Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: pverwiel
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 18, 2015 om 16:30Pro assist incasso door EDR T MobileBeste Yogajuf,
Sluit me aan bij het voorgaande advies. Voor het aangaan van een dergelijke polis moet de klant een contract hebben ondertekend in de T-Mobile Shop. Laat ProAssist eerst maar eens met het getekende contract op de proppen komen.
Mochten ze een contract hebben dan kunt u vervolgens vragen in welke hoedanigheid Proassist de premie incasseert. Op haar eigen website claimt ProAssist op te treden als bemiddelaar, en ze voert ook werkzaamheden uit die zich als zodanig kwalificeren, maar ze beschikt niet over de daartoe benodigde vergunning bij de AFM.
Lijkt me voldoende reden om voorlopig niet te betalen.Ze gokken er op dat mensen voor die paar tientjes geen risico willen nemen en dan maar snel betalen. Als je rubrieken hier en bijvoorbeeld op klacht.nl volgt dan wordt duidelijk dat ze dit op grote schaal doen.
Succes -
Oct 28, 2014 om 12:17pro assist telefoon verzekeringSorry Tijger,
Jij kent het bedrijf denk ik beter dan ik als je zo zeker weet dat dit niet de hoofdactiviteit is. Misschien doet Pro Assist meer dan alleen iets met verzekeringen maar op de polis staat Pro Assist Nederland Verzekeringen BV en ik ging er van uit dat ze de hoofdactiviteit dan ook in verzekeringen hebben. Misschien heb ik dat te snel geconcludeerd, ik zal morgen de Kamer van koophandel eens checken om te kijken wat er bij Pro Assist Nederland verzekeringen als activiteit genoteerd staat.
Verder ga ik helemaal niemand aanklagen, waarom zou ik. Ik ben niet meer verzekerd bij Pro Assist. Dit forum is er om elkaar te helpen en uit ervaring weet ik dat je je als consument niet door hun in het bos moet laten sturen en dat je je geld terug krijgt als je protesteert tegen het incasseren van premie nadat je contract officieel (na 5 jaar) is gestopt. Die tip heb ik toevallig ook van het internet gehaald dus waarom zal ik dan een ander niet helpen. Eigenlijk zou Kassa in haar uitzending iedereen op moeten roepen om te kijken of er al langer dan 5 jaar premie door Pro Assist wordt geïncasseerd om in dat geval al die premie terug te eisen.
Het valt wel op dat je zo stellig en kribbig reageert. Het wel lijkt of je werkt bij Pro Assist. Dat is ook niet erg en ik vindt het juist goed dat er wel eens een tegengeluid wordt gegeven op de vaak ongenuanceerde berichten op dit soort forums maar dat is nu niet het geval. -
Oct 28, 2014 om 10:20pro assist telefoon verzekeringDat is een logische vergissing die vaak wordt gemaakt. De uitzondering Wft 1.21 gaat in dit geval over de partij die de verzekering verkoopt. In dit geval T-Mobile. Er gelden 5 regels waar aan voldaan moet worden om onder deze uitzondering te vallen. In dit geval zijn de twee belangrijkste regels:
-de betreffende bemiddelaar een andere hoofdberoepswerkzaamheid heeft dan bemiddelen in verzekeringen;
en;
-het een verzekering betreft waarvan het bedrag van de jaarlijkse premie niet hoger is dan € 500 en de volledige looptijd van de verzekering, met inbegrip van eventuele verlengingen, niet langer is dan een periode van vijf jaar
T-Mobile heeft duidelijk een andere hoofdactiviteit en mag deze verzekering dus verkopen.
De hoofdactiviteit van ProAssist is echter het bemiddelen in verzekeringen want onder bemiddelen verstaat de wet 'alle werkzaamheden in de uitoefening van een beroep of bedrijf gericht op het als tussenpersoon tot stand brengen van een verzekering tussen een cliënt en een verzekeraar of op het assisteren bij het beheer en de uitvoering van een verzekering, in het bijzonder het innen van premies en/of het bijstaan van de cliënt in geval van schade'.
Voor ProAssist geldt dus geen uitzondering op basis van Wft 1.21 omdat het haar hoofdactiviteit betreft. Daarnaast is het voor iedereen, ook als de uitzondering wel van toepassing is, in ieder geval verboden om langer dan 5 jaar premie te incasseren. -
Oct 27, 2014 om 15:09pro assist telefoon verzekeringHoi Ruben en Bananenman,
ProAssist heeft geen vergunning om uberhaupt te bemiddelen bij verzekeringen en ze incasseren (in ieder geval bij Ruben) bewust door na formele beeindiging van de polis, zoals staat aangeven in de algemene voorwaarden.
Je moet beide je klacht melden bij consuwijzer (https://www.consuwijzer.nl/contact) en tegen EDR zeggen dat je wacht op antwoord van consuwijzer. Bij EDR werken overigens ook gewoon juristen. Laat hen maar aantonen dat ProAssist gerechtigd is langer dan 5 jaar premie te incasseren (Ruben) en laat hen maar aantonen dat ProAssist uberhaupt premie mag incasseren en claims mag behandelen op de wijze die ze nu doet zonder dat ze hiervoor een vergunning van de AFM heeft. -
Oct 13, 2014 om 11:30Hoe kom ik van Pro Assist af???Beste,
In de Algemene Voorwaarden staat meestal in het artikel over premie dat:
- de klant verantwoordelijk is voor controle op het slagen van de EERSTE incasso
- premie daarna automatisch geïncasseerd wordt.
Het betreft bij jou een vervolg incasso dus je bent niet verantwoordelijk voor het controleren of de incasso's lukken. Dit ligt bij ProAssist. De vraag is dus, hebben ze geprobeerd te incasseren zonder succes (zo ja dan moeten ze aantonen wanneer dat is gebeurd) en hebben ze jou vervolgens een aanmaning gestuurd. Vraag ze gewoon om het bewijs van de mislukte incasso!
Kunnen ze die niet overleggen dan is het de vraag waarom ze gestopt zijn met incasseren. Dat betekent dat ze je opzegging wel hebben ontvangen.
Je hoort van alle kanten dat ProAssist in geldnood zit en alles doet om geld binnen te krijgen. Ze lijken het hierbij niet zo nauw te nemen met wetgeving en moraliteit. Ze bemiddelen in Verzekeringen maar ze hebben hiervoor geen vergunning. Meldt dit maar bij de AFM en vraag maar eens aan het incasso bureau of ze zelf al eens hebben onderzocht of ProAssist zonder AFM Vergunning een verzekeringsportefeuille mag beheren inclusief het incasseren van premie.
Succes -
Oct 9, 2014 om 10:40pro assist telefoon verzekeringBeste Ruben,
Het is een puinhoop bij ProAssist. De hele afdeling die opzeggingen en zo moet behandelen is weggestuurd en de achterstanden zijn enorm, laat staan dat ze de tijd hebben om een mail van jaren terug te zoeken, niet dat ze dit uberhaupt willen.
Als ik je verhaal goed lees loopt de verzekering al jaren. De maximale looptijd voor dit soort verzekeringen is 5 jaar. Daarna MOET de verzekeraar de polis beëindigen. ProAssist doet dit bewust niet en pleegt hiermee een financieel delict. Klanten die hiertegen protesteren krijgen dan ook direct hun premie terug om te voorkomen dat het verhaal bij Kassa, Radar of de AFM terecht komt..
Als uw polis dus langer dan 5 jaar loopt dan had Proassist de polis al moeten beëindigen. In dat geval kunt u dus ook alle premie die u na het vijfde jaar heeft betaald terug eisen. Als het goed is staat de maximale termijn van 5 jaar ook vermeld in de Algemene Voorwaarden in het artikel over de looptijd van de polis. Het gaat hier over artikel 1.21 uit de Wet Financieel Toezicht. Deze wet geldt sinds 2007 en is ook van toepassing op polissen die voor 2007 zijn afgesloten, ook zal ProAssist jou anders willen doen geloven.
Overigens heeft ProAssist niet eens een vergunning bij de AFM. Volgens Wft is voor "bemiddelen" een vergunning vereist (paragraaf 2.2.9.1 van de Wft). Bemiddelen betreft in dit kader ook '‘assisteren bij het beheer en de uitvoering van overeenkomsten inzake verzekeringen (…)’. Dit is precies wat ProAssist doet, en dus zonder vergunning. Feitelijk voldoet uw polis al geruime tijd niet aan de wettelijke vereisten. Het is onbegrijpelijk dat dit kan en dat niemand er iets aan doet. Als ik u was zou ik in ieder geval ProAssist dreigen met juridische stappen en/of het informeren van de AFM. Lijkt me ook voer voor consumenten organisaties!!!!