Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: rpjansen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 15, 2014 om 13:37Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"Dankjewel zoekster, heb je advies opgevolgd en daar een klacht in gediend. Deze thread mag als gesloten gezien worden.
-
Aug 14, 2014 om 22:03Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 21:49]Ik ben het niet met u eens. Ik ben al jaren en jaren klant bij T-mobile voor mijn mobiele abonnement.
Werkelijk nog nooit enig probleem gehad. Ik kan al mijn nota's inzien en deze worden ook altijd keurig geïncasseerd.
Gaat het wel bestaande abonnement van een andere rekening af?
En wie heeft dat niet bestaande omgezet naar niet-bestaand pre-paid?
Waarom gaat u bellen om te vragen of er nog een nota openstaat? U kunt toch zo zien of er geïncasseerd is?
Doet er verder allemaal niet toe. Schrijf een klachtenbrief op poten en volg de verdere aanwijzingen.
Ik heb naast m'n niet bestaande abonnement, nog twee andere abonnementen op dezelfde rekening, een daarvan die ik bijna 2 jaar geleden heb afgesloten, de andere de meest recente, beiden nooit problemen mee gehad. Ik belde om te controleren of daarvoor nog nota's opstonden.
Het word nog ingewikkelder, het abonnement van twee jaar terug staat op mijn ouderlijk adres en heeft een ander klantnummer. Vandaar dat het ook niet opviel dat ik 3 abonnementen op m'n naam had staan, omdat er een op een ander klantnummer en adres stond. Maar is allemaal niet zo relevant, bedankt voor je informatie, ik ga er wat mee doen. -
Aug 14, 2014 om 21:36Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 21:16]Het wordt steeds gekker. Die bedragen voor dat niet bestaande abonnement worden apart geïncasseerd? En waar komt die € 93,80 dan ineens vandaan als ze steeds geïncasseerd hebben?
Als die maandelijkse bedragen apart van elkaar geïncasseerd zijn, kunt u de laatste tot 56 dagen terug direct storneren. Voor de eerdere incasso's moet u bij uw bank een MOI (melding onterechte incasso) procedure starten. Uw bank neemt dan contact op met T-mobile en die moet dan de toestemming voor automatische incasso laten zien voor dat nummer. Hebben ze dus niet en dan worden de incasso's teruggedraaid.
Uiteraard alles schriftelijk doen en ook per mail, niet bellen, is zinloos, u krijgt een callcenter medewerker en die weet niets.
Ik adviseer u dringend in het vervolg zeker een keer per maand uw bankafschriften zorgvuldig te controleren. Dan zouden die dubbele incasso's u opgevallen zijn.
De administratie van t-mobile is een puinhoop, my t-mobile werkt niet (er staat altijd dat er betaald is en geen openstaand bedrag, ook al is dat niet zo) ik heb meerdere malen naar klantenservice gebeld om te vragen of er nog rekeningen openstonden er werd mij verzekerd dat dat niet zo was. Terwijl dat blijkbaar dus wel zo was.
Die € 93,80 is het resterend bedrag van de overige maanden van mijn niet bestaande abonnement, die is omgezet naar een niet bestaand prepaid abonnement. Ik heb meerdere bankrekeningen en deze gebruikte ik het minst, daarom bekeek ik de bankafschriften nooit, achteraf toch beter wel gedaan, had me een klein beetje geld en een hoop tijd gescheeld. Les geleerd. -
Aug 14, 2014 om 20:15Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 20:01]U hebt vertrouwen in een telecomprovider dat die iets uit zichzelf doet? U bent een grapjas.
Maar alle gekheid op een stokje. De backoffice zult u niet bereiken, denk ik. Maar ik zou ze maar een mail sturen, niet meer bellen, wat dat weet niemand meer.
Tenslotte bent u geen contract aangegaan. Dus dien een klacht in over die nota, zet de zaak uiteen, eis dat zij u binnen 14 dagen berichten dat die nota op een abuis berust. Kondig aan dat als u niets van hen hoort, of als zij aan die nota vasthouden dat u naar de geschillencommissie gaat. En doe dat dan ook.
Alweer bedankt voor je reactie.
Had tot nu toe Inderdaad weinig van doen gehad met Telecomproviders, nu weet ik wel anders.
Beste lijkt met dit allemaal schriftelijk te doen?
Daarenbij komt nog eens dat ze wel maandelijks de abonnements kosten van mijn rekening hebben geboekt, en ook het initiele bedrag van het afsluiten van €35,00.
Dit is mij niet opgevallen omdat deze incasso's verwachte omdat ik precies hetzelfde abonnement een maand later heb afgesloten en het maar om 13 euro per maand gaat.
Deze moet ik ook nog zien terug te krijgen, al gaat het maar om het principe.
Hartstikke bedankt voor je advies alvast. -
Aug 14, 2014 om 19:43Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 18:30]U bestelt iets op 2 december en dat komt niet binnen. U hebt niet even gebeld, over hoe of wat? En dan bestelt u 7 weken later hetzelfde, zonder eerst even na te vragen hoe en wat?
En waar bestaat dat bedrag va € 93,80 uit?
U bent uiteraard dat eerste contract niet aangegaan, dis daar kan ook geen betalingsverplichting tegenover staan.
Dankjewel voor je reply.
Achteraf gezien ben ik daar te makkelijk mee omgegaan, al lag de verantwoordelijkheid niet bij mij had ik toch beter even kunnen informeren.
Op dat moment leek het mij echter niet nodig en schreef ik het af als een fout in het systeem.
Heb al eerdere ervaringen mee gehad in dezelfde trant, bijvoorbeeld de Hugo Boss online shop die dan automatisch het geld terug overmaakt en je een tegoedbon stuurt, de Zara online store die dan vanuit zichzelf belt dat er iets iets misgegaan en of je je bestelling nog wilt ontvangen of het geld terug gestort wilt krijgen. Had verwacht dat ze bij T-mobile een soort gelijk "vangnet" in het systeem hadden. Vandaar.
Ik neem om deze reden aan dat ik niet de enige ben en ws er meerdere met hetzelfde probleem zitten.
De € 93,80 zijn de resterende kosten van het abonnement.
Wat is nu de beste optie, de klantenservice heb ik weinig tot geen vertrouwen meer in. Is er een manier om in contact te komen met de backoffice of iets soortgelijks? -
Aug 14, 2014 om 17:09Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"Continued...
want de gegevens waren wel opvraagbaar.
Er word mij verteld dat er nooit maar een seconde mee gebelt is en dat het een misverstand moet zijn, er word gesproken over het terugstorten van onterechte incassos.
Hij bevestigd dat hij het intern zal bespreken en mij de volgende dag zal terugbellen rond 16:00. (13 Augustus 2014).
Ik heb vandaag(14 Augustus 2014) nogmaals gebelt naar de klantenservice voor opheldering maar die zeggen opnieuw niet de gegevens in te kunnen zien omdat het zogenaamd is opgezet naar een prepaid abonement en dat ik maar mn eigen administratie moet opsturen naar Document@t-mobile.nl
Nu hebben ze zelfs bij de klantenservice me een verkeerd email gegeven, na te googlen heb ik wel het correcte gevonden.
Advies is welkom.