet niet hoevaak u online bent en wat u daar doet, maar in mijn geval zou ik dan heel wat uurtjes kwijt zijn aan het lezen van voorwaarden. Alles wat je installeert zitten algemene voorwaarden. Die van Microsoft, adobe gmail, enkele progamma's en marktplaats heb ik eens doorgenomen en had toen wel door wat het ongeveer allemaal inhield en besloot om mijn tijd er niet meer aan te verspillen. Dit lijkt mij standaard gedrag voor iedereen online tegenwoordig. Echter, zoiets afwijkendsen ingrijpends als een machtiging voor automatische incasso daar mag wel extra op geattendeerd woorden. Zeker aangezien mijn insziens altijd nog een handtekening hiervoor benodigd was. Dit blijkt echter niet meer te moeten. Ik denk dat ik niet de enige ben die deze veronderstelling nog heeft. Ik vind ook dat dit niet zo zou moeten kunnen. Ik ga hier mijn bank ook nog over inlichten en nakijken welk overkoepelend Europees orgaan hiervover gaat en vragen of dit niet anders geregeld kan worden. -
Apr 17, 2014 om 18:05Vakantieveilingen louche zaak ?Inderdaad staat het in de algemene voorwaarden. Maar je gaat me toch niet vertellen dat iedereen alle voorrwaarden altijd leest ? Doe jij dat ? Dat van de auto incasso zou dan als punt een vermeld moeten staan in grote rode letters .
Hetvolgende kreeg ik als antwoord :
Geachte heer De Boer,
Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben de klacht welke u heeft verzonden naar de Thuiswinkel in goede orde ontvangen.
Graag willen wij met dit bericht reageren op uw berichten aan ons en het bericht wat u heeft gestuurd naar de Thuiswinkel.
U geeft in uw bericht aan dat u heeft geboden op de veiling voor toegangskaarten naar Dierenpark Emmen. U heeft een foutmelding gekregen tijdens het bieden maar toch later de veilingen toegekend gekregen.
Natuurlijk begrijp ik dat dit een verwarrende situatie is voor u, vandaar dat ik dit even goed voor u heb nagekeken. Ik zie in uw biedgeschiedenis dat er twee maal gedrukt is op de button 'koop nu'.
Dit houdt in dat u het arrangement aankoopt zonder mee te bieden op deze veiling. Het betreft een directe aankoop. Gezien de verwarring wat er is ontstaan wil ik u graag aanbieden de veilingen te annuleren.
Op deze manier krijgt u de kosten, welke aan ons voldaan zijn, retour op uw rekening. Graag vernmeen wij van u of u hiervan gebruik wenst te maken.
Verder geeft u in uw bericht aan de Thuiswinkel aan dat wij zonder toestemming de betalingen hebben geïncasseerd van uw rekening.
Graag wil ik u erop wijzen dat u zelf akkoord bent gegaan met deze betalingswijze, aangezien u onze algemene voorwaarden heeft geaccepteerd waar dit in vermeld staat.
6.2 Er geldt een fatale betalingstermijn van vijf (5) dagen. Wanneer er niet binnen vijf (5) dagen is betaald via iDeal, creditcard of automatische incasso machtigt de hoogste bieder VakantieVeilingen.nl automatisch om het bedrag van zijn/haar bankrekening te incasseren. Vakantieveilingen.nl zal daartoe maximaal twee pogingen doen. VakantieVeilingen.nl rekent € 2,50 extra kosten voor deze automatische incasso van het openstaande bedrag.
Natuurlijk willen wij graag alleen maar tevreden klanten en onduidelijkheid op de website is niet gewenst.
Ik hoop dat we met deze uitleg en de mogelijkheid tot annuleren van de aankopen dit geschil te hebben opgelost.
Hopelijk is uw vraag hiermee beantwoord, maar mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op.
Met vriendelijke groet,
Thessa
Klantenservice VakantieVeilingen.nl
En vervolgens mijn reactie daarop :
Geachte vakantieveilingen,
Natuurlijk ga ik akkoord met het annuleren van de veilingen. Het geld mag u terugstorten, echter heb ik via de website van ING al
opdracht gegeven om te storneren, en gelijk te blokkeren.
Waar ik niet mee akkoord ga is dat ik pas een bericht krijg als ik de thuiswinkel organisatie aanschrijf. Wat ook niet klopt is dat ik
op 'koop nu ' heb gedrukt, maar op 'bied mee' . In het eerste geval negeert u mij , in het tweede bestempelt u mij als een idioot die
op een verkeerde knop heeft gedruk. Ik ben iemand die zijn eigen computers in elkaar zet en het leuk vind om een online cursus
Phyton ( programmeertaal ) te volgen, om zelf wat te kunnen hobbien met apps. Ik weet op welke knop ik druk. Als dat zo in jullie
systeem staat, dan klopt er iets niet .
Ik heb altijd met plezier aankopen gedaan op vakantieveilingen, ik begin nu ten zeerste te twijfelen om jullie nog aan te raden of
nog terug te komen.
Met vriendelijke groet,
Ik denk dat dit topic nu wel gesloten kan worden.