Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: plhb
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 30, 2012 om 12:21zuivel over datumWaarom kom ik daar nog? Ik kende de formule Digros nog uit Zoetermeer en had daar redelijke ervaringen, gewoon een tent zonder nonsens en concurrerend in de prijs. "Over datum" verkopen had ik daar nooit gezien, wel oranje kortingsstickertjes op artikelen waarvan de datum nadert: dan weet de klant waar hij aan toe is: opschieten met opeten.
In eerste instantie denk je dan aan een vergissing, vergeten pak, en bij andere winkels wordt zo een pak dan onmiddellijk verwijderd. Bij Digros in Leiderdorp ging dat anders: ze werden niet weggehaald en keer op keer zag ik ze staan. Uiteraard let ik erop en koop ze niet; er zijn ook mensen die de datum niet lezen, wegens haast, of omdat ze dat niet goed kunnen: mensen met slechte ogen of mensen die het intellectueel wat minder hebben getroffen. Ik denk daarbij bv aan die meneer die bij genoemde winkel voor de wagentjes zorgt. Ook die mensen hoeven niet thuis te komen met spullen die over datum zijn. Misschien vallen de aangetroffen artikelen (gekoelde vruchtenyoghurt en vruchtenvla) toch net niet onder het verkoopverbod, maar dan ook vind ik het hoogst ongewenst dat ze in de schappen staan. -
Dec 29, 2012 om 12:18zuivel over datumVolgens mij is de handelswijze NIET toegestaan. Bedoelde producten, zoals vla, yoghurt enz, vallen onder het verkoopverbod als de datum is verstreken. Daarvan ben ik door nVWA overtuigd.
Als iemand daarover meermalen vergeefs binnen het bedrijf heeft geprobeerd te klagen kan het zijn dat klager wat geirriteerd raakt; dat is gebeurd, en dan past het niet weg te lopen van de verantwoording en klager toe te roepen (onder het wegrennen) dat hij zijn woorden niet helemaal meer op een goudschaaltje heeft. Dezelfde reactie kwam van de bedrijfsleider toen ik die erop aansprak.
In zo een bedrijf moeten ze wel wat gewend zijn dacht ik. Ik ben niet brutaler of vervelender geweest dan een ander, neen, mijn boodschap beviel ze niet, en dat was het. Ik heb niemand beledigd, alleen maar aangesproken op fouten.
Producten hadden ook geen oranje kortingsstickertje dat een paar dagen eerder (let op: bijna op datum) op pakken kan staan, zoals ik gewend was bij de vestiging in Zoetermeer toen ik daar nog woonde.
Geen vergeten spul, ook al getuige het aantal ervan: meerdere pakken van meerdere producten. Ze stonden prominent vooraan in het schap, maar ik kan niet uitsluiten dat een andere klant ze zo heeft neergezet om anoniem de aandacht te trekken op deze overtreding.
Ik hoopte door open en eerlijk te zijn dit op te lossen maar het kan beter achter ieders rug om. Ik kan moeilijk anoniem blijven omdat mijn achternaam slechts één keer voorkomt in het plaatselijke telefoonboek, en daar nog een bedrijf aan is gekoppeld ook (van een ver familielid dat ik niet ken), in tegenstelling tot de achternaam van de bedrijfsleider aldaar. Daarom heb ik geweigerd mijn naam te geven. -
Dec 28, 2012 om 16:32Jumbojumbo heeft er nog een: prijsgarantie, dat is een wassen neus, het gaat uitsluitend om spullen met exact hetzelfde etiket; juist de voordelige spullen (bv simpele melk) hebben eigen etiketten en vallen daar dus niet onder; simpele verpakte halfvolle melk is bij een ander goedkoper dan bij Jumbo.
-
Dec 28, 2012 om 16:29zuivel over datumbij elke volgende constatering bel ik nvwa, gratis nummer: 0800 0488; ik nodig iedereen uit dat ook te doen bij dit soort constatering.
-
Dec 28, 2012 om 14:05zuivel over datumEerst ben ik met "foute" spullen thuisgekomen, en ben er toen op gaan letten.
Toen ik vijf keer, na constatering van fouten, van de zomer had geprobeerd het personeel (oa servicebalie) erop aan te spreken heb ik (geirriteerd) zo een overtredend pak vla aan zo iemand in handen gegeven, Die reageerde schofterig en riep dat ik hem slecht aansprak. Door de irritatie over het herhaaleffect was de toon ook niet geweldig.
NVWA is op de hoogte van mijn bevindingen, evenals hoofdkantoor van Digros.
Aanspreken van de vestigingsmanager had het gevolg dat hij mij niet te woord wenste te staan en een winkelverbod overwoog; welnu: daarvoor moet een grond zijn en die is er niet. Ik steel verniel en bevuil niet.
Digros Leiderdorp overtreedt de wet en niet ik door er wat van te zeggen.
Ik heb nota bene op 27 december 2012 weer goederen aangetroffen die niet voldoen aan de warenwet. NVWA ingelicht.
Wegens de vorige reacties doe ik dat niet meer via het personeel.
Zijn er meer klanten van Digros Leiderdorp met deze klachten? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben. -
Apr 17, 2011 om 19:18BSN-nummerIn Zoetermeer wordt het BSN gebruikt als volgnummer op de zg zoetermeerpas, die wordt verstrekt aan minima. Daarbij horen coupons om in te leveren bij accepterende instanties zoals sportclubs, musea, cursussen, bibliotheek enz, met hetzelfde volgnummer (het BSN dus) erop vermeld. Zulke instanties beschikken zo over het BSN van de houder van een zoetermeerpas. Dat vind ik niet wenselijk. Ik weet niet hoe betrouwbaar de penningmeester van een sportclub is.
Voorheen was het nummer gerandomiseerd, dat lijkt mij beter.
Zelf ben ik vrijwilliger bij een activiteit waar de zoetermeerpas wordt geaccepteerd, en ik vind dat ik niets te maken heb met het BSN van de deelnemers daaraan. Ik ben voor deze activiteit niet gescreend of beëdigd. -
May 2, 2010 om 14:47aankoop electrische fietsVergeet na aanschaf niet geld te reserveren voor het onderhoud. Velen vergeten dat. Dat is nogal kostbaar; vooral de vervanging van de accus na een jaar of drie is erg kostbaar. Daarom staan er heel veel elektrische fietsen op marktplaats en zo te koop; met uitgeputte accus natuurlijk.
-
May 2, 2010 om 14:40E-bikeEen onderhoudsvrije fiets BESTAAT NIET. Heeft nog nooit bestaan en deze illusie wordt vaker uitgesproken.
Allereerst moeten maandelijks de banden worden opgepompt. Verder bij een elektrische fiets: het onderhoud van de accus is veelvuldig en duur; spaar alvast voor het vervangen van de accus, ze gaan 3 jaar mee en kosten een vermogen.
Met uitgeputte accus thuiskomen is een heel werk met zo een 30 kg zware fiets waarbij de trapondersteuning alleen maar gaat tegenwerken. Daarin is de Gazelle niet uniek. -
May 2, 2010 om 14:21wielrenners op wegIk denk dat het weinig nut gaat sorteren, want degenen die in zulke snelle groepen fietsen, rijden niet veel op fietspaden langs verkeerswegen, maar juist op paden waar uitsluitend fietsen op rijden, en daar gaat die vlieger niet op. Waarom niet langs verkeerswegen? De meeste van die paden zijn door ontbrekend onderhoud niet befietsbaar als je wat sneller wilt. Het mes snijdt aan beide kanten: De recreatieve rustig-aan fietser heeft last van de racer, maar ook andersom. Snelle fietsers wordt daarom aangeraden hun tochten zo vroeg mogelijk in de ochtend te beginnen, en tussen de middag weer terug te zijn. Tegen die tijd komen de gezinnen met of zonder hond tevoorschijn.
-
May 2, 2010 om 14:13welke elektrische fiets zal ik kopen?vergeet niet te sparen voor nieuwe accu's, ze gaan ongeveer drie jaar mee en kosten een vermogen. Met uitgeputte batterijen wordt het een hele klus om met zo een zware fiets thuis te komen.