Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: phillostar
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 18, 2014 om 15:46Mag Bol.com de koopovereenkomst ontbinden om "kennelijke vergissing" verkoopprijs?@Carola.83 - Ja en nee, dit model (monitor) is in april op de Nederlandse markt geintroduceerd, en is in juni 2 maal eerder aangeboden voor een prijs onder de 300,- euro. De dip van afgelopen week was de prijsdaling van Bol.com. Of de prijsdaling in juni ook van Bol.com was, dat weet ik niet.
Op Hardware.info kan ook het prijsverloop bekeken worden vanaf de introductie van de monitor. Uit die statistiek is alleen een prijsdaling onder de 300,- euro te zien eind juni en die van afgelopen week.
http://nl.hardware.info/productinfo/206742/aoc-q2770pqu#tab:prijzen
@edrick3 - Ik begrijp dat een bedrijf zich zal indekken met regels in de AV. Maar ik geloof niet dat dit een foutieve prijsvermelding was, omdat de verkoopprijs de dag voor mijn bestelling zelfs nog een tientje lager was.
Het merk AOC is niet zo prominent aanwezig of bekend op de Nederlandse markt. Bol.com is 1 van de grote directe dealers van het merk. Een promotie actie tussen de dealer(Bol.com) en de fabrikant met een zogenaamde stuntprijs is geheel mogelijk om het merk te showcasen.
Wat "van Leyden" meld, het is niet zo dat de monitor voor 1/10 of 1/4 van de originele verkoopprijs aangeboden was.
Voorlopig is het afwachten met welk antwoord Bol.com zal komen, ik hoop uiteraard dat ze gewoon de originele koopovereenkomst nakomen. -
Sep 18, 2014 om 12:05Mag Bol.com de koopovereenkomst ontbinden om "kennelijke vergissing" verkoopprijs?Op klachtenkompas had ik vanmorgen al een melding geplaatst :) Daar heeft bol.com ook inmiddels al gereageerd, dat ze de klacht in behandeling genomen hebben.
https://www.klachtenkompas.nl/bolcom/bestelling-geannuleerd-door-bolcom-met-het-geliefde-artikel-42-van-hun-algemene-voorwaarden
Bij het doorlezen van de klachten daar viel me dus ook op dat Bol.com graag hun artikel 4.2 gebruikt als argument en excuus. En dat ze vaak bij hun standpunt blijven en verder niets voor je kunnen doen, en afwimpelen met een kortingsvoucher.
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn dan vermeld ik dat sowieso ook hier. Ik laat me iig niet zomaar opzij zetten, als de fout niet door mij gemaakt is. -
Sep 18, 2014 om 09:58Mag Bol.com de koopovereenkomst ontbinden om "kennelijke vergissing" verkoopprijs?Het gaat om een monitor van AOC de Q2770PQU.
Ik weet niet of deze een speciale vermelding had moeten hebben m.b.t. de korting acties die Bol.com momenteel heeft lopen.
Op de PDF print die ik afgelopen zondag van de webpagina had gemaakt staat iig niets anders vermeld dan alleen de verkoopprijs van 285,- euro. Op de huidige webpagina van de monitor staat nu weer de "normale" prijs van 449,- vermeld (maandag ´s morgens aangepast).
Op o.a. de website van Tweakers.net is het prijsverloop van de monitor te bekijken,
http://tweakers.net/pricewatch/378055/aoc-professional-q2770pqu-zwart.html
Ik ging er dus vanuit dat het weer een aantrekkelijke aanbieding zou zijn.
Maar het is dus een lastige kwestie. En ik ben na wat speuren op diverse fora´s erachter gekomen dat Bol.com het vaker op een "vergissinkje" gooit en een beroep doet op artikel 4.2.
Ik zal in eerste instantie via het Thuiswinkel waarborg waar Bol.com bij is aangesloten een klacht indienen. Een reply email zal denkelijk minder effect hebben dan een officieel klachtenformulier van die organisatie.
Het is iig zeer irritant dat zo een grote webwinkel met gemak een consument kan afpoeieren, met een artikelregel in de AV die veelste breed (mis)gebruikt kan worden.
Alvast bedankt voor deze info, ik zal zien waar mn geklaag zal stranden.