Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ramonnetje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 20, 2018 om 18:28GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(Inmiddels enkele maanden verder heb ik van Caterpilar Customer service, zonder enige moeite, een nieuwe adapter gekregen!
Toen ik nogmaals aan Gsmweb.nl mailde of ze nu eindelijk mijn vraag over de wettelijke garantie wilden beantwoorden - met name de 'je hebt maar 6 maanden garantie'vraag - kreeg ik een mail terug dat ik zomaar opeens een vervangende adapter zou krijgen (?!?). Ik mailde terug dat ik al van de welwillende fabikant een adapter had gekregen, maar kreeg alsnog een adapter in de bus... De vraag heb ik vooralsnog niet beantwoordt gekregen.
Al met al: Ik kan mensen simpelweg dit bedrijf niet aanraden: Een klantenservice die zomaar wat roept als er iets mis gaat en je snor drukken als het om doodnormale garantie gaat. Lees eens de reacties op Tweakers,dan zul je snel mijn mening delen. -
Apr 1, 2018 om 14:52GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(Ik heb na enige tijd contact gekregen met Caterpillar Support, zij hebben mij de dapter laten opsturen voor vervanging. Ik kreeg helaas de adapter weer teruggestuurd met de simpele mededeling: 'We do not service this type of device'.
Ik ben nu dus weer terug bij af.
GSMWEB.nl heeft na herhaaldelijke verzoeken om de garantiebepaingen toe te sturen nog altijd geen antwoord gegeven op mijn mail, laatste verzoek is van drie dagen geleden... Ordinaire zakkenvullers zijn het... -
Mar 15, 2018 om 18:43GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(Wat vreemd, ik kan dit onderwerp niet eens vinden als ik op de hoofdpagina ernaar zoek...
-
Mar 14, 2018 om 00:37Brommobiel verzekering Centraal Beheer stop, geen schade vrije jaren meeEven bellen is bijna altijd beter dan mailen, mailsystemen worden vaak met standaardantwoorden teruggemaild...
Ik kreeg mijn schadevrije jaren ook niet op een nieuwe motor, mijn vorige motoren waren afgebrand door vandalisme en ik zat een half jaar zonder. 'Dan vervallen je schadevrije jaren' was doodleuk het antwoord. Even bellen helpt dan vrijwel altijd wel, even de situatie uitleggen zodat je geen standaard antwoord krijgt.
Voor mijn brommobiel gold hetzelfde: Schadevrije jaren gingen niet over van mijn motor naar mijn brommobiel, alleen als je schadevrije jaren op je auto had, werd me verteld! Toch kreeg ik korting na een telefoongesprek, en beter iets dan niets... Overigens moest ik ook nog even een rijtest doen, ondanks dat ik gewoon een geldig rijbewijs heb (zucht)... -
Mar 14, 2018 om 00:27GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(Begrijp ik goed dat de laadkabel defect is geraakt?
- Neen, toen ik de kabel uit de adapter trok (hij weigerde om te laden), trok ik een deel van de plug uit de adapter! Een plastic pin is in de connector afgebroken... Deze pin zorgd ervoor dat je de USB-kabel maar op één manier in de lader kunt steken, hij zorgt er tevens voor dat de plug goed contact maakt met de connector van de kabel.
De Caterpillar toestellen worewo nauwelijks privé gebruikt. Ik vermoed dat u een zakelijke gebruiker bent.
1 Dan zit u op dit forum verkertd
2 U heeft geen consumenten bescherming.
3 Ook op accu's zit meestal maar 6 maanden garantie.
4 Ben erg benieuwd bij welke webshops u 20 jaar geleden al kocht.
-1 Ik zit hier goed, ik ben géén zakelijke gebruiker. Ik wilde een toestel wat tegen een stootje kan en ik wilde graag de FLIR camera.
-2 Ik heb consumentenbescherming, want ik ben privégebruiker, ik heb ook geen bedrijf.
-3 Niet zo vreemd: dat is gebruiksslijtage, maar voor mij niet van toepassing (zie mijn initiële post).
-4 Ik bestelde bijvoorbeeld dvd's in landen als Australië en de VS twintig jaar geleden, die kon je hier in 1998 nauwelijks krijgen. Ondanks dat de gulden laag stond was de lage dvd-prijs zeker de moeite van het importeren waard.
U moest uw teleurstelling kennelijk van u afschrijven. U heeft inderdaad recht op garantie. Echter, na 6 maanden ligt het bewijs voor een terechte garantieclaim bij u. De enkele veronderstelling dat je een dergelijk defect niet mag verwachten binnen 14 maanden is niet voldoende. U heeft het tegenbewijs zelf al geleverd door uw stelling een dergelijk defect nog nooit meegemaakt te hebben. Alleen als u nog meer slachtoffers met dit euvel vindt heeft u wellicht een zaak.
Een andere goedgekeurde 2A lader in een winkel kopen zal goedkoper zijn dan het voeren van een procedure
.
-Ik heb een hekel aan winkels die het doodnormaal vinden om iemands geld aan te nemen, maar hun neus drukken als er een terechte garantie wordt geclaimd. Dat ik dit zelf nooit heb meegemaakt wil niet zeggen dat niemand dit ooit heeft meegemaakt. Blijkbaar heb ik altijd deugdelijke producten gekregen in de jaren dat USB-apparaten bestaan... Ik heb ook een laptop, als de lader ervan stuk gaat na 6 maanden, moet ik dan zélf een nieuwe kopen? en de lader van mijn Airwheel dan? of de lader van iemand's hybride auto? Volgens consumentenwijzer mag een consument ervanuit gaan dat een apparaat, wat gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is (een telefoon opladen in dit geval) dit gewoon moet blijven doen, zelfs al is de wettelijke twee jaar garantie al overschreden. Consuwijzer Garantie
--------
Ik wacht nu ook nog op antwoord van Caterpillar zelf, hoop dat ze opschieten. Ik heb nu geen reservelader, en ik heb er binnenkort echt eentje nodig... -
Jun 28, 2015 om 12:07Niet eens met nota van incassobureau[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 09:06]De herhaling van die aflevering is nog waardelozer.
Ook deze opmerking helpt natuurlijk een hoop, tijger1.
De frustraties die voortkomen uit het verleden zijn voor dit onderwerp niet relevant. Zoals ik het dus lees, is er dus een geschil met de verzekeraar over het al dan niet verzekerd zijn van de zoon in kwestie op het moment van aanmelden bij de eerste hulppost in het weekeinde.
Dit punt kan alleen worden rechtgezet door de vader, aangezien de zoon bij hem woont. Volgens mij is er een geschillencommissie die waar dit soort zaken moeten worden voorgelegd, daarna is er eventueel nog de ombudsman en anders, zoals al geschreven, via het juridisch loket (bij lagere inkomens kom je in aanmerking voor een pro deo), toch de dagvaarding afwachten. Met een rechter kun je nu eenmaal gewoon praten, met verzekeraars niet. Kaart in zo'n geval ook altijd de menselijke maat aan.
addendum dolfijntje: Informatie opvragen over je zoon kan/mag geen probleem zijn als jij de voogd bent. Je moet dat dan wel duidelijk maken aan het bedrijf of de instantie, draai de vraag om en vraag tijdens zo'n gesprek, en vraag wat zij van jouw verwachten aan gegevens om de informatie te krijgen. Soms moet dat dan schriftelijk.
Je kunt nu eenmaal niet alle problemen vermijden, maar je moet ze wel oplossen. Hoe sneller dit probleem verholpen is, hoe meer tijd jullie daarna hebben om elkaar is alle rust en stilte te haten. Zoek anders tijdelijk hiervoor een bemiddelaar. -
Apr 26, 2015 om 01:29Geen actie bij internetfraudebegin deze maand: 177,- lichter door een Marktplaatsoplichter... aangifte doen bij mijnpolitie.nl, volledig geautomatiseerd, je krijgt dan een pdf'je met je aangifte. Of er iets aan gedaan wordt is totaal onduidelijk: Marktplaats krijgt een notificatie, reageert daarop door het account te verwijderen (tja, gewoon op een nieuw account doorgaan met hetzelfde gmailadres, want Marktplaats anonimiseert toch je mail...). Foto opvragen heeft geen zin, Marktplaats stript alle meta-informatie.
Het is niet eens duidelijk hoe je moet zoeken naar rekeningnummers op mijnpolitie.nl, je kunt met of zonder IBAN ingeven, met of zonder spaties, je weet niet of je misschien iets anders moet ingeven... Je kunt er geen informatie over opvragen. Niets... Voor de duidelijkheid: Je aangifte is een 'geschil tussen particulieren', en niet eens oplichting of fraude. Dat wordt het pas als het om een x-bedrag gaat (tenzij dat inmiddels is veranderd, maar Nederlandse wet kennende...).
Een bank aanschrijven heeft ook geen zin, Wet op Privacy. Het rekeningnummer (hier) posten mag om diezelfde reden ook niet, maar misschien moet je het dan maar op je eigen Facebook zetten of zo. Neen, een oplichter of dief heeft het in Nederland goed voor elkaar. In de VS verspeel je je recht op privacy als je ergens van beschuldigd wordt of veroordeeld bent.
Zelfs anderen waarschuwen voor zo'n verderfelijk individu (naam, gmail en ABNAMRO-rekeningnummer posten) mag hier dus niet... -
Apr 22, 2015 om 13:13Oorpijn door oordopjesEr zijn mensen -zoals ik- die iets eerst een tijdje aankijken (het zal wel overgaan) en eigenlijk pas (te) laat naar de huisarts stappen.
Ik denk dat die fabrikant er wel van op de hoogte was, maar een terugroepactie kost geld. Ze wachten dus simpelweg op claims en vergoeden die, dat is goedkoper...
Er zullen ongetwijfeld instanties zijn die zich hiermee bezighouden, ik zou het zeker aankaarten als de fabrikant dat zelf niet doet. -
May 30, 2014 om 12:15Telegraaf reclame abnormaal hoog volumeIk heb nog eens goed zitten kijken en een aantal keer getest, maar het blijkt dat de reclameserver geen instellingen accepteert: Als je bijvoorbeeld YouTube neemt, dan bewaart die je instellingen voor oa geluid (kijk maar eens als je rechtermuisklikt op zo'n filmpje, dan vind je die gegevens).
Die reclameserver van de telegraaf 'onthoudt' die instellingen niet maar valt telkens terug op de mastervolumeregeling (de computersysteeminstelling die ik dus altijd op 50% heb staan). Daarbij komt dan ook nog die 'reclamevolumes' en dan krijg ik dat achterlijk harde geluid...
Goed, nu ik daar achter ben moet ik dus eens uitzoeken hoe ik die flashplayercookies kan editen zodat ie het volume wèl onthoudt... Als ze nou niet dat 'reclamevolumeniveau' zo belachelijk hadden gemaakt had ik er geen problemen mee gehad, nu moet het er gewoon uit, ma wordt er ook gek van... -
May 26, 2014 om 00:27Telegraaf reclame abnormaal hoog volumenabericht: Ik zie dat czar dat eigenlijk ook al schreef...