Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: renataspaar
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 24, 2014 om 20:18Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groep
Daarbij gaat het om de situatie waarin de polishouder na toepassing van de algemene compensatieregeling nog steeds wordt geconfronteerd met een aanzienlijk verlies als gevolg van de specifieke productkenmerken (anders dan het normale beleggersrisico).
de verzekeraars, Achmea, Aegon, ASR, Delta Lloyd, Nationale-Nederlanden en SNS REAAL -
Mar 24, 2014 om 20:14Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groepVooral dit stukje:
De CISG heeft tot taak klachten te behandelen van polishouders over de wijze waarop hun verzekeraar in hun geval uitvoering heeft gegeven aan de regeling voor schrijnende gevallen.
Alleen de weg hier naar toe weten de meesten niet te vinden, zal ik mijn uiterste best voor doen om mensen, gedupeerden op te wijzen. -
Mar 24, 2014 om 20:03Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groephttp://www.commissieisg.nl./commissie
Commissie
Vanaf 2008 hebben de verzekeraars, Achmea, Aegon, ASR, Delta Lloyd, Nationale-Nederlanden en SNS REAAL met de Stichting Verliespolis en de Stichting Woekerpolis Claim een regeling getroffen om consumenten met een beleggingsverzekering financieel te compenseren. Iedere regeling die met de afzonderlijke verzekeraar is overeengekomen, kent ook een regeling voor zogenoemde schrijnende gevallen. Daarbij gaat het om de situatie waarin de polishouder na toepassing van de algemene compensatieregeling nog steeds wordt geconfronteerd met een aanzienlijk verlies als gevolg van de specifieke productkenmerken (anders dan het normale beleggersrisico).
De Commissie Individuele Schrijnende Gevallen (CISG) is opgesteld in het kader van de overeenkomsten die de Stichting Verliespolis en de Stichting Woekerpolis Claim hebben gesloten met zes verzekeraars vertegenwoordigd door het Verbond van Verzekeraars. De partijen die de CISG hebben opgericht zijn:
De Stichting Verliespolis
De Stichting Woekerpolis Claim
De Vereniging VEB NCVB
De Vereniging Eigen Huis
De Vereniging Consument & Geldzaken
Het Verbond van Verzekeraars
De CISG heeft tot taak klachten te behandelen van polishouders over de wijze waarop hun verzekeraar in hun geval uitvoering heeft gegeven aan de regeling voor schrijnende gevallen.
Jaarverslag 2013
Voor het jaarverslag van de CISG over 2013, klik hier. -
Mar 24, 2014 om 19:39Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groepBeste @gerboe,
Volgens mij is st. Woekerpolis Claim nog steeds actief:
http://www.woekerpolisclaim.nl/nieuws.php?nieuwsid=76
Amsterdam, 21 februari 2014
Nieuws
Commissie individuele schrijnende gevallen
Onder de aandacht: Commissie individuele schrijnende gevallen
In de collectieve compensatieregelingen gesloten door Stichting Woekerpolis Claim en Stichting Verliespolis met de zes grote verzekeraars in Nederland (Nationale Nederlanden, AEGON, Achmea, ASR, SNS Reaal, Delta Lloyd) zijn voorwaarden vastgelegd voor de compensatie van zogenoemde individuele schrijnende gevallen.
Op grond van deze afspraken kan een polishouder, als aan bepaalde voorwaarden is voldaan, aanspraak maken op een aanvullende vergoeding van zijn verzekeraar. De verzekeraars informeren hun polishouders over de voorwaarden waaronder aanspraak kan worden gemaakt op deze aanvullende vergoeding. Deze voorwaarden zijn o.a. ook terug te vinden op de website van de Commissie individuele Schrijnende Gevallen (zie hierna).
Tevens is overeen gekomen dat een onafhankelijke commissie dient te worden ingesteld voor de beoordeling van individuele klachten van polishouders omtrent de toepassing van deze afspraken door hun verzekeraar. Als een polishouder het niet eens is met de toepassing van de afspraken betreffende de compensatie van individuele schrijnende gevallen door de verzekeraar, dan kan hij zich wenden tot deze commissie.
In april 2013 is ter uitvoering van deze afspraken door de Stichting Woekerpolis Claim, de Stichting Verliespolis, de Vereniging VEB NCVB, de Vereniging Eigen Huis, de Vereniging Consument & Geldzaken en het Verbond van Verzekeraars de Commissie Individuele Schrijnende Gevallen (CISG) ingesteld. De CISG staat onder leiding van mr. dr. M. Oosting. De heer Oosting was voorheen onder meer Nationale ombudsman, lid van de Raad van State en hoogleraar bestuursrecht en bestuurskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. De CISG bestaat verder uit de heer prof. mr. C.E. du Perron de heer P.P.C. van Zijp.
Polishouders die van mening zijn dat zij in aanmerking komen voor een additionele compensatie op grond van de regeling voor individuele schrijnende gevallen in de collectieve compensatieregeling van hun verzekeraar dienen zich eerst te wenden tot hun verzekeraar. Een polishouder kan een klacht pas indienen bij de CISG indien hij zich niet kan vinden in de wijze waarop zijn verzekeraar uitvoering heeft gegeven aan de schrijnende gevallen regeling. Een polishouder dient bij het indienen van een klacht bij de CISG gebruik te maken van het klachtenformulier. Daarbij moet hij in elk geval de stukken bijvoegen waaruit blijkt dat hij de verzekeraar heeft verzocht om toepassing van de schrijnende gevallen regeling en dat de verzekeraar daarover een definitief standpunt aan hem heeft kenbaar gemaakt. Indien is voldaan aan de vereisten voor het indienen van een klacht, neemt de CISG de klacht in behandeling. De desbetreffende verzekeraar krijgt dan een afschrift van de klacht, met het verzoek om binnen vier weken te reageren. De polishouder ontvangt een afschrift van de reactie (het verweerschrift) van de verzekeraar. De behandeling van de klacht gebeurt op basis van hoor en wederhoor. Naast de schriftelijke procedure kan de klachtbehandeling ook mondeling plaatsvinden, na een oproeping voor een zitting op initiatief van de CISG of op verzoek van een van de partijen. De CISG neemt, bij de beoordeling van een klacht, als uitgangspunt de criteria in de schrijnende gevallenregeling van de desbetreffende verzekeraar. De CISG doet uiterlijk binnen drie maanden na de laatste proceshandeling uitspraak.
De CISG is onafhankelijk van alle partijen die haar hebben ingesteld. Zij verricht haar werkzaamheden op basis van het reglement waarmee zij is ingesteld en van de procesregeling die zij heeft vastgesteld, gelet op het reglement. Het oordeel van de CISG is bindend voor de verzekeraar én de polishouder. Door de CISG worden geen kosten in rekening gebracht aan de polishouder.
Meer informatie over de taken en de bevoegdheden van de CISG en het behandelen van klachten kan u vinden op de website http://www.commissieisg.nl. -
Mar 24, 2014 om 19:25Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groepDat kan natuurlijk iedereen bedenken die even normaal nadenkt.
@tijger1 : Dit mag geen reden zijn om dingen te rekken! En geen antwoord te geven op schriftelijke vragen.
Al zal je maar een automatisch gegenereerd antwoord terug krijgen (nu wil ik ze niet op dit goede idee brengen), dat de vraag in behandeling is en zij er zsm op terug komen.
Dus wat buiten kijf staat is gewoon de klanten(service) van Delta IIoyd die al slecht is. Met wat voor vraag je ook komt?
Na 10 dagen nog geen antwoord (mail) is niet goed te praten.
Ik zal de stelling veranderen, niet meer in een vraag maar:
Delta IIoyd heeft een slechte klantenservice (zoals eerder gemeld).
Drukte in welke periode dan ook mag geen excuus zijn. -
Mar 24, 2014 om 18:32Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groepDus toch :) @tijger1, U weet wel heel veel voor een objectief iemand, dat de verzekeringsmtsen het extra druk hebben begin van het jaar/einde van het jaar!
Bovendien mag dat geen excuus zijn, elk bedrijf heeft een eindejaarsafsluiting en drukte.
Natuurlijk is het in hun voordeel van "Delta IIoyd eerst geld, generen voor het uitkeren!"
En dat is nog eens een mooie slagzin :) -
Mar 24, 2014 om 17:34Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groepBeste @tijger1,
En al weer zo een vooringenomen antwoord van u. "Die andere kwestie heeft u dus ook laten slepen".
Dus ook?
Bent u hier om mensen te beledigen of van objectieve raad te voorzien?
vr. grt. -
Mar 24, 2014 om 16:31Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groep@beste tijger1
Ik zal de afloop laten weten, want ik ga gerechtelijke stappen ondernemen tegen Delta IIoyd.
Zo ook me weer eens bij st. Woekerpolis Claim vervoegen (WPC) in 2008 was ik hier al mee bezig.
vr.grt. -
Mar 24, 2014 om 16:16Nationaal Spaarfonds/ Delta ILoyd groep@tijger1
0800 is gratis ja, 0900-0565 bedoelde ik (en die is écht niet gratis) maar goed.
Uw antwoorden hier lijken mij op een of andere manier niet objectief (heb er verschillende gelezen van u) w.s. werkt u zelf voor een verzekeringsmts. cq. Delta IIoyd.
En nee, natuurlijk heeft Delta IIoyd niet direct uitgekeerd aan mijn ex.
De polissen staan gewoon op mijn naam. Maar Delta IIoyd had ook direct al kunnen aangeven dat er een blokkering op de polis(sen) zit.
En met rente bedoel ik, de rente over het bedrag zolang de polis geblokkeerd blijft en omdat Delta IIoyd mij geen enkele bevestiging stuurt. Ik wil dit zwart op wit, wat blijkbaar héél erg moeizaam gaat bij Nationaal Spaarfonds cq. Delta IIoyd.
@ Gerboe, als de polissen op naam staan en ik krijg een schrijven dat ze gaan uitkeren en dat ik bankafschrift, bewijs van in leven zijnde, etc. moet aanleveren, waarom dan niet meteen vragen om een scheidingsconvenant? Als ik de polissen zelf al 30 jaar door heb betaald en bovendien verwacht je zoiets toch niet? Ik noem dat eerlijke en goede voorlichting! en niet reageren op mijn schrijven en zelf erachteraan moeten bellen is zéér zeker geen goede klantenservice van Delta IIoyd.